Mille järjestölle lahjoittaisin joulurahaa? Olisiko Oikeutta Eläimille hyvä kohde?
Pidän paljon eläimistä, itsellänikin on useita lemmikkejä. Minulla on ollut tapana lahjoittaa aina joulun alla rahaa jollekin järjestölle tai hyväntekeväisyyteen.
Kommentit (42)
Lahjoita vaikkapa WWF:n ilmastotalkoisiin... ylikuumenneella planeetalla ei voi hyvin kissat, koirat eikä ihmiset.
sulla ainakin erikoinen mielipide, mutta meitähän on joka junaan...
logiikka on aika kaukana, jos jonkun mielestä eläin on tärkeämpi kuin ihminen..
mä en ole ikinä ollut lapsirakas noin yleisesti, eläimiä sen sijaan rakastan pyyteettömästi. Ja sen takia haluan eläimille rahaa mieluummin lahjoittaa. En mä ajattele että eläin on tärkeämpi kuin ihminen, mutta ihan yhtä tärkeä se on, ihminen on itse itsensä nostanut jalustalle.
eläintä voi rinnastaa ihmiseen! Ihmishenki on arvokkaampi kuin koiran, kissan tms.!!! Tykkään itsekin eläimistä, mutta ei tarvitse kahta kertaa miettiä, kumman henki on tärkeämpi, oman lapsen vai kissan.
Tottakai ne omat lapset on kaikista tärkeintä, mutta jos mun pitää valita, että laitanko rahaa vieraille lapsille vai vieraille eläimille, niin eläimet vie voiton! Sorry vaan.
minä varmaan lahjoittaisin suoraan jollekin/joillekin vähävaraisille perhille vaikka antaisin ruoka/tavaralahjakortin jonnekin liikkeeseen.
Viinaa/tupakkaa sillä ei sais ostaa.
Tai sitten tekisin ihan sellasen ruokakorin johon laittais pieniä paketteja lapsille ja ruokaa joksikin aikaa.
Varmasti ilahduttais köyhää perhettä.
logiikka on aika kaukana, jos jonkun mielestä eläin on tärkeämpi kuin ihminen..
eläinsuojeluyhdistykselle. Itse laittaisin mieluummin luonnosuojeluun kuin eläintensuojeluun, sillä koen että luonnonsuojelu hyödyttää suurempaa määrää eläimiä.
menee todellakin perille varmasti!
Kun taas esim luonnonsuojelujärjestöiltä kuluu tajuttomasti rahaa organisaation ylläpitämiseen!!!! Joten siitä lahjoitus summastasi vain prosentti menee oikeaan tarkoitukseen!
Mutta eism hyvä joulumieli keräyksessä se käytetään tasa tarkkaan itse tarkoitukseen!
av:n pottia suosittelen joulupadassa myös korottamaan :D menee myös oikeasti hyvään tarkoitukseen. Sinne olen itse joka joulu n viim 5 vuotta laittanut rahaa.
niin siltikin ihminen on etusijalla, kun apua jonnekin annan. Vasta sitten tulee eläimet ja järjestys on ihan oikea. On kyllä kauas menty normaalista järjestyksestä, jolloin eläimet olivat osa ihmisen elämää, eläimiä pidettiin ruoantuotannon ja työvoiman vuoksi ja tietysti vahtikoirina ja kissat olivat pitämässä hiiret pois nurkista.
Nykyajan ihminen on korottanut eläimen ihmisen osaan, jolloin niille järjestetään jos jonkinmoista hölynpöly-juttua. Maalaisjärki on kadonnut tyystin, valitettavasti. Eläin on kuitenkin vain eläin ja täysin eri asemassa ihmiseen verrattuna. Kaikki ylisuitut puudelit ja kissojen kanssa hössöttäjät vain ällöttävät.
tykkään kyllä eläimistä, mutta ihmettelen sitä, että kun jo pelkästään Suomessa on köyhyydessä eläviä lapsia ja lapsiperheitä, niin miksi heitä ei auteta vaan laitetaan rahat jollkein kissayhdistykselle?
Puhumattakaan maapallon miljoonista nälkää näkevistä,orvoista ja sairaista lapsista!
jos koet itse joskus työttömyyden niin rajuna, ettei sinulla ole varaa ruokaan? Olisiko se apu silloin mielestäsi tärkeämpi antaa ihmisille, joilla ei ole varaa ruokaan, hygieniatuotteisiin, kotiin? Suomessa on asunnottomiakin aikamoinen määrä.
sun vähän miettiä arvojärjestystäsi?
Kyllä ne eläimetkin apua tarvitsevat!! Mutta tosiaan millekään Oikeutta eläimille tms järjestölle ei välttämättä kannata lahjoittaa.. Jos en väärin muista niin EVR´n eli siis Eläinten Vapautusrintaman jäsenet ovat kaikki ko yhdistyksen jäseniä, vaikka yhdistykset erillisiä ovatkin..
Mun mielestäni on ihan sairasta lähteä täällä risaamaan ihmiselle, joka haluaa jotain lahjoittaa, että hänen pitää ehdottomasti lahjoittaa rahansa lapsille. TOKI lapset ja lapsiperheet tarvitsevat apua, mutta se ei voi eikä saa olla ainoa lahjoituskohde. Mun mielestäni on hienoa että lahjoitukset jakautuvat muillekin sektoreille.
kun moni ajattelee että joku eläinyhdistys hoitaa ne sitten kun pentu on aikuinen eikä niin söpö ja talvi pakka päälle.
koska jos esim. ilmasto menee vituiksi, niin kusessa ollaan kaikki oltiin siinä vaiheessa sitten työttömiä tai toimitusjohtajia eikä joulupadoista ym. ole mitään iloa.
niin siltikin ihminen on etusijalla, kun apua jonnekin annan. Vasta sitten tulee eläimet ja järjestys on ihan oikea. On kyllä kauas menty normaalista järjestyksestä, jolloin eläimet olivat osa ihmisen elämää, eläimiä pidettiin ruoantuotannon ja työvoiman vuoksi ja tietysti vahtikoirina ja kissat olivat pitämässä hiiret pois nurkista.
Nykyajan ihminen on korottanut eläimen ihmisen osaan, jolloin niille järjestetään jos jonkinmoista hölynpöly-juttua. Maalaisjärki on kadonnut tyystin, valitettavasti. Eläin on kuitenkin vain eläin ja täysin eri asemassa ihmiseen verrattuna. Kaikki ylisuitut puudelit ja kissojen kanssa hössöttäjät vain ällöttävät.
Lahjoittaminen ei ole vain hyväosaisten oikeus (joskin hyväosaiset voisivat käyttää tulojaan myös paremman maailman puolesta pelkän oman navan sijaan). Jo 8-10 e on tärkeää.
Ihminenhän on se laji, joka on tuhoamassa niin omansa kuin muiden lajien olemassaolon tällä planeetalla.
25 mikä on logiikkasi, jos mielummin laitat rahaa eläimille kuin lapsille??? Kiinnostaisi tietää