Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TALONRAKENTAJAT 2006 - HUHUU!

09.01.2006 |

Meillä alkaa oman talon rakennusprojekti keväällä, joten olis tosi kiva vaihtaa kuulumisia ja vinkkejä muiden vauvan kanssa rakentamassa olevien kanssa. Tontti odottelee Klaukkalassa, puutkin vielä kaatamatta, pian saadaan rakennuslupia varetn arkkitehdin kuvat... Meillä poju 2kk, rakennetaan paritalo miehen veljen perheen kanssa, (heillä poju 8kk). Onko muita rakannusurakkaan lähteneitä/lähteviä?

Miehet rakantavat itse, ovat rakennusalalla...

Sirkkuliina ja Felix

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 5½vkoa. Meillä on tontti varattu Mustalammelta, Jyväskylästä. Ollaan vasta suunnilleen valittu keltä ja minkälainen talopaketti otetaan. Jyväskylässä

Vierailija
2/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus! Toivottavasti vahdetaan ajatuksia useammin kuin vaan tän yhden kerran!

Meille tuli Kastellin puolitoistakerroksinen paketti viikolla 36/2005. Pystytettiin syksyllä ja onneksemme syksy oli leuto ja vähäsateinen, pääsimme ulkokuoren tekemään ihan viimeisiä silauksia vaille valmiksi jo syksyllä. Eli tosiaan, meillä talo ulkoapäin valmis mutta sisähommia ei ole oikeastaan edes aloitettu. Tulisija saatiin viimeviikolla (liesi leivinuuniyhdistelmä) ja ulkoseinien ja alakerran välilaton koolaus on tehty. Loppuviikosta odotetaan sähkömiestä vetämään putkiaan ja piuhojaan seinien väliin, että päästään levyttämään. Myös autotalli/varasto/katosrakennus on viimeistelyä vaille valmis, LUOJAN KIITOS, sen tekeminen jos mikä käy naisihmisen hermoille=)) Sisällä talossa kun sillon ei tapahdu mitään. Autotalli kitatiin ja maalattiin miehen kanssa viikonloppuna ja nyt mies lähti mun isän kanssa levyttämään varaston seiniä.

Lapset, niin, niitä meillä on neljä, joista kaksi pienintä 2v ja 2kk+, aika rankkaa on, täytyy myöntää. Jonkun verran mun äiti on lapsenvahtina, mutta todella vähän olen ite päässyt hommiin. Soppajoukoissa vaan täällä kotona veivannut kattilatolkulla perunoita kun omallekkin porukalle ei ihan pieni määrä riitä, mitä se on siinä vaiheessa kun työmiehiä on muutama=) Työmiehistä; mun isällä timpuritausta vuosien takaa, hän on jo eläkkeellä eikä enää loistokunnossakaan mutta apuna kuitenkin, miehen isä auttaa myös mielellään, mutta hänellä ei ole tietotaitoa, mutta hanttihommatkin hänelle kelpaavat. Mies on itse putkiasentaja joten hän tekee lähes kaiken sähkötöitä lukuunottamatta itse, sähkömiehenä toimii myös itsekkin kiireinen perheenisä ja kuopuksemme kummisetä.

Heitän tähän vuodatukseni loppuun pari kysymystä jotka ovat itsellämme pohdinnan kohteena kovasti:

Alakerran lattiamateriaali? Onko ajatuksia? Hyviä ja huonoja? Lankkuponttilattia ei onnistu, siis joko laatta, laminaatti tai parketti tulee kysymykseen.

Entä sisäportaat? Pelottaa pienten lasten kanssa niiden liukkaus ja kestävyys? Entä avo vaiko umpiporras?

Nyt pitää mennä... (viemään yhdelle vessapaperia=)))

Toivottavasti palaillaan asian tiimoilta!

Vaimo75

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille siis harkoista rapattu kivitalo, kahteen kerrokseen. Kadulta tullaan sisälle toiseen kerrokseen, jossa 2 makkaria + keittiö-olohuonesysteemi. Avaraa mallia, katon korkeus reilut 4 metriä. Materiaaliksi ollaan ajateltu keittiön (tiskipöytä-jääkaappi-astianpesukone) sektorille laattaa, koska parketti muuten kamalan näköinen pian. Kuten meidän nykyisessä, onneksi vuokra-asunnossa.

Muuten halutaan tumma parketti (vaikka systeri sanoi et aina likaisen näköinen). Valkoiset seinät tai vaaleat. Portaista alakertaan haluttiin kääntyvät (2-osaiset) juuri siksi ettei lapset lennä koko portaita alas vaan pysähtyy eka tasanteelle, jos tippuvat. Avoportaat tuovat ilmavuutta. (askelmat sen verran tiheät ja leveät ettei pienen lapsen pää mahdu sieltä).

Alakertaan sitten kodinhoito-kylpyhuone-kuraeteiseen klinkkeri myös. Se on huoleton ja kun lattialämmitys tulee kuitenkin niin se on lämminkin. Minua miellyttää punertavanruskea sävy laattaan, muuten vaaleaa.

Mut katsellaanpas kun saadaan mittakaavassa kuvat ja päästään oikein suunnittelemaan. Ohjelmiahan on monillakin sivuilla esim. keittiön kaapistojen suunnittelemiseen.

Ja palataan vielä pitkin vuotta 2006, nyt pitää mennä kun Felix herännyt

*Moi Moi*

Vierailija
4/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ollaan nyt työstetty elokuusta lähin. Heinäkuussa synty meidän pikkuneiti, joten vilinää on piisannut. Onhan se raskasta aikaa, tai riippuu siitä, miten paljon aiotte itse rakentaa. Meillä mies on tehnyt melkein kaikki vesikattopisteestä eteen päin itse. Alussa kuvittelin, että pystyn neidin päikkäriaikoihin olemaan apuna mutta kattia kanssa. Tyttö nukkuun 30 - 40 min. kerraallan. Nyt pääsee jo apuun, kun on osat huoneista valmiita ja lämpöpäällä. Toivottavasti ei ihan heti opi konttaamaan, koska se tois vaan taas uudet haasteet tähän juttuun.

EI muuta kuin tsemppiä. On sitä ihana tehdä omaa!

Vierailija
5/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsistä!

Meilläkin talon rakennus vielä kesken mutta innolla odottelen täällä ahtaassa kolmiossa kahden tytön tyllerön kanssa kun mies pakertaa välipohjan parissa.

Olin itsekin auttamassa lauantaina mutta muuten en ole pahemmin päässyt hommiin vaikka kyllä haluja olisi. Meillä tytöt 4vja 9kk. aloitimme projektin viime toukokuussa kun kuopus oli 2kk.

Asumme tällä hetkellä Helsingissä ja rakennamme Nurmijärvelle. Isäni on rakennusmestari ja jäi juuri pari kuukautta sitten eläkkeelle ja mieheni myös käynyt rakennuspuolen vaikka toimiikin nykyään myyntihommissa. Itse siis teemme kaiken muun paitsi sähköt yms.

Tilasimme elementit isäni kautta joka myös suunnitteli talomme. Talo on 2krs. keltainen puuverhoiltu 170m2 lämmintä tilaa ja 50m2 lämmin autotalli + varasto. Nyt siis tehdään yläkerran sisätiloja ja sitten vielä alakerran lattiat + muut sisätyöt ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin vapuksi päästään kotiin!

Aika yksinäistä tämä aika on ollut kun normaalisti mieheni osallistuu paljon kotitöihin ja on muutenkin kotosalla ja nyt olen reilut puoli vuotta ollut käytännössä yh äitinä. Onneksi tämä on vain hetkellistä ja rankkaahan se on myös aviomiehelleni. Asennoituminen asiaan auttaa minusta paljon ja se että yhteiseen hiileen puhalletaan.

Tsemppiä ja nauti myös vauvasta!

Pump@ ja tytöt

Vierailija
6/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me rakennetaan kokonaan itse. Perustuksista lähtien, harkoista muuraten. Paritaloksi tulee kahteen kerrokseen. Molemmat veljekset ovat rakennusinsinöörejä. Onhan se taatusti rankkaa, mutta ehkä se palkitsee sitten kun katselee pellolle omalta yläkerran parvekkeelta. Systerini rakensi perheineen, kun heillä on viisi 4-10vuotiasta ja muuttavat aivan pian uuteen kotiin. onnistui se heilläkin, niin miksi ei yhden kanssa....

Kiitos, mielellään tullaan Nurmijärvelle. Tarjottiin ensin tontista Rajamäessä, mut onneks ei menny tarjous läpi. Nyt siis rakennetaan Klaukkalaan, n.kilometri S-marketilta... Koululle vajaa kilsa pojilla sitten tulevina vuosina.

Tänään saadaan arkkitehdin lakanat ja päästään tekemään lopullisia muutoksia. Sitten lvi- ja sähkökuvat ja rakennusluvat sisään :)

Palaillaan!

¤ Sirkkuliina ja Felix 2kk 2pv ¤

Vierailija
7/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keväällä pitäisi homman todenteolla alkaa.

Meillä ihana, iso tontti Itä-Vantaalla. Vähän tässä jännittää kuinka raskaaksi tuleva rakennusaika käy. Innolla sitä odottaen.. ;o)

MatuMama

Vierailija
8/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa rakennusrylläkkä n. kuukauden päästä. Suureksi osaksi meillä työt hoitavat kyllä ammattilaiset, mutta mulla ainakin on vauvan kanssa kotona ollessani tällainen sihteerin rooli ;) Poika on viiden kuukauden ikäinen. Meidän koti syntyy Keski-Suomeen... Saas nähdä, tuleeko keväästä niin kauhea kuin kaikki pelottelee. Mä en usko siihen, mutta katsotaan nyt...

Tsemppiä teille kaikille :)

Vierailija
9/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Toistaiseksi tosin vielä vaan teoriassa ja paperilla, mutta nyt maaliskuussa aloitetaan kallion räjäytys ja rannan/tontin muokkaus työt täällä Pirkanmaalla.

Viimeisimpiä muokattuja kuvia odotellaan malttamattomina arkkitehdeiltä.

Ja neliöt ei vielä ihan selvillä, mutta iso talo on tulossa.(n.250 neliötä), huh huh kukakohan senkin siivoaa.;) Talo tulee rinteeseen ja kolmeen kerrokseen. Hartiapankilla, talkoilla ja kaikkia tuttuja ja tutun tuttuja " hyväksikäyttäen" on tarkoitus saada talo pystyyn. Niin ja kivitaloon päädyttiin osittain tosin puuverhoiltuna.

Kiva, kun meitä rakentajia on näin paljon. Voidaan tsempata ja psyykata toisiamme. Niin ja jakaa hyviä vinkkejä ja kokemuksia puolin ja toisin.

Äitykkä-78 ja tyttö 8kk (6.5)

Vierailija
10/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myös ollaan aloittelemassa talonrakennusprojektia Itä-suomeen:)

Näillä näkymin rakentaminen alkaa vasta alku vuodesta 2007.

Paljon tsemppiä kaikille talonrakentajille:)

Essi

Vierailija
11/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elippä täälläkin on suunnitteilla rakennus hommat. Tontille pääsemme kesäkuun-06 alusta, nyt kovasti etsitään ja tutkitaan sitä oikeaa talonpohjaa. Kovasti tuntuu siltä, ettei löydä mieluista. Aina kun tuntuu, että toi on hyvä pohja, huomaa, että eihän siinä olekaan kaikki mitä halutaan.

Meillä on kolme lasta, kesällä ovat jo täyttäneet tälle vuodelle vuosia niin että ovat, 8v, 6v ja 1 v. Apuja ei ole, kummankin vanhemmat asuvat eripaikkakunnalla, joten talo rakennetaan joko avaimet käteen perusteella tai korkeintaan, niin että itse teemme sisustustyöt.

Mielenkiintoinen projekti on edessä ja kallis!! ennen kaikkeaan..

heroka ja pesue tällä hetkellä 7,5 v, 5,5v ja 6kk

Vierailija
12/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä te aloitatte rakentamaan? Meidän rakennuspaikka on Jyrinkylä Ylämyllyllä. Asusteletko missä päin tällä hetkellä - me Joensuussa...

Vierailija
13/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja marjalaan rakennetaan. Tarkoitus oli aloittaa rakennus jo tulevana kesänä mutta hommat hieman viivästyivät. On ainakin tuo tyttö sitten jo sen verran isompi kun rakentaminen aloitetaan:) nyt ikää hällä 6kk.

Minkä kokoinen talostanne tulee? Jouduitteko ottamaan lainaa?

Essi

Vierailija
14/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika kohta 7kk eli iso poika jo rakennettaessa. Neliöitä taloon tulee näillä näkymin n. 130. Tarjouksia ollaan juuri kyselemässä talotoimittajilta. Jonkinlaista peruspakettia varmaan otetaan ja loput tehdään itse. Onko teillä kaupungin tontti? Mekin haimme kaupungin tontteja, mutta tultiin siihen tulokseen, että vuokrat on aika suuria.

Vierailija
15/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oltiin jo aika pitkälle päätetty mieluisa talopaketti mutta viime metreillä päädyttiinkiin pitää pieni mietintä tauko(miehen työkomennusten ja tulevien kesähäiden takia) ja nyt ollaan uutta, mieluisinta, meidän tarpeisiin sopivaa talopakettia metsästämässä:) Sen takia rakennusurakan aloitus hieman viivästyy.

Meille marjala asuinpaikka oli aika ehdoton. Tuttuja ja sukulaisia kun sieltä löytyy paljon. Joten ei paljon muita paikkoja oikeastaan mietittykään.

Aiotteko itse miten osallistua talon rakennukseen vai luotatteko ammattilaisten apuun?

Essi

Vierailija
16/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitetaan rakentaminen viim. maaliskuussa. Aloitetaan raivaamaan tonttia ja kivijalan tekoa. Talopaketin pystytys on sitten huhtikuun viimeisellä viikolla. Päältä talo on melkein valmis. Mm. kattotiilet täytyy itse laittaa, sitten sisätöihin. Rakentaminen vauvan kanssa on meille tuttua. Rakensimme pitkästä tavarasta nykyisen kotimme (paritalon). Aloittaessamme esikoinen oli 2kk vanha ja kun pääsimme muuttamaan niin 11 kk. Rankkaa oli ja vauvavuosi meni rakentaes, mut niin vaan taas rakennetaan vauvan kans. Taidetaan olla vähän hulluja!

Vierailija
17/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ajattelimme ottaa talopaketin " vesikattopäälle" ja tehdä loput itse... Tietenkin mm. LV:t ja sähköt tarttee teetättää. Mies ajatteli opetella tekemään itse ja tottakai sukulaisistakin ammattilaisia löytyy, joten apua on kyllä luvassa.

Vierailija
18/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama homma, Itä-suomeen, tonttivaraus maksettu, tyttö 7kk ja kuhan tää osake myydään niin aloitetaan ja het!!!!!

On meitä paljon....

Vierailija
19/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Systerini rakensi perheineen, kun heillä on viisi 4-10vuotiasta ja muuttavat aivan pian uuteen kotiin. onnistui se heilläkin, niin miksi ei yhden kanssa...."

Eivätpä taida olla rakentaneet. Tästähän tunnistaa, kenestä puhutaan... Alkukesästä lähtien siellä on metsää raivattu ja pohjatöitä tehty, VALMISTALO (huom!!!) pitäisi tulla muistaakseni näinä viikkoina tontille. Äläkä unohda nuorinta, kuudetta lasta, joka oli kesällä vastasyntynyt vauva!? Aika huonomuistinen sisko...

Valmistalo on aivan eri asia kuin rakentaa itse. Pääsee pihatöihin ja piharakennuksien tekoon uudessa kodissa asuen. Ennen kaikkea: kaikista työteliäimmän vaiheen tekevät asennustiimit yhdessä hujauksessa! Työtä on kyllä tarpeeksi itsellekin raivaus- ja pohjatöissä, sekä pihan laitossa ym.

Onko tarkoituskin, että sinut tunnistaa noin helposti? Netissä kannattaa olla varovaisempi. Täällä liikkuu kaikenlaisia huuhaa-tyyppejä.

Vierailija
20/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tarkoitus on ollut koota pinoa sen vuoksi, että on tosi kiva vaihtaa kuulumisia muiden rakentajien kanssa. Eikä mua haittaa vaikka kaikki käyttäjät tietäisivät kuka olen. Ei mun elämä niin salaista ole.

Toivottavasti tästä pinosta katoaa pilkunviilaajat! Rakentamisella tarkoitin kyllä sitä että taloprojekti meneillään :) Onhan tässäkin pinossa noin puolet sellaisia, jotka rakennuttavat tai ovat ostaneet avaimet käteen-periaatteella. Siitä huolimatta on tosi ihanaa vaihtaa kuulumisia muiden äitylien kanssa.

Laitappa Planttu mulle tekstiviesti kuka olet, jos tiedät minut. Mua kiinnostaa kuka olet?

Sirkkuliina & Felix 2kk 1vk