♥ JOULUKinkut ja Tontut tammikuun 2.viikolla
Kommentit (41)
Meinasin ensin lukasta teitin viestit mut paree varmaan kirjottaa ensin ettei nuo neidit tuolta herää;)
Meillä menee aivan mainiosti, mun äiti täällä nyt melkein jo asustaa kun mies meni keskiviikkona töihin.
Tytöt kasvaa hurjaa vauhtia, tänään käytiin neuvolassa; A: 3740g ja 51,5cm (+1005g +3,5cm syntymämittoihin) B:3780g ja 53,5cm (+945g +4,5cm). Edelleen tissitellään useesti, mutta silti annetaan n.100ml/vauva korviketta päivässä. Ulkoillaan ainakin joka toinen päivä, riippuen vähän siitä venähtääkö aamu ja keretäänkö isosiskon matkaan;)
Meilläkin on jonkinmoista rytmiä havaittavissa, aamulla herätään 8-9 aikaan ja sit ollaan hereillä n.2h kun uni voittaa taas puol 11 aikaan. Sit nukutaan 3-4h ja sen jälkeen taas valvotaan n.2h ja iltapäivällä otetaan vielä n.2-3h unet ja illalla seurustellaan ja tankataan n.2h. Yleensä tytöt nukahtaa yöunille viimestään klo 23 ja yöllä syö n.klo 2 ja klo 4-5 sekä aamulla 6-7 jonka jälkeen äiti joko nousee tai jatkaa itekkin unia;)
Tytöt on ihanan rauhallisia ja tyytyväisiä vauvoja, tietty kun on 3 syliä niin on sylissä pitäjiä;) Isosiskolla on uhma päällä mut pikkusiskoihin ei ole sitä kohdistanut!
Ite voin hyvin, eilen jo poljin kuntopyörällä vartin, VAU (minä patalaiska ihminen), kiloja on tasan sen verran mitä ennen odotustakin, mut toiveena ois pudottaa ainakin 4kg (mielummin tietty 10kg), mut itseni tuntien saas nähä onnistuuko;)
Ehkäsyä meillä ei viel oo tarvittu;/ Mut aikomuksena on varmaan tuo hormonikierukka laittaa, meillä on lapsiluku täys ja pillereitä en aina muista syödä joten...
Nyt hetkeksi viel touhuamaan jotakin ennen kun tytöt herää:)
r-p kera tyttöjen 2v4kk ja 2x1kk
On se kauheeta kun minä himokirjoittaja en meinaa koneelle ehtiä tai ehdin kyllä mutta eilenkin nämä sivut ja monet muut sivut tökkivät oikein kunnolla enkä saanut kirjoitettua,eilen kirjoitin ja hävis jonnekin enkä ehtinyt enää uusiksi kirjoittaa,se on rasittavaa.
Mulla oli jälkitarkastus eilen ja kaikki OK,ainoastaan tulehdusarvo oli 19,kun se on n.10 normaalisti mutta eiköhän sekin siitä laske.
Tulehdusarvo oli kamalat 279 kun jouduin sektiohaava tulehduksen takia uusiksi sairaalaan.Kamala lukema.
Juhon lääkärineuvolassa oli tosiaan kaikki hyvin,kovasti on tullut painoa ja pituuttakin!!
Pieni napatyrä on,onko muiden vauvoilla?Myös esikoisella oli napatyrä.
Tänään avasin pankissa tilin Juholle=)
Yöt menee edelleen hyvin,kerran yössä syö,viime yönäkin söi klo 23 ja sitten heräsi 6.00 vasta syömään!!!!
Nyt nukkuu poika kun olin lasten kanssa ulkona,kamalan liukasta=(
esikoinen haluis hiihtää vaan eipä viitti jäisellä pihalla.
taidanpa lopettaa jos tää teksti vaikka taas häipyy??
t.äitiliini ja Juho 6vkoa4pv
..ehkäisystä,mä sittenkin aloitin tänään minipillerit vaikka ei seksiäkään ole vielä ees aloitettu kun mä tunnollisena ootan aina jälkitarkastukseen.Pientä tiputtelua harvakseltaan enää tulee eli lähes kokonaan jälkivuoto loppunut,no jo on aikakin!!!!!!
Imetyksen jälkeen otan joko hormoonikierukan(ei oo ennen ollut kierukkaa) tai yhdistelmäpillerit mutta ne pillerit aiheuttaa migreeniä mulla=/
seksiä tekis joskus mieli mutta sen täytyy tapahtua yöllä kun Juhon yöunet yleensä alkaa 23-00 ja oon niin väsynyt siihen aikaan,voi apua...ostin silti pillerit,toivossa on hyvä elää=)heh
Minea!!Mistä ' keksit' nimen Jaada??Tosi erikoinen :DD en oo ennen kuullu!! Nasun toinen nimi on myös Lumi.. ;)
Ja tiedän mitä tarkotat sillä kun rytmi menee sekasin..Oon itsekin aika arkana lähtee aamupäivisin mihinkään kun silloin me yleensä nukutaan.En halua ehdoin tahdoin ' pilata' rytmiä kun kerran jonkinmoinen alkaa muotoutua :O
Lahja hei..kantsii kopioida pitkä teksti ennen ku ' lähettää' sen..niin mä oon alkanu tekee.Se meinaan ketuttaa hemmetisti jos pitkät pätkät ehti lavertelee ja sitten pufff ne katoaa bittiavaruteen muiden ' ykkösten ja nollien sekaan' .. :(
Kiva kuulla myös teidän kaksosten saaneiden vauva-arjesta.Ihan ' kauhulla' ;O aattelen miten ite selviäis jos olis tuplaNasut tuossa...Mutta kiva että molemmat Rölli ja Mariella teillä homma pelittää :DD
Ehkäsystä kun teiltä tiedustelin..niin joo ei täälläkään vielä uskallettu petipuuhia alottaa :/ Mua pelottaa ihan vietävästi.Tuntuu kuin olis neitsyt taas tjtn..heh tosi neitseellinen juu kyllä ;) Tuntuu että paikat on siksikin arat kun niin kauan on joutunu rättejä ja suojia käyttää :// Saapi nähdä koska uskaltaa..Ukko kyllä ruinaa jo varveja ;D
Nyt on mentävä..See ya ladys...
-Tiggr&Nasu 6vk 2pv
Oon miettinyt tässä että mennäkkö kumipohjalla vai ottaako jotain tujumpaa.. Kun eihän tää tyttö helpolla alkanut (ivf kuten muistaa varmaan osa :D) mut ei silti haluttais yhtään saada toista aikaiseksi liian pian.. ihan jo sektion vuoksi. Kun raskaus voi mun pcon (syy miksi hoitoihin mentiin) hetkellisesti parantaa.. Joten " luomu" raskauskin voi onnistua.. hmm. Tässäpäs sitä onkin pohdintaa taas. :D Tyttö on nyt unilla taas, hetki aikaa itselle. Mut kohta se sieltä kumminkin herää. Ja sit valvotaan kunnes on yöunien aika.
Quarra
Mä en oo ehtinyt juuri koneella olemaan ja nytkin tyttö makoilee sylyssä, joten yhdellä sormella tässä naputellaan. :D En ehtinyt lukemaan kaikkien kuulumisia vielä. Pakko itsekin päästä kirjoittamaan, jotten vallan kääriydy hiljaisuuteen. :P
Kiva lukea muiden kuulumisia. Hieman kateellisena luen joidenkin kirjoituksia. Kuulostaa niin ihanan helpolta esim. tuo äitiliinin poika. :) Ja tosiaan hatunnosto kaksosten äideille. Kauhulla minäkin mietin, millaista meidän arki olisi, jos täällä pyörisi kaksi Huutaja-Iitaa. :D
No, meillä näyttäisi vatsavaivat helpanneen. Mutta jottei elo olisi liian auvoista, onkin tullut uusi onkelma. Tyttö ei meinaan nuku enää päivisin. Ei enää nukahda tissille kuin ehkä hetkeksi. Auta armias, jos lähden viereltä pois.. Meillä kun ei nukuta juuri muulloin kuin yöllä (pieniä torkkuhetkiä lukuun ottamatta), en tosiaankaan ehdi kirjoittelemaan mitään. Mies on kotona edelleen, mutta perkule kun on vaikiaa hänelle lähteä vaunuttelemaan tytön kanssa, jotta saisin olla edes tunnin omissa oloissani. Vaunuissa tyttö on nukkunut, samoin kaukalossa. Tykkää siis simahtaa liikkeeseen, mutta eipä sitä itse jaksa jatkuvasti käpsytellä. :P Kotityöt on ihan rempallaan, kun äijäkään ei viitsisi mitään tehdä. Kyllä onneksi tykkää seurustella tytön kanssa, mut sitäkin toivoisin enemmän varsinkin nyt kun tyttö ei oo tyytyväinen muualla kuin sylissä. Luin jostakin opuksesta, että 2 kk:n iässä vauvat eivät enää nukahda ilman avustusta. Ei siis enää kovin helposti nukahda tissille. Voi tuska. Muuten tyttö on iloinen, hymyilee kovin ja on kuulunut jo pieniä naurahduksiakin. :D Ääntelee kovin ja meillä onkin omat juttutuokiomme varsinkin vaipanvaihdon yhteydessä. Ihanaa katsella pienen neidin kehittymistä. :)
Seksistä ja ehkäisystä.. Meilläkään ei oo sekstailtu synnytyksen jälkeen eikä ennen synnytystäkään yli kuukauteen.. Mies on jo aika toivonsa menettänyt. :) No, mulla jälkivuotoa kesti viitisen viikkoa, joten se nyt tietty on rajoittanut. Nyt sitten on ihan poikki illalla ja kun on saanut tytön nukkumaan, niin ei tekisi mieli häntä herättää rynkyttämisellä. :DD Oi voi, kyllä tekisi mieli seksiä, mutta kovasti pelottaa, että miltä se tuntuu. Sekin mietityttää, että miten mies kokee seksin mun kanssani näin synnytyksen jälkeen. Onko paikat entisellään jne. No, ei varmaan oo entisellään sen perhanan pitkän ponnistusvaiheen jälkeen. :P Onneks ei tullut mitään repeytymiä eikä epparia leikattu, joten sinänsä ei pitäisi niin kovin pelätä tuota sekstaamista. Kaipa tää tunne on kuitenkin aika yleinen. Ehkäisyksi ajattelin ottaa minipillerit, kun mulle nuo pillerit on sopinut ennenkin eikä oo ollut vaikeuksia unohtaa niiden popsimista. Saas nähdä, miten nyt käy, kun on tuo tyttö sekoittamassa kuvioita. :)
Äitiliini taisi kysellä napatyrästä. Meidänkin neidillä on pieni napatyrä. Ilmeisesti hyvin tavallista ja pitäisi vuoden sisällä umpeutua.
Viime viikon torstaina käytiin 6 vkn:n neuvolassa. Tytöllä painoa huikeat 5 200 g (syntymäpaino 3 530 g) ja pituutta 55 cm (syntyessä 50 cm). Ravintoa siis saa ihan hyvin rinnoista. Meillä ei oo annettu korviketta. Päänympärys oli muistaakseni 38 cm. Kovasti terkka taas kehui tyttö, on kuulemma jäntevä ja hieno vauva. :´)
No niin, nyt lopettelen, jottei tämä häviä jonnekin bittiavaruuteen. Jakselkaahan!!
-Pilkku & Kukkuja-Iita 6 vkoa 2 pvää-
Nuo neuvolamitat on siis otettu 5-viikkoisena.. Olenpas hajamielinen.
Nimi löytyi tuolta Nimet-palstalta nikkareiden avustuksella. Nimi tosiaan erikoinen, meidän Jaada on Suomessa viides. Kannattaa kysyä siis sieltä avustusta nimen valintaan, jos ei meinaa muuten löytyä. Sitten jos itse jaksaa selailla nimiä kannattaa googlettaa haulla " Rean nimiarkisto" , sieltä löytyy nimiä yllin kyllin.
Tuosta ehkäisystä, mä olen syönyt minipillereitä jo kuukauden päivät, seksiä ollaan harrastettu muistaakseni kaks kertaa. Ennen pillereiden aloitusta ja Jaadan kotiutumista ehdimme puuhastella muutaman kerran. Nyt ei kyllä voisi vähempää jaksaa seksi kiinnostaa, kun Jaada saadaan nukkumaan niin kyllä sitä tulee mentyä itsekin samantien. Ei ole mieskään kauheesti vongannut, kun osallistuu kiitettävästi vauvan hoitoon töiden ohella, joten väsynyt sekin:)
Tosiaan minä myös nostan hattua kaksosten vanhemmille, en halua edes kuvitella millaista olisi jos meillä olisi kaksi Jaadaa, vaikka kaipa siitäkin selviytyisi jos olisi pakko.
Meillä siis edelleen huudellaan, yöllä onneksi nukkuu aina jossain välissä 4-6h putkeen. Kadehdin tutun vauvan äitiä, heillä nukutaan 11h yöunet!!! Jaadalla ääni ihan käheänä huutamisesta joten huuto lähinnä sellaista pihinää, tänään aloitamme illalla maissivellin, josko siitä olisi jotain apua vatsavaivoihin. Jaada taistelee myös syömistä vastaan, syö maksimissaan 40ml kerralla:( Painokin oli noussut viikossa vaivaiset 20g. Saatiin armonaikaa tiistaihin saakka, silloin jos paino ei ole noussut (eli neiti taas syö) joudutaan taas sairaalaan nenämahaletkun laittoon:(
Täytyy kyl sanoo et en kuvitellu missään vaiheessa elämän vauvan kanssa olevan tällaista, kävelen päivällä vaunujen kanssa vähintään kaks tuntia. Mulla on ainakin raskausajan kilot jo lähteny ja kohta alkaa lähteä jo ylimääräsetkin kun ei meinaa ehtiä syömäänkään.
No onneks tää ei ole ikuista...nyt mies Jaadan kanssa ja mä sain luvan olla 1/2 h rauhassa koneella, sit täytyy jaksaa taas yksin yö ja huomenna puoleen päivään kun mies herää. Meillä mies nukkuu kuulosuojaimet korvilla:)
Istuksin taas koneella kun on hetki itselle. Tyttö on yöunilla joten saa ihan rauhassa olla. Eikä nukuta, kuten aika monena yönä. Oon monesti valvonut jopa puoli 3 asti lukien kirjaa, kun ei kertakaikkiaan saa unen päästä kiinni vaikka väsyttää.. aika karseeta, kun tyttö menee suht. hyvin nukkumaan iltaisin, joskus jopa enne 11, mut mä en vain saa unta. :( Kurjaa, mutta ei auta. Ei sitä kykene väkisin silmiään ummistamaan vaikka mitä tekis. Masennuskin näyttää taas nostavan uhkaavasti päätään, sais sen nyt selätettyä ennen kun pääsee liian pitkälle.
Minea: Tosi kurjaa kun teillä menee vähän vuoristoradalla tuo tytön syönti.. :( Välillä onnistuu hyvin ja sitten joutuukin sairaalaan. Mutta kaikki on kuitenkin Jaadan parhaaksi. Täytyy sanoa että ihana nimi on teidän neidillä! :)) Toivottavasti alkaisi sujumaan, ja laiha lohtu mutta aikaa myöden se helpottaa ihan varmasti. Enemmän ja enemmän kunhan tyttö vain kasvaa ja voimistuu. Joten jaksuja sinne koko perheelle!!
Oon samaa mieltä kuten moni muukin, että nostan hattuani teille kaksosten äideille. :) Mä olisin varmasti ihan tuskissani kahden vauvelin kanssa, mutta kyllähän se on niin että kaikkeen tottuu ja siitä selviää. Mutta silti nyt hirvittää että jos noita olisikin kaksi, hjelp.. Jaksamisia siis teillekin!! Tukiverkosto on varmasti kovasana. ;)
Mutta mitäpä mä sen kummempaa läyryämään taas. Jos sitä vielä hetken surffailis ennen kun siirryn lukemaan taas sitä kirjaa jos ei uni iske. Juoppuhullun päiväkirja osa 3, ekaa kertaa noita kirjoja luen. Ja täytyy sanoa että tyttöä nukuttaessa *lue imetän sängyllä makuullaan* tulee tyrskittyä kirjaa lukiessa useampaan otteeseen. Niin hulvattomasti se on kirjoitettu että ei voi kuin nauraa.. :D Suosittelen! Tosin välillä teksti on hyvinki " raisua" mutta silti se naurattaa.
Quarra pirteänä kuin peipponen. *nukkumatti missä luuraat??*
...meidän vaavin kastekuva on syntyneet.fi palstalla=) Juho herää joten nyt jää kirjoittelut tähän.....kertokaa tekin jos olette vauvan kuvan laittaneet sinne!!!
äitiliini ja Juho huomenna 7 viikkoa!
Nopsaan tulin kertomaan...Että ristiäiset on ohi!!Huh huh,helpotuksen huokaus... ;)
..Niin ja se nimi..Nasusta tuli siis Nea Lumi Sofia
-Tiggr
Vielä ehtii tälle viikolle kirjoittelemaan :)
Mä kävin kans laittaas Nestorin kuvan tuonne syntyneisiin, ei tosin mikään loistokuva. Jokseenkin vähemmän tullut räpsittyä kuvia kuin esikoisesta, ei taida vaan olla aikaa siihenkään.
Ihania nimiä teidän vauvat ovat saaneet! Tikrun tytöllä onkin sama etunimi kuin meidän esikoisella, meillä on Nea Josefina. Pojan tulevat kummit olivat tänään kylässä ja saivat tietää tulevan nimen, tuntuivat tykkäävän. Nyt kun sitten oppisi kutsumaan oikealla nimellä, ettei jää ikuisesti Nestoriksi.
Huomenna pitää soitella neuvolaan, pojan napa erittää aina vain ja taitaa sammaskin muhia suussa. Viimeksi kun oltiin neuvolassa sanoin tuosta navasta, mutta silloin paikalla oli sijainen joka ei asiaa kommentoinut. Ei kai navan kuulu erittää enää 3 viikkoa tyngän irtoamisen jälkeen?!? Voisi samalla punnitakin pojan, että vieläkö kasvaa samaa vauhtia, joutuu kohta kummitäti käymään salilla että jaksaa pitää poikaa kastetilaisuuden ajan.
Nyt pitää mennä laittaan tupa kuntoon, että pääsee nukkumaankin joskus. Poika meni jo sänkyynsä tankattuaan monta tisullista maitoa.
T:Emppu & Nestori 4viikkoa
Älkääs nyt herraisä karatko mihinkään.. en mä yksinäni täällä halua höpötellä.. ;)
Mä kävin pienen kanssa tänään taas vaunuilemassa.Oon nyt tehny n3xviikossa vähintään tunnin kävelylenkin..Jotta sulaisi nämä viimeisitkin raskausläskit ja löllyt poijes :PP.Eilen kun kävin vaa' alla niin ei kyllä ollu ku vaivaiset viis kiloo jäljellä..Eiköhän ne kesään menessä haihdu jos vaan urheilen ja imetän :D
Sitä paitsi viime viikkoinen hammaslääkärikäynti säikäytti:alkavia reikiä leegoissa ja ientulehdusta..Nyt loppu meikäläisen makeen puputus.Muuten voin juhlia tekareita jo nelikymppisenä :OO !!
Tuo tyttö on jo ISO!!tai siis mitat saan tietää huomenna neuvolassa mutta muuten se ei oo enää niin flegu vastasyntynyt..Aivan valloittavia hymyjä satelee aina kun leperrellään ja höpötellään..Ja nytkin jokeltelee yksinään puuhamatolla :DD VOIH.. :' )) Tässähän tulee kohta jo uusi vauvakuume ;)) No ei sentään!VIELÄ!!Pitäis varata aika jälkitarkastukseen ja hommata sitä myötä joku ehkäsy.Mitäs te muut ootte ajatellu??Vai onko joku jo suunnittelemassa ' uutta satsia' ??
Ajattelin että hormonikierukka vois olla hyvä..mä kun olen niin toivoton uuno muistaa mitään pillereitä :P (matolla makaa unohduksen tulos ;))
Voi voi..taas pitää mennä.Ei tuo rauhotu ennenku meen tunkee tissin suuhun ;)
Palaan huomenna (mikäli ehdin) kertoo nlakuulumisia :)
Voikaa hyvin!!Ja pysykää terveinä!!!
-kurkkukipuinen Tiggr & Jokelteleva Nasu
... yritän tässä kirjoitella poikanen sylissä... tänään vaavi huoli tutin kun hankin sellaisen ainun muotoillun version. Hiukan helpotti alkavaan " masuun sattuu-tulee pieru-itkettää-tahdon lohturintaa-olen ylitäynnä-masuun sattuu vielä enemmän" -kierteeseen. Vaavi ehti jo saada lempinimen Tölkki, kun raukka oli maitoa täynnä kuin maitotölkki... jospa tuo iltahuuto nyt vähenisi. Kakkaa saisi tulla kyllä tiuhemmin, katkerana luin Lahjan ja muiden vauvoista, joilla kakkaa riittää joka vaippaan!
Minäkin olen yrittänyt lenkkeillä vaunujen kanssa ahkeraan, tosin aika puuskuttamista se vielä on. Synnytyksestä on nyt kuusi viikkoa aikaa ja kestävyyden kehitys ei vielä ole kovin korkea... Olis kiva, jos olisi kaveri lenkillä - ei kukaan ole täältä Tampereelta???
Tuleeko muuten keltään enää vuotoa (6 vkoa)? Mulla on ensi viikolla jälkitarkastus, mutta vieläkin tiputtelen vähän. Onkohan enää normaalia?
Vaavin ristiäiset ovat parin viikon päästä. Nimeä on tosin käytetty jo syntymästä saakka: meidän pojasta tulee Jaakko Verneri. Tosin Tölkki-nimitys yleistyy uhkaavaa vauhtia ;DDD
Meilläkin neuvola huomenna ja saadaan tietää huikeat kasvulukemat. Kuulumisiin, kirjoitelkaahan muutkin!
t. Vanuke ja maitoa taas täynnä oleva Tölkki 6 vkoa :)
Terveisiä jumpalta...olipa ihanaa jumppailla. Huomenna tasan 6 viikkoa synnytyksestä. En kylläkään uskaltanut vatsalihasliikkeitä ihan täysiä tehdä, ihan pikkuisen vaan, Kun kerran tuo sektio takana.
Mutta nyt on ihana olo suihkun jälkeen.
Meillä oli eilen ristiäiset. Poitsu sai nimekseen Severi Johannes.
Kaikki meni hienosti, Severi nukkui koko ajan eikä tiennyt ekoista juhlistaan tuon taivaallista. Paikalla oli 26 ihmistä eli väkeä piisasi kyllä. Kun on onneksi nuo kaikki isoisovanhemmatkin vielä elossa.
Isosiskot ovat upeasti suhtautuneet pikkuveljeen. Kertaakaan ei ole tarvinnut pelätä, että tekisivät jotain pahuuksia veljelle. Kovasti hoivaavat ja auttelevat ja suukottelevat.
Ulkona ollaan oltu paljon. Tyttöjen kanssa mennään pulkkamäkeen ja siellä on mukavaa. Hankala vaan vetää kahta pulkkaa ja työntää vaunuja. On onneksi hyvin onnistunut.
Poika o edelleen tosi helppo. Ei juurikaan itkeskele kummoisempia. Välillä masua kipristää, mutta kovasti hän piereskelee ja röyhtäilee, eli koskaan ei ole tullut minkäännäköistä huutokonserttia. Koputan puuta...
sellaista täälläpäin. Huomenna lääkärineuvola.
Käry
ihan ekaksi, ennenku unohdan - ihanat nimet käryn ja vanuken vaaveilla:)
meidänkin poitsulla on jo nimi, muttei olla vielä julkistettu.. uteliaista sukulaisista huolimatta:)!!! siispä kerron parin viikon päästä, kunhan saadaan ristiäiset pois alta..
meillä olis huomenna aika vyöhyketerapeutille.. poitsun masuvaivat on vaan yltyny, nyt pitää jo ihan kunnolla huutaa aikasempien kätinöiden sijasta.. kun soitin aikaa varatakseni, se täti meinas, että yleensä niillä vauvoilla, joille ei vyöhyketerapiasta oo apua, on itkuiluun syynä allergia tai joku muu sairaus.. tiiä sitte oliko pelkkää mainospuhetta.. meinas siis, että pitäis auttaa! toivotaan, että pikkusella hieroilut tehoais, niin sais nukuttua poika ja siinä sivussa vanhemmatki:)
meillä ollaan vaunuiltu joka päivä, muutamana päivänä pariki tunnin lenkkiä.. pakko on, vaikkei aina huvittaiskaan, kun on tuo koiruuskin talossa.. ja ihan hyvä vaan, poikakin nukkuu tosi hyvin vaunuissa ja koira nauttii..itkuhälytin pitäis vaan hommata, että sais jättää ulos nukkumaan..
nyt täytyy mennä antamaan sitä vanukenkin mainitsemaa lohdutustissiä, ku masuun sattuu niin vietävästi:/!!
tuun kertomaan sitte myöhemmin, että auttoko vyöhyketerapiat..
moikka
nano ja pikkumies 2 vko 5 pv
Ollaan pikkuneitin kaa eka paivaa kahdestaan kun daddy pitkan loman jalkeen palasi tanaan toihin. Neiti on nukkui ensin aamulla pitkat unet, sitten oltiin kavelylenkilla ja taas nukkumassa - ja mina kun olin asennoitunut niin etten mitaan saa ainakaan naina ekoina paivina yksinani neitin kanssa ollessaan mitaan tehtya, mutta oon ollut ahkera, pyykkikone on pyorinyt koko paivan ja ylakerran oon myos imuroinut vaikka hereilla oon ollut siita lahtien kun daddy nousi aamulla aikaisin, koska pikkuneiti oli sita mielta etta silloin oli ihan oikeasti aamu (pilkkosen pimeeta ulkona!!) siina me sitten pikkuneitin kaa ' juteltiin' sangylla tunnin verran ennenkuin noustiin ylos.
Meilla neiti kasvaa hurjaa vauhtia - olen nyt pakannut kaikki pienimmat vaatteet laatikkoon ja tuossa se odottaa etta joku veisi ullakolle sailoon (jos joskus pikkuneiti saisi vaikka sisaruksen...). Mulla on mun oma neuvolakortti sielta kaukaiselta seitkytluvulta ja seuraan siita miten meidan pikkuneiti on niin paljon isompi koko ajan kuin mina aikoinaan olin - toiveissa olisi siis ettei hanesta tulisi siis ihan yhta patka kuin minusta eli olisi saanut daddyn pituusgeenit!!
Tumble & Wriggler 5 vk 1 pv
Mekin ollaan jo totuttu tähän kotielämään, vaikka kyllä siellä synnärillä olikin niiiin ihanaa. Saatiin tosiaan se perhehuone ja isosiskokin oli reippaista reippain.
Kohta lähdetään tuon siskon kanssa ulos. Ulkoiltiin eilenkin tytön kanssa näin aamupäivästä ja miehet sai olla kahdestaan kotona. Illalla mies kävi sitten vielä kauppareissulla typsyn kanssa. Nuori herrahan ei vielä ulkoile. Ens maanantaina pitäisi sitten lähteä jätkänkin kanssa reissuun, kun on eka neuvola.
Meidän oma on sellaista suurkakkaavaa mallia, vaippa pitää vaihtaa tunnin välein. Onneksi käytetään kestoja, oltais muuten konkurssissa. Pieni mies on kyllä aivan ihana, syö hyvin ja nukkuu paljon, kuten kuusipäiväisten kuuluukin.
Mutta sellaisia täältä. Tavataan taas helsinkiläisten kanssa, kunhan nämä viimeisetkin piiperot vähän kasvavat.
kaaka ja Tilkku 6 pv
tääl istun vaavi sylkys ja kirjotan lyhyesti..
meil kaikki kunnossa ja vaavi ob kiltti. sai loppiaisena nimen aamu lotta emilia :)
vko päästä vasta neuvola..
joo ja mie käyn spinningissä aikalailla 4krt/vko + muut päälle mut kilot on ja pysyy.. syönköhän liian vähän ku kuluttaahan imetyskin :)
voikaa hyvin!
-anu ja sylis oleva aamu 6vko1pvä
Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan tännekin. Ihana on ollut lukea muiden kuulumisia, jotka ovat kiinnostavia neuvola- ja muine kuulumiseen!
Meillä oli tänään neuvolakäynti ja menimme sinne kävellen, koska tyttö viihtyy vaunuissa mitä parhaiten. Matkakin on mukava 15-20 minuutin kävely. Hieman jännitti mennä neuvolaan, mutta kaikki on tosi hyvin. 11 päivässä tytölle on tullut painoa lisää jo melkein puoli kiloa :) Nyt neitomme painaa 4170 grammaa, syntymäpaino oli 3575 ja kotiinlähtöpaino kaksi viikkoa sitten 3400 grammaa. Pituuttakin oli tullut kaksi senttiä lisää. Olin huolissani painosta, koska tyttö pulauttelee maitoa imetyksen jälkeen. Hänellä on muutenkin vatsavaivoja ja nyt mieheni aikookin kauppareissulla ostaa myös Rela Dropseja.
Täällä on ollut puhetta ehkäisystä ja ristiäisistä. Minä en sektion vuoksi saa tulla uudelleen raskaaksi vuoteen. Toisaalta ikää on jo sen verran, että en halua käyttää minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä tässä vaiheessa, jos mielin vauvalle pikkusiskoa tai -veljeä ennen kuin itse täytän 35. Näin ollen joutumme turvautumaan kumeihin...
Marialla kysyit ristiäisistä. Me ainakin saimme kirjeen seurakunnalta. Kirje sisältää ristiäisinfoa eli ehkäpä teillekin on samanlainen tulossa? Meidän neiti kastetaan vasta 4.3., koska aikaisemmin niin papin kuin isovanhempien aikataulussa on kaikenlaista. Aiomme pitää juhlat lapsuudenkodissani, jonne on matkaa 300 kilsaa. Täten reilun kahden kuukauden ikä on ok.
Neuvolakäynnistä helpottuneena,
Katja ja jouluttönen