HUHTISTEN UUSI VIIKKO
Kommentit (31)
Nostan pikaseen. Oli tosi kivaa, pari kaveria oli yötä meillä. Pelailtiin ja oltiin vaan. Tänään ollaan mässätty kaikkea hyvää ja katottu leffaa =) Antonkin viihtyi tosi hyvin, kun oli seuraa ja Anton sai olla tähti. Tämä pariskunta on lapseton, oli tosi herttaista nähäd, miten he tykkäsivät A:sta. Nyt appiukkoa viihdyttämään, palataan =)
T:Mareila+Anton 8kk
Omaperäinen otsikko =) Meillä on yöt rauhoittuneet, Anton menee nukkumaan 21-22 ja herää kerran. Päikkäreitä nukkuu kahdet. Aloitin tänään puurot, syötiin vadelma kaurapuuroa, se maistui ihan kivasti Antonille, en tosin vielä juhli, koska syöminen voi milloin vain alkaa tökkimään. Se menee miten sattuuu, välillä A syö aamulla kivasti ja loppupäivänä ei mitään tai joskus ei syö koko päivänä kunnolla, en tuosta osaa ottaa selvää.
Kent: Meillä on ihan sama juttu miehen kanssa, hän saattaa lukea rauhassa sohvalla lehteä vaikka " vahtii" Antonia, välillä huutelee ei:tä, ihan niinkuin toinen tajuaisi sitä. Komennan mihen aina nousemaan ja ottamaan Antonin pois kielletystä tekemisestä. Meillä mies ei huomaa sotkua tai epäjärjestystä, ollaan sovittu että minä sanon mitä pitää tehdä, mies kyllä tekee sitten. Mutta jotenkin ärsyttää kun tuntuu, että joudun aina nalkuttamaan. Vaikka mies ei koskaan sano, että nalkuttaisin, silti tuntuu siltä. Oliko tarpeeksi epäselvää =)? Ja tuo heräämättömyys kuulostaa samanlaiselta tällä. Mies kyllä vie esikoisen yöllä vessaan, mutta vasta kun olen herättänyt hänet. Saan siis minäkin herätä kahden kanssa, silloinkuin esikionen herää. Yleensä ei herää yöllä onneksi. Mutta siis sympatiaa sinne =) Loppujen lopuksi mies on kuitenkin ihana ja hyvä isä ja puoliso =)
Mutta nyt lähden nukuttamaa tuota poikaa, joka on ilmeisesti päättänyt, että tänään ei välttämättä ole pakko nukkua, vaikka väsyttää. Minä olen jostain syystä eri mieltä.
Nukahti se A sittenkin. Nyt on ehtinyt jo kaksille unille ja minä olen tehnyt kakun ja ruokia tulevaa viikkoa ajatellen, enää kun imuroin, niin olen tosi tyytyväinen. Pyykkiäkin pesty iso satsi =)
Miia on ollut nyt jo viime tiistaista asti tosi nuhainen ja yskii kovasti. Unet on ihan sekaisin ja niin alkaa olla kohta tän äidin pääkin. Aamulla herättiin jo 4 aikaan ekan kerran ja siitä eteenpäin sit pienissä pätkissä nukuttiin mitä nukuttiin. Aamupuuro ei maistunut mut sit päikkärit sitäkin paremmin ja ehdin jo luulla että jospa ne tästä korjaantuisi, lakkaisi nenän vuotaminen ja saisi paremmin nukuttua..Mutta ei, nyt on mies vuorostaan yrittämässä nukutusta(=kuuntelemassa hirveetä kiukkuamista), mitenkään ei oo hyvä olla ja naama punaisena vaan huudetaan vaikka miten päin yrittäisi rauhoitella. Ihan väsynyt on kylläkin, silmät luppasee ja haukottelee, et siitä se ei oo kiinni. Miten pitkään tollaiset nuhat yleensä kestää?
Taitaa pitää valvottaa sit n.pari tuntia, jos ei nyt rauhoitu, että kävisi sitten jo yöunille..tai nukkuisi sen vartin ja vaatisi taas uudellen nukutuksen jne..Tuntuu ettei mikään auta, ollaan panadolia annettu ja höyryhengitystä otettu, sängyn pääpuolta nostettu, mutta ei vaan meinaa saada henkeä. Ja liekkö sen takia sit pitää huutaakin ja sit menee nenä vielä enemmän tukkoon:(
Jaa, pitää taas mennä..Parempaa viikonalkua muille!
-Milenna ja Miia 27.4-
Mitäs? No, nyt mä oon siirtyny kokonaan niihin 8-kuisten soseisiin (sillon kun annan kaupan) ja Amanda ei oikeen tykkää mutta kyllä mä luulen että se siitä. A:lla on myös vähän nenä tukossa ja yöt sitten rauhattomia. Ihanaa kyllä että enää (KOPKOP) ei itke öisin mutta tuntu että viime yönä havahtu aika monta kertaa vinkumaan.
Nyt sitten A harjottelee tosissaan konttaamista ja onnistuukin ihan hyvin. Yritti myös nousta seisomaan mutta siinä taas ei onnistunut järin hyvin.
Tänään oli hyvä päivä, aurinko paisto ja oltiin kaksi kertaa ulkona. Meidän taaperoinen nukahti jo yöunille, heräs niin aikasin.
Mareila, vielä miehistä, ei kyllä häiritse minunkaan rakastani minkäänlainen epäjärjestys tai sotku!! Mutta se mun täytyy sanoa että mies on koko ajan lasten myötä parantunut isänä ja miehenä. Nyt JOSKUS siivoo ihan sen takia että tietää että mä tykkään siitä. Eikä mulla sinänsä ole valittamista, aivan ihan tyyppi tuo on, kaikesta voi puhua ja kun tosi paikka tulee niin tekee kyllä ihan mitä tahansa mun puolesta. Me ollaan nyttemmin vasta puhuttu enemmän asioista ja yritetty kunnolla nähdä vaivaa että ymmärretään toisiamme. Lapsien kanssa on aina tykännyt puuhastella, mutta onkin enemmän sellanen leikkivä isä. Oli esikoisen kanssa 2 kk vanhempainlomalla ja se teki varmaan hyvää (mä olin siis opiskelemassa päivät). Tiedän että osaa hoitaa kaikkia lapsia mutta laiskuus vaan iskee kun mä olen paikalla. Toisaalta nyt olen hänelle selittänyt että tajuatko että jos vauva konttaa johonkin ja saa jonkun hemmetin metallikuulan kurkkuunsa niin se voi kuolla, eli ei kyseessä ole mikään minun nalkutus. Kai hän sen on aina tajunnut mutta jotenkin sellainen äidinvaisto vaan on puuttunut.
Mutta nyt mun pitää kyllä mennä alas, ihan liian hiljasta...
Ihan näin kansainvälisesti tervehdin, kun ollaan just tultu takaisin Thaimaasta, jossa oltiin 2 vkoa joulun jälkeen. Matka meni hyvin, etukäteen jännäämäni kohdat eivät tuottaneet ongelmia: lentäminen oli hauskaa, myös nousut ja laskut, sinne mennessä neiti nukkui suurimman osan ajasta ja takaisin tullessa leikki jaloissamme ja/tai käytävällä flirttaili kanssamatkustajille. Aurinko ei polttanut varjossa, vettä juotiin pikkutippa kerrallaan kuitenkin riittävästi päivien aikana. Autossa istuminen sujui hyvin (vaikka turvaistuinta ei ollutkaan - tai ehkä juuri siksi... Köytin vauvan kiinni itseeni kantoliinalla, oli ainakin itselläni turvallisempi tunne. Turvaistuin ei mahtunut autoon, jossa oli jo joka penkillä matkustaja, joten " maassa maan tavalla" - ihan hurjaa liikennekäyttäytymistä seurailtiin...). Itselle tuli turistiripuli, vauvalle ei, ja vauvan kuumetautiin saatiin tehokasta, nopeaa, asiantuntevaa ja ystävällistä hoitoa jonottamatta yksityissairaalassa neljällä (4!!!!!) eurolla! Voisi suomalainen terveydenhoitojärjestelmä käydä tutustumiskäynnillä Thaimaassa? Hyttysiä ei nähty kuin suurkaupungeissa (joissa ei malarian vaaraa) ja nekin söivät pääasiassa minua...
Mutta paljon on nähty ja kivoja muistoja jäi. Tästä on hyvä aloittaa uusi vuosi :)
Noniin, kiva että vielä täällä jonkin verran huhtiksia on.
Meillä Taisto on innostunut vetämään itseensä seisomaan, paikassa kuin paikassa ja ei tuo tasapaino vielä täysin pidä niin kopauttelee takaraivoaan aina lattiaan kun kaatuu. Kontattu on hyvin vähän, tuntuu tuo seisominen kiinnostavan nyt enemmän.
Hampaat on saanut kyllä mut miettimään muutaman kerran tuota imetystä kun tuntuu välillä innostuvan puremiseen enemmän, 4 hammasta; alhaalla 2 ja ylhääl myös.
Soseita Taisto tykkää syödä todella hyvin, samoin aamupuuro menee.
Oli vaihe ettei kalaa suuhunsa pistänyt, nyt sekin onneksi maistuu, nyt aletaan pikkuhiljaa siirtymään kotiruokaan tästä ja samalla maito tulee vaihtumaan hiljalleen. Nyt alkaa työtkin joten pakko antaa Nania enemmän kuin muulloin =), mies jää kodinhoidontuelle; mulla paremmat tulot =) ja saanhan sitten paremmat äitiyspvärahat seuraavasta etten oo taas minimillä, oli muuten taloudellisesti todella rankka vuos kun toinen opiskeli ja minä äitiyspvärahalla ja viel sillä minimillä ja 2 lasta elätettävänä, mutta kyllä se vaan siitä meni, jos osaa tinkiä oikeista asioista niin kyllä sitä pärjää; tosin jouduin lainaamaan hiukan veljeltäni pahimmassa vaiheessa.
Jaahas, jos alkais kohta herätellä miestä että päästään Kelaan tekemään paperit =D, samal reissulla pitää hakea avioliiton esteiden tutkinta.
Heippa!Pitkästä aikaa liityn joukkoon...Oon kauan aikaa sitte tänne kirjotellu.Meillä siis 7.4.2005 syntynyt tyttö nimeltään Mia.Lauantaina tuli siis 9kk Mialla täyteen ja tänään käytiin neuvolassa.Neiti seisoo jo tukea vasten,istuu napakasti ja on ottanu askeleita tuen kaa.Käsien taputus on se uus juttu tällä hetkellä:) Juups,eli neuvolassa käytii ja neiti paino 9520g ja pituutta oli huikeat 76,8cm:)Pitkä ja hoikka tyttö siis.Yöt on nyt mitä on...Näyttää että neitoselle on ylös tulossa 2 hammasta kerralla,se kai sitä kitisee yölläkin.Kivaa päivää kaikille!!T:meku ja Mia
Piti vaan tulla kertomaan kun Amandalla on nyt ollut vatsa kovalla eikä pariin päivään ole kakannut. Nyt sitten aamulla yritti itkussa vääntää jotakin ulos mutta ei onnistunut. Sitten päätin että laitan potalle istumaan ja viisi minuuttia siinä itkeskellen ähkittyään pottaan tuli iso pökö! Vinkiksi siis vaan, en ole sinänsä mikään vauvapottailun kannattaja, joskaan en vastustajakaan mutta jos vauvalla on ongelmia kovan vatsan ja kakkaamisen kanssa niin Amandaa ainakin tuntui auttavan että sai istuvassa asennossa pungertaa ja ilman vaippaa. Paras tässä kyllä oli että meidän taaperohan kammoaa pottaa ja pönttöä ja tsägällä on joskus suostunut olemaan 2 sekuntia potalla niin nyt kun A oli kakannut ja siinä häntä ylistin niin taapero katsoi minua ja pottaa eikä sanonut mitään. Sitten vähän ajan päästä sanoi että " minä menen nyt potalle" . Ja istu siinä puoli tuntia! Puheli yksikseen siinä " tämä on vaikeeta" , " tyhmä potta, blääh" , " äiti mene pois" jne. Mutta lopulta tuli pieni liru. Ei ole taaperoa isosiskon pissailut yhtään innostaneet tai mitenkään vaikuttaneet mutta se tais olla liikaa että pikkusisko istuu potalla ja vielä tuloksen kanssa =)
Oltiin neuvolassa Antonin kanssa. Hienosti oli poika kasvanut 74 cm (54 cm ) 9,170 kg (4,205 kg) Pitkä hoikka poika sanoi täti. Pituus käyrässä tuli taas pieni hyppy, mutta paino menee ihan suoraa. Eli ei tarvitse huolehtia Antonin syömisestä tai syömttömyydestä.
Esikoisen loukkasi jalkansa tänää tarhassa =( Soittivat minulle tarhasta, että J on loukannut jalkansa. Minä kiidin äkkiä hakemaan esikon ja vein lääkäriin, onneksi mitään nyrjähdystä suurempaa ei ollut ja lääkäri sanoi, että jalka varmaan paranee perjantaihin mennessä, kun esikoinen lähtee reissuun kummitätinsä kanssa. Hän oli todella reipas lääkärissä.
Lääkäri reissun takia, meidän tämän päivän suunnitelmat heittivät häränpyllyä, no ei voi mitään. Antonin syömisetkin menivät ihan pipariksi, raukka sai tissiä 11.00 ja seuraavan kerran sosetta 14.30, ei kyllä välissä pyytänytkään mitään. Sosetta söi vastahaloisesti puoli purkkia ja tissiä sitäkin innokkaammin.
Kentille vielä miehistä, minunkin mieheni oli esikoisen kanssa kotona pari kuukautta, itse arvostan tosi paljon, että hän jäi kotiin. Siinä huomasi, kuinka erílaisia ollaan tietyissä asioissa (yllätteän siivous olui yksi niistä erilaisuuksista).
Nyt täytyy mwennä poistamaan hajuhaitta A:N vaipasta
Koko viikonloppu mennee tohinoissa, joten pikaiset terveiset täältä meiltä :)
Lieneekö meidän neiti tosi aikainen liikkuja, kun jo ennen joulua aloitti kävelemisen? Nyt kävelee jo ihan omaksi ilokseen ympäri alakertaa ja äsken juuri harjoitteli 180 asteen käännöksiä. Aina tempun tehtyään katsoi minuun ja hymyili, että " näitkös" ?!
Helvin ehdoton lempikotityö on pesukoneen tyhjennys. Vetelee usein lähes koko koneellisen pyykkejä lattialle, josta minä sitten nostelen narulle. Tosin tyhjennysintoa löytyy myös likaisten pyykkien ollessa koneessa - pitää vaan tosi nopeasti laittaa kone päälle, niin ei saa enää luukkua auki, kun on senkin taidon oppinut...
Neiti huomaa kyllä ihan älyttömän nopeasti kaiken uuden. Minulla on tänään ollut vyölläni askelmittari (vaivaiset 3360 askelta tänään - vielä on matkaa 10 000:een). Eipä aikaakaan, nin ihmettelin, mitä neitonen teki selkäni takan, kun luin lehteä. No söi askelmittaria, tietysti!
Inhokkitöitä on ehdottomasti kaikenlainen vatkaaminen, sillä niin sauvasekoitin kuin sähkövatkainkin saavat aikaan hirmuisen itkunparahduksen, kun ne käynnistyvät. Ei voi vatkata mitään, vaikka neiti olisi viereisessä huoneessa. Nykyään myös koiran haukunta alkaa itkettää, vaikka hauvat muuten ovatkin niin kivoja, että pitää ihan hihkua, kun niitä näkee. Ristiriitaista.
Hyvät viikonloput kaikille ja ensi viikolla lisää, nyt pitää lähteä valmistelemaan tarjoamisia vieraille (pinaattipiirakkaa ja sitruunapiirasta).