**KESÄNUPUT TO-SU**
Alkuviikon pino. Toivottavasti. Jos ei onnistunu, niin lisätköön joku joka osaa :)
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (76)
Niin se juhannuskin meni ja edelleen yhdessä kasassa. Äippäpolilla tuli käytyä kipujen takia, kohdunsuu auki edelleen sormelle, kanavaa ei kai jäljellä. Vauvalla oli onneksi kaikki hyvin. Liitoskivut syynä kivuille. Käynnistetään varmaan ensi viikon aikana, jos mitään tapahdu itsekseen. (kipujen takia en saa nukuttua). Kohdunsuu oli takana? Tietääkö joku vaikuttaako se johonkin ja koska mahtaa yleensä laskeutua?
Sroigh, sinua olenkin muutaman kerran ajatellut, että ootkohan jo vauvan saanut, mutta täällä edelleen oletkin :)
Makri taitaakin olla jo hakemassa vauvaa, onnittelut.
Alcatraz, jaksuja sinne, tuo on niin ärsyttävää, kun ensin supistaa kauan ja sitten laantuu. Sulla on kyllä viikkoja jo niin paljon, et kohta hän päättää tulla :), toisin kuin täällä, hah. Kaksi viikkoa menee yli ja kevyesti.
Suppareita kaikille!!
Mariia, vauveli ja viikkoja ultran mukaan 39+6
Mariia83: kiva että mua on ajateletu :))
Deepest blue: Mäkin ostin 960 palan palapelin että olisi jotakin tekemistä. Vauvanvaatteiden kutomiseen olen jo kyllästynyt...
Mutta vauvaa ei kuulu. Tuntuu minustakin että tämä nyt on sitten pysyvä olotila. Jotenkin koko kevään on odottanut laskettua aikaa, ja nyt kun se on mennyt ohi jo niin kauan aikaa sitten, niin on vähän sellainen olo että tässäkö tämä nyt oli? Mitään et tapahtunutkaan. Jäin sitten vain tälläiseksi isomahaiseksi kaikkine vaivoineen ja siinä se. Viime keskiviikkona neuvolassa terkka sanoi ettei usko että ehdin maanantain kontrolliin äippäpolille, mutta taisi erehtyä. Onhan tässä tosin vielä ensi yö aikaa.
Tsemppiä kaikille supistusten kanssa kärvisteleville! Haissallakin kuulostaa siltä että kohta voisi tulla lähtö!
Voisin tästä lähteä ulos kävelylle, kun sade lakkasi ja nyt paistaa taas aurinko.
sroigh 41+4
Synnytys siis käynnistettiin keskiviikkona ja tyttö syntyi torstaina (rv 40+2) 19.6. klo 22.59. Mitat 4420 g, 52 cm, py 37 cm. Napanuoraakin kunnioitettava metri (kätilö joutuu tarjoamaan kakkukahvit työkavereilleen). Tänään kotiuduttiin. Viidellä tikillä selvittiin eli synnytyksestä on toivuttu mahtavasti ja vauva syö hyvin ja nukkuu melkein koko ajan. Isotsiskot on ihan haltioissaan. Ainut negatiivinen asia tällä hetkellä on helvetillinen nuha joka muhun iski eilen. Luultavasti poskiontelotulehdus kun pääkipu on niin järkyttävä eikä särkylääkkeet auta. Yritän hoitaa kotikonstein huuhtelukannun avulla joka yleensä auttaa mulla paremmin kuin antibiootit.
Palaan lukemaan muiden kuulumiset jahka saan tämän päänuppini kuntoon ja laitan sitten tarkempaa synnytyskertomusta.
Onnittelut kaikille muille vauvan saaneille ja tsemppiä loppusuoralla kärvisteleville!
GeddyLee ja tyllerö 3 pv
Limatulppaa on tullut koko päivän ja epäsäännöllisiä supistuksiakin jonkin verran. Sroigh, mä tiedän ton tunteen, että tää on pysyvä olotila. Tänään vasta on alkanut tuntua siltä, että me saadaan pian vauva :) Mies on ihan täpinöissään jokaisesta supistuksesta ja vaatii, että kerron aina, kun niitä tulee.
Deepest_blue, mulla on kans ollut viime päivinä kaamea makeanhimo. Tänäänkin ostin fazerin punaisen levyn, eikä siitä ole jäljellä kuin pari riviä... Mutta oon perustellut syöpöttelyäni sillä, että synnytykseen tarvitaan rutkasti energiaa :D
Ja onnea taas kaikille uusille kesänuppujen onnellisille vanhemmille!
Haissa 41+4
Hei,
ilmoittaudunpa minäkin vihdoin viimein kesäkuiseen odottelijoiden pinoon eli viikkoja nyt 39+2 (LA 27.6.), parisen viikkoa olen lukenut teidän muiden kuulumisia saamatta aikaiseksi liittyä kirjoittajien joukkoon. Toivottavasti mukaan ehtii ja mahtuu vielä! Onnea kaikille jo vauvansa saaneille ja tsemppiä kaikille vielä odottaville, nämä viime hetket kuluvat kyllä hitaasti... On ollut kiva lukea jo vauvansa saaneiden kuulumisia ja synnytyskertomuksia, jännittävää, kun perästä tullaan ja vielä ei tiedä tulevista tapahtumista mitään!
Oman navan ympäriltä taustaa: Perheeseemme odotetaan toista lasta (esikoinen reilut 2 v) ja kun eka meni yli jonkun verran lasketusta ajasta, niin siinä mielessä pitäisi tietysti jo ennakkoonkin asennoitua, että heinäkuun vauva taitaa meille tulla kuitenkin. Silti odottavalla mielellä sitä on jokaisena päivänä, että jokohan tänään alkaa tapahtua, ja kaiken lisäksi olin niin varma, että tämä tapaus syntyy reilusti ennen laskettua aikaa. Nooo, ei taida niin käydä. En tiedä, millä asenteella sitä pystyisi näistä viimeisistä päivistä ja viikoista ihan surutta nauttimaan, koko ajan sitä kuitenkin odottaa synnytyksen käynnistymistä ja olon keventymistä!! Vointi on ollut hyvä, mutta etuosa alkaa olla tuskastuttavan jäykkä ja painava, sekä sukkapuikkovihlaisut vaivaavat aina iltaisin oikein kunnolla, joten saisi alkaa tapahtua.
Tsemppiä kaikille kesäkuisille!
Muutama suppari tullut päivän aikana, äsken tuli yhtä voimakas kuin viimeyönä mutta jäi vielä yksinäiseksi. Mikähän sen aiheuttaa että alkavat aina yöllä eikä päivällä? Limatulppaa tullut harvakseltaan ja selkäjomotuskin alkoi tunti sitten. Jospa tämä tästä taas yöksi "aktivoituu"... Ei vissiin voi enää sanoa juhannusvauvaksi jos tänä yönä/ huomenna syntyy :)
Mulla olis huomenna se neuvola klo 13.15, toivottavasti en sinne "pääse"!!!!
Oho, nyt tulee seuraava supistus... 8 minuuttia väliä, saapa nähdä tuleeko seuraava aiemmin!
Alcatraz 41+2
Supistukset ovat muuttuneet jo säännöllisemmiksi ja vähän voimakkaammiksi, mutta ne ovat vielä hallinnassa. Viimeisen tunnin ajan supistuksia on tullut alle 10 minuutin välein. Jos tätä jatkuisi vielä pari tuntia, niin voisi varmaan lähteä jo synnärille.
Pitäkää peukut pystyssä, että päästään tänä yönä tositoimiin :D
Haissa
Jaahas....siellä on taas parilla kirjoittaneella hyvä meininki, tahtoo kans suppareita. Juu ei mitään oireen tynkää täällä mutta voihan tuo ihan yllättäenkin alkaa (lohduttelee ja vakuuttelee täällä itseään).
39+3
Onnea taas vauvan saaneille! Pistäkäähän synnytyskertomusta sinne synnytysasiaa puolelle kun jaksatte!
Kiva, että täällä on kohtalotoveri langoilla :) Supparit tulee nyt noin 6 minuutin välein, mutta vielä en lähtisi sairaalaan, koska kipu on ihan siedettävää. Täytyy varmaan kohta kuitenkin soitella sinnepäin ja kysellä niiden mielipidettä. Mä kun en ensikertalaisena oikein osaa sanoa, mikä on hyvä tilanne lähteä.
Telkasta tulee just NIN:in keikka. Tuollainen aggressiivinen musa sopiikin tähän mielentilaan, siitä saa hyvin energiaa ;D
Minähän viimeyönä soitin ja mulle neuvoivat että ota pari panadolia ja koita nukkua jos et ole pystynyt nukkumaan, ja tule sitten kun et enää pärjää kivun kanssa. Silloin sanoin supistusten välien olevan alkuyöstä 7 minuutissa, soiton (kello oli jotain 4) aikaan oli 5-3 minuutissa. Liian aikaisinhan ei kuitenkaan varmasti kannata mennä ettei pian passiteta takaisin kotiin :D Meillä on laitokselle matkaa 30 km.
Mulla nyt vielä reilussa kymmenessä minuutissa ja epäsäännöllisiäkin vielä, saa nähdä yltyvätkö nyt sitten kuitenkaan tarpeeksi...
Himskatti tätä interneettiä. Meillä taitaa olla tosi huono operaattori kun tänäänkin oli koko aamun netti jumissa. Ja tää vauva sivusto on tosi hidas koko ajan..!
Nyt alkaa jo tosissaan harmittaa kun ei mitään tapahdu. Ainoastaan jotain pientä juilimista tuntuu kun vaavi poraa kalloaan jonnekin tonne kohdunsuulle. Ei noi ässätkään auta. Vähän kovempaa vaan juilii parin tunnin ajan, mutta sitten taas tasoittuu.
Tänään jouduin taipumaan tädin 60 v. synttäreille. Olin niin varma, että tähän aikaan mulla on jo tositoimet käynnissä. Kateellisena äsken lueskelin Makrin kirjoittelua suppareiden alkamisesta ja laitokselle lähtemisestä. Meillähän oli suurinpiirtein sama laskettu aika. Onneksi täällä on kuitenkin vielä kohtalontovereita.
Muhun on muuten myös nyt iskenyt kauhea makean/ rasvasen himo. Eilen meni erilaisia jäätelöitä, suklaata, keksejä ja loppuillasta vielä sipsejä, joita ei muuten tule juurikaan syötyä. Tänään on sama meno jatkunut. Hui, vauvasta tulee varmaan jättiläinen.
Huomenna voisi yrittää saada kampaajalta tukanleikkuuajan. Enpä usko, että huomenna ainakaan mitään synnytykseen viittaavaa tapahtuu. Olisipahan sitten tukka ojennuksessa laitoksella:)
Terhetär 40+4
pitäis varmaan tehdä jo uutta pinoa vaan menkööt nyt vielä tähän...
tätä menoa ei kyllä montaa yötä jaksa. Supistukset ei ole tästä tihentyneet, välillä menee puoli tuntia väliä ja sitten taas tuleekin muutama suht lähekkäin. Ovat minusta kipeämpiä kuin viimeyönä, mutta ei ne onneksi kauaa kestä. Nukkumaan ei kuitenkaan oikein pysty. Limatulppaa tulee.
Helpottaisi, kun tietäis ajankohdan millon tämä päättyy, mutta nyt vaan pitää epätietoisena odotella ja kärvistellä. Illalla olin taas paremmalla tuulella mutta nyt kyllä tuntuu että taidanpa taas sinne neuvolaan päivällä päätyä... Luin just viimeisen kirjani loppuun, nyt ei ole mitään laitoksellekaan mukaan otettavaksi.
Taidan mennä taas ottamaan sitä panadolia ja yrittää päästä vaakatasoon...
Alcatraz 41+3
Tunnin ajan tullut rutkasti eilistä voimakkaampia suppareita mutta väliä on vielä noin 15 minuuttia. On nää silti niin kipeitä (tuntuu kuin selkärankaa väännettäisiin katki, se on pahin kipu, mahanpuolelle ei satu läheskään niin paljon!) että en varmaan pysty sinnittelemään kovin tiheisiin asti... mieskin on jo hereillä ja pukenut, koitetaan nyt vielä jonkin aikaa sinnitellä.
...ainakin toivottavasti! Supistelee tosi kipeesti, ei tosin vielä säännöllisesti mutta kyllä luulen että tänään tapahtuu jotain. Just nyt mietin että miks ihmeessä oon oikein toivonut näitä supistuksia, ei nää niin kivoja ookkaan :)
Deepest_Blue 40+6
Ei tässä tosiaan enää pysy laskuissa mukana kuka on jo vauvansa saanut. Muutamilla tuntuu olevan ainakin lähellä :) Täällä tilanne pysyy muuttumattomana, eli mitään ei tapahdu. Joku tossa kirjoitteli että välillä on sellainen olo että ei olis edes raskaana, ja miusta alkaa tuntua juuri siltä! Tähän vauvan masussa pyörimiseen on jo niin tottunut että ihan niinkuin tää olis joku pysyvä olotila. Huomenna on se neuvola ja kai se sinne pitää raahautua.
Onneks tää juhannus on ohi, pääsee taas normaaliin päivärytmiin ja kaveritkin palailee maisemiin. Käytiin siipan kanssa aamulla pistäytymässä alennusmyynneissä, mutta eipä sieltä juuri mitään tarttunut mukaan, tytölle jotain vaatteita. Ja itelleni ostin 1000 palan palapelin, onpahan tekemistä kun yöt menee välillä valvoessa :)
Miksiköhän kaikki synnytykset ei voi käynnistyä ihan vaan niin että lapsivedet menee ja homma lähtee siitä käyntiin? Tuntuu että tosi moni joutuu täälläkin miettimään että onkohan tää nyt sitä vai ei, ja sitten just kun luulet että homma lähtee käyntiin niin sitten supistukset katoaa. Tuntuu niin epäreilulta tuommoinen kiusaaminen!
Tosi kova makean himo muuten iskenyt ihan tässä viimeisillä viikoilla, koko ajan tekee mieli karkkia ja jätskiä! Ja just nyt kannattais varmaan yrittää pitää kohtuudessa tuo sokerin syönti, ettei tästä vauvasta oikeesti kasva jättiläistä. Onko kellään muuten tietoa että kuinka nopsaan/helposti käynnistävät synnytyksen jos lapsi on isokokoinen? Viimeiset pari päivää on nimittäin ruvennut ihan todella mietityttämään ja pelottamaan että kuinka iso tämä kaveri oikein on... Tämä on kuitenkin minulle jo toinen lapsi, joten luulen ettei ihan helposti käyntiin polkaista.
Deepest_Blue 40+5