Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyskuiset uuteen viikkoon!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tänne tulee purkamaan omia tuntojaan niin ei varmasti ole mukava lukeä " pilkunviilajien" kommentteja, vaikka ei olisikaan herkkänahkainen, niin kyllä se kolahtaa jos jokin asia painaa ja heti saa epämukavaa palautetta!

Itse en tod. ole herkkänahkainen, mutta pojan syntymän jälkeen olen ottanut kovasti välillä itseeni juuri imetys, paino (pojan ja omani) jutuista sekä muista mitkä OIKEASTI mietityttävät. Tänne kirjoitellaan hyvistä- ja pahoistaoloista, ja tarkoitus on saada RAKENTAVAA ja mieluiten positiivistä palautetta ja kannustetta. Eli ne joita vaivaa kirjoitusvirheet tms, jättäkää ne ihan omaan arvoon, älkää siinä tapauksessa kommentoiko vaan antakaa mieluiten olla!

Ja edelleen toivon ettei kukaan ota papua sieraimeen tästäkään :))

Vierailija
22/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh...Johan tämänkin pinon luonne muuttui...

No jokainen sanokoon mielipiteensä, mutta kuten Beibi0905 kirjoitti niin on vähän eri asia, miten sen mielipiteensä ilmaisee. Näissä imetysjutuissa on mielestäni turha lyödä lyötyä...Kun Laurukkakin aivan selvästi haluaisi jatkaa tuota imetystä eli kyse ei ole mistään " haluan päästä helpolla" ilmiöstä.

Minulla on maitoa tullut ihan riittävästi lähes koko ajan, mutta synnärillä jouduin minäkin antamaan lisämaitoa, koska tyttömme oli 4,3 kiloinen eikä ihan vähään tyytynyt. Lisäksi myönnän, että olen ollut poissa kotoa sen verran, että tytölle on annettu korviketta...Täältä sitten luin, etten olekaan enää täysimettäjä, kun olen sitä korviketta mennyt kerran antamaan. No periaatteessa suuri painolasti putosi hartioilta..Eipä tarvitse enää mitään esittää ja imetän jos maitoa riittää, peli kun sen 6kk täysimetyksen suhteen on kerran menetetty kuitenkin, vaikka maitoa muuten riittääkin tällä hetkellä hyvin. Nuo imetyksen suurimmat puolustajat tuntuvat unohtavan, että tuomitseminen ei ainakaan kannusta ketään siihen täysimetykseen. Pikemminkin päinvastoin.

Laurukalle voimia tuon imetyksen kanssa...Jo pelkkä stressaamisen lopettaminen voi auttaa. Ainakin minulla tuon joulun jälkeen alkoi imetys jälleen sujua PALJON paremmin. Lisäksi jokainen tippa, jonka annat omaa rintamaitoasi on pelkkää plussaa, joten ajattele se pikemminkin siltä kannalta kuin että olisi PAKKO. Aina ja joka tilanteessa ei lääketieteen/hoitotyön kannalta imettäminen kuitenkaan ole se paras ratkaisu, vaikka se tosiaan se toivottavin on. Lisäksi olet Laurukka jo imettänyt sen 4kk, joka on jo hyvä saavutus, etenkin jos imetys ei aina ole sujunut. Ihan samallailla ihmisiä vauvoista pulloruokinnallakin kasvaa, johan siitä osoituksena ovat monet kolmekymppiset, joiden kaikkien äidit eivät ole pitkistä äitiyslomista nauttineet...

Tämä on kyllä se ikuisuusaihe, jota en voi käsittää...Miten ketään OIKEASTI voi kiinnostaa se, kuinka kauan ketäkin imetetään tai mitä maitoa kukakin juo. Äitiys tosiaan tuntuu pistävän meidän päät sekaisin. Eihän täällä muidenkaan ruokavalioista keskustella/riidellä...Vai onko niin, että kun on kyse siitä, että tässä päätetään jonkun toisen (=vauvan) puolesta?! Siinä tapauksessa voitaisiin miettiä monia muitakin tilanteita, joissa päätökset tehdään toisen puolesta ja niiden päätösten oikeellisuutta...Syyllistämistä saa kyllä aikaan mistä tahansa, jos vaan haluaa...

No mutta nyt tuonne kosteaan säähän ulkoilemaan...Jaa mutta mitenkähän nyt pitäisi toimia, kumpi on tärkämpää päivittäinen ulkoilu vai tihkusateelta säästyminen...hmm....

maaly ja Ida-neiti 3,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tosiaan...Ei tänne kannata tulla mieltään pahoittamaan kertomalla omista toimintatavoistaan, koska aina löytyy joku joka kokee tarpeelliseksi tuomita ilkeästikin toisten ratkaisut...Etenkin jos on jo päätöksensä tehnyt eikä muiden sanomiset siihen enää kuitenkaan vaikuta. Valitettavasti siinä ei kyllä sitten tukeakaan omille ratkaisuillenssa saa...

Vierailija
24/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten omassa kirjoituksessani halunnut mitenkään kommentoida imetysasiaa, vaan sitä kun " hypitään silmille" asiasta, josta oli mustaa valkoisella, eli Laurukka selvästi kirjoitti että lääkärin kirjoittama, ja sitä sitten Vilpertti05 oikoi/kommentoi!

Minun puolesta jokainen imettää tai antaa lapselle pullosta ruokaa, ihan miten itse asian parhaaksi kokee.

Ei äiti ole huono äiti, jos ei täysimetä lastansa puolta vuotta!

Tärkeintä on kuitenkin lapsen hyvinvointi, saavutettinpa se sitten rinta- tai pulloruokinnalla!

Takavasemmalle poistuen... HI8 kera syyskuussa syntyneen neitin.

Vierailija
25/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä imetyskeskustelu on paisunut kuin pullataikina tällä palstalla. Haikeilla mielin olen seuraillut juttuja, jossa sekä korviketta antavia että täysimettäjiä lyödään. Kiinnostaako ihmisiä todella näin paljon toisten vauvojen ruokailutottumukset? Luulisin, että neuvola ja lääkärit antavat ihan tarpeeksi neuvoja, jotka ovat siis mielestäni aika paljon asiantuntevampia kuin kanssapalstailijoiden elämänohjeet. Vaikka olenkin täältä lukenut huonoista ohjeista mitä on neuvolasta saatu, luotan silti heidän kokemukseensa, mutta osaan toki käyttää myös omia aivojani. Itsehän lapseni tunnen.

Itse en valitettavasti pystynyt täysimettämään juuri ollenkaan. Vannoin raskausaikana, että jos pystyn imettämään, sen teen, jos en, en ota siitä suurta stressiä. Mutta toisin kävi. Itkien annoin lapselleni pullomaitoa, pohdin yökaudet sitä, minkälainen äiti olen. Nyt ollaan menty pelkällä pullomaidolla jo yli kuukausi ja soseitakin tyttömme syö jo ihan hienosti. Neiti kasvaa hyvin ja on iloinen ja aurinkoinen. Sanokoon kuka mitä tahansa, minulle tärkeintä on lapseni hyvinvointi. Se millä keinolla se saavutetaan on lähes samantekevää.

Haluan toivottaa kaikille imeyksen kanssa painiskeleville tsemppiä, se on ihanaa aikaa. Ja haluan myös toivottaa kaikille korviketta antaville tsemppiä, tyytyväisen ja kylläisen lapsen hymy on äidin paras palkinto!

Susa ja tylleröinen 4 kk ja vähän päälle

Vierailija
26/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myönnän tulleeni herkkänahkaiseksi vauvan syntymän jälkeen, kiitos vain sinulle joka kirjoitit sen tännekkin, ompahan nyt mustaa valkoisella ;)

Kuten kaikki varmasti osaavat katsoa, olen kirjoittanut sekavan viestini keskellä yötä ja valinnut tosiaankin sanani hieman väärin. Laurukka tosiaan kirjoitti ihan itse, että lääkäri oli kirjoittanut ko. imetysjutun lehteen, minun piti vain todeta, että me kaikki jotka jutun luemme, ymmärrämme että juttuun on haastateltu lääkäriä ja imetysohjaajaa, eikä lääkäri ole mitään lehteen kirjoittanut. No ehkäpä minäkin menen Laurukan kanssa äidinkielen oppitunneille takaisin, jotta opin kirjoittamaan varmasti oikein ja niin että kaikki ymmärtävät, haukkumatta silmille hyppijäksi, herkkänahkaiseksi ja puuttuikohan vielä joku ihana uusi lisänimi ;)

Pointtini on tosiaan se, että asiat voi sanoa monella tavalla, kaikkien kanssa ei voi olla samalla aaltopituudella eikä kaikesta tosiaan voi olla tai saakkaan olla samaamieltä. Aina ei tarvitse toisen mieltä pahoittaa, vaan voisi ehkä miettiä kaksi kertaa ennenkuin asian täällä ilmaisee...

No, onnittelen pääsit loppuun tekstissäni, ja diplomin lahjoitan jos vain ymmärsit vähääkään mitä yrtin sanoa ;)

Terveisin herkkänahkainen Outi, joka ei todellakaan lopeta täällä kirjoittelua, vaikka välillä ottaakin itseensä :)

Vierailija
27/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä surukseni totesin, että niin vain se " ikävä ilmapiiri" tänne meidän syyskuistenkin keskuuteen hiipi...

Kerronpa tähän vielä toisenkinlaisen tarinan tämän palstan " kannustavuudesta" : Esikoista imetin suht pitkään, ennen kuin itse sain niin pahoja hengitystieoireita että jouduin astmatutkimuksiin. Sain myös vahvan lääkityksen ja lääkäri kehoitti lopettamaan imetyksen tuon lääkityksen takia. Tyttö oli silloin 9 kk, eikä ollut saanut kuin rintamaitoa. Hän ei tuolloin 9 kk vanhana enää huolinut pullosta alkaa juomaan, eikä suostunut nokkamukistakaan juomaan korviketta, hän ei yksinkertaisesti pitänyt korvikkeen mausta (koitin kaikkia merkkejä ja tein jauheestakin). Olin tietysti huolissani, että mistä tarvittava nestemäärä ja kalsiumin määrä ja kirjoitin siitä tänne... Vaan, mitä palautetta sainkaan??!! Vastaukset oli tyyliin: joo, sen siitä saa kun vaan tissitellään! Miksi et opettanut lastasi pullolle tarpeeksi ajoissa! Jne. Että tuli paha mieli =( No, onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja tyttö sai maidontarpeen täytettyä puuroilla, Piltin jogurteilla ja rahkoilla ym. Ja nokkamukista juotiin vettä. Ja kohta sitten alettiin maisteleen hapanmaitotuotteita jne. Mutta näinkin voi siis käydä, että vaikka kuinka haluaisi pitkään imettää, se ei aina ole mahdollista! Ja vaikka taustalla meillä tälläistä, en siltikään aio " väkisin" tätä meidän pojua pullolle opettaa, hän ei tällä hetkellä huoli pulloa ollenkaan. Hieman tuota ekaa lääkäriä " valistuneempi" lääkäri totesi, että jos lääkitystä tarvitsen, niin sitten tarvittaessa voidaan katsoa sellaiset lääkkeet, joita imettäjäkin voi ottaa. Minulla kun ei sitten kuitenkaan astmaa onneksi diagnosoitu, mutta saatan kesäaikaan tarvita jotain lääkitystä, jos allergiaoireet menevät tuonne hengitysteihin...

Pidetään positiivista mieltä yllä ;)

Noppis ja poju 3,5 kk ja tyttö 4 v.

Vierailija
28/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilen pinon ja ajattelin että tulen tänään tsemppaamaan Laurukkaa imetyksessä. Aiheesta onkin näköjään sopivasti kirjoiteltukin:)

Niin LAURUKALLE: Siis olet onnistunut loistavasti imetyksessä, jos siis jo 4 kk täysimetyksellä! Tiedän että turha sanoa, mutta ei se nyt niin kamalaa ole vaikkei täysimetystä nyt ihan 6 kk kestäkään. Sinullahan on imetys sujunut niin ideaalisti. Mutta kuitenkin, Tsemppiä jatkolle!

Minullekin tulee vauvalehti ja luin tuon artikkelin eilen. Jutussa oli kommentoitu samaa asiaa mikä minuakin ärsytti. Nimittäin tuota äitiyspakkauksen Rinnalla-vihkosta. Lueskelin sitä, silloin vauvan synnyttyä, kun imetyksessä oli alussa kaikenlaisia ongelmia. Olin todella järkyttynyt sivun 25 tekstistä, jossa listataan lisäruokinnan/pulloruokinnan vaikutus imetykseen. Minusta noin masentava teksti ei kuuluisi tuohon vihkoseen. Todella huono äideille, jotka ottavat asiat kovin kirjaimellisesti!

Ei imetys voi sujua kaikilla samalla tavoin!!!!

Minulla on ollut maito loppumaisillaan muutamia kertoja. Olen antanut korviketta, kun tosiaan en jaksanut itkettää vauvaa viikkotolkulla yömyöhään. Olin tosi väsynyt. Hyi minua, annoin tiheänimun kausina korviketta!! Ja vauva on muutenkin saanut tuttelia, kun itse en ole ollut paikalla. Tällä hetkellä (vauva 3kk) maito riittää täysimetykseen, olen itsekin ihmetellyt että sitä tulee niin paljon. Ja me molemmat ollaan varsin tyytyväisiä..hyvä ruoka parempi mieli:)

Vierailija
29/46 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uuden pinon kun ei näkynyt tälle viikolle pinoa :)

Minulla oli flunssaa tuossa vähän aikaa sitten, maito väheni ja poika ei saanut rinnasta tarpeeksi maitoa. Tuttelia piti antaa, joka syötön yhteydessä :(

Nyt rinnat ovat koko ajan " tyhjät pussit" ja poika ei oikein suostu päivisin niitä ides imemään, yöllä kylläkin tykkää olla kainalossa ja tissi suussa. Yölläkin täytyy antaa tuttelia 200ml.

Niinkö tässä nyt käy että imetys loppuu? onko kokemusta jollakin??

Tuttelia menee ja paljon, 1-1,5 syöttö väli, velliä annan 2krt päivässä. Viimeksi kun kirjoittelin sanoin etten kiirehdi kiinteiden kanssa, mutta nyt kun tämä imetys menee näin aloitin makuannosten annon, eli muutama lusikka per päivä. Tykkää kovasti ja enemmänkin menisi, lusikalla syöminen onnistuu kivasti jo nyt.

Taitaa olla että kun 4kk tulee täyteen aloitan antamaan enempi kiinteitä. Toisaalta harmittaa jos imetys tyssää, mutta toisaalta taas ei, koska nyt mieheni voi myös heräillä antamaan öisin ruokaa, ja minä saan nukkua vähän enemmän. Olen melkoisen väsynyt kun en ole kohta 4kk nukkunut kuin parin tunnin jaksoja öisin. Mutta ei siitä, kyllä tämän kestää kun tuo poika on niiiin rakas :)

Kiljumaan opittiin viime viikolla ja meillä oli yhtä kiljumista 3päivää, kyllä nauratti isää ja äitiä kun poika korisee välillä omituisesti, kun kiljuminen ei heti onnistunutkaan aina :D

Poika ei viihdy lattialla millään. Välillä 5minuuttia ehkä, mutta siihen se jää. Miten saan viihtymään??? onko vinkkejä??

Lelukaari ja muita leluja on, itse yleensä aina vieressä juttelemassa pojalle, jotta jaksaisi olla pidempään lattialla.. Silti alkaa kitinä melkein saman tien.. Sylissä tuo tykkää olla killitellä silmiin ja jutella. Vaikeaa vaan tehdä kotihommia poika sylissä. Kantoliinaa en osaa sitoa, tai oikeastaan hermot ei kestä opettelemaan :/

Omaa nassua melkoisen paljon, jaksamista teille nuhaisille perheille, meillä poika säästyi flunssalta!

Neiti21 ja tytölle jaksamisia leikkaukseen!

Ja kiitos jutteluseurasta ja siitä ettei porukka syyllistä toisiaan!!! Mukava lukea miten muut samanikäiset vaavit jakselevat :)

Terv. Lume ja poika vajaa 4kk

Vierailija
30/46 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinkin tuonne matkakertomusta. Matka meni hienosti, vaikka vähän jännittikin! Matkalla nukuttiin ekaa kertaa pitkä yö syömättä!

Meilläkin on ruvettu " ääntelemään" oikein urakalla, kiljumista, ääneen naureskelua, " juttelua" , niin että naurattaa oikein. Lentokoneessakin ympärillä olevat porukat vaan naureskeli, kun poju innostui juttelemaan.

Eteenpäin mönkitään sillain aina parikymmentä senttiä kerrallaan ja sitten tulee väsähdys. Ympäripyörähdykset sujuu vauhdikkaasti. Ja mä kun kuvittelin ensi kesänä vielä ottavani pojan mukaan tallille vaunuihin nukkumaan... Jaa-a...

Lume84:Viihtyykö poika sitterissä? Meillä poika viihtyy kyllä lattialla, mutta välillä pitää päästä ylemmäs, niin jonkin aikaa menee sitterissä, mutta sitten pitääkin päästä tillittelemään olkapäälle... Mullakin on kantoliina, mutta kotona en sitä juuri ole jaksanu käyttää, matkalla kyllä.

Meilläkin on tarkoitus nyt aloitella maistelemaan kiinteitä, kunhan kaupasta käydään vähän perunaa ostamassa. Mitenkäs muuten syöttötuolin kanssa, voiko sitä käyttää ennen kuin istuu? Kun ei sais istuttaa?

tuiskuneiti79 + poika 4kk

Vierailija
31/46 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä se poika sitterissä vähän paremmin viihtyy, mutta neuvolassa kehotettiin pitämään lattialla, koska saa silloin paremmin liikkumistilaa ja liikkeet moninaistuu.

Poika ei vielä kääntyile, mutta enpä minä siitä huolissani ole, koska tiedän että kukin ajallaan :) Muuten kyllä kädet ja jalat viuhtoo kovaa vauhtia.

6kk on raja syöttötuoliin, niin minulle on kerrottu ja lukenutkin jostakin. Ihmetyttää kyllä, koska poika sylissä pynkää itse jo istumaan ilman tukea, enkä ole topuutellut. Ja päätäänkin kannattelee jo täydellisesti. Mutta itse taidan pitää kuitenkin tuon maagisen 6kk rajana.

Tuiskuneidille mukavaa lomailua sinne kauas!!! *kateellinen*

Palataan taas....

Terv. Lume

Vierailija
32/46 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei nukuta öitä kuin 2 - 3 tunnin pätkissä ja sitten tissi suuhun ja unet jatkuu. Ilta nukutukset on rankkoja, ei meinaa millään nukahtaa yöunille ja omaan sänkyyn, vieressä kyllä nukkuisi. Nukahtaa useimmiten yöunilleen klo 22 - 24.

Soseita syödään jo ihan reippaasti. Aloittelin muutamilla lusikallisilla alkuun, mutten ole uusia makuja kauheasti vielä ottanut käyttöön. Nyt syödään noin purkki per kerta. Aamupäivällä perunaa ja parsakaalia, iltapäivällä hedelmäsosetta yleensä mustikkaa ja välillä vadelmaa myös. Iltapalaksi on perunaa ja kukkakaalia, tissiä muuten joka välissä. Peruna mössöt olen tehnyt itse, hedelmäsoseet on kaupasta. Ja ikää neidillä noin 4,5 kk.

Vauvauintia aloitellaan tällä viikolla, mikäli minun nuhani antaa periksi. Täytyy suostutella isää viemään uintiin ja jos katselisin sivusta, eka kerta olisi kyseessä. Toistaiseksi vauva on säilynyt tätä räkätaudilta, katsotaan tarttuuko. Edellinen räkätauti oli ensin vauvassa ja sitten minussa.

Lattialla viihdytään vaihtelevasti. Aamuisin viihtyy hyvin, kaikista parhaiten, saanpahan syödä aamupalan rauhassa. Muuten tuntuu, ettei omilla leluilla jakseta leikkiä eikä lattialla ole kivaa. Muun perheen ruokaillessa sitteri on kova juttu keittiössä. Keittiössä joskus ruuan teon aikaan ollaan sitterissä, joko lattialla tai pöydällä. Lattialla viihtyy lelujen parissa vähän paremmin jos koko perhe on ympärillä, jotta on ääntä ja meteliä, ettei tarvitse olla yksin! Sylissä viihtyy, taisin ihan vauvana opettaa huomaamattani sylille, mutta kerrankos ne vauvat ovat pieniä... Rankkaahan se välillä on, tuttikaan ei kelpaa... eikä tuttipullo. Eli äiti ei pääse mihinkään pidemmäksi aikaa, ku tissit pitää olla kotona! Nokkamukia kokeilin kerran ja siitä voikin oppia tosi nopeesti juomaan. Se vaan kehiin, kun itse joudun joskus poistumaan paikalta.

Välillä tulee " inhottava" olo, kun isä ei kelpaa vauvalle. Tosin aika vähän isä osallistuu hoitoon, mitä joskus vaippaa vaihtaa. kerran on syöttänyt soseita ja huuto tuli. Pääsisin itse vähän huilaamaan välillä. Isompien lasten kanssa ei oikein tahdo ehtiä tekemään mitään.

Juttelua tulee, hihkumista ja korinaa. Kääntyy selältään vatsalleen, muttei toisin päin. Sängyssä käntyy aina itse vatsalleen. Päivisin nukkuu vaunuissa ulkona parit päikkärit, joskus jopa 3 tuntia, yleensä 1,5 - 2 tuntia. Välillä täytyy käydä vähän hyssyttelemässä, joskus nukkuu koko ajan ihan hiljaa.

Nyt täytyy kiirehtiä, vauva heräsi.

Vierailija
33/46 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junaliput varattu keskiviikko aamuun ja jännitys tiivistyy... päivittelen tuon listan ennen lähtöä sit kyl vielä..

Puuh, nyt ei aivot toimi enempää

Vierailija
34/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelen myöhemmin...

Vierailija
35/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä oli ennätysyö...Söi klo 22, nukahti pienen huudon jälkeen n.23.15, heräsi hetkeksi syömään 5.30 ja yöunet päättyivät n.10.10, eikä silloinkaan huutanut :))) Tämä oli kyllä jotain aivan uskomatonta. Siis kyllähän tuo meitin Ida hyvin nukkuu, mutta en kyllä muista että olisi 12h menty yhdellä syötöllä. No kerran nukkui 8 tuntia putkeen, mutta se olikin 4-12, kun oli koko alkuyön jutellut ;)

Tänne ei mitään íhmeempiä, yllättäen taaskaan, kuulu :) Eilen käväistiin neuvolassa, jossa oli vaihteeksi sama terkka kuin edellisellä kerralla. Ovat yleensä aina vaihtuneet. Hyvin oli kasvettu, vaikka välillä mietitytti että mahtaakohan saada tarpeeksi maitoa, mutta ilmeisesti. Oon huomannut, että minulla tuli tuossa joulun aikoihin paljon vähemmän maitoa ja tyttö halusi " roikkua" rinnassa vähän väliä. Varmaan oli stressillä osansa. Nyt on monena aamuna taas rinnat olleet ihan täynnä ja tuntuneet kokoajan " painavilta" . No hyvä vaan jos vielä riittää ettei tarvi kiinteitä aloitella, olen meinaan niin laiska :)

Uuden vuoden lupauksetkin ovat unohtuneet vuoden vaihtumisen myötä...*huoh*..Yhtä hyvin maistuu herkut ja etenkin kahvin kanssa keksit ja pullat enkä minkään sortin liikuntaa, sen päivittäisen kävelyn lisäksi, ole saanut aloitettua. No ehkä ensi viikolla...Todennäköisesti kuitenkin ei. Vauvauinti sentään aloitetaan ensi viikolla, mutta se ei taida kovin raskasta liikuntaa minulle olla :)

Juu...Hyvät päivän jatkot jälleen kaikille!!!!

maaly ja Ida-neiti, joka onneksi nukkuu...

Vierailija
36/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt rauhallista, poju nukkuu ja esikoinen on mummulassa, oli siellä yökylässä. Ihanaa, kun mummula on aika lähellä ja auttavat lasten hoidossa mielellään =) Nautin aamulla rauhallisesta aamusta vauvan kanssa ja oikaisin itsekin vielä sängylle, kun poju aloitti aamu-unensa. Meidän poju ei muuten aamulla oikein jaksa olla kuin noin tunnin hereillä ja sitten menee jo tirsoille, onko muilla näin? Yleensä nuo ekat unet on lyhkäisemmät, n. 1-1,5 h ja seuraavat unet sit vähän pidemmät. Siis YLEENSÄ, tässä on taas ollut sellaisia päiviä, että " normaalirytmistä" ei tietoakaan... Eilenkin poju nukkui neljään otteeseen päikkäreitä, kun nukkui aina noin tunnin kerrallaan... Eikä sitten kuitenkaan jaksa kovin pitkää pätkää olla hereillä. Illat on nyt välillä ongelmallisia, jos laitan nukkumaan yöunille n. 20-21, niin poju saattaa ottaa siinä tunnin tirsat ja sitten taas herätä... Yhdessä välissä meni aina melkein tuohon aikaan yöunille... Nyt on välillä valvonut melkein puolilleöin, ennen kuin on rauhoittunut kunnolla yöunille. No, johtuu varmaan osittain tuosta sairastelusta, vieläkin on vähän tukkoinen nenä ja hieman yskää, eiköhän tuo nukkumisasiakin tuosta taas tasoitu ;)

No, ei tänne tämän kummempaa, kirjoitelkaahan, teidän kirjoituksia on aina niin mukava lukea =)

Noppis, poju 3,5 kk ja tyttö 4 v.

PS. Täällä on menossa taas joku tiheämmän imun kausi, rinnalla viihdytään tiheämmin... Mutta vielä odottelen rauhassa kiinteiden aloitusta...

Vierailija
37/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi:

Neidille sylikaupalla onnea pikkurinsessan leikkaukseen! <3

Lume84: Meillä ennen ei myöskään viihdytty lattialla lainkaan yksikseen, muuta nykyää poika jaksaa olla pitkiäkin aikoja siellä. Josko sitten teidänkin sälli viihtyy, kun oppii kääntymään, niin näkee paremmin ympärilleen...?

Arttu tosiaan viihtyy lattialla yksikseen ja juttelee niin maan pirusti leluilleen ja KILJUU!! Hauskan kuulosta kun muistaa kiljumisen ja tekee sitä joskus taukoamatta vartin! Välillä yskittää, kun niin korkeälle ääni karkaa. = )

Soseita meillä syödään jo oikein kunnolla. Joinain päivinä vetäsee ensin puolisen purkkia kasvismössöä (en ole aivan varma määristä, kun itse kasvisjutut teen) ja päälle puol purkkia mangoa ja vielä maito tujaukset 80ml! Kyllä ei heti itke nälkäänsä noiden aterioiden päälle...

Ollaan maisteltu jo perunaa, porkkanaa, kukkakaalia(mitä en enää edes tarjoa kun huuto alkaa ensimmäisen lusikan jälkeen), maissia, mangoa, luumua ja toissapäivänä aloitin pääsynän. Maissi ja porkkana Artun ehdottomia suosikkeja.

Oletteko muuten miettineet vielä, mitä teette sitten kun hoitovapaa loppuu? Onhan siihen vielä aikaa, mutta äsken juuri kävin kelan sivuilla laskeskelemassa paljonko sitä kotihoidon tukea tulisi...eipä oo kovin hääppösiä summia!

JA sitten nuo päättäjä herrat sanovat aina, että pitäisi hoitaa lapset kotona. Juu, kyllä varmaan moni hoitaisikin kouluun asti jos tuet kunnollisia.

Pakko varmaan minun ainakin lähteä töihin...edes muutama päivä viikossa. Mutta en millään haluaisi laittaa poikaa vielä silloin hoitoon.

No, jospa nyt en sitä murehdi, kun siihen kuitenkin on vielä reilut 5kk aikaa! = )

nyt peruna, maissi, porkkanan kimppuun!

Heipat ja jaksuja vielä flunssa pirun kanssa painiville!!

Ainiin, vielä sitä piti sanomani, että meillä vissii oikein toden teolla tehdään hampaita, kun eilen illalla sai sellaisen itkun puuskan mihin ei mikään auttanut. Paitsi se että Arttu sai nakertaa ikenillään iskän sormea! Puri oikein kunnolla, välillä pää täristen! Annoin sitten yöksi varmuuden vuoksi supon, jotta saisi nukuttua. Ja ei onneksi yöllä itkeskellyt. Kädet menee koko ajan suuhun ja niitä lutkutetaan vimmalla...tulisi nyt vaan äkkiä läpi. Onko teidän pienillä jo tullut hampaita ja millaisin oirein?

Nyt on niin paljon tekstiä, etten edes jaksa tehdä tarkistus lukua...huh huh!

suzanne ja arttu

Vierailija
38/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika ensi viikolla 4 kk! Öisin heräillään vielä 3 kertaa syömään, mä lasken klo 6/7 syötön vielä yöksi ;) Iltaisin mennään nukkumaan omaan kehtoon klo 20-21 välillä, nukahtaa helposti itsekseen, joskus saa huuto kohtauksen. Yleensä jonkilainen rintaraivari, on rinnalla ennen omaan sänkyyn siirtämistä.

Joka ilta rukoilen ja toivon, ettei enää syötäis öisin. Se on niin raskasta tuo herääminen, harvoin saan nukuttua 3 tuntia putkeen. Mulla aina kestää syöttöjen välissä ennenkuin nukahdan ja kyttään kelloa jatkuvasti ja lasken tunteja. Onneksi esikoinen (2v8kk) nukkuu hyvin. Mieheni tarjoutuu usein hoitamaan yöt, mutta valitettavasti olen niitä äitejä, jotka kuvittelevat olevansa ainoita, jotka osaa hoitaa lasta öisin hyvin. Joa mies olisi yöstä vastuussa, niin mä kuiteskin kyttäisin ja hermoilisin kaikesta enkä nukkuisi laisinkaan, eli mulle se olisikin raskaampaa. Oma valinta *huoh*

Vauva viihtyy hyvin lattialla, hänellä on pitkin kämppää erilaisia toimipisteitä: keittiössä sitteri ja kuvia jääkaapin ovella...

Kutsu käy...............

Vierailija
39/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti oikein hihkui kun sai peruna-porkkana-parsakaalia ensimmäistä kertaa. Taitaa olla uusi suosikkiruoka. On se äidin onnea kun pöperöt kelpaa! Olen tehnyt pakkaseen valmiiksi soseita, eri kasviksista onkin sitten helppo yhdistellä mitä milloinkin. En kyllä olis uskonut, että parsa kelpaisi noin hyvin, se on kuitenkin aika voimakkaan makuista.

Yöt menee edelleen kivasti nukkuen, nyt ei ole muutamaan yöhön edes tuttia tarvinnut laittaa, rauhallisesti nukkuu.

Meikäläinen saapi sitten kierukan lähipäivinä, neuvolasta ihmeteltiin, että joko nyt voidaan laittaa, sitten sai taas kerran selitellä, että kun ei tuo imetyksen ilo kestänyt valitettavasti kovin kauaa. Meillä ei ole toista lasta suunnitteilla, joten kierukka taitaapi olla paras vaihtoehto. Eipä tarvii sitten joka ilta muistaa/unohdella. Viisivuotta sais olla " rauhakseen" , ehkä, jos ei tule sivuoireita.

Mekin käymme jo vauvauinnissa, viime viikolla oli eka kerta. Eipä aiheuttanut mitään suurta riemua, muttei suurta harmiakaan. Siellä neiti vaan tillitteli muita ja ihmetteli paikkaa. Tällä viikolla varmaan jo nähdään mitä oikeesti on mieltä, äiskä tykkäis käydä siellä, toivottavasti vauvakin, kun ei ilmankaan viittis mennä :)

Jes, kirjoitellaan taas

Susa ja neiti 4 kk

Vierailija
40/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olohuoneessa lelukaari matolla ja tässä työhuoneessa talja ja leluja kääntymään huokuttelemaan. Vauva seuraa aina mukana, mä touhuilen omia. Vauva varmaan luulee äidin olevan jonkilainen tietokone-expertti, mies muistuttaa mun olevan " computer-slut" . Hah, hahhaa. Ilman konetta en varmaan selviäisi kotiäitiydestä ;)

Rintamaidolla kasvaa muksu hyvin, joten kiinteisiin siirrytään sitten myöhemmin. Velliä voisin kokeilla tehdä ja tarjota illalla, esikoisen uniin vellit eivät aikoinaan auttaneet.

Meillä ei käänytä vielä, ainoastaan selältä kyljelle ja sivuttain liikutaan, monasti lapsi löytyy paljaalta lattialta, vaikka matolle on laskettu.

G: MITEN TEILLÄ NUKUTAAN PÄIVISIN?

Meillä kahdet unet 2*2h klo 10/11-12/13 ja iltapäivällä klo 15-17. Päivisin nukkuu aina pihalla/parvekkeella vaunuissa. Joskus iltaisin pienet tirsat sylissä klo 18-20 välillä.

Onnea Neiti21:lle lapsen leikkaukseen!