Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuiset uuteen viikkoon!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuneiti makailee selkäni takana täällä työhuoneen lattialla... eikä hänellä ole mitään kiirettä kääntyä :) Jalkoja nostelee ylös ja yrittää tarttua käsillä varpaista kiinni, kellahtaa kyljelleen, mutta ei käänny! Onkohan mulla syytä jo huoleen... tuntuu, että kaikilla muilla jo kääntyillään, ja meidän neiti on sentään jo 4kk ja pari päivää päälle, eikä todellakaan käänny! Siis masulta selälle menee kyllä, mutta ei selältä masulle!

Olen imettänyt ahkerasti. Lisämaito tuli muutaman kerran kuvioihin, kun oma maidontuloni stressistä ja kuumeflunssasta johtuen väheni. Sitten sain maidontuotantoni taas entisiin lukemiin... Mutta nyt, kun tuo nelikuinen parani räkätaudista, hänen ruokahalunsa kasvoi valtavasti. Kipeänä hän ei tietenkään jaksanut syödä niin paljon ja riemuitsin oman maitoni riittävyydestä. Maito riitti niin kauan, kun tyttö tervehtyi ja ruokahalu palasi. Nyt olen joutunut antamaan korviketta noin 50-300 ml/pvä, päivästä riippuen. Ja voi, voi miten koville ottaa. Miten ruoskin itseäni lukemalla imetysfanaatikkojen juttuja, pyörin imetystukisivuilla ja itken. Eilen tyttö söi yhdeksän kertaa, joista 7 tissiä ja 2 pulloa. Tänään on mennyt kerran pullosta, muuten rintaa. Yritän itkuni lomasta tsempata itseäni... Hyvinhän tämä on mennyt! Vauva jo yli 4 kuukautta ja meillä ei ole paljon korviketta kulunut... Ja muutenkin on mennyt ihanasti. Tyttö on TERVE! Ja hymyileväinen. Onnellinen ja nauravainen. Hänellä on RAKASTAVAT vanhemmat. Isovanhemmat, serkkuja, tätejä, setiä ja yksi enokin. Eikai hänen elämänsä kaadu siihen, että hän saa korviketta lisänä. EI! Ei hänen elämänsä, mutta hänen äitinsä kyllä...

Tänään oli hyvä juttu uudessa vauva-lehdessä. Ja olipa oikein lääkärin kirjoittama! Ja ilmeisesti tämä lääkäri oli perehtynyt juuri imetys/rintamaito-asiaan, kun tuntui siitä tietävän... Ehkä tuon jutun voimin, minäkin osaan hyvällä mielellä antaa lapselleni lisämaitoa ja nähdä suuren riemun neidin kasvoilla, kun massu on pullollaan...

Kun tuo pieni mustatukkainen ihmeeni sairastui siihen flunssavirukseen, ajattelin, että ei koskaan enää yhtää lasta. Ei koskaan enää huolta pienen sairauksista. Ja jos vaikka toinen lapsi olisikin sairas... Miten sen jaksaisin? Miten jaksaisin, kun olisi kuitenkin myös tuo esikoinen. Ja ajattelin, että ei koskaan enää järjetöntä murhetta toisen tulevaisuudesta. Ei surua siitä, että pienen ja suuren lapsen elämäntaipaleella ei satu onnettomuuksia, haavereita, läheisten menetyksiä... Miten voisin varjella häntä kaikelta? Miten voisin rakastaa hänet vahvaksi? Ja miten kestän täysjärkisenä, jos yksi tavallinen flunssakin sai minut murheen murtamaksi???

Mutta silti tiedän, että meidän perhe ei ole vielä kokonainen. Ja tiedän senkin, että sairaudet kuuluu elämään. Ja tiedän vielä senkin, että jostain kummasta sitä vain aina saa voimaa, kun sitä tarvii... Että näin.

Anoppikriisi iski viimeviikolla. Kerron sitten, kun on aikaa! Nyt menen sylittelemään pikkuistani, joka kyllästyy katselemaan lelujaan :)

Laurukka ja NIIN RAKAS pikkuinen 4kk 6vrk 4h 54min

Vierailija
2/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmasta tekstistäni poimintoja...: kaisastiinalle terkut että täällä syödään sekä omaa tekemää että valmiita purkkeja, teen ite jos jaksan/huvittaa/äiski on touhutuulella mutta kyllä tuo Alleroki valmiita syö, sooo what :D Kaikki uppoo joten mitä sitä turhia miettimään.

Heh, ei meillä purkkeja syödä kuiteskaan, tarkoitin tietysti soseita :D

Laurukka-muruseni!!! Sitähän tämä äitiys on; iloa, kyyneliä, pelkoa, rakkautta, toiveita, mietteitä tulevasta...Sehän alkoi JO sillon kuin odotettiin, muistathan?:) Jos jotain kaipaan siitä ajasta kun olin lapseton se oli se tunne ettei tarvitse miettiä KETÄÄN eikä MITÄÄN, nyt kun menen kauppaan tai ihan mihin vaan ilman lapsia, he ovat _AINA_ mielessä.

(Asiasta kuudenteen) Ja hitaasti hyvää tulee, tuo meidän Aleksi ei todellakaan ole fyysisesti mikään ihmepakkaus mutta poikakin kääntyi ennemmin kuin osasin odottaakaan, ajattelin et ehkä ens jouluna sitten ;) Kyllä se sieltä tulee, teillä vaan hokattu se toisinpäin meno ensin! Ja se iänikuinen imetys! Niinkuin itsekin mainitsit lapsesi on iloinen, ihana ja kasvaa hyvin joten huolet pois! Tosin olen aika huono asennoitumaan imettäjän asemaan, ikinä sitä ei meillä ole oikeastaan tehty mutta hyvin (loistavasti!) pärjätty. Joten imettäjät ohoi, tukea nyt Laurukalle, kiiiiiitos!:)

Tulipas sotkua mutta en ehdi nyt korjailemaan, meitin Jenna kaipailee nyt mammaa :)

JMMK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etpä ole ainoa joka potee huonoa oloa korvikkeen annosta. Meillä annettu myös korviketta kun poika oli parin kuukauden ikäinen ja tuntui että maito loppuu, tissit oli tyhjät hernepussit ja minä itkua väänsin kun korviketta oli pakko antaa, eihän lasta nyt nälässä voi pitää se nyt on varmasti kaikille selvää! Musta tuntuu, että kukaan ei minua tuominnut, mutta itselle se oli kova paikka kun olin päättänyt ( typerää, eihän sitä tiedä tuleeko maitoa ollenkaan... ) imettää ainakin puoli vuotta ja pidin itseäni jotenkin huonona äitinä. Nyt olen muuttanut asennettani ja en stressaa jos korviketta joutuu antamaan, pääasia että poika on tyytyväinen! Itselläni on tosin nyt hyvä tilanne, saan täysimettää, mutta jos minun pitää johonkin lähteä ilman vauvaa, pitää pojalle antaa korviketta, maitoa ei todellakaan tule yhtään ylimääräistä.

Älä laurukka piiskaa itseäsi suotta, imetät niin pitkään kun pystyt ja sitten siirryt korvikkeeseen, muistat juoda tosi paljon, levätä ja ehdottomasti olla stressaamatta, jos nimittäin stressaat, niin maitoa ei tule senkään vertaa!

Hyvää jatkoa sinulle ja toivottavasti saat jatkaa imetystä mahdollisiman pitkään :) Äläkä välitä ns. imetysnatsejen kommenteista, jätä ne omaan arvoonsa!

Outi ja Viljami 4 kk + 1 pvä

Vierailija
4/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä tulin laittamaan Neidille ja Minjalle tsempit leikkaukseen!!!

Ollaan kaikki täällä pinossa hengessä mukana :)

Onnea matkaan!!

Meiltä pikaisesti:

Huomenna mennään taas lääkäriin :( Tytön hengitys vinkuu vielä vaan ja hengitys hieman työlästä.. viime pe saatiin jo lääkettä höyryllä hengitettynä lääkärissä, auttoi hetkeksi aikaa. Yskääkin on vielä ja vähän tukkoisuutta mutta paaaaaljon parempi kuin viime viikolla. Parempaan päin menossa siis.

palaan sitten terveenä paremmalla mielellä

äiti + tyttö 3,5 kk

Vierailija
5/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa lohduttavaa lukea viestinne!

Nyt YRITÄN mennä nukkumaan. Tiitiäinen nukkuu jo toista tuntia :)

T: Migreenikohtauksen hetki sitten saanut äityli

Vierailija
6/46 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko kommentoida laurukka:

kun mulle tänään tulleessa vauva-lehdessä ei kyllä tuollaista imetys/korvikejuttua ole. Siis sellaista, jonka olisi kirjoittanut lääkäri.

Vaan mun lehdessä on juttu s 26 alkaen, jossa puhutaan maidontuotannon ja -riittävyyden ongelmista. Ja sitä juttua ei ole kyllä tasan kirjoittanut kukaan lääkäri, vaan ihan tavallinen toimittaja. Siinä on kyllä haastateltu osastonylilääkäriä, mutta mitään se ei ole sinne itse kirjoittanut.

Haloo? Ja samassa tekstissä, jopa samalla sivulla, imetysohjaaja taas kertoo, että lisämaitoa annetaan liian herkästi, annetaan ikäänkuin varmuuden vuoksi.

Tässä " lääkärin kirjoittamassa" jutussa on taas hyvä esimerkki siitä, että ihminen näkee ja lukee juuri sen asian kuin haluaa. Eli kun joku lääkäri sanoo, että lapsi tarvitsee ravintoa, niin sehän on kuin raamattu. Hassua on, että näköjään tietyssä mielentilassa äidit vielä ymmärtävät lukemansa väärin... (lääkärin kirjoittama)

pakko kommentoida, kun menee ihan soopaksi tuo teksti

Sori vaan,

terveisin

ahkera taustailija.

Vierailija
7/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minja valvottaa ja 4 aikaan olis herätys. Kyllä alkaa voimat loppua.

Kiitos kaikille tsemppauksesta, eiköhän tämä tästä, on vaan niin kausheasti univelkaa

Vierailija
8/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun piti ihan itsekkin kaivaa lehti yösyötöllä käteeni ja lukaista se läpi.

Hyvä vilpertti05...

tottahan se on, ettei juttua ole kirjoittanut lääkäri, sen me kaikki varmasti laurukan teksistä ymmärsimme!!!

lehteen ei kirjoita isompia juttuja kuin lehden toimittaja, eriasia on sitten ns. yleisöpalsta jonne kuka tahansa voi juttunsa lähettää.

Tässä poimintoja ko. jutusta,

Outi Tammela TAYS:sta kertoi jutussa, että vauvaa ei missään nimessä saa pitää nälkärajoilla siksi, että halutaan täysimettää.

myöhemmin jutussa on haastateltu imetystuki ry:n imetysohjaajakouluttaja Piia Ruohotietä, joka kommentoi asiaa näin...

Joissakin SAIRAALOISSA annetaan lisämaitoa liian helposti. Hän mainitsee myös jutussa, että moni äiti uupuu yrittäessään liikaa, maidontuloa saa itse lisättyä vain johonkin pisteeseen asti.

- kenenkään ei tarvitse pyrkiä täydellisyyteen Ruohotie muistuttaa.

-" Hyvä äiti imetää" - ajatus asuu silti tiukassa Outi Tammelan mielestä on imetyksestä tehty jossain määrin fanaattinenkin asia.

Juttu katkuu vielä lauseilla- äideille tulee sellainen käsitys, että he ovat hyviä äitejä vain silloin, kun onnistuvat imetyksessä. Ei se niin ole. Hyvä äiti ymmärtää antaa pullosta lisää, jos omaa maitoa ei tule tarpeeksi. Se, että vauva saa riittävästi ravintoa, on ensisijainen asia. Imetyksen onnistuminen on toissijaista.

Olen Tammelan kanssa aivan samaa mieltä, itseään on aivan turha piiskata jos maito ei yksin kertaisesti riitä, tärkeämpää on äidin oma jaksaminen ja mielenterveyden säilyttäminen.

Laurukka haki tukea tältä palstalta, ei viestejä luetun ymmärtämisestä. Viestisi ei varmastikkaan tuonut hänelle hyvää oloa, päin vastoin oma syyllistäminen jatkuu aivan varmasti, toivottavasti hän on siinä mielentilassa, että jaksaa suodattaa negatiivisiä viestejä.

Muista laurukka, oma jaksaminen on ykkösasia, yritä suodattaa saamiasi kommenteja, vaikka vaikeaa se on jos on itse jo itsensä tuominnut.

Minä käyn nyt nukkumaan kun sain tunteeni purettua tänne palstalle!!!

Minulle kun jäi hieman peen maku suuhun...

Jaksuja kaikille syysmammoille ja varsinkin kaikille niille ( myös sivusta seuraajille ) jotka painivat imetysongelmien kanssa! Öitä!

Outi ja Viljami joka todellakin on jo 4 kk + 5 pvä eikä aikaisemmassa viestissäni mainittu 1 pvä :) Loma laittaa pään sekaisin ;)

Vierailija
9/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
10/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kiitoksista :).

Papu05: Mä muuten yritin imettää nousussa ja laskussa kans, mutta kun poika oli pakko syöttää aina noin tuntia ennen niitä, niin hää sitten nukku vaan... Yhdessä laskussa (meillä oli vaihto) vähän oli kitinää, mutta sekin tais olla vaan sitä normaalia uniyninää, kun nukahti vähän ennen ku oltiin maassa. Ja joka nousu/lasku en laittanu ees nenätippoja, taas sen takia kun nukku :).

Rytmeistä: Meillä on ollu sellainen epäsäännöllisen säännöllinen rytmi. Herätään 6-8 aamulla, syönti/aamupesut (tai toistepäin, riippuu nälästä), tunti " aktiivisuutta" , uni max. vähän reilu tunti, tästä päivä jatkuu siten, että aina syönnin jälkeen tunti on aktiivisuutta ja sitten tulee uni. Elikkä päivällä syödään melko tarkasti parin tunnin välein. Ja se uni tulee lähes kellon tarkasti tunnin päästä syömisestä. Elikkä noita päiväunia tulee useita. Unet on tietty sitten pidemmät, kun ollaan liikkeellä yli tunnin, mutta heti sen jälkeen on aina nälkä. Yöt onki sitten vähän vaihtelevampia... Välillä pidempiä unia, välillä lyhempiä (niin kuin viime yönä....).

Eilen aloiteltiin maistamaan perunaa. Miten olette lisänny ruokamääriä? Mä aloitin yhdellä lusikallisella ja lisäsinpä siihen vielä rintamaitoa sekaan. Entäpä miten kun olette ottanu uuden ruoka-aineen mukaan, oletteko antanu samalla edellistä, vai kokeillu " yhtä kerrallaan" ? Ja millaisilla aikaväleillä? Elikkä esim. perunaa 3 päivää, sitten pelkästään porkkanaa? Mä olen aika pihalla taas kaikesta, pitää taas yrittää huomenna kiskoo neuvolatädiltä tietoja. Piru vaan, kun siltä vaikka mitä kysyy, niin asiasta ei tuu selvää... Ja mä olen kova kysymään!

Meidän pojulla on ollu (jo ennen reissua pitkälti) sellaista näppyä rykelminä naamassa ja välillä jaloissa ja käsissä. Itse asiassa iho oli ihan tosi hyvässä kunnossa tuolla reissussa, mutta " puhkesi kukkaan" paluumatkalla Amsterdamin kentällä (silloin otsa punaisena). Ajateltiin, että on hionnut kevyen pipon alla. Sitten se " laski" taas. Nyt eilen se sitten taas " villiintyi" (otsassa, poskissa, niskassa ja vähemmän kropassa) ja lueskelin " Lapsi sairastaa" - kirjasta, että mitähän se voisi olla. Sieltä sitten luin atooppisesta ihottumasta. Voisikohan olla sitä? Vai jotain " normaalia" ? Juu, ollaan menossa lääkäriin. Huomenna itse asiassa on neuvola/4kk lääkäri, mutta jos tänään näyttää kovin punaiselta, niin mennään tänään jo yksityiselle. Ei oo ollu kuumetta ja poika hyväntuulinen ja syö hyvin, sen takia en oo superhuolissani ollu. Näppylät laskee välillä. Rasvattu on Bebanthenilla. Kokemuksia?

tuiskuneiti79 + poika 4 kk ja 4 pv

Vierailija
11/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko näin ahkerana taustailijana nyt kommentoida...

Seuraava lainaus Laurukan tekstistä:

Tänään oli hyvä juttu uudessa vauva-lehdessä. Ja olipa oikein lääkärin kirjoittama! Ja ilmeisesti tämä lääkäri oli perehtynyt juuri imetys/rintamaito-asiaan, kun tuntui siitä tietävän... Ehkä tuon jutun voimin, minäkin osaan hyvällä mielellä antaa lapselleni lisämaitoa ja nähdä suuren riemun neidin kasvoilla, kun massu on pullollaan...

Papu05 kirjoitti:

Tottahan se on, ettei juttua ole kirjoittanut lääkäri, sen me kaikki varmasti laurukan tekstistä ymmärsimme!!!

Siis haloo??? Kukahan ei oikein sisäistä lukemaansa? Laurukka kirjoittaa ihan selkeästi että olipa oikein lääkärin kirjoittama!

Ja jos tollasesta asiasta vetää herneet nenäänsä, aivan tuntemattomien ihmisten kirjoittelusta, niin täytyy olla tosi herkkänahkainen! Kannattaa varmaan jättää palstailut ja kirjoittelut kokonaan, ettei vain loukkaannu jos joku sattuu olemaan erimieltä tai oikaisemaan vääriä väitöksiä!

Vierailija
12/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehtinytkään kirjoittelemaan eilen.:) Mulla alkaapi taas tuo opiskelu tässä vauvan hoidon ohessa (' olenpa kamala äiti kun raahaan lastaan yliopistolle luennoille' ;)), joten kirjoittelen varmaan harvemmin. yritän lukea kuitenki ketjuja!

[b]Larukka[/b]:...myös meillä tyttö söi alussa lisämaitoa, jo ihan laitoksella kun omista ei yksinkertaisesti tullut mitään ei vaikka yritin pumpata. Tytön paino laski ja kun punnittiin ennen yöttöä ja syötön jälkeen, niin paino ei noussut tarpeeksi. Olimme siinä rajoilla että saimme edes lähteä kotiin vaikka annoin lisämaitoakin. Tyttö söi lisämaitoa ehken kuukauden kunnes maitoa oli tarpeeksi. Eli älä huoli. Imettäminen ei ole kiinni haluista vaan omasta kehosta, johon voi vaikuttaa tiettyyn rajaan saakka (lepo, imetys, ... ) ja kun raja tulee vastaan niin minkäs teet.

Itse yritän jos mahdollista täysimettää tuonne 6kk ikäiseksi, mutta jos ei onnistu niin ei.

Täältä palstalta löytyy kaikenlaisia kirjoittelijoita, joista ei kaikista kannata välittää. Jaksamisia sinne!

lokakuisten peränpitäjät j+beibi kohta 3kk

Vierailija
13/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kommentin voi esittää niin monella eri tavalla. Joko hienotunteisesti tai vähemmän hienotunteisesti. Ja kummatkaan näistä korjauksista eivät olleet ainakaan minusta mitenkään kivasti kirjoitettu eivätkä rakentavia (eikä tapanani ole lukea rivien välistä) . Voihan olla että kummankin kommenttien tarkoitusperät olivat hyvät.

Samaa mieltä ei tarvitse olla ja vastaankin voi väittää ja korjata virheitä, mutta sen voi tosiaan tehdä tyylillä. Tänne ei kukaan kohta kirjoittele, jos haukut saa päälleen pienistä virheistä. Tuolla syyskuisten palstalla ei tälläista ilmene, mikä on kiva.

Kaikille parempaa päivän jatkoa!

j+beibi :)

Vierailija
14/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tarkoitin lokakuisten... ;) Täällä onvähän nukkunut äiti, kun pinotkin menee jo sekaisin.

j+beibi

Vierailija
15/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No v.... kyllähän mä nyt tiedän, että lääkäri ei juttuja lehteen kirjoita. Anteeksi väärä sanamuoto! Olin väsynyt, surullinen ja itkettynein silmin sitä juttua kirjoitin! Olen opiskellut aivan liian vähän äidinkieltä yliopistossa, joten siksi tämä virheellisyys! Täytynee vielä täydentää tutkintoa lukemisen ymmärtämisen kursseilla ;) Voi helve..., että idiootti pilaa taas fiilikset! Siis ideahan oli juuri tuo, että lapsen kustannuksella/kasvulla ei saa pelleillä. Ihmiset sairastuu jne... eikä voi imettää. Esimerkiksi hyvä ystäväni joutui siirtymään kaksi viikkoisen kanssa pulloon, koska hänen miehensä lähti synnäriltä toisen naisen matkaan. Ystäväni söi masennuslääkkeitä ja oli henkisesti kuoleman rajamailla. EI pystynyt syöttämään, kun ei tullut maitoa!

Minä rakastan antaa vauvalleni rintamaitoa ja annankin! Eilenkin pystyin antamaan 8 kertaa rintaa 2 pulloa. Mielestäni loistava saavutus, varsinkin kun ensimmäiset neljä kuukautta mentiin kuitenkin rintamaidolla. Sinä Vilpertti ja Vilpertin lainaaja... Pysykää poissa! Olette naurettavia idiootteja!

Nyt täytyy mennä. Juuri tissiteltiin neitosen kanssa ja ulkoilut kutsuu!

Laurukka ja pikku-E 4kk ja risat

Halituksia kaikille syysmammoille!!!

Vierailija
16/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna lapselleni maitoa varmuuden vuoksi! Kyllähän minä näen ja tiedän milloin hän on nälkäinen! Minulla on läheinen suhde lapseeni. Olen ollut hänen kanssaan nyt neljä kuukautta öin ja päivin. Tunnista nälkäitkun, väsyitkun, kakkaitkun jne...

Ja tottakai me täällä pyrimme siirtymään taas pelkkään rintaan. Älä sinä Vilpertti siitä näe vaivaa. Jos vaivaisit päätäsi vain omilla ongelmillasi.

Moni antaa lapselle jo soseita, vellejä jne... Me kuitenkin porskutamme vain pääasiassa rintamaidolla ja tyttö on yli seitsemänkiloinen pakkaus!

Osaan suodattaa tekstiä! Ja tänne palstalle ei saa ilmeisesti tulla koskaan puhumaan imetyksestä, kun nuo täydelliset äidit täällä heti innostuu vauhkoamaan! Löysennä kantoliinaa, että saatte henkeä! Tarkista, että testivoittaja istuimesi on oikein asennettu! Äläkä vain anna lapsellesi ulkolaista bataattia, vaan rakenna kasvihuone ja viljele itse!

T. Laurukka

Vierailija
17/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että heti kun kaikki kehuttiin tätä syyskuisten hienoa ilmapiiriä tulee taustoilta ikävää syyllistävää tekstiä!

Harmittaa kun äitejä jotka ovat lähes täysimetyksellä, mutta antavat lisämaitoa lapselleen nälän vuoksi syyllistetään.. tulee paha mieli heigän puolestaan, he yrittävät parhaansa, ja minusta se on hienoa!!!

itse en kykene enää paljoa imettämään, mutta silti en syyllistä itseäni!

älkää muut syyllistäkö muita äitejä, jokainen tuntee lapsensa parhaiten ja elävät heidän mukaan!

Terv. Lume

Vierailija
18/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon zemppiä ja voimia imetykseen!!

Putosin tuossa jossakin välissä ketjun pointista, mutta tuo on NAURETTAVAA masentaa toisia " täydellisellä" imetyksen onnistumisella yms. JOKAINEN TALLAA TYYLILLÄÄN!!!!

Itse imetin täysimetyksellä 2,5kk kunnes poika teki ITSE lakon tissiin, maitoa olisi tullut mutta sitä tuli pojan mielestä AINA väärin, milloin liikaa ja milloin liian vähän :( Joten ihan kasvun kannalta ja siinä vaiheessa kun poika huusi täyttä kurkkua nälkäänsä eikä suostunut tissille katsoin parhaaksi (ja HYVIN haikein mielin) että parempi antaa pullosta kun ei kerran tissi kelpaa vaikka mitä kokeilin!

Täysimetys olisi hieno juttu, mutta niinhän myös jokainen toivoo ja on sitä mieltä OMA lapsi on täydellinen ja toivoo että nappulasta tulee yhteiskunta kelpoinen, eli sama juttu täysimetyksestä, asia jota jokainen (??) toivoo että onnistuu ja hyvä jos niin on, mutta ei se maailma kaadu jos niin ei käy, ei se tee kenestäkään huonompaa tai lapsesta sairastelevampaa, siihen vaikuttaa muutkin jutut!

PÄÄASIA ON LAPSEN TYYTYVÄISYYS JA NORMAALI KASVU SEKÄ KEHITYS, sama se vaikka syöttäisi pikkukiviä (no nyt menee yli ;) ) jos vaan lapsi on ok ja tyytyväinen!!! Eli hienoa jos täysimetys onnistuu, mutta kaikilla niin ei ole ja sille kun ei aina itse voi yhtikäs mitään :)

ELI IMETYSHULLUT KESKUSTELKAA JA PYSYKÄÄ OMISSA KETJUISSANNE, ÄLKÄÄ PLIIS TULKO TÄNNE MORKKAAMAAN MEITÄ JOTKA EIVÄT OLE TEIDÄN MIELESTÄ " TÄYDELLISIÄ" !JOKAINEN ÄITI YRITTÄÄ PARHAANSA!!!

Niin ja toivottavasti kukaan ei nyt sitten loukkaantunut tästä, ja olen pahoillani jos tuli sekavasti, mutta ydin oli se että ei ketään pitäisi hirttää siitä että ei välttämättä täysimetä ensimmäisiä 6kk, jokainen siis tekee parhaansa!!

Niin ja muihin, meillä kasvetaan oikein hyvin (vaikkei imetetä...heh) kiinteitä menee hurjasti ja tuttelia viellä enemmän, poika luulee olevansa joku hevonen ilmeisesti, tai sitten hän luulee että maailmasta loppuu ruoka tänään tai viimeistään huomenna :))))

Tänään alkaa vauvamuskari ja on info tilaisuus vauvauinnista joka alkaa ensi keskiviikkona...

Jos teistä joku on uinnissa, niin kertokaa että käytättekö niitä LIBERON uimavaippoja, ja voiko niitä edes käyttää??

Niin ja pojalla on kaikkia uusia kivoja juttuja, esim. ruuan pöristely pois suusta (aikun kivan juttu, kun se sotkee niin paljon) ja äitin potkiminen aamulla kun äiti YRITTÄÄ nukkua, sekä silmälasien repiminen ;) Myös isin parta on kiva juttu ;)))

Ja istumaan pungetaan KOKOajan, ei kelpaa mitenkään makuu asento, pakko saada istua sylissä, sitterissä ja ja lattialla makoiluun kyllästytään jollei äiti hilaa istumaan välillä...No ainakin äiteen haba kasvaa kun nostelee meitin " pikkuista" mötkylää:)

Mutta se siitä, jätetään palsta tilaa muillekkin!!!

-saar aja matias melkein 4kk-

Vierailija
19/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti nukahti heti! Ei tarvinnut kuin pukea toppavaatteet, niin johan silmät painui kiinni :)

Minä lähden nyt vanhempieni luo ja palailen illalla kotiin. Toivottavasti neiti21 ja Minja ovat päässeet turvallisesti Helsinkiin! Ja toivottavasti leikkaus menee loistavasti!

Tarkoitukseni ei ollut vähätellä heitä, jotka jo kiinteämpiä syövät! Ja tiedänpä senkin, että jos olisimme aloittaneet jo kiinteät, emme olisi lisämaitoa tarvinneet... Ehkäpä heitänkin korvikkeet hiivattiin ja otan esille pottusoseet... Saas nähdä. Mutta sitä en enää tänne tule kertomaan :)

Nyt mummolaan!

Laurukka ja neiti 4kk 1vko

anteeksi kirjoitusvirheet, en jaksa oikolukea tekstiäni... mikä Vilpertin kaltaisten vuoksi olisi kuitenkin ilmeisen suotavaa!

Vierailija
20/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä aina tapella samasta asiasta. Imetys on herkkä asia jokaiselle äidille. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä mutta vaikka se olisi eriävä siitä mitä joku muu ajattelee, ei ole oikein syyllistää muita ja tuottaa heille pahaa mieltä. Se on HIENOA jos pystyy imettämään ja saa olla itsestää ylpeä! Eikä pullottelussakaan ole yhtään mitään pahaa. Täytyy muistaa että niin kuin jokainen lapsi niin jokainen äitikin on yksilö. Kaikki eivät voi imettää vaikka kuinka haluaisivat. Itse jouduin lopettamaan imetyksen kokonaan kun maidon tulo yksinkertaisesti vain loppui. Tietty se tuntui pahalta sillä olisin halunnut imettää mutta tärkeintä on kuitenkin lapsen hyvinvointi niin kuin omakin. Ja pulloruoalla tyttö nyt sitten kasvaa hyvää vauhtia ja on tyytyväinen kun ei tarvitse turhaan yrittää nyhtää tyhjää rintaa.

Eriävät mielipiteet saa esittää mutta asiallisesti. Ei tarvitse yrittää tehdä toisesta naurunalaista ja vähätellä. Tsemppiä kaikille imettäjille!!:)

Meillä kasvetaan hyvin korvikkeella ja tyttö on oikea hymysuu!:) Äidin silmäterä. Mahalta selälleen ollaan jo jokusen kerran käännytty mutta toisin päin ei vielä. Hampaiden tulo vaivaa myös. Kova on likka kikattamaan ja nauramaan hassulle äidille..:)

Meidän levottomat yöt on nyt hieman rauhottunu vellin annon ansiosta. Enää herätään vain 2 kertaa yössä. Nukkumaan mennään n. 20-20.30 ja aamulla ylös noustaan n. 7 aikaan. Päivällä tytsy torkkuu n. 2 tunnin välein sellaiset 1/2h unet ja aamupäivästä otetaan ulkona n. 2h unet. Ensi viikolla Amira onkin jo 4kk ja aion aloittaa soseiden annon..:)

Jaksamista ja hyvää viikkoa kaikille!:)

Iida-Ilona ja Amira