Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

####TOUKOSTEN UUSI VIIKKO 9.1.2006####

09.01.2006 |

Toukomurut vuoden toisella viikolla!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkas heti käsistä! No ajattelin aloitella pinoa, kun ei missään näkynyt. Ihanan näköinen maanantai aamu täällä Turussa. Lunta on vaikka kuinka paljon ja näköala ikkunasta on ihanan talvinen. Meillä isä yrittää saada pikkuneitiämme juuri nukkumaan, joten äiti rynnisti äkkiä koneelle.

Meillä on edelleen rauhallista liikkumisen kanssa. Eli ei mennä eteen eikä taakse. Nyt on vaan alkanut joku ihme kausi, että lelut ei enää kunnolla kelpaa..Ne täytyy laittaa johonkin kauas, että Linda saa sitten itse kurkotella niitä. Ja kaikki muu rapiseva on paljon kivempaa, esim sanomalehdet. Aikas hassua. Kaukosäätimet ja kännykät on kanssa suosiossa ja kissa. Voi voi kun kisulilla tulee kiire kun vien Lindan lähelle. Hän seuraa muutenkin paljon tarkemmin kisun liikkeitä, kuin ennen. Ja voi kisu raukkaa, kun Linda lähtee liikkeelle...=) Miten muilla on kotieläimien kanssa? Kuinka tulee vaavien kanssa toimeen? Meillä siis mennään enimmäkseen karkuun ja ei kyllä tulla itse ollenkaan vauvan lähelle..

Nyt on meikäläiselle tullut innostus taas vaunulla lenkkeilyyn. Olis tossa tavoitteena saada makkaramaha kesäksi pois. Eli olen ollut yli viikon aikana käynyt joka päivä lenkillä ja tehnyt vähän vatsalihaksia..Saapi kattella miten kestää, mutta onneksi vaavijumppakin alkaa tällä viikolla. Olis sitten tarkoitus mennä itsekkin yksin vähän jumppaamaan. Ja toivotaan, että ilmat pysyisi hyvinä, että on innostusta lähteä lenkeille. =)

Ruuasta vielä vähän, että oletteko pakastaneet kasvis lihasoseita? Mä tein sitä tossa ekaa kertaa ja siitä tulee paljon " klönttisempää" sen jälkeen kun sen ottaa pakkasesta pois..Onko jotain muita vinkkejä, miten siitä saa hienoa, kuin että laittaa nestettä lisää sekaan? Lindalle kelpasi omatekemä ruoka paremmin silloin, kun se ei ollut tullut pakkasesta...

No eipä nyt tähän hätään muuta kuin ihanaa viikkoa kaikille!!!

T: Wera ja Linda (29.5)

Vierailija
22/28 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä ei ole tietoakaan lumesta, onneksi sentään on hieman pakkasta.Olisi niin kiva saada tännekin kunnon talvi.Onneksi lähdemme taas ensi viikolla viikoksi savoon niin siellä on kunnolla lunta ja pakkastakin.

Me aletti nyt katselemaan isompaa asuntoa kun alkaa tuntua tämä 40m kaksio ahtaalta. Eilen sitten kierreltiin asuntoja läpi ja kyllä oli ihana tulla niiden asuntojen jälkeen omaan kotiin. Kaikki oli aika pahan näköisiä, jokaiseen olisi täytynyt tehdä kunnon remontti.Yksi oli tosi hyvä mutta pohja oli tosi huono, ulko ovesta tultiin suoraan olohuoneeseen, eli ei ollut lainkaan kunnon eteistä. no toivotaan että löytyisi kevään aikana jokin sopiva.

Ada sai joulukuussa kaksi hammasta,ryömii, konttaa, istuu ja nousee tukea vasten polvilleen, eli kaikki mitä olohuoneen pöydällä ja tasoilla on saa kyytiä=)))pinsetti otetta harjoittelee ja avaa sujuvasti laatikoita ja ovia jos on raollaan.Tämähän tietenkin on johtanut siihen että öistä on tullut tosi rauhattomia ja joudutaan nostamaan hänet yöllä meidän väliin nukkumaan, että saadaan itsekkin edes vähän nukuttua.Toivotaan että tämä vaihe menisi pian ohi ja saataisiin taas kaikki nukuttua yömme. Nyt täytyy mennä kun Ada heräili!

Nelli&Ada 8kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on pyhät vietetty ja arki edessä. Kiva niin, sillä kerho, muskari ja oma jumppa jatkuvat taas joulutauon jälkeen. Jumppaa ja lenkkeilyä ois tarkoitus täällä kanssa säännöllisesti aloitella. Jostain mystisestä syystä joulusuklaat tekivät salakavalaa työtänsä vyötärön seutuvilla.. :) Kesäksi ois mukava saada masu uimapukukuntoon. Saas nähdä kuinka käy. Toivottavasti saan yhtä hyvän startin kuin Wera.

Meillä poitsu liikkuu käsillä vetämällä itseään eteenpäin. Konttausasentoon nousee hytkymään. Pinsettiote sujuu melkosen hyvin. Herttaisen keskittyneesti jaksaa riisinjyviä metsästää pöydältä :D Hampaat ovat tulollaan, mikä kiukuttaa pientä miestä. Tulisivat jo!!!

Weralle vielä ruuasta: minä en ole pakastanut liha-kasvissoseita vaan ainostaan lihaa,kalaa ja kanaa soseutettuna jääpalakuutioissa. Kasvissosetta teen pariksi päiväksi aina jääkaappiin valmiiksi ja sitten vain lisään lihan pakastimesta. Tein aiemmin kasvissoseita pilttipurkkeihin pakkaseen, mutta poitsulle ne ei oikein maistuneet.

Kyselin pari viikkoa sitten pottailusta. Oletteko muut toukoset pottailleet? Me ollaan muutaman viikon ajan pottailtu hyvin tuloksin ja saaliin kera... Poitsu istuu venkoilematta potalla ja yleensä vähintään kerran taikka pari päivässä tuotoksia ilmestyy pottaan.

Minäpä lähden soseiden keittelyyn ja mennessä toivotan teille mukavaa viikonalkua!!

Äiti ja poika

Vierailija
24/28 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää uutta viikkoa! Meillä Dani täyttää tällä viikolla jo 8kk! Neuvola on huomenissa. Täytyy sit palailla uusia mittoja kertomaan.

Meillä liikutaan edelleen ryömimällä. Kovasti kyllä jo yrittää kurkotella ylöspäin ja vetääkin itseään ylös, jos sattuu sopivasti saamaan jostain kiinni. Tukevasti Dani töröttää istua ja viihtyy siinä leikkien. Meillä ainakin kaikki muut kiinnostaa enemmän kuin omat lelut. Niin, kukapa niitä samoja tavaroita jaksaa aina kattella ;) Pihalla me ollaan nyt muutamia kertoja käyty valveillaolo aikana. Pulkan kyydissä on kiva olla! Ollaan oltu luistelemassakin niin, et vaavi istunut pulkassa ja hurjaa kyytiä saanut luistelijan perässä. Hurjan hyvin on viihtynyt tai ei ainakaan huutoa ole kuulunut.

Ihanaa, meillä on nukuttu nyt taas välillä hyvin melkein viikon ajan. Viime yökin meni kellon ympäri kolmella herätyksellä. Jippii!! Pitää vissiin koputtaa puuta, et jatkuis näin hyvin edelleen. Päiväunet on kyllä sit huomattavasti vähentyneet, ku yö on nukuttu hyvin! Mut ei väliä, kunhan saa yönsä nukkua.

Wera; itsetehdyistä soseista. Mä oon alusta alkaen pakastanut aina kaikki kasvikset ja lihat omina kuutioina ja perunan olen keittänyt joka toinen päivä. Helppoa ottaa aina eri makuja eri ruuille. En ole huomannut, et menevät rakeisiksi. Perunahan ei kyllä tahdo kestää pakastamista.

Nenn, mitä kuuluu? Sua ei oo " näkyny" ..

Sellaista tänne, palailen huomenna uusin mitoin :)

Ninni-pinni & Dani viittä vaille 8kk

Vierailija
25/28 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetken oma aika kun pieni nainen nukkuu..se on kyllä kohta hellästi herätettävä, meilläkin yöunet ollu tosi katkonaisia, juhlittiin monta kuukautta kun ei neito herännyt yöllä edes syömään ja nukkui n.10tuntia putkeen..nyt on kahen tunnin välein itkut tai muuten vaan tekee temppujaan sängyssään.

Wera kyseli lemmikkien suhtautumista vauvaan ja toisinpäin.Meillä sisällä kaksi kissaa jotka vaihtelevalla menestyksellä tulevat lähelle lasta tai luikkivat pakoon.Kun neit " silittää" kisuja, silloin ne viimeistään tajuaa lähteä pakoon..;). Koirassa onkin sitten jo vahtimista kerrassaan, se on onneksi vaan utelias ja nuolisi pientä mutta neiti ottaa välillä koirastakin aika napakasti kiinni, onneksi eläin tajuaa jotenkin että ei saa purra tms vaan vaihtaa vaan tyylikkästi paikkaa. Hienosti siis on mennyt.

Nyt kun tyttö konttaa kovaa vauhtia ja nousee seisomaan kaikkea vasten, se välillä erehtyy koiraa vastenkin tietysti nousemaan ja se ei ole ihan järkevää... kommelluksitta toistaiseksi!!!:)

meillä siis liikutaan jo paljon, pinsettiote on tuttu myös ja lelut ei kiinnosta vähääkään.Kaikki ympärillä on yhtäkkiä tullut konttausetäisyydelle ja nouseminen saa vielä lähemmäs kaikkea vaarallista ja kiehtovaa.. enää ei tarvii paljon sohvalla ite lojua vaan perässä on paineltava koko päiväisesti, onnellisena kuitenkin, että lapsi kehittyy ja kasvaa!!

Hammaskeiju ei ole käynyt vieläkään..saapi nähä sitte tuleeko ennen 1v synttäreitä.Mitään ruokia missä palasia hän ei suostu yökkäämättä maistemaan, tekeeö se hampaattomuus sitten sen.

Kovasti tulee juttua, tarkoituksettomia " äiti" sanoja ja " ikkää" myös, ei kuitenkaa tarkota minua tai miestäni vaan ihan höpöttelee vaan jonninijoutavia ;).

nyt herättämään doorista, muuten saa taas yön valvoa hänen kanssaan.. varmaan joka tapauksessa...

vointeja kaikille!!!!!!!

mc rv 23 ja tytteliini kohta 8kk.. niin se aika rientää...

Vierailija
26/28 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Emmalla on alkanut eroahdistuskausi. Ei sitä muuksikaan voi nimittää. Ennen tyttö tykkäsi touhuta omiaan pitkiä aikoja, nyt roikkuu lahkeessa kiinni koko ajan ja aloittaa kauhean huudon kun katoan näkyvistä. Tämä ahdistus näkyy sitten yölläkin. Syötön jälkeen pikkuämmä ei tykkää yhtään siitä, että palautan hänet omaan sänkyynsä, vaan nousee seisomaan ja rynkyttää pinnoja vaikka tunnin, samalla tietysti kiljuen niin että korvissa raikaa. Olen silti koittanut pysyä lujana, viereen en ota.

isosiskolla ei ollut mitään vastaavaa kautta, joten olen tässä hieman ihmeissäni, mutta eiköhän se aika korjaa tämänkin tilanteen.

Emma siis konttaa, istuu ja nousee tukea vasten seisomaan. Hiki tulee, kun se ressu on niin pönttö, että välillä päästää tuestaan irti ja sitten sitä lennetään turvalleen. Näin käy about 2-6 kertaa/vrk. Eilen käänsin sekunniksi selkäni ja siinä välissä pimu oli saanut itsensä seisomaan ja jysähtämään selälleen. Pää kumahti oikein komeasti lattiaan. Aiai.

Syömisten kanssa on ollut vähän ongelmia. Emma on sellainen sihtikurkku ettei mikään ruoka, missä on hiukankin paakkuja mene kakomatta alas. Joskus typy jopa oksentaa ihan komeasti. Ne kaupan soseet, joissa on ikäsuositus 8kk pitää vielä haarukalla erikseen muussata, muutoin tyttö ei syö. Esikoisen kanssa ei ollut sitäkään ongelmaa, ettei ruoka olisi kelvannut. Olen nyt sitten koittanut antaa Emmalle suolatonta ruisleipää, jotta oppisi pyörittämään ruokaa suussaan. Tähän saakka menestystä ei liiemmin ole ollut.

Hooh, välillä tämä elämä tuntuu aika kovalta. Lupaan ja vannon että enempää lapsia ei enää tule. Kunhan saan nämä vekarat tästä edes kouluikäiseksi niin loppuelämäni matkustelen ja nautin. Sterilisaatioon juoksen viivana kunhan 30 ikävuotta tulee täyteen.

Vierailija
27/28 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli eilen hieman kiire lopetella kun neiti päätti että nyt tämä ulkona nukkuminen riittää. Me kävimme viime viikolla 8kk neuvola lääkärissä, siellä meni kaikki oikein hyvin, neiti hurmasi terveydenhoitajan sekä lääkärin=))

Paino oli 10kg ja pituus 71,5cm, huomaa että ruoka maistuu hyvin.Eipä se lääkäri paljoa tutkinut kun näki kunka hyvin neitin motoriikka on kehittynyt.keuhkot kuunteli ja silmät katsoi sekä pulssin nivusista, siinä se.

Oli puhetta soseiden valmistuksesta, minä olen pakastanut kaikki soseet alusta alkaen ja hyvin ovat säilyneet sekä maistuneet.Perunaa en ole yksin pakastanut vaan lisännyt aina jotain muuta joukkoon, lihat,kanat ja kalat olen pakastanut jääkuutioiksi.Yleensä teen kerralla montaa erivaihtoehtoa pakkaseen. On ole huomannut että peruna olisi mennyt könteiksi pakkasessa. Nyt tein ensimmäistä kertaa kanaa, perunaa ja herne, maissi-paprika sosetta sekä lohi, peruna, kukka ja parsakaali sekä porkkana ja tilliä mausteeksi sosetta ja pakastin ne.

Niin ja sitten potta asiaan. Me emme ole vielä edes ostaneet pottaa, ajattelin aloittaa hieman myöhemmin, koska Ada on nyt ihan pienessä ajassa oppinut paljon uusia asioita, ettei tule kerralla liikaa.Katsotaan jos vaikka ensi kuussa=)))

Oikein mukavaa ja touhukasta viikkoa kaikille!!

P.S. koskas taas kokoonnuttaisiin täällä pääkaupunki seudulla???

Nelli&Ada

Vierailija
28/28 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otanpa itseäni niskasta kiinni, olen laiskotellut enkä juurikaan ole palstaillut nyt alkuvuodesta. Joten nyt ryhdistäydyn!

J täytti viikko sitten 8kk ja kävimme neuvolassa. Painoa oli 7775g ja pituutta 70,5cm. Lääkäri kirjoitti korttiin että solakka, terve poika. Pinsettiotteen näytti lääkärisedälle, vaikka me vanhemmat emme ole sellaista vielä huomanneet. Pituuskäyrä oli noussut hieman kohti 0-viivaa, painokäyrä pudonnut mutta sehän lie ihan normaalia kun lapsi on ryhtynyt liikkumaan. Hampaita on kuusi.

Nyt J nukkuu jo toista tuntia päikkäreitään, ehti äitikin laittaa ruokaa, syödä, ja lukea samalla kirjaa. Ja nyt vielä kerkesin nettiinkin! Harvinaista herkkua. Eilen J heräsi heti kun sain lautasen eteeni.

J konttailee hirmuista vauhtia, ja lempihommaa on ylos nouseminen ihan miten huteraa tukea vasten vain. Viimeksi tänä aamuna nousi ruokapöydän tuolia vasten, joka oli kuitenkin niin köykäinen, että kaatui pojan päälle! Reppanalla on pää ihan mustelmilla =(. Eilen kolautti silmäkulman sohvapöydän reunaan... Kerran oli laittamassa pojalle kylpyvettä valmiiksi, ja hän pyöri jaloissa häiriöksi asti. Isänsä vei pojan keittiöön asti (aika kauas noin vauvan vinkkelistä) ja J konttasi silti hirmuista vauhtia takaisin kylppäriin nauraen =). Olin aika ällistynyt, että muisti koko matkan, minne oli menossa, eikä jäänyt matkan varrelle muita juttuja puuhaamaan.

J:ssäkin on vähän sylivauvan vikaa nykyään; aika usein on mun lahkeessa kiinni; silloin kun ei ole luvattomilla teillä sähköjohtojen, telkkarin tai videoitten tai tietokoneet tms kimpussa... Isänsä juuri marisi mulle yhtenä iltana, että miksi pojalle on pitänyt leluja ostaa, kun sille näyttäisi riittävän äidin kännykkä ja teeveen kaukosäädin...

Mekin olemme kiinnostuneita pk-seudun toukojen seuraavasta tapaamisesta! Olisi kiva, jos olisi joka paikka, jossa vauva voisivat touhuta lattialla. Sellaisia ei taida kovin montaa olla, ellei joku sitten kutsu meitä kotiinsa...?

Nyt kuului äänimerkki pinnasängystä, poistun =)

-sannael ja J