Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ SYYSystävät, mammantai ¤¤¤

09.01.2006 |

Anteeksi Piude, varastin :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haisee ja pahalle. Ei pitäisi pahinta pelätä, mutta jännitän todella paljon, mitä ä-p-rahakseni tulee. Teoriassa Kukkasen hyvät rahat, mutta porsaanreikiähän löytyy. Kiva jos saan näiden muutamien keikkojen perusteella, niin kyllä hajoan.

Lilalle sellaista, että et kai ihan minimiä saa? Muistelen, että olet tehnyt keikkoja, ne otetaan huomioon. Uusi laki menee myös jotenkin niin, että entisen kuuden kuukauden tulojen sijaan voidaan ottaa huomioon myös yhden kuukauden tulot. Siitä en ole ihan varma, pitikö olla jatkuva työsuhde se kuukausi, mutta jos ei, niin vikaksi kuukaudeksi paljon keikkoja.

Suurella myötätunnolla,

Kukkuu ja lapset, Poikanen 5v10kk, Kukkanen 1v3kk ja Ihmelapsi, joitain viikkoja

Vierailija
22/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset empatiasta! Miten voinkin olla näin tyhmä??? No niin makaa kuin petaa.. Jos olisin ottanut selvää olisin hankkiutunut raskaaksi niin että olisin ollut sen 6kk töissä välillä... Ketuttaa vain kun minun tyhmyys sai meidän perheen raha-asiat ihan suohon. Aavis, Kela ja terve järjenkäyyttö ei sovi samaan lauseeseen, taas sen sai huomata.Ehdotin itse heti että lasketaan Sinin äp-rahan perusteena olleet tulot ilman etuuksia tai sitten sen edellisen vuoden työtulon mukaan. EI KÄY! Piste. :-(

Kukkuu, keikkailin silloin tällöin heinä-syyskuun. Lokakuussa taisin olla 2 päivää töissä. Liitoskivut kun jo alkoivat todella haitata työntekoa, eli en voinut tehdä enää töitä. Minun piti olla täyspäiväiväisesti töissä lokakuusta tammikuulle, mutten voinut tietää että liitoskivut estää työntekoni täysin. Ollut kova isku taloudelle minun liitoskivut.. Kela laitti nyt sitten viimeisen niitin meidän talouteen.. Eikös minimi äpraha ole tuon vähän päälle 15e/päivä? Se minulle oli laitettu..

Anteeksi oma napa ja näin maallinen asia kuin rahahuolet..

Lila75

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila: Kyllä mä vieläkin arvelisin, että kohta kelelta tupsahtaa lappu, jolla saat hakea hoitolisää. Mun mielestä tuo minimi äp-raha on vähemmän kuin koihoidontuki ja tuota hoitolisää sitte tulis sen verran, ettei tulot mee vähemmäks kuin kotihoidontuki.

Mutta toki sekin on paljon vähemmän kuin ansiosidonnainen. Koita jaksaa vielä yrittää selvittää asiaa. Jos vaikka eri vierkailijan kanssa puhuisit? Joskus sekin tuntuu auttavan.

Tuttis, jokohan ehdit kertomaan?

Mimmu k:lla on toivottavasti asiat hyvin ja pikkuinen kainalossa.

T@hti

Vierailija
24/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

negaa näytti yhäti testi. Totta mulla on päässä sitten mätää, kun moisia oireita kuvittelen. Nyt on uskottava kun kaksi kertaa olen testannut., ennen joulua ja nyt. Jotain häikkää on silti hormoneissa kun mekat tuli ihme vaiheessa ja kestää vieläkin. Olivat monta kiertoa jo säännölliset ja vähäiset. Hmmmm. Suruissani en ole, ehdin jo vaikka mitä miettiä tuossa kolmen minuutin aikana. Se on yllättävän pitkä aika.

jaahas, pikkuinen itkee. Palailen.

Tuttis

Vierailija
25/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mitä, Tuttis...?

Mutta varmasti ihan hyvä näin ja toivottavasti tilanne tasoittuu/ selviää.

T@hti

Vierailija
26/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin kavereiden häihin silleen, että laitettiin tuolit, mutta musiikki jäi pois. Sen sijaan annettiin tehtäväksi hakea yleisön joukosta jokin tavara ja joka vikana toi sen, tippui pois pelistä ja yksi tuoli vähennettiin. Voittajalle taidettiin antaa levy suklaata tai jotain. Tehtäviä ei siis jaettu kuukausille ollenkaan. Alussa tehtävät oli tyyliin: " Hae musta kenkä" , " Hae korvakoru" tms. Viimeinen pari sai tehtäväkseen hakea wap-puhelimen jollaisen tiesin miehellä olevan mukana (olivat silloin vielä harvinaisia). Eli voi vaikeuttaa tehtävää joka kerta. Oli tosi hauskaa, kun häävieraat oli sen oloisia, että ottivat leikistä ilon irti.

Lila, voihan kökkö tota Kelaa taas! Saman verran sun pitäis saada kuin nyt kotihoidontukea, eli sen alle ei pitäis mennä. Jos äippäraha on vähemmän miniminä, niin saat Sinistä sen erotuksen kotihoidontuen nimellä. On varmasti vähemmän kuin ansiosidonnainen äp-raha, mutta siis nykyhetkeä huonommin ei pitäis rahaa tulla.

Minä olin suunnittelemassa polttareita illan. Oli ihan kivaa ja hyviä ideoitakin tuli. Meitä oli tosi vähän paikalla, joten saa nähdä mitä muut sanoo. Toivottavasti alustavaa ohjelmaa ei ihan kokonaan lynkata.

Öitä itse kullekin tältä erää! Hilulle jaksua!

T: Ynis

Vierailija
27/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, en edes tajunnut mitä tuo testaan, palaillaan 3min kuluttua tarkoitti!!! Hälmö minä! En nyt tiedä miten tulokseesi pitäisi reagoida. No toivottavasti hormoonisi alkavat pian tasoittua.

T@hti, ongelma on se että minun tuloikseni on budjetoitu tässä taloudessa tammikuusta alkaen n.1000 euroa +lapsilisät. Ollaan kiristetty vyötä loppuvuosi ja ajateltu että tammikuussa alkaa talous helpottaa eikä tarvitse elää säästöillä, vaan rahat riittää elämiseen.. Eipä sitten riitäkkään..

Vierailija
28/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli pettää teidät ;) Tänään kuulin vauvauutisia kaverilta, heille tuli kolmas poika. Oishan se toisaalta suloinen se vauvantuoksuinen nyytterö. Jos joku valvoo ne yöt, vaikka pianhan tuo aika menee, nyt nuo mokomat jo kävelee ja juoksee ja puhua pälättävät sanoja ja omaa hauskaa kieltään.

tealla jaksu työrumbaan ja unihiekkaa tonneittain (varo alta!). Toivottavasti löydätte sopivan ratkaisun. Mun tuleva työkamu soitteli tänään ja kovasti odottaa mua avukseen. Tuumasin että tuskinpa vain musta apua on ;) Kahden viikon jälkeen toivoo varmaan, että palaisin kotiin :D Tällä horopäällä mitään muisteta :S

aavis, ihan joka päiväkö pääset/jaksat jumppaan?! WAU! hostan hattua sekä sulle että miehelle. Minä sala ahaaveilen raaskinko kerran viikossa lähtee kun työt alkaa :D

Hilulle jaksua viikkoihin, on varmasti rankkaa olla yh viikot. Olikos teillä monta lasta? (meinasin kirjoittaa eka että onneksi ei ole kuin yksi, mutta sitten palasin tekstiisi...) Nakitat sitten miehen viikonloppuisin lastenhoitoon ja otat kunnolla vapaata ja irroittelet. Onko viikolla mahdolista saada apua muualta? isovanhemmat jne?

Lila, tosi sontaa noi kelajutut. Että ne osaa aina! Se on kyllä hirvee tulonjen menetys, ei ihme jos mietityttää! Toivottavasti se lisäosa sitten kasvattaa " pottia" ellei miehelläsi ole sitten liian isot tulot, senkin ne osaavat laittaa tarpeeksi alas :( ja testijutusta. hyvä vaan että noin meni. Ois aika rankkaa jos +, mutta vastaan ottaisin silti jos niin kävisi. Mutta ehkä mä joskus vielä, kunhan aikaa menee...

Tomera, hienoa että hoitoonmeno sujui. Jaiks, mulla pelottaa jo...

Nyt muita hommia tekeen, ja töllöä katsoon. Aamulla kasilta nousu taas.

Tuttis (jonka saatte passittaa hoitoon jos alkaa höristä taas jostain raskausoireista...)

Vierailija
29/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä teitä meinaa jättää, vaikka töihin meen. Palstailen joko kotoota tai sitten töistä kun hiljainen hetki iskee. Ja pomon silmät välttää :D

Moneltakohan sitä nuo muksutkin pitää repii ylös jos meen kasiksi töihin? Hoitoon matkaa 10 min ajo ja työpaikalle sama. Antaako aamupalaa vai ei...Herättääkö ajoissa vai tyyliin vaatteet päälle ja menoxi? Kääk, ei hajuakaan...

Tuttis

Vierailija
30/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hormoonit tasaantuu, onhan se ikävä kun on kaiken näköistä oiretta.. Vähänks mua jännitti! :)

Lila, voihan kurjuus! Kunpa raha-asiat järjestyisi!

Nyt nukkumaan...