Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** KESÄKERTUT maanantaina 09/02/2006 ****

09.01.2006 |

pvän ja viikon aloitus :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se asia on juuri noin. Eli sinäkin saat sen edellisen mukaan, koska la on ennen kuin tuo 3v tulee täyteen. Tietenkin jos on ollut välillä töissä ja sen mukaan saisi parempaa äitiysrahaa kuin edellisellä äitiyslomalla, niin sitten saa sen palkan mukaan. Eli aina lasketaan se parempi vaihtoehto. Tää on tosiaan tullu voimaan vasta lokakuun alusta. Itse soitin Kelaan ja varmistin asian ja kyllä se näin on. Enää ei siis tarvitse mennä sen takia töihin lasten välillä, ettei tipahtaisi minimille.

Anoppigallupiin unohdin vastata viimeksi. Mulla on sellanen suht neutraali anoppi. Näennäisesti ollaan ihan ok väleissä, mutten erityisemmin hänen seuraansa kaipaa. Ei kyllä nähdäkään kamalan usein ku asuu reilun 100km päässä meistä. Se vaan harmittaa, että on tosi outo meidän pojille. Ei ota poikia juuri koskaan edes syliin. Vauvana ei hoitanut niitä ollenkaan. Muistan hyvin kun kerranki sanoin, että otatko syliin, niin ei anoppi ottanut ettei lapsi vaan pulauta ja sotki hänen vaatteitaan... Sillä on sellanen periaate, että jos lapsia on kerran tehnyt niin ne pitää sitten itse hoitaa. Näinhän me pääsääntöisesti teemmekin, mutta kerran pari vuodessa olis kiva olla yö miehen kanssa kaksin. Tällöin turvaudumme sitten äitini apuun. Eli ei siis mikään unelma anoppi, mutta ei mikään kauhukaan. Antaa meidän kyllä elää omaa elämäämme.

että sellaista!

mirju taas :)

Vierailija
22/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiennytkään tuollaisesta uudesta Kelan säännöstä, mutta sehän on tosi jees!

Nyt siis voinkin alkaa tehdä lyhennettyä työviikkoa, ilman pelkoa tulojen " romahtamisesta" äitiyslomalla. Jippii :)

Oma napa: Tänään ensimmäistä kertaa pikkuinen temuaa niin että itsekin sen älyän. Kauan siihen meni, vaikka jo toista odottelenkin. Vatsa ei ole edelleenkään kovin paljoa kasvanut, joten välillä epäusko koko raskauteen yllättää.

Tuohon anoppigalluppiin: Mun anoppi on ihan mukava ja herttaista sorttia, mutta onneksi asuvat 350km päässä :) On nimittäin aikamoinen kanaemo edelleen pojistaan ja ainokaisesta lapsenlapsestaan, että en välttämättä jaksaisi jos ihan naapuruksina elettäisiin.

Ja alkoholig. : Mulla on aikalailla nollatoleranssi alkomahoolin kanssa. Mulle vain sen hajukin tekee niin ällöä, ettei pysty aatteleen että maistaisi.

Neuvolaan on vielä aikaa pari viikkoa ja ultraan kolmisen viikkoa, pakko yrittää jotenkin jaksaa ootella... Lähinnä se ultra odotuttaa, en niin innoissani tuosta neuvolasta ole...

Helmis ja Nuusku 16+3 (tai17+0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lytte: On sitä kaikenlaista tullut pohdittua itsekin. Ensinnä mietin sitä, pidänkö kesäloman ennen äitiyslomaa vaiko en. (Tähän voisi kaikki pohtineet töissä käyvät mammat vastata, koska ajattelitte pitää kertyneen kesäloman?)

Sitten olen pohtinut sitä, olenko kauan kotona, teenkö seuraavan lapsen heti samaan syssyyn vai käynkö töissä välillä. Huvittais tehdä useampi pikaisessa tahdissa, niin ois pienet ikäerot, mutta sitten taas taloudelliselta kannalta ei kannata olla kovin kauaa kotona.. Pitäis voittaa lotossa niin tämäkin ongelma ratkeaisi.

Lapsilukuakin ollaan mietitty, ensin halus kauheen lauman ja nyt kun on oikeasti raskaana niin alkaa jo pohtimaan josko yksi tai kaksi riittäis.. Mutta tätäkään ei tiedä ennenkuin aika kuluu ja oikeasti näkee montako siunaantuu.

Vierailija
24/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että jätätte sen kesäloman sinne äippärin loppuun. Silloin on kivaa kun on lomalla ja hoitovapaalla samaan aikaan ja saa kummatkin rahat eli loma-ajan palkan sekä hoitovapaarahan. Ja toisaalta ennen äippäriä on niin helppoa saada saikkua. Voitte aina mennä neuvolaan ja sanoa että ette vain enää millään jaksa olla töissä ja suht helposti määräävät sairaslomaa. Eli suosittelisin säästämään sen kesäloman sinne äippärin loppuun. Ja onnea vaan teille kaikille masuasukkien johdosta.