Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristityt, montako poikaa Jumalalla olikaan, vai oliko yhtään?

08.01.2006 |

¿huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi¿ ¿kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Gen.6:2&4

¿Israel on minun esikoispoikani;¿ 2.Moos.4:22

¿Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.¿ Jeremia 31:9

Hän lausui minulle: ¿sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.¿ Ps.2:7

Sillä kaikki, joita Jumalan henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia: Kirje Roomalaisille 8:14

Nämä jakeet herättävät minussa kysymyksiä. Onko raamatun mukaan siis Jumalalla useitakin lapsia? Vai tarkoittaako tämä sitä, että jokainen vanhurskas henkilö joka noudatti Jumalan tahtoa ja suunnitelmaa, oli JUMALAN POIKA? Jos niin olisi, niin mistä sitten voidaan päätellä, että Jeesus oli Jumalan poika jotenkin eri tavalla kuin vertauskuvallisesti?

Missä kohtaa raamatussa sanotaan, että Jeesus oli Jumalan poika?

(siis eri tavalla kuin nuo muut)

Koraanin ja Islaminuskon mukaan Jeesus oli profeetta, ei Jumalan poika!

Jeesuksen laita Jumalan edessä on totisesti sama kuin Aatamin: Hän loi hänet maasta ja sanoi sitten Hänelle: ¿Ole!¿ ja hän oli.

Pyhä Koraani 3:59

Ottaessaan vastaan hyvät uutiset vanhurskaan pojan syntymästä, Maria vastaa: Hän sanoi: ¿ Herrani, kuinka minulla olisi lapsi, vaikka yksikään ihminen ei ole koskettanut minua?¿ Enkeli sanoo vastaukseksi: Hän vastasi: ¿Näin Jumala luo kenet tahtoo; kun Hän päättää asian, Hän vain sanoo sille: Tapahdu!´ ja se tapahtuu.¿ Ja Hän on opettava hänelle kirjan ja viisauden, Tooran ja Evankeliumin¿ Pyhä Koraani 3:47 ¿ 48

Koraanin jakeet 119-121 luvussa 5 Surat ul-ma´ida kuvailevat tuomiopäivää, jolloin Allah kysyy Jeesukselta (R.H.) tämän oletettujen seuraajien sokeasta innosta palvella häntä ja hänen äitiään:

119. Entä kun Jumala sanoi: ¿oi Jeesus, Marian poika, oletko sanonut ihmisille: ¿ Ottakaa minut ja äitini jumaliksi Jumalan sijasta?¿ Hän vastasi: ¿Ylistetty ollos- Sinä! Ei minun kuulu sanoa sellaista, mihin minulla ei ole oikeutta. Jos olisin niin sanonut, olisit saanut sen tietää. Sinä tiedät mitä minun mielessäni on, mutta minä en tiedä, mitä Sinun mielessäsi on. Totisesti Sinä olet salaisuuksien tuntija.

120.En minä ole sanonut heille muuta kuin mitä käskit minun sanoa: `Palvelkaa Jumalaa, minun Herraani ja teidän Herraanne´, ja minä olin todistajana heille niin kauan kun olin heidän keskuudessaan, mutta kun otit minut pois, tulit itse heidän vartijakseen, niin Sinä olet kaiken todistaja.

121.¿Jos Sinä rankaiset heitä, ovat he totisesti Sinun palvelijoitasi, ja jos Sinä annat heille anteeksi, niin Sinä olet Voimallinen, Viisas.¿

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariam-83-:

en hakenutkaan kristittyjen yksinpuhelua, vaan avointa keskustelua

ihan kaikille!

Siinä tapauksessa olisi ehkä kannattanut nimetä otsikko jotenkin toisin ;)

Paremmalla onnella seuraavalla kerralla. Lukijat eivät ole ajatuksenlukijoita, varsinkin kun otsikko kohdistaa tekstin kristityille.

Vierailija
22/27 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariam-83-:

Ei ollut tarkoituksenakaan liikuttaa ketään, vaan Raamatun ja Koraanin kohtia vertailemalla huomata kuinka paljon samaa niistä löytyykään,

koskien Jeesusta. Jumalan profeettaa.

Jo pelkästään käsitysero Jeesuksen statuksesta pitäisi riittää kertomaan, että näennäiset samankaltaisuudet ovat hyvin pinnallisia.

mariam-83-:

Raamattua on kuitenkin muuteltu, joten Koraanista löytyy totuus, koska se on muuttumaton.

Kovasti kuitenkin siteerasit tärä väärennettyä kirjaa ja totesin, etä sen perusteella Jeesus on profeetta. Yritä päättää, onko Raamattu luotettava tietolähde vai ei. Kerro, miten ja mistä Raamattua on muuteltu ja todista väitteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

totesit EI totesin, kuten kiireessä kirjoitin.

Vierailija
24/27 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyppäs Amenhotep kurkkaamassa vaikka ketjua otsikolla

" Muslimit Oliko Jeesus Muslimi"

Viestiketjun aloittaja kirjoittaa ensimmäisen viestinsä loppuun näin:

Ja kaipaan sitten vain Muslimien vastauksia.

Tästä huolimatta siellä kristityt vastailee muslimin MUSLIMEILLE osoittamaan kysymykseen. Nopeesti katsottuna tais olla viisi eri henkilöä. Et kuitenkaan sinä ;)

Että näin, vaikka viestiketjun aloittaja ihan selvästi sanoi haluavansa vastauksia vain muslimeilta.

Minä suuntasin otsikossa viestin lähinnä kristityille, mutta en missään vaiheessa antanut ymmärtää ettei muut " saa" vastata.

Vierailija
25/27 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti kuitenkin siteerasit tärä väärennettyä kirjaa ja totesin, etä sen perusteella Jeesus on profeetta. Yritä päättää, onko Raamattu luotettava tietolähde vai ei. Kerro, miten ja mistä Raamattua on muuteltu ja todista väitteesi.

Raamatusta löytyy perusteet siihen, että Jeesus on profeetta.

Raamattu ei kuitenkaan kokonaisuutena ole luotettava tietolähde, eikä

myöskään juutalaisten Toora.

Molempia on muuteltu. Koraani oli viimeinen ilmoitus Jumalalta, ja sitä

Jumala myös suojelee muuttumiselta.

Vierailija
26/27 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariam-83-:

Raamatusta löytyy perusteet siihen, että Jeesus on profeetta.

Jos lukee koko Raamatun, niin ei löydy. Sinä luet Raamattua sillä tavalla, että löytäisit sieltä halutessasi kehotuksen mennä ja hirttäytyä ;)

" Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi." ( Matt 27:5)

" Mene, ja tee sinä samoin" (Luuk 10:37)

mariam-83-:

Raamattu ei kuitenkaan kokonaisuutena ole luotettava tietolähde, eikä myöskään juutalaisten Toora.

Molempia on muuteltu. Koraani oli viimeinen ilmoitus Jumalalta, ja sitä

Jumala myös suojelee muuttumiselta.

No tämä mielipiteesi tuli selväksi jo edellisessä viestissäsi. Minä kysyinkin että miten ja milloin ja pyysin todistamaan väitteesi. Raamattu on nimittäin maailman tutkituin kirja (siis tieteellisesti) eikä mitään viitteitä suurimittaisesta, varsinaisen sanoman vääristävästä muuttelusta ole. Sinulla on varmasti pätevämpää tietoa, kun tuollaista väität :)

Ai niin, ymmärräthän, että tuollaisten väitteiden vakavasti otettavaksi perusteluksi ei riitä ns uskonasiat. Voit sanoa kyllä, että muslimin mielestä Raamattu on sitä ja tätä ja Koraani sitä ja tätä. Muunuskoiselle se ei kuitenkaan ymmärrettävästi ole mikään todiste, eikä sitä myöskään sellaisena kohdella. Väitteillä pitää olla tieteellistä painoarvoa, eli ne on votava todistaa neutraalein keinoin, tekstilöydöksin tms.

Vierailija
27/27 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan sitten vaikka niin, koska minulla ei ole aikaa/kiinnostusta

alkaa todistamaan kenellekään mitään, mikä on itselleni itsestäänselvyys. Eikä kauheesti kiinnostusta tutkia raamattuakaan, kun sen teksti on jotenkin niin " kuivaa" ihan toisenlaista kuin Koraanissa.

Ai niin, ymmärräthän, että tuollaisten väitteiden vakavasti otettavaksi perusteluksi ei riitä ns uskonasiat. Voit sanoa kyllä, että muslimin mielestä Raamattu on sitä ja tätä ja Koraani sitä ja tätä. Muunuskoiselle se ei kuitenkaan ymmärrettävästi ole mikään todiste, eikä sitä myöskään sellaisena kohdella. Väitteillä pitää olla tieteellistä painoarvoa, eli ne on votava todistaa neutraalein keinoin, tekstilöydöksin tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi