Vinkkejä, kuinka saada 6h lentomatka sujumaan 1v10kk pojan kanssa...
Lennetään Kanarialle helmikuussa. Lentomatka pelottaa, koska jo tunnin lentomatka on ollut lapselle ihan sietokyvyn rajoilla. Toki niillä lennoilla on pitänyt istua sylissä koko ajan. Nyt lento lähtee klo 17.45 ja on perillä puolenyön aikaan.
Kommentit (5)
En tiedä, onko lapselle oma paikka vai ei...toivon että on. Täytyypä tosiaan pakata mukaan naposteltavaa ja kirjoja ja PIKKUAUTOJA, poikamme on oikea autohullu :) Ja tietenkin uniharso.
ap
Vierailija:
En tiedä, onko lapselle oma paikka vai ei...toivon että on. Täytyypä tosiaan pakata mukaan naposteltavaa ja kirjoja ja PIKKUAUTOJA, poikamme on oikea autohullu :) Ja tietenkin uniharso.ap
että kannattaa ehdottomasti pakata nämä lapsen tavarat reppuun tai laukkuun, josta ne on HELPPO kaivaa esiin ja jonka saa heti suorilla penkin alle. Jos mieheni on reissussa mukana, niin olemme aina matkustaneet siten, että miehellä on käsimatkatavaroissaan kaikki mun tarvitsema tavara, ja tämä laukku on matkatavaralokeroissa ylhäällä (että lattiatilaa tulee mahdollisimman paljon) ja lapsen tavarat omassa kassissaan mulla, ja siinä kassissa ei paljoa muuta. Jos poika käyttää tuttia, niin ota ihmeessä mukaan muuten tuttiketju!! Ei ole mukavaa kaivella sitä tuttia jatkuvasti jostain lattialta...
joten ei nyt luulisi kovin vaikeaa yhden lapsen kanssa olevan.
Jos on oma paikka, niin veikkaan, että voi olla helpompi reissu. Minä olen reissannut monta kertaa kaksivuotiaani kanssa, ja huomannut, että tunnin lento menee ihan ok vaikka sylissäkin, mutta pidemmälle lennolle pitää kyllä melkein olla oma paikka.
Ota mukaan kuvakirjoja, joista lapsi tykkää, sen verran pieniä että niitä on helppo lukea ja pitää auki sylissä tai siinä taittopöydällä. Pikkuautot olivat viime reissulla meidän pelastus, ne ovat aina yhtä suosittuja ja niillä sai kivat leikit aikaan siinä pöydällä. Osta vaikka kentältä tai jo etukäteen muualta mukaan muutama uusi pikkuauto, joita lapsi ei ole nähnyt, ne eivät paljoa maksa mutta uutuudenviehätys yleensä toimii! :-) Jos lapsi tykkää piirtää, niin sekin voi olla mukava aktiviteetti vähän aikaa. Rusinoita, lastenkeksejä, banaania tms. sorminaposteltavaa mukaan, lusikkaruoat voivat olla hankalia kun pieni hermostuu! Meillä on ollut usein ihan vellitetra mukana, sillä meillä ei poika hermostuessaan tykkää syödä mitään, ja sitten nälkäisenä on entistä kiukkuisempi, velli on hyvä ensiapu, vaikkei meillä niitä muuten olekaan juotu aikoihin.
Lisäksi noin pitkällä lennolla kannattaa ihan suorilla luopua ajatuksesta, että nyt istutaan nätisti paikallaan. Kävele lapsen kanssa käytävällä, kysykää lentoemännältä saatteko oleilla jonkun aikaa vaikka jossain koneen etu-tai takapäässä ilman, että olette tiellä. Käykää tutustumassa koneen vessaan, katselkaa mitä lentoemännät tekevät, anna lapsen rauhassa istua lattialla istuinten " jalkatilassa" ja seisoskella penkillä ja katsella muita matkustajia. Hyvällä säkällä saattaa sammua lennon loppua kohti nukkumaankin :-)