Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Turkin valtio ei sijoita rahaa maaseudulle, etta nama kivikautisissa oloissa asuvat paasisivat sivilisaation pariin?! Ajatelkaas jos Suomen maaseudulla ja metsissa elaisi jot

Vierailija
08.01.2006 |

ain sisäsiittoisia hulluja, jotka asuis maakuopissa metsissä ja tekisivät mitä lystääväät ja kaupungeissa kaikki olis hyvin, mut maalle ei uskaltais lähtee eikä turisteja päästää...

Mua vähän säälittää kivikuopissa asuvat, eikö valtion pitäisi auttaa kaikkia kansalaisiaan=?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä Itä-Turkissakin on isoja ihan länsimaisia kaupunkeja ja eihän moni maaseutulainen edes halua mitään uutta elämäänsä. Ne itäturkkilaiset kun ovat niin perinteisiä.

Vierailija
2/5 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää li-tapauksethan tuli siitä perheestä, jossa tapettiin ruuaksi kaikki sairastuneet loput kanat ja lapset sit kopitteli (heitteli " pallona" ) irtileikattujen kanojen päillä sisätiloissa kotonaan KOLME päivää. Ihmettelin et eikö se jo haise, mut kuulemma niiden kivikuopissa haisee muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut Turkin itäosassa ns Kurdistanin alueella, 20km päässä noista sairastuneista ja kuolleista lapsista. Kyllä, lähe koko itä-Turkin maaseutu on hyvin köyhää ja elää maanviljelyllä, karjan kasvatuksella, kanojen/kalkkunoiden kasvattamisella. Monella kanojen/kalkkunoiden kasvattajilla ei ole mitään muuta rahan lähdettä kuin myydä lintuja tai vaihtaa niitä esim. teehen ja sokeriin yms. Ei oo kuulkaa helppoa elämä, niin kuin on meillä av-" mammoilla" , ei ole sosiaaliturvasta tietoakaan...

Mutta hei muistakaahan nyt enenkuin alatte lisää panettelemaan, että tämä ei ole niiden ihmisten omaa syytä! Luuletteko, että he tietoisesti elävät nälkärajalla?! Luuletteko, että jos lapsilla olisi muita leluja olemassa he heittelisivät kananpäitä?? Kun olin siellä heti iski silmään se, että lapsilla ei ole ainuttakaan leikkikalua ja he keksivät leikkikaluja ties mistä kivistä ja vaikka kananpäistä. Lasten on pakko käyttää mielikuvitustaan, luonnostaan lapset haluavat leikkiä..Ei ole kuulkaa Fisher Pricejä yms Lundian nukkekoteja....Ei yhtä ainutta palloa, jota heitellä :(

Oonkin päättänyt, että seuraavan kerran kun sinne matkustan otan matkalaukut täyteen lapsille vaatteita ja leluja ja jaan ne siellä köyhille lapsukaisille. Joiden vaatteetkin on niin risoja ja puhki kuluneita, liian pieniä rytkyjä:(

Sääliksi todella käy, että juuri näiden köyhimpien ihmisten elämään iskee tuo paha sairaus ja vie heidän pienen toivonsakin tulevaisuudesta=omat, pienet lapset. Mua oikeesti itkettää paljon tämä tilanne. Ilmeisesti siellä alueella on kanoja kuollut jo kuukauden ajan, mutta valtio ei ole kiinnittänyt mitään huomiota! Jos tämä olisi tapahtunut ns paremmassa osassa Turkkia, olisi toimenpiteisiin bheti ryhdytty!!

Nythän on epäilty jopa, että Turkkilaiset itse ovat vieneet virusta Kurdistanin puolelle, koska, niinkuin kaikki tietävät, Turkkilaisethan haluavat päästä Kurdeista eroon keinolla millä hyvänsä.

Toivon todella, että ulkopuoliset maat ottaisivat tuon itä-Turkin tilanteen haltuunsa ja hoitaisivat tuon lintuinfluenssan pois, muuten saattaa syntyä suuria ongelmia.

Miksi maailmassa aina ne köyhimmistä köyhimmät kärsii:( Ne joilla ei muutenkaan ole yhtään mitään:( On se niin väärin.

Kaikki sympatiat minulta Itä-Turkin maaseutujen perheille ja heidän lapsilleen. Tämä kohtalo ei ole heidän syytään millään tavalla. Ei ole heidän vikansa, että heidän elämänsä puitteet ovat niin alkeelliset. Nyt Turkin valtion pitäisi viimeistään herätä ja laittaa rahaa sinne missä sitä on pitkään eniten tarvittu!

Toivon ihmettä tapahtuvaksi!

Vierailija
4/5 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiähän nekin on ja rakastavat ihan samalla tavalla lapsiaan kuin mekin ja huolehtivat niistä parhaalla mahdollisella tavalla. On sielläkin paljon esim kaksi lapsisia perheitä, joten ehkäistään kyllä jos halutaan. Mutta usein he toivovat itse monta lasta ja kyllä heillä mielestäni siihen on oikeus ihan yhtälailla kuin minullakin!!

Vierailija
5/5 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Turkin valtio maksaa aivan olemattomia korvauksia tappamistaan linnuista. ihmisiltä viedään koko elinkeino, eikä korvata sitä juuri mitenkään:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi