Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valeriana - valmisteesta kysymys

18.06.2008 |

Tietääkö kukaan, voiko "unihiekka valeriana" -nimistä valmistetta käyttää jos imettää? Paketissa lukee tietysti, että konsultoi lääkäriäsi ennen kuin käytät, mutta ajattelin kysyä ensin täältä, olisiko kenellekään lääkäri "antanut lupaa" valmisteen käytölle? Kun en tässä ihan heti ole mihinkään lääkäriin muuten menossa, enkä ihan tämän asian takia taida lähteä aikaa varaamaan. Tai olisiko jollain kertoa muita konsteja jotka voisivat auttaa unensaantiongelmiin? onko tähän vaivaan jollain auttanut vyöhyketerapia? Toiveena olisi, ettei sentään imetystä tarvitsisi tämän takia lopettaa, mutta jos ei unet ala ilman apuja tulla niin sitten on kohta pakko.. :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan äskettäin luin tutkijan haastattelun jossa EI suosita valeriaanaa alle kolmevuotiaalle.

Vierailija
2/3 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valeriaana on kuitenkin aika "vahvaa kamaa" niin sanoakseni. Olet varmaan yrittänyt nää helpoimmat rentoutus, mietiskely yms. konstit? Sit tietty maitotuotteet rauhoittaa, muki lämmintä maitoa vaikka hunajalla makeutettuna illalla (tai kalkkitabletti)... Makuuhuoneen rauhoittaminen vain nukkumiseen, ei tv:n katselua illalla yms.

Totta kai vyöhyketerapiaa kannattaa kokeilla ja vaikka itsekin opetella jotkut rentouttavat painelukohdat. Mutta pitkään jatkunut unettomuus kyllä on sen verran kurja vaiva että ihan hyvin voisit mennälääkäriinkin. Mulla yhdessä vaiheessa auttoi melatoniini, mielsin sen itse aika luonnonmukaiseksi (vaikka lääkevalmiste onkin) koska se kuitenkin on sitä samaa kamaa, mitä kroppakin tuottaa unensaantia helpottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. vyöhyketerapia (muistathan, että suuntauksia on useita, hyvin erilaisia keskenään) ja monet muut hoitomuodot ovat juuri hyviä tasapainottamaan ihmiskehon ongelmia. Ja juuri unettomuushan on erittäin vakavaa esim. immuniteetin kannalta. Kannattaa kokeilla.

Itse en näkisi Valeriaanaa vaarallisenakaan vauvalle, näkeehän sen, jos vauva jotenkin reagoi.

Eikö kuitenkin lääkäriltä saatava melatoniini ole teollisesti valmistettua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi