Mitä aamu/iltapalaksi jos ei puuroa?
Meijän 8-kuinen söi välillä jo isot annokset puuroa aamuin illoin (silloin yks peruna-ateria päivässä ja välipala; imetän lisäks) mut nyt puuro tökkii. Oli tosi kiva keittää puuroa, tuli syötyä itekin! Mut mitä voisi antaa aamuisin ja iltaisin, muuta kuin velliä? Hed. sosetta ja maissinaksuja? Kokeilin yks päivä sellasta Muksun jugurttivalmistetta, kaveri tykkäs tosi paljon ainakin välipalalla. Imetän aamulla sängyssä, heti ei oo kova nälkä mut kiva ois ottaa vauva aamupalapöytään ja jotain antaa ennen seuraavia unia et uni maistus. Ja illalla varsinkin tahtoisin tankata kaverin silleen et uni maistus aamuyöhön, kunnes imetän joskus 4-5 maissa.
Kommentit (2)
Meillä oli samoihin aikoihin ongelmia pojan (nyt 1 v 5kk) puuronsyönnin kanssa. Pojalle ei kelvannut itse tehty kaurapuuro ja Nestlen puurojauhoista tehty puuro alkoi tökkiä.
Vaikka olin sitä ennen " manannut" etten osta niitä valmiita tetroissa olevia puuroja, päätin kokeilla ja kovasti upposivat pojalle. Vieläkin niitä annetaan, toki hän syö jo itsetehtyäkin puuroa kun äiti/isi vaan tekee. Olin vain tuossa välissä raskaana ja täytyy sanoa, että siinä puuronkeitossa menin missä aita on matalin. Nyt kuopus on 5 vkoa vanha ja jonkinlainen rytmi taitaa olla löytynyt eli täytyisi vaan taas aktivoitua itse ja tehdä esim. aamupuuro keittämällä ja illalla antaa vaikka " tetra-puuroa" .
Jos teet itse puuroa, niin kokeilepa laittaa hedelmäsosetta " voisilmäksi" ja syöttää sen avulla puuro, meillä toimii aika hyvin!
Millamagia ja lapset
Jos meillä ei puuro uppoa, olen antanut:
- Muksun jogurttia ja sormiruokana muroja (esim. Cheerios tai muita täysjyvämuroja)
- HIPPon hedelmämysliä jossa siis myös vähän viljaa
- oisko Nestlen Viljahyve tms? Siinä siis viljaa, porkkanaa ja omppua soseena
- Maustamatonta jogurttia johon sotken hedelmä- tai marjasosetta
Meillä ikää tosin jo 10kk eli nuo hapanmaitotuotteet sallittuja :)