LOKALAHJAT SUNNUNTAINA
Yllytyshullu ilmottautuu! Aloitin sitten uuden pinon jo tänään että saadaan vähän järjestystä tuohon viestiryöppyyn... Jospa tälläiset taustailijatkin sitten innostuisi enemmän tarttumaan näppäimiin, toivottavasti!
Meillä pari aamua uinailtu onnellisena yhdeksään asti, mutta tänä aamuna herätys 6.30, ja nyt jo ekoilla päiväunillaan... Pienen elämä on sellaista. No, nyt on jo isommat ylhäällä joten minäpä alan laitella aamupaloja.
Meillä ei ihmeempiä, ens viikolla ois 3 kk neuvola, jossa sit se eka piikki. Me ei lähdetty rokotustutkimukseen, vaikka se olisi ollut tarjolla. Tuntui että on niin pieni tuo koehenkilö, että päätettiin jättää väliin...
Vastaan noihin kyselyihin, jotka muistan tosta jättipinosta: Meillä on Liberot käytössä, Pampers ollut myös alkuun kuvioissa, mutta jotenkin pidän Liberoista enempi. Päivällä käytetään midiä ja yöllä olen pitänyt jo Maxia! Paremmin riittää koko yöksi, kun tuota maitoa kiskotaan urakalla pitkin yötä.
Vaatteet menee 60-70 senttiset, bodyt käy ennemmin pieniksi kuin housut, saman koon housuissa on vielä kasvunvaraa kun body jo vinkuu ja soi!
Rauhallista sunnuntsipäivää mammat, ulkoilkaa ja nauttikaa pikkupakkasista! Toivottavasti tänä talvena ei tulis kovin pitkiä paukkupakkasia!
Päippy, Juho ja muu pesue
Kommentit (26)
Rintakumesta oli puhetta edellisessä pinossa, meilläkin se täällä edelleen käytössä. Aluksi laitoksella meni kyllä ilman, mutta kun rinnanpäät aukeni ja kipeytyi jouduin ottamaan käyttöön. Nyt olen useasti kokeilllut ilman ja eihän siitä mitään tule. Vauva ei vaan saa otetta, tai ei suostu ilman imemään. Välillä kumi lentää kaaressa kun kädet viuhuaa edestakaisin ja sitten etsitään sitä joka paikasta :)
Pitäisköhän alkaa pyykkihommiin, nyt kun vauva nukkuu vielä.
*vilkuttaa*
Aloitetaan hauskojen aiheiden purkaminen näillä kinasteluketjuilla. Tulinhan itsekin aloittaneeksi aikoinaan sellaisen, vaikken olisi ikimaailmassa uskonut että niinkin viaton kysymys johtaa kamalaan riitaan ja täysin sivuraiteelle!! Mutta siis itse luen ne kans ja aika usein kommentoinkin pyrkien välttämään kaikkea lietsomista.
spica:
ÄITIKOLMELLE kysymys (ei kyl liity velleihin :D ) mut sä kirjotit sinne jotain siitä petidiinistä ja maidon tulosta..käsitinks mä oikein et petidiini vois jotenkin haitata maidon nousua synnytyksen jälkeen?*mun kokemus petidiinistä oli ihan hyvä siihen asti kunnes sain toisen lapseni. Eli esikoisen synnytyksessä se annettiin kun olin auki 3cm ja kätilö sanoi et eheei sun vauvas synny pii-itkään aikaan.. nukuin tunnin ja heräsin ponnistamaan; vauva syntyi siis 2h piikin jälkeen mutten kuitenkaan saanut mitään vasta-aineita. Olin sairaalassa 3päivää saamatta vauvaa kunnolla rinnalle, ts. höyryissä ollut vauva ei jaksanut imeä. Äitiin lääke ei enää vaikuttanut. Jouduin syöttöpunnituksiin kun vauva ei syönyt, ja painonlaskun vuoksi annettiin pulloa. Kotiin meidät silti laskettiin (uskoivat kai että tästä tulee pullovauva kun äiti ei jaksa yrittää) ja onneksi, koska pääsin muutaman lypsy/pullostajuottamiskerran jälkeen imettämään niin että vauva sai itsensä kylläiseksi. Toinen lapsi (synnytin ilman lääkitystä) iski heti synnyttyä rintaan kiinni ja oli siinä takiaisen lailla väh. tunnin välein. Voi olla luonne-erokin mutta kyllä minä petidiiniä syytän!! Se on todella kamala huume, eikä sen vaaroja kerrota yleisesti kovin tarkasti.
Nyt tuli pitkä pätkä, joko kyllästyttää lukea :) Kiitos kierukkakokemuksista, ei kai auta kuin toivoa et vuoto olis vähäistä ja muutenkin oireeton.
Annu -sektion jälkeen suositus olisi ettei vuoteen tule raskaaksi. Kohtu ei välttämättä kestä eikä leikkausarpikaan kohdun kasvamista. Siis riskit vähän isommat jos aiemmin tulee, mut varmaan tästäkin hyviä kokemuksia joillain.
Päipyn tapaan pojalla kiristää bodyt paljon aiemmin kuin saman koon potkarit. Paidat taas nousee niin helposti kainaloon et ei ole kiva käyttää. Pitäiskin taas katsoo kaapista kaikki pienet pois.
Nyt jätän tilaa muille ja lähden poikien kanssa ulos. Mies meni ylitöihin, plääh. : / Palailemisiin.
HIUSTENLÄHDÖSTÄ Toista viikkoa sitten huomasin, et Jesse on alkanut kaljuuntumaan ja tällä viikolla huomasin itselläni imetyksestä ja raskaudesta ilmeisesti johtuvan hiustenlähdön alkaneen. Yhyy! Istuin eilenkin sohvalla ihan paikallaan ja tunsin käsivarsillani, kun hiuksia putoili päästäni urakalla. Saa nähdä onko kohta äidillä ja pojalla sama tukkalook. Ehti vaan jo tottua paksumpiin hiuksiin, kun odotusaikana ei lähtenyt juuri yhtään hiuksia, vaikka ois kuinka nyhtänyt. No, aika aikaansa kutakin.
Pitäs taas totutella ite meneen 2 poitsun kanssa ulkoilut sun muut, kun mies palaa 2vkon saikulta töihin. Ehti jo tottuun helpompaan eloon...:P
Eipä tuu enään mieleen kyl mitään järkevää asiaa (lahopää täälläkin!), eli lopetan sit lyhyeen...
T:Jane&pojat
nyt se kursivoi koko lopputekstin kun lainasin spican viestiä. Ikävä lukea tuota :( Tiikerikalalle viä pikaset -mulla lähti hiuksia esikoisen synnyttyä ihan kamalasti, nyttemmin ei. Eli oliskohan joku outo-hormoni-ilmiö ja nyt olen jo niihin tottunut eikä hiukset lähde..?
[b]Päippy71: [/b] Meillä on myös ensi viikolla tytön 3kk tarkastus. Rokotetta ei saada kun ollaan mukana siinä tutkimuksessa. Ei ole mukavaa tuo koehenkilönä oleminen, mutta meillä tullaan matkustamaan jossain vaiheessa sellaisiin maihin joissa ainakin tuo b-hepa rokote on hyvä olla olemassa. Itselläkään sitä ei ole, joten otan sen kun ole lopettanut imetyksen.
[b]spica: [/b]mä nukahdan kyllä heti kun olen laittanut vauvan sänkyyn takaisin imetyksen jälkeen. Joskus ajemmin kun työasiat ovat pyörineet mielessä ja katsonut kauhuissaan kellon kulkua olen lohduttanut itseäni että kyllä sitten ensi yönä nukuttaa. Ja niin on käynytkin.
[b]Tiikerikala:[/b] mulla on taas käynyt niin että raskauden aikana iho parani eli kuivat kohdat hävisivät, mutta nyt ne ovat tulleet takaisin.
Miten te olette jo nyt saaneet kierukan. mulle sanottiin että vasta kun vauva on 4kk.
Itse olen ajatellut imettää tuonne 6 kk, jos maitoa vain riittää. Sehän ei aina ole omista haluista kiiinni jos maito loppuu aiemmin. Rintakumeja kokeilin pari kertaa ssairaalassa, joten tuonne kaapinhyllylle ne mulla jääneet.
[b]G:[/b] Onko teillä jo vatsalihakset palautuneet paikoilleen? Siis ettei tuossa keskellä tunnu enää aukkoa. Mulla ei ainkaan hirveää väliä enää tunnu, mutta luulen että odottelen vielä vähän aikaa ennen kuin alan vatsalihaksia kuntouttamaan.
Meillä on perjantaina 13.päivä sekä tytön 3kk päivä että 1. hääpäivä. Hirvittää vähän kun on ' epäonnen päivä' että uskaltaakohan lähteä ulos ollenkaan.
sunnuntain jatkoja!
j+beibi kohta 3kk
Justiin tämmöstä päiväpinoa oonkin kaivannut! Hädintuskin jaksoin lukea viikkopinot (usein en...) saatika sitten vastata. Nyt on just hyvä! :)
SPICA Kovin tuttua tuo sun juttus mullekin! Monta kertaa olen jäänyt sitten valvomaan, toissa-aamuna mm. nousin jo viideltä ylös. Kuulemma yliväsymyksen merkki. Pahinta oli, kun neljänä peräkkäisenä yönä unet jäi vauvan syömisten takia korkeintaan viiteen tuntiin (ja sekin pätkissä), kolmantena ja neljäntenä päivänä oli mahdotonta nukkua vaikka ois saanutkin. Onneksi tilanne sitten laukesi, kun vauva nukkui yhden yön paremmin.
Vai että vaipoista ja vaatteista oli puhe viime pinossa? Luin sen näköjään tosi hätäisesti... No, meillä kestoillaan päivisin, kertiksiä käytetään öisin, ettei ainakaan märkä vaippa herättäis. Tarkotus ois kyllä siirtyä yökestoiluun kunhan uskalletaan. :) Aluksi Liberot falskas jatkuvasti, mutta nyt kun poika on vähän lihonut, Libero mini on ihan hyvä, Pamperseja käytetään myös. Pojan mitat oli 2 kk-neuvolassa 62 cm ja 6140 g ja pituudesta ja myös kestovaipoista johtuen (kun niistä tulee niin paksu paketti) 68-koon bodyt on käytössä, muuten vielä 62 mahtuu ainakin yleensä.
Petidiinistä on mullakin kokemusta, sain sitä n. 10 tuntia ennen vauvan syntymää ja en tiiä sitten johtuiko siitä vai mistä, mutta pojan imemisestä ei tullut mitään synnytyksen jälkeen ja muutama päivä meni harjoitellessa. En aiemmin edes ajatellut, että saattoi johtua petidiinistäkin. Kyllähän mulle sanottiin, että voi vaikuttaa vauvaan ennen kuin lääkkeen antoivat, mutta olin siinä vaiheessa kärsinyt kipeistä supistuksista jo vuorokauden enkä jaksanut kieltäytyä.
Vatsalihasgallupiin vastaukseni: paha mennä sanomaan miltä lihakset tuntuu, kun on niin paksu kerros läskiä ja löysää nahkaa päällä!! ;) Yritän laihdutella terveellisesti ja hitaasti, toivottavasti joskus voin vastata tähänkin kysymykseen...
Oululaisten tapaamista odottelen minäkin, mieluusti kyllä oottaisin helmikuulle, että ois se epidemia jo heikentynyt. Toivottavasti sitten tavataan!
Rentouttavaa sunnuntaita kaikille!
-Miumau ja Aukusti 2 kk
innostuimpa minäkin kirjoittamaan...
minulle oli outoa kun luin ettei kierukkaa voi laittaa ennen 4kk:tta ja minulta ei otettu papaa kun otetaan kuulemma kontrolli käynnillä huhtikuussa.. ompa paikkakunta kohtaista!
noista vaipoista oli puhetta ja meillä ollut liberot käytössä molemmilla muksuilla. kokeilimpa tytölle iso veikan 12-22 vaippaa ja ei se siihen hukkunut... oli 2.5 kk:na n7kg ja nyt ei ole tietoa kun ensi viikolla neuvola lääkäri jossa ei normaalisti oteta painoa, mut meinasin kysyy voitaisko ottaa ku huolestuttaa pulauttelu! onhan neiti kyl kasvanu et kai se jotain sisälle jättää!
missä iässä teillä joilla vanhempia lapsia on vaipat jäänyt pois? meillä neuvolasta sanottiin ettei 2v:llä vielä kiirettä pottailemaan.
kommentoimpa minäkin vielä jotain edelliseen pinoon, toivottavasti nyt en kovin toista itseäni...
Annuko se kyseli, että miksi epäilen, ettei neuvolan tätimme suosittele 6kk täysimetystä? No, en oikein itsekkään saanut selvää, miksi oli niin negatiivisen oloinen koko ajatuksesta... Kyse on vielä melko nuoresta, ehkä n. 30 vuotiaasta terkkarista, joten kyse ei voi olla siitäkään, että pitäisi kiinni jostain vanhoista tavoista, niinkuin valitettavan monet vanhemmat tädit. Jami myös saa takuulla tarpeeksi ruokaa, paino kun nousee vieläkin yli 1kg/kk ja pituuttakin oli tullut 4cm edellisestä neuvolasta, niin ei siitä voi olla myöskään kyse.
SEKSISTÄ oli myös puhetta. Täällä on palattu sen suhteen melko normaaliin tilanteeseen, ehkä vähän harvemmin tosin tulee harrasteltua. Ja te, jotka valittelitte sitä kuivuutta: Ceridal intime öljy on tosi hyvää, itse aloin käyttää sitä jo raskauden loppuajoista juuri limakalvojen kuivuuteen ja alkuun käytimme sitä myös petihommissa. Edelleenkin käytän sitä menkkojen aikaan, kun side kuivattaa paikkoja ihan liikaa.
ÄITIYSLOMAN JÄLKEEN tai jo itseasiassa kesken sitä (toukokuun alusta) minun olisi tarkoitus lähteä töihin, jos suunnittelemani juttu nyt onnistuu. Mies jäisi sitten vanhempainvapaalle ja loppukesästä hoitovapaalle (yhteensä neljäksi kuukaudeksi), kun olisi joka tapauksessa kotona ja sitten syksyllä (syyskuun alusta), kun mies taas palaa opintojen pariin, pojat menevät hoitoon.
Vaipoista meillä on nyt käytössä liberon maxit (7-14kg). Liberoja on esikoinenkin käyttänyt oikeastaan aina ja valskausongelmia ei pahemmin ole ollut, toisin kuin pampperssien kanssa.
Jami käyttää tällä hetkellä pääsääntöisesti 68-72cm bodeja, housuista mahtuu vielä jotkut 62-65cm. Meillä on myös molemmilla pojilla mennyt niin, että bodyt jäävät pieneksi (lähinnä lyhyeksi) ennemmin kuin housut.
HIUSTENLÄHTÖ alkoi täälläkin tällä viikolla. Voi että tää on kamalaa, kun tuntuu, ettei kohta ole tukkaa päässä ollenkaan... Ja vielä kun on liian tuoreessa muistissa se, miltä se sitten näyttää n. 3kk kuluttua, kun uutta hiusta kasvaa ja joka välistä törröttää niitä 3-4cm pitkiä hiuksenpätkiä... Taidankin varata ajan parturiin ja palata suosiolla takaisin lyhyisiin hiuksiin, joissa kyllä itseasiassa viihdyn muutenkin paremmin... Jamilla on vauvatukka pysynyt päässä, niinkuin pysyi esikoisellakin, lukuunottamatta sitä takaraivolle ilmestyvää kaljua länttiä, kun hiukset kuluu jatkuvasta makoilusta. Näin voi muuten käydä aikuisellekkin: veljeni oli reilu vuosi sitten pahassa kolarissa ja sen jälkeen n. 3kk vuodepotilaana ja samanlainen kalju läntti kului hänenkin takaraivoonsa. Eikä ole vieläkään kokonaan kasvanut umpeen...
Mutta nyt syömään!
Mami ja poitsut 3kk1vko ja 1v5,5kk
Äkkiä vaan pyörähdän paikalla.
Kiitos kaikille onnitteluista eilisen [b]ensimmäisen[/b] hääpäivämme johdosta :) Ei kovin erikoinen päivä ollut, mies oli töissä.. mutta illalla yritettiin sitten viettää enempi yhteistä aikaa, pötköteltiin lähekkäin ja katseltiin leffoja [color=red]♥[/color]. Jos ensi vuonna sitten vaikka jokin hotelliyö + muuta mukavaa, kun saa molemmat lapset hoitoon ;)
[b]Annu:[/b] Se on kyllä tosi tapauskohtaista, että milloinka ne menkat alkaa. Itselläni siis alkoi täysimetyksestä huolimatta (nyt sekä esikoisen kohdalla) parin kuukauden kuluttua synnytyksestä. Toisilla kuukautisia ei näy pitkään aikaan imetyksen päätyttyäkään. Mäkin olisin mielelläni vielä ollut ilman, mutta minkäs teet :-/
Nyt en jaksa kummoisia enää kommentoida, tuntuu niiiiiin väsyltä kun Pinja heräsi yöllä kahden tunnin välein. Ja pari kertaa piti käydä esikoista kurkkaamassa, kun ei meinannut hyväksyä isiä viereensä. Mutta on ne silti niin ihania nuo omat pienet rakkaat, että päivääkään en vaihtaisi pois :)
Mukavaa että nyt teitä " taustailijoitakin" näkee täällä pinoissa jo useammin :) Jatkakaahan samaan malliin kirjoittelua niin saadaan aktiivista jutustelua aikaiseksi!!
Voi kun mulla tosiaan oli vielä kaikennäköistä asiaa, mutta suurin osa unohtui kun lueskelin sitä jättipinkkaa ja tätä tämänpäiväistä :-O
Mukavaa Sunnuntaita!!!
[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja [color=red]♥[/color]
[b]äiti_79:[/b]
Meillä esikoinen on ihan kohta 2v3kk ja päiväkuivaksi oppi viime kesänä, ihan melkeinpä reilussa viikossa! Yövaippa on vielä käytössä mutta se onkin sitten eri asia, kun sitä ei voi niin vain opettaa.
Moikkelis vaan, en ole tosiaan kirjotellut kun ehkä kerran pari tytsyn syntymän jälkeen, mutta JOKA PÄIVÄ käyn pinon lukemassa. Nytkin tosi kiireellä tuun kertomassa ainakin ANNULLE et täällä yks rintakumin kanssa imettävä! On kyllä semmosta huutoa ilman että pahaa tekee, niinpä jatketaan ihan suosiolla kumien kanssa. Tyttö ei vaan tunnu saavan kunnon otetta ilman.
Reilu viikon päästä on 3kk-neuvola, viimeksi tiistaina mitat olivat 6310g ja melkein 61cm.
Mutta nyt on valitettavasti mentävä, lähdetään syömään. Toivottavasti käyn täällä useammin pinoutumassa...
Nelliina ja Lotta
Päippy: hyvä hyvä, kiitos uudesta pinosta:)
SPICA: Välillä tuntuu ettei saa heti nukuttua kun on vaavin syöttänyt yöllä, kiukulla vaan makaan sängyssä silmät kiinni;) ja on se uni aina viimein tullut, onneksi. Toiv. sinäkin saat jo pian heti nukahdettua syötön jälkeen.
PULLERONAH: Eikös ole tyhmää pelaa kumien kanssa, mä ainakin voisin heittää ne mäkeen, kunhan vaan söisi ilman:(
ÄITIKOLMELLE: Voi hitsiläinen, vuosi pitää odottaa ennen pikkukakkosta....tylsää. No kai se olisi helpompaakin vain yhden vaippapyllyn kanssa.
TIIKERIKALA: Ei sille hiustenlähdölle voi mitään, se on kurjaa, mutta...Voisit tietty pyytää vaikka miestä hieromaan ja näin stimuloimaan päänahan verenkiertoa jolloin hiustupet saisivat enemmän ravinteita eikä tippuisi niin vauhdilla.
BEIBI: Ai mitkä vatsalihakset....??? Älä usko tollasiin, epäonnen päiviin, kaikki menee varmasti hyvin. pus
MIUMAU: Teilläkin komeen kokonen vaavi, mein pikkuinen painoi tänään aamulla yli 8kg ja 3kk neuvolaan aikaa vielä 1.5vk. Huhuh
MAMMA: Mitäs teidän Jami nyt painaa?
EMPPU: Musta ne parhaat hetket on just maata yhessä sohvalla kera filmin ja sipsipussin. Mut toi hotelli ens vuonna kuullosti hyvälle, meillä hääpäivä on vappupäivänä, saa nähä keksitäänkö jotain, vai ollaanko siellä sohvalla;)
Ja kaikki taustailijat vaan mukaan joukkoomme iloiseen!! Aleksi nukkuu ulkona ja mä kokkaan pojilleni(mies ja pikkuveli) jauhelihakastiketta ja perunoita. Mies toi mulle eilen ruusun, voi herkkis, tänä aamuna se oli jo ihan lakastunut:( HÖH, KERRANKIN KUN SAAN KUKKASEN SE MENEE HUONOKSI NOIN NOPEESTI!! Not nice. Täällä hyvin nukuttu yö. Aleksi on alkanut menee jo 21.30-22.00 nukkumaan, herää syömään 3-4 aikaan ja sitte vielä kuuden maissa. Ihanaaa kun saa nukkua, mä meenkin aina heti pojan kanssa maate. Kun Aleksi oli ihan new born, ni rauhottui aina kun otin viereen, mut nyt ei huoli mein sänkyyn ollenkaan, alkaa iso huuto ja " hakkaa" mua käsillään, pää viuhtoo ympäriinsä. Hassu poika, hyvä sinänsä, kun en haluakaan pitää vieressä ainakaan öitä. Jos mulla olisi mahdollisuus, poika nukkuisi jo nyt omassa huoneessa. Sen tähden koska herään aina sen ähinöihin, saataisiin koko porukka paremmin nukkua, mutta tosiaan ei nyt ainakaan ennen kesää ole mahiksia.
miten teillä muilla, nukkuuko kaikkien vauvat teidän makkarissa?
Nyt syömään, illemmalla taas
annu the nälkäinen
Ihanaa, kerrankin jaksoin lukea pinon läpi ;)!!!
Ihan ekaksi [b]ANNU[/b]lle siihen eiliseen:
**Tais olla KAISA niitä puolen yön jälkeen pinon aloittaneita, meitsi kun oli jo siihen aikaan aina tyytyväisenä höyhensaarilla ;). Mutta aamusin, ellei Kaisa vielä ollut ehtiny pinoa aloittaa, taidettiin minä tai EMPPU olla aikalailla ekoja, kiitos meidän 2-vuotiaiden unettomien termiittien ;-D...
[b]Vaipoista kai on ollu jotain puhetta???[/b]:
**Meillä käytettiin tytöllä Liberoita ja nyt pojalla on Pampersit. Nuo Liberot päästää aina läpi ja joka kerta saa olla korjaamassa niskapaskaa. Ehkä näillä meidän tytöllä ja pojalla sitten on vain niin erimallinen peppu?!
[b]KADONNEIDEN VATSALIHASTEN METSÄSTYS[/b]:
[color=blue]
Vatsalihasgallupiin vastaukseni: paha mennä sanomaan miltä lihakset tuntuu, kun on niin paksu kerros läskiä ja löysää nahkaa päällä!! ;) Yritän laihdutella terveellisesti ja hitaasti, toivottavasti joskus voin vastata tähänkin kysymykseen...[/color]
- Voi hitsin [b]MIUMAU[/b]: Hehhehhehheeeeeeeee :-D, Mä lainaan sana tarkasti sua!!!!!
Saisinko minä sitten udella, että KÄYTTÄÄKÖ KAIKKI VAUVAT TUTTIA??
**Eemil ei vieläkään suostu sitä syömään :(. Se haluaa uhitella mua kunnolla ja pitää mut huvituttinaan! Tää on tahtojen taistelua......OPPIIKOHAN SE SITÄ KOSKAAN SYÖMÄÄN ja jos MILLÄ KEINOIN???? Sillä on kuitenkin niin valtavat imuhalut, että tarttis jotain sinne suuhunsa. Sitä on ihan mahdotonta saada nukkumaan ja rauhoittumaan mitenkään....en etes jaksa selittää, menetän pian hermoni sen kanssa, A-P-U-J-A, pliiiiiiiiiis!
Ja toinen utelu, NUKKUUKO KAIKKI VAUVAT PÄIKKÄRIT tai useat semmoset???
**Tääkin on meillä ihan mahdotonta! Eemil herää yöuniltaan (vai onkohan ne aamupvunet, ku herää eka kerran n. 7.30 ja jaksaa olla hereillä ja tissitellä max. 20 min) klo 9.30-10.00. Tän jälkeen jaksaa olla hereillä ja seurustella sekä tissitellä max 1 tunnin. Sitten unille, jotka on 20 min- 1,5 tuntiin ja tasan tän jälkeen ei nuku koko päivänä ja yöunille simahtaa VASTA 21.30-23.00. Osaa kyllä kitistä väsyneesti, mutta EI NUKU, torkahtelee korkeintaan muutaman kerran 5 min. Uskokaa, tää on rasittavaa!!! MIKÄ MULLE AVUKSI TÄHÄN??????????? MITEN SAAN TUON IPANAN NUKKUMAAN?????
Kiva, jos joku viitsii tuoda vähän valoa neuvoillaa tähän mun päiväuni/tutti-ahdinkoon. Tuon vuoksi en tahdo edes ehtiä koneella käymään koko päivänä, pitää vaan yrittää viihdyttää sekä neitiä että tätä uskomattoman virkkua pikku herraa.
Olipas ahdinko-viesti, tai ainakin koko viestin loppuosa. Nyt meni pää tyhjäksi ja on pakko poistua ruuanlaittoon, huoh.
*Vallu kera ikiliikkuja Eemilin* (onkohan nimi sittenkin enne???? Viittaa Vaahteramäen Eemeliin???!!!)
Määkin haluan tuommosen vauvan...... ;)
Hei vaan!
Posket punaisena tähän koneelle istahdin, kun tulin hetki sitten ulkoilemasta. Aada jäi ulos nukkumaan ja mies ja koira lähtivät metsään..eli rauha maassa:)
NUKKUMISasiaan sen verran, että meillä Aada on nukkunut ensimmäistä yötä lukuunottamatta omassa huoneessa ja olen kokenut sen kyllä tosi hyväksi ratkaisuksi. Huoneet ovat vierekkäin ja ovet auki, eli hyvin kyllä kuulee jos herää tms. Nykyisinhän tuo neiti nukkuu yöt läpeensä, 10-12 tuntia, eli olen itsekin piitkästä aikaa saanut nukuttua kokonaisia öitä. Oi sitä ihanuutta:)
Päivisin Aada nukkuu ulkona vaunuissa 3-4 tuntia ja muuten sitten puolen tunnin tirsoja silloin tällöin. Jos ei päästä pakkasen tai muun takia ulkoilemaan niin silloin ei juuri tuntia pidempään kyllä nuku.. Yöunille käy sitten siinä 20.30 aikoihin.
TUTIsta. Meillä on tutti käytössä nukahtamisen apurina sekä pahimpaan kriisiin. Ennen nukahtamista Aada kuitenkin sylkäisee tutin pois ja joskus kun uni ei heti tutin sylkäisemisen jälkeen tulekaan niin saadaan sitten laittaa sitä useampaan otteeseen.
VATSALIHAKSISISTa..Tuntuvat palautuneen, mutta kovin heikkoina:) Nyt kun tuli synnytyksestä 3kk niin varasin samantien bodypump-tunnin ens viikolle ja siitä ajattelin jatkaa pari kertaa viikossa. Jos vaikka kadonneet lihakset tulisivat pikkuhiljaa sieltä rasvakerrosten alta esiin:)
Huomenna on Aadan 3kk neuvola ja veikkaan että paino lähentelee 7,5kg. Pituuttakin näyttäisi tulleen ihan reilusti, ainakin pieneksi käyneitä vaatteita saa laittaa syrjään harva se viikko. Tällä hetkellä tyttö käyttää lähinnä 68-70cm:n vaatteita.
Ilmottauduttiin muuten vauvauintijonoon kahteenkin eri paikkaan. Saa nähdä missä vaiheessa päästään, molemmissa arvelivat että 1-2kk:n sisällä. Tuleepahan lauantaiaamuihin harrastetta:)
Mutta joo, nyt taidan lähteä syömäpuuhiin kun raitis ilma teki tehtävänsä ja nälkä vaivaa.
Kivaa alkavaa viikkoa kaikille!!
MariJo & Aada (3kk ja 1 päivä)
..siitä äitiysloman jälkeisestä elämästä. Äitiysloman jälkeen menen 2 viikoksi töihin ja mies aloittaa siis kesäloman. Sitten pidän 4-5viikkoa kesälomaa ja menen elokuun lopussa/syyskuun alussa töihin ja Aada menee päiväkotiin.
No nyt sinne syömispuuhiin..:)
Meidän pimatsu on alkanut nukkumaan! Sehän siis aiemmin nukkui enintään puolen tunnin pätkiä. Nyt viikon sisään on parantanut niin, että viime yö meni 22.30-4.30, söi ja taas nukkui 5.30-8.30!!!! Iiiiiihanaa! Toivotaan, että tämä meno jatkuu nyt!
Meillä oli eilen nimenantojuhlat ja tytölle tuli nimeksi ALISSA PREETI MARIA. Preeti lausutaan Priti. Mun mies on intialainen ja tuo Preeti tarkoittaa hindiksi, marathiksi (miehen äidinkieli, kotialueen eli Mumbain kieli) ja sanskritiksi " rakkaus" .
Kielo ja Alissa (tänään tasan 2kk)
Kiva kuulla, että teidän tyttö on aloittanut inhimillisemmän elämän!
Oon aina välillä käynyt kurkkaamassa, josko susta jo kuuluis jotain :)
Tuuthan sitten oululaisten tapaamiseen!? Olis kiva nähdä pitkästä aikaa,
Precious + poitsu kohta 3kk
Kiva kuulla sinusta! Miten teillä menee?
Onko jo sovittu oululaisten tapaamisesta? Milloin se on? Olis kyllä tosi ihana nähdä muita. Toivotaan, että tyttö jatkaa tällaisia öitä!
Vitsit kun asuttais lähempänä niin voitais käydä yhdessä vaunuilemassa :)
Pakko heti nyt alkuun kysyä et kärsiikö kukaan muu unettomuudesta???
Meillä neiti nukahti eilen 24.00 ja menin samaan aikaan nukkumaan ja eka syöttö oli n.03.30 tyttö nukahti heti uudelleen mut äiti jäi valvomaan...tässä sitä edelleen ollaan hereillä! ja mua kyllä olis väsyttäny mut en nukahtanu! tosi inhottavaa..
Lueskelin tossa muuten tota kehittävää velli ketjua *hih* ja olis ÄITIKOLMELLE kysymys (ei kyl liity velleihin :D ) mut sä kirjotit sinne jotain siitä petidiinistä ja maidon tulosta..käsitinks mä oikein et petidiini vois jotenkin haitata maidon nousua synnytyksen jälkeen? jäin vaan sitä pohtimaan et oikohan se ollu mullakin sit syynä siihen nihkeeseen alkuun. (eipä mun maidot kyl vieläkään yksinään riitä...) mut jos näin on niin ihmettelen miks ei siitä sanota mitään...
nyt ei kyllä päässä liiku enään mitään..taidan lähtee makaamaan tohon sohvalle!
[color=0000ee]Spica+tyttö 10 viikkoa[/color]