Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja kihomadot

08.01.2006 |

Lasten päiväkodissa on kihomato-epidemia. Jos ja kun madot tarttuvat meidänkin perheeseen, voiko raskaana ottaa mitään " matolääkkeitä" ?

Ainakin Pyrvin-tabletteja ei suositella raskaana oleville. Onko jotain muuta lääkettä, jota voisi ottaa tai " vaihtoehtoisia hoitomuotoja" ?

Onko kenelläkään kokemusta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans sama tilanne vuosi sitten... Apteekista sanoivat ettei voi ottaa mutta jos oireita tulee niin lääkärille sitten. Ja että oireettomanakin niitä voi olla mutta jos muilla perheenjäsenillä esiintyy kihomatoja niin koko perhe suositellaan hoidettavaksi, no apteekista sanottiin että kaikki muut jos hoitaisi ja minut raskaana olevan jättäisi hoitamatta jos oireita ei ole ja että erittäin huolellisella käsihygienialla (käsidesi ainetta kantsii ostaa apteekista) koko tartunnan voi estää!

Kannattaa hoidossa pesaista jo lasten kädet ja vielä kotiin tullessa sipauttaa se käsidesiaine ennen kuin " kosketaan mihinkään" ettei ne munat ja madot edes kulkeutuisi teille kotiin. Kynnet leikata lapsilta lyhyiksi. Ja itse peset usein käsiä ja näin..

Meille niitä ei tullut silloin vaikka siis tartunnan saanut lapsi oli meillä yökylässä juuri ollut. Koko muu perhe siis varalta hoidettiin.

Vierailija
2/2 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin itse olen tässä raskaudessa jo yhden Pyrvin-kuurin syönyt ja ihan lääkärin hyväksymänä. Olen kuullut monen muunkin raskaana olevan sen saman kuurin ihan normaalisti perheensä kanssa samaan aikaan ottaneen. Mutta tää on taas tämmöinen asia, josta on jos jonkinlaista tietoa ja suositusta liikkeellä ilmeisesti.

Sitä vahvempaakin reseptillä saatavaa kihomatolääkettä (Vermox?) voi ottaa raskauden aikana, mutta kuulemani mukaan vain keskimmäisellä kolmanneksella. Mutta Pyrvin siis on miedompi ja sitä siis ensisijaisesti käytetään kihomatojen häätöön, mutta ei sitäkään ensimmäisellä kolmanneksella vaan vasta rv 12 jälkeen, näin minulle lääkärissä sanottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla