Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisinko saada tällä perusteella keisarinleikkauksen?

Vierailija
08.01.2006 |

Kolmas raskaus haaveissa. Kaksi edellistä synnytystä aika identtisiä, lapsivedet menivät viikoilla 38 ja 37, ei supistuksia, monen päivän raskas käynnistysrumba. Ongelmana lapsuudenaikainen epilepsia (johon ei enää lääkitystä), joka muutoin täysin oireeton, mutta on synnytysten jälkeen aiheuttanut kohtauksia. Imetys mm. on kärsinyt kun en ole voinut herätä öisin, sillä olen synnytyksen jälkeisinä viikkoina saanut joka herätyksestä epilepsiakohtauksen. Nielurisaleikkaus mm. ei ole aiheuttanut kohtauksia. Joten olettaisin, ettei myöskään keisarinleikkaus. Mitä minun tulisi tehdä, jotta saisin tuon leikkauksen? Pitäisikö jo ennen raskautta olla yhteydessä johonkin lääkäriin...? Alatiesynnytystä itsessään en pelkää, olen tehnyt sen jo kaksi kertaa...Mutta pelkään noita viikkoja jatkuvia kaatumakohtauksia...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitäisikö jo ennen raskautta olla yhteydessä johonkin lääkäriin...?

mutta voit pyytää päästä jo nyt juttelemaan asiasta. Ota yhteyttä neuvolaan tai sairaalaan.

Luulisin että voit saada leikkauksen tuolla perusteella.

2/10 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ilmeisesti sulla on se stressi + valvominen tuottanut noita kohtauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua lääkärille suoraan asiasta.

Vierailija
4/10 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on aikaisemmatkin synnytykset käynnistyneet noin ajoissa. en usko että suostuu leikkaamaan noilla viikoilla...

Vierailija
5/10 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti synnytin, 5 tuntia kesti koko homma, sairaalaan mennessä olin jo 8 senttiä auki, mitään en saanut muuta kuin ilokaasua, joka sekin teki vain huonon olon. Sain toisen asteen repeämän ja menetin paljon verta, pyörryin 2 krt synnytyksen jälkeen. En edes muista sitä hetkeä kun vauvan sain rinnalle (ja kaikki sanoo että kivut unohtuu kun lapsen saa rinnalle, noh minä en ainakaan, kai olen sitten huono äiti tai jtn), oli niin kovat kivut, muistan vain ne. Jäi aivan tajuton synnytyskammo, ja sanottiin että " vuosi ja et enää muistakkaan) Nyt on kohta pari vuotta, ja haaveissa toinen vauva, en vain uskalla enää synnyttää, siksi kai joudun luopumaan haaveesta. :(

Vierailija
6/10 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti saat. moni muukin pelkosynnyttäjä saa, vaikkei olisi ensimmäistäkään synnyttänyt. kamala kokemus. :(

Vierailija
7/10 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään muista ensimmäistä lastani siellä leikkaussalissa ollessani, muistan että mieheni kanssa vaan toisiamme " kehuimme" kuinka hienosti kestää siellä olla (mies kammoaa sairaaloita ja mulla on älytön piikkikammo). (siis synnytykseni päätyi sektioon 20h jälkeen). kun siellä heräämössä oli niin lapsen vasta 3-4h jälkeen syntymän. :(

Vierailija
8/10 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kyseessä ole minkään keisarin leikkaus?

Vierailija
9/10 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pakotettiin" alatiesynnytykseen ja siinä sitten murtuivat luutkin, kun ei vauva sittenkään mahtunut syntymään. Ja tuli tulehdusta ja muuta :( Mutta ainahan kannattaa yrittää!

Vierailija
10/10 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sairaalassa olit, 14? Täällä synnytyspelkoinen lapseton ihmettelee, ei taida uskaltaa yrittääkään raskautua, jos suomalainen terveydenhuolto suhtautuu potilaisiin tuohon tapaan. *puistatus*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi