Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys etenkin naisille, joiden mies OSALLISTUU omien lastensa hoitamiseen ja taloudenpitoon:

Vierailija
07.01.2006 |

Meidän Perhe-lehdessä oli juttua siitä, miten vaikeaa oli saada haastatteluun perhettä, jossa myös mies osallistuu tasa-arvoisena kumppanina perheen arjen pyörittämiseen. Hoitaa osuutensa ja esim jopa sitten pitää vanhempainvapaata.

Perheiden vaimojen mielestä miehen osallistuminen oli NOLOA HEILLE ITSELLEEN. He pelkäsivät, että mitä naapurit ja sukulaisetkin oikein sanovat, jos he lehdessä kertovat, miten paljon mies tekee. Ettei nainen teekään KAIKKEA YKSIN.

Vaimot/lasten äidit pelkäsivät, että heidän oma maineensa menee, jos mies antaa haastattelun lapsi&kotiasioista. Ilmeisesti pelkona ei kuitenkaan ollut se, että miehen maine menisi tällaisesta pehmoilusta. Nimenomaan siis naiset estivät haastattelun antamisen, vaikka miehet olisivatkin sen voineet tehdä.

Miten teidän perheessänne? Uskallatko myöntää, ettet olekaan se uhrautuvat marttyyri, joka yksin vetää kivistä rekeä, rinnalla alfa-uros, jonka osaksi jää saalistus (= leivän tienaaminen kotiin)?

Itse melkein putosin ahterilleni lukiessani juttua. Musta olisi NOLOA sanoa haastattelussa, että " Meidän Timo se ei mitään tee, minä teen yksin IHAN KAIKEN - hih kun ei se osaa vaatteitakaan ripustaa" .

Mun mielestä on HIENOA, että olen löytänyt sellaisen puolison, jolla on kotiasioissakin hoksottimet kohdallaan, että me voidaan oikeasti ja ihan aidosti jakaa myös niitä kotitöitä JA lastenhoitoa. Okei tietysti on asioita mitä hän tekee paremmin ja toisia mitä minä, eikä arki TODELLAKAAN aina mutkatonta ole - koska joskus kumpaakaan ei nyt erityisesti huvita (ja minä olen aikamoinen sotkemaan).

Mutta ainakaan mun ei tarvitse salaa murehtia sitä, mitä käviskään jos MINÄ joutuisin sairaalaan: mies kyllä pärjäisi lasten kanssa yksinkin. SE on ihanaa ja helpottavaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli hoitovapaalla tein toki enemmän kotihommia kun kotona olin, mutta nyt kun töissä se tekee joka ehtii.

Vierailija
2/11 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me eletään nykyaikaa jossa vallitsee tasa-arvo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä hävetä yhtään ;D.

Nytkin sohvalla pitää kipeää lasta sylissä ja katsovat Muumeja, kun äiti tuli hetkeksi lomalle Aihe vapaalle ;).

Vierailija
4/11 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä siinä nyt on, että mies osallistuu perhe-elämään " tunteella" . Kai meillä päin sitten kasvaa sellaisia miehiä puissa :) Onneksi.

Vierailija
5/11 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huom, äitiyslomahan kestää n 3kk, juu juu imetys ja äidintarve ja muuta äidillistä lätinää...

marttyyriksi en rupea mutta...

eniten ottaa päähän se että tätä arjen sankaria ylistetään kun jäi lapsen kanssa kotiin, pah, äitejä ei koskaan ylistellä kotiinjäämisestä, pikemminkin naristaan yhteiskunnan loisijaksi.

mikä se kysymys oli? niin mitä mies tekee ja osallistuu.

on lasten kanssa ja tekee kodin töitä, tosin jos asuisimme kerrostalossa ei kovin tasaisesti nämä hommat jakautuisi.

tekee kyllä oman osansa mutta pyykinhuollossa olisi parantamisen varaa. ehkä me kuitenkin ollaan siinä mielessä perinteisiä että mies tekee lumityöt ja minä silitän pyykit. yök. no, jos valita pitää niin ehkä se silitysrauta kuitenkin...

Vierailija
6/11 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siivoaa ja hoitaa pääsääntösesti pyykit, minä teen ruoan ja yleensä keittiötouhut. Ei se minua hävetä. Olen hoitovapaalla, mutta mies ymmärtää, että lapsen hoito on työtä siinä missä hänenkin kodin ulkopuolinen työnsä ja kodinhoito on ihan yhtälailla miehen kuin minunkin vastuulla. Se, että minä olen kotona ei vapauta miestä vastuusta! Olen ylpeä miehestäni!

Vierailija
7/11 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöitä tekee narisematta, jos huomautan että saisi ripustaa pyykit tai laittaa astiat koneeseen. Kotitöitä ei kuulemma " huomaa" tehdä ;) Uskon silti että miehelläkin kaikki kotityöt tulisi tehtyä, ennemmin tai myöhemmin, erehdyksen tai unohduksen kautta ;)

Eikä musta ole mitenkään erityisen noloa myöntää, että mies hoitaa lasta aivan älyttömästi. Eikös se ole isän velvollisuus, hoitaa jälkikasvuaan??? Kylläpä tuon on kaikki lähisuvussa ja varmaan monet lähimmät kaveritkin huomanneet, ettei mua liikoja lastenhoidolla ja kotitöillä rasiteta. ;)

Vierailija
8/11 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvilassa. Lehdessä oli artikkeli Larivaaran perheen työnjaosta. Tämä outo seikka paljastui lehden pääkirjoituksesta, jota tuskin on netistä saatavilla...

Vierailija
9/11 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten nolottaa se, että hän tekee enemmän kuin minä... On siis tällä hetkellä hoitovapaalla ja mä sairaslomalla, eli ollaan molemmat kotona.

Vierailija
10/11 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa lapsia 4 arkipäivää viikossa, itse olen ne päivät töissä. Minä sitten yhden arkipäivän ja viikonloput enempi vastuussa lapsista.

Kun mies on lasten kanssa kotona niin tekee ruokaa, siivoaa ja pyykkää jonkin verran.

Kun ollaan molemmat kotona niin molemmat puuhailee kotihommia: minä enemmän kylläkin. Mies hoitaa kyllä lisäksi kaikki ulkohommat.

Tämä tuntuu toimivan aika hyvin: käydään molemmat töissä, mutta ollaan paljon myös kotona lasten kanssa.

Minusta se on ihan luonnollinen juttu eikä minun arvoani vähennä. Jos minä käyn töissäkin niin en kai voi olla samalla myös kotiorjana, johan siinä kunto loppuu kesken!

Vierailija
11/11 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat käymme ansiotöissä ja olemme hyvätuloisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi