Miten saa pelkosektion?
Pelkään alatiesynnytystä aivan järjettömästi. Olen synnyttänyt kerran sektiolla, mutta se ei ollut pelkosektio. Haluaisin toisen lapsen, mutten uskalla edes yrittää, jollen tiedä varmasti saavani sektion. Voisiko joku kertoa asiallisesti, miten tässä pitäisi menetellä? En asu pääkaupunkiseudulla, vaan maalla, joten en tiedä, onko täällä pelkopoleja yms. En haluaisi tässä kertoa pelkoni syitä.
T: Epätoivoinen
Kommentit (18)
Vierailija:
10 tunnin jälkeen minulle tehtiin kiireellinen sektio. Kyllä siinä ehti yhtä ja toista kokea...T:ap
vaikka tiedän, että sinunlaisesi eivät sitä hyväksykään. Aivan sama.
T:ap
Ketään ei alakautta pakoteta synnyttämään tässä maassa. Jos siihen ryhtyy, on se oma valinta.
t. luomuhörhö poppy
mutten löytänyt kuin kaksi ketjua. Voisitteko kertoa jotain? Mistä asioista pitää puhua ja kenen kanssa? Saako pelkosektion VARMASTI, jos sitä vaatii/haluaa? Yrittääkö joku kääntää pääni, enkä lopulta saakaan sektiota?
Terveisin yksi, jolla kuoli ystävä ja vauva kohdunrepeämään sektioiden vuoksi...En siis ikinä itse menisi sektioon vapaaehtoisesti
Mutta tuli vain mieleen omalla kohdalla, että kun olemme mieheni kanssa päättäneet hankkia lapsia, haluta omia pieniä, antaa mahdollisuus lapsille tulla, niin ikinä en tekovaiheessa edes miettinyt sitä, että kuinka se lapsi sieltä ulos tulee. Ei tullut mieleenikään ajatella synnytystä tai oikeastaan edes raskautta, kun eihän minulla ollut mitään tietoa tulevasta. Tiedän, ettei asia ehkä ole niin yksinkertainen, mutta se synnytyshän on häviävän pieni hetki elämässäsi ja ilo lapsesta kestää toivottavasti koko lopun elämääsi.
En osaa selittää asiaa paremmin kuin että pelkoni on niin voimakas, että se vaikuttaa jopa nykyiseen seksielämääni ja siihen liittyvään raskauden pelkoon. Se synnytyshän siellä kummittelee. Enkä siis edes tiedä, tulenko raskaaksi. Voinhan tässä kertoakin, esikoisemme sai alkunsa hedelmöityshoidolla, sillä emme saaneet lasta omin voimin. Eli pelko on järjetöntä. En edes tiedä, onko minulla ikinä mahdollista saada luomuvauvaa, hoitoihin en enää mene, silti, pelkään mahdollista raskautta, koska en pysty synnyttämään. Jotenkin tuntuu, etten voi antaa uudelle pienelle edes mahdollisuutta tulla, koska tiedän, etten selviäisi synnytyksestä. Ensimmäisen raskauden ja kiireellisen sektion jälkeen sairastuin pahaan masennukseen, en kyennyt hoitamaan omaa lastani. Sain kotiapua, lääkityksen ja terapian sekä tukiperheen, sitten selviydyin joten kuten. Opin rakastamaan lastani, kun hän oli miltein kaksivuotias. En todellakaan tiedä, miten tämä liittyy synnytyspelkooni, joku viisas kertokoon. Ensimmäinen synnytys oli kauhea kokemus. 10 tuntia yritin synnyttää, lopulta lapsella oli hätä ja hänet otettiin leikkaamalla mahasta. Kukaan ei puhunut minulle, olin pelkkä numerolappu, minulle ei kerrottu edes sektiosta, ennen kuin suolatippa jo oli kädessäni. Se oli kamalaa.
En minä tiedä, mikä minulla on. Haluaisin toisen lapsen. En tiedä, voinko saada lasta, mutten uskalla edes yrittää, koska en pysty ajatellakaan synnytystä.
Täytynee lähteä puhumaan jonkun ammattilaisen kanssa...
puhu kätilölle neuvolassa, hakeudu pelkopolille, pysy kannassasi, jos et tule vakuuttuneeksi muista vaihtoehdoista.
terveisin se pelkääjä, joka tuli vakuuttuneeksi elektiivisestä imuvedosta täysin puudutettuna 3 cm:ssä ja on siitä i-k-i-o-n-n-e-l-l-i-n-e-n !
Miksi haluta lapsia jos ei edes halua synnyttää niitä alakautta? Kaikki pitää saada niin helpolla..Älä tee enää lapsia, säälittää se sun ekakin jo, raukka ilman äidinrakkautta ollut..:(
Ja masennustakin..Ei hyvänen aika, eikö sulla mikää raksuta? Ei se toinen lapsi oo sen helpompi kuin ekakaan! Eikä se parana sitä että et esikoista rakastanut alusta alkaen.. Pyydän, älä tee enää lapsia.
Jos ei kipua kestä niin silloin ei ole valmis lapseenkaan..
hunkin tässä elämässä. Vai oletko sitä tyyppiä, joka laittaa päänsä pensaaseen aina jos tulee jokin vähän epämiellyttävä asia eteen?
Nimim. kokemusta on.
Sinulla on oikeus valita sektio. Saat sen kyllä jos haluat, sitä ei voida sinulta kieltää.
Voimia sinulle ja onnea tulevaan!
t. alatiesynnytyksen, hätäsektion ja pelkosektion kokenut
Vierailija:
En osaa selittää asiaa paremmin kuin että pelkoni on niin voimakas, että se vaikuttaa jopa nykyiseen seksielämääni ja siihen liittyvään raskauden pelkoon. Se synnytyshän siellä kummittelee. Enkä siis edes tiedä, tulenko raskaaksi. Voinhan tässä kertoakin, esikoisemme sai alkunsa hedelmöityshoidolla, sillä emme saaneet lasta omin voimin. Eli pelko on järjetöntä. En edes tiedä, onko minulla ikinä mahdollista saada luomuvauvaa, hoitoihin en enää mene, silti, pelkään mahdollista raskautta, koska en pysty synnyttämään. Jotenkin tuntuu, etten voi antaa uudelle pienelle edes mahdollisuutta tulla, koska tiedän, etten selviäisi synnytyksestä. Ensimmäisen raskauden ja kiireellisen sektion jälkeen sairastuin pahaan masennukseen, en kyennyt hoitamaan omaa lastani. Sain kotiapua, lääkityksen ja terapian sekä tukiperheen, sitten selviydyin joten kuten. Opin rakastamaan lastani, kun hän oli miltein kaksivuotias. En todellakaan tiedä, miten tämä liittyy synnytyspelkooni, joku viisas kertokoon. Ensimmäinen synnytys oli kauhea kokemus. 10 tuntia yritin synnyttää, lopulta lapsella oli hätä ja hänet otettiin leikkaamalla mahasta. Kukaan ei puhunut minulle, olin pelkkä numerolappu, minulle ei kerrottu edes sektiosta, ennen kuin suolatippa jo oli kädessäni. Se oli kamalaa.En minä tiedä, mikä minulla on. Haluaisin toisen lapsen. En tiedä, voinko saada lasta, mutten uskalla edes yrittää, koska en pysty ajatellakaan synnytystä.
Vierailija:
Miksi haluta lapsia jos ei edes halua synnyttää niitä alakautta? Kaikki pitää saada niin helpolla..Älä tee enää lapsia, säälittää se sun ekakin jo, raukka ilman äidinrakkautta ollut..:(Ja masennustakin..Ei hyvänen aika, eikö sulla mikää raksuta? Ei se toinen lapsi oo sen helpompi kuin ekakaan! Eikä se parana sitä että et esikoista rakastanut alusta alkaen.. Pyydän, älä tee enää lapsia.
Jos ei kipua kestä niin silloin ei ole valmis lapseenkaan..
terveisin se pelkääjä, joka tuli vakuuttuneeksi elektiivisestä imuvedosta täysin puudutettuna 3 cm:ssä ja on siitä i-k-i-o-n-n-e-l-l-i-n-e-n !
[/quote]
-Poppy-:
Ketään ei alakautta pakoteta synnyttämään tässä maassa. Jos siihen ryhtyy, on se oma valinta.Minulle luvattiin sektio synnytystapa arviossa, mutta jouduinkin vasten tahtoani synnyttämään alakautta. Tuloksena lapsella erbin pareesi..
t. 14 (joka oli itsekin pelkosektion kannalla eikoisen kanssa, mutta synnytti kuitenkin vaikeahkon synnytyksen alakautta. myös seuraava syntyy normaalisti, mikäli se on mahdollista. Joo eihän se kivaa ole...)
10 tunnin jälkeen minulle tehtiin kiireellinen sektio. Kyllä siinä ehti yhtä ja toista kokea...