Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PK:ssa tyoskentelevat tai tietavat. Tapahtuuko usein niin, etta vanhemmat eivat voi jattaa peraansa itkevaa lasta tarhaan?? ev

Vierailija
07.01.2006 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itku ole huono asia eikä se että odottaa sen loppumisen. Sen sijaan minun mielestäni on ikävää lähteä ja jättää lapsi selviämään yksin pahasta mielestään. Ei vieraiden ihmisten tuki siinä juuri auta. Lapsi saattaa lopettaa itkemisen vaikka siksi, että ei enää uskalla näyttää pahaa oloaan, kun paikka ja ihmiset ovat vieraat.

Vierailija
2/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä aamusta iltaan, jotta lapsi tottuu ja lakkaa itkemästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti laittaa alpsen lattialle jotta voin riisua lapsen niin alkaa sydäntä särkevä huuto.Äiti lähtee iloisesti vilkuttaen ja itku loppuu kun ovi on kiinni.

Äiti jäi ikkunan taakse kuuntelemaan ja helpottui kun kuuli että itku loppui.Itku tuli taas kun äiti haki pois.Kesti noin 2vko:a.

Vierailija
4/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tekee mitä vain, jos huomaa, että se toimii.

Jos lapsi huomaa, että äiti ei lähde pois, jos hän itkee, on aivan takuuvarmaa, että lapsi itkee pitkään jokaikinen aamu!

Vierailija
5/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kommenttisi on harvinaisen typerä. Ensimmäisenä tuli mieleen että sinä et tiedä mitään pienistä lapsista tai niiden hoitoon viemisestä.

Lapsi ei järkeile asioita kuten aikuinen. Kun hän näkee äitinsä lähtevän, hänelle tulee paha mieli ja hän itkee. Jos äiti jää siihen seisoskelemaan pitkäksi aikaa, lapsi tuntee pahaa mieltä ja itkee pitkään. Jos taas äiti lähtee nopeasti, lapsi unohtaa pahan mielen kun äiti ei ole siinä paikalla lähdöstään muistuttamassa. Jos todella kirjoittaja 5 aiot jäädä hoitopaikkaan lapsi sylissä odottamaan niin pitkäksi aikaa että lapsi ei enää itke kun lasket hänet sylistäsi ja siirryt ovelle, niin todennäköisesti et pääse ikinä lähtemään sieltä.

Vierailija
6/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole mitään temppuilua vaan ihan aito viesti aidosta hädästä.

Onneksi ei tarvitse jättää lastaan sellaiseen paikkaan, jossa ollaan sitä mieltä, että itkusta ei tarvitse välittää.

Vierailija
7/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä kuvitelmistasi. Mitä järkeä on maksaa hoitomaksua ja mennä itse joka päivä koko päiväksi istumaan sinne hoitopaikkaan? Ja miten ajattelit järjestää ruokailut yms. itsellesi? Ja taitaisi hoitotäti sanoa sinulle jo ensimmäisenä päivänä, että mene mieluummin kotiisi lapsen kanssa ja anna meidän tehdä rauhassa työtämme.

Vierailija
8/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan päiväkodit olisivat sellaisia ko perhe kahvilat...

Vierailija
9/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

os todella kirjoittaja 5 aiot jäädä hoitopaikkaan lapsi sylissä odottamaan niin pitkäksi aikaa että lapsi ei enää itke kun lasket hänet sylistäsi ja siirryt ovelle, niin todennäköisesti et pääse ikinä lähtemään sieltä.

En seisoskele ovella lapsi sylissä vaan olen jossain syrjässä ja annan lapsen tutustua paikkaan ja ihmisiin. Olen kuitenkin saatavilla, jos lapsi minua tarvitsee.

Vierailija
10/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen vihjaus sinulta että hoitopaikassa ei välitettäisi lapsen itkusta, jos hoitotäti pyytää äitiä poistumaan nopeasti viedessään lasta hoitoon. Hoitotätihän ajattelee siinä vain lapsen parasta. Miksi huudattaa lasta pitkään kun asian voi hoitaa kivuttomamminkin eli siten että äiti lähtee nopeasti.

Ja tässä en nyt tarkoita sitä etteikö äiti saisi lapsi sylissään vaihtaa ensin kuulumisia, juoda vaikka kupin kahviakin jos hoitotäti on tuttu. Vaan tarkoitan sitä hyvästijättövaihetta kun äiti laskee lapsen sylistään ja tekee lähtöä.

Vierailija
11/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain vie heitä hoitoon sellaiseen paikkaan, jossa totuttautumisvaihetta ei suvaita tai se halutaan pitää parin päivän mittaisena piipahteluna, vaikka lapsi tarvitsisi pidemmän totuttelun.

Vierailija
12/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisit vapaalla päivisin ja voisit jäädä hoitopaikkaan seurailemaan lapsen toimintaa? Itse ainakin jäisin lapsen kanssa kotiin jos olisin vapaalla. Yleensä äidit vievät lapsensa hoitoon vain jos menevät töihin yms. Eivät siis huvin vuoksi.

Vierailija
13/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimikaa te omalla tavallanne ja tulkaa sillä onnellisiksi. Minä toimin tavallani ja minä ja lapseni olemme näin onnellisia. En tajua, miksi teidän pitää pilkata minun tapaani ja iloita siitä, ettei kaltaisiani ole enempää.

Vierailija
14/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huvittele viemällä lapsiani hoitoon vaan vien heidät pakon edessä kuten useimmat muutkin. Vien heidät kuitenkin aikaisemmin kuin olisi pakko, jotta ehditään tottua.

Vierailija
15/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsi vaistoaa, lähteekö se äiti tai isä töihinsä iloisena vai onko niin lapsensa perään, ettei uskalla astua ovesta ulos. Ihanaa kun voi viedä onnellisen lapsen hoitoon ja hakea ihan yhtä onnellisen poiskin.

Vierailija
16/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itku loppuu kun vanhemmat lähtee.Mitä pienempi lapsi niin sen piempään nää ero-itkut saattaa kestää. Mutta ei auta että äitit jää pitkäks aikaa norkoilemaan

Vierailija
17/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä joka sanoit vieväsi iloisesti iloiset lapset hoitoon olet oikeassa! Ja nämä höpö mammat saavat tietenkin tehdä niin kuin haluavat, mutta kyllä teitä pilkataan siellä päiväkodissakin selän takana... täällä me vain kerrotaan se teille heti.

Vierailija
18/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et lähde reippaasti, lapsi vaistoaa epävarmuutesi ja hätääntyy.

Vierailija
19/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempia, mutta yleensä uskovat kun sanotaan, että parempi lähteä aika nopeasti. Lapset lopettavat huudon aika pian, kun huomaavat, ettei se asiassa auta.

Vierailija
20/20 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin keskustelen vanhemman kanssa,kerron että lapsi lopettaa itkun yleensä pian kun vanhempi on poissa näkyvistä. Usein olen sanonut myös,että voi jäädä oven taakse kuuntelemaan niin on helpompi lähteä töihin kun huomaa,että itku loppui!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä