***HEINÄhatut viikonloppuna***
Missäs meidän pinot luuraa, kun ei eilenkään näkynyt?? Nyt tytöt urakalla pinoutumaan! :)
Kommentit (30)
..masussa meinaan. Supistuksia tulee vain muutama päivässä, enkä ole herännyt enää mahakipuun yölläkään. Ehkä sittenkin pääsen töihin maanantaina :) On ollut tosi turhauttavaa vain levätä, kun ei ole voinut supistusten takia tehdä mitään. Onneksi sain miekkosen eilen imuroimaan niin ettei tarvi tuijotella pölypalloja ja muita roskia lattialla.
Ninni rv 15+3
Minäkin täältä äkkiä pinoudun..
Eli ollaan vielä täällä mun kotona, enkä ole vieläkään saanut kerrottua uutista. Ehkä huomenna niin voipi sitten vaikka lähteä heti ajelemaan kotiin, jos sota syttyy..*hmm*
Uusi viikko jälleen kasassa :D Tässä juuri kevään töitä tarkentelen ja katsastelen. ihan hyvin on tienestiä tuloillaan vaikka töitä ei olekaan kuin tuonne maaliskuun loppuun. No, sitten saan ottaa rennommin ja paneutua tuohon kouluun enemmän :)
Tietääkö kukaan muuten, kuinka monennella viikolla " pääsee" vielä laivalle? Ajattelin antaa pikkusiskolle risteilyn itseni kanssa ;) ylioppilaslahjaksi, kun se sinne niin kovasti halajaisi..kun noita ikärajoja vain mietin..Kun itse täytän 23 huhtikuussa ja sen jälkeen varmaan pääsisimme risteilylle niin että minä olisin siskoni holhoojana..Olen niihin aikoihin rv 29-30. Olisikohan se silloin vielä ihan mahdollista? Tietenkin jos se oikein alkaa supistelemaan niin sittenhä se oma paikka pitäisi luovuttaa jollekin muulle. Oletteko olleet laivalla noilla viikoilla?
Mutta nyt lähden syömään..
~suviande ja öttiäinen rv 15~
Viisi päivää kesti outo pääkipu. Välillä otin parasetamolia mutta tuntui ettei sekään auta. Nenä oli tukkoinen, joten olisikohan poskiontelotulehdus vai johtuisko raskaudesta. Muistaakseen esikoisen aikaan kärsin myös näillä vaiheilla pääkivusta jota oli usein. Pari päivää on ollut nyt helpompaa, mutta tänä aamuna tuntu et taas koskee päähän. Ulkoiltiin aamusta niin vähän hellitti.
Jotain positiivista, mielestäni tunsin vauvan liikkeet yhtenä aamuna kun makoilin vielä sängyssä. Tosi aikaseen! Esikoisen aikaan taisi olla vk 20 ennen kuin paikallistin liikkeet.
Kyllä tämä odotusaika menee nopeasti kun on esikoinen jota paimentaa. Välillä ei ees muista et on raskaana. Toisaalta kiva juttu tulee heinäkuu nopeasti tällä menolla.
sassa 14+5
Tuosta liikkeiden tuntemisesta. Esikoisesta tunsin ekat pienen pienet liikkeet rv 15+ joten odottelen tässä jo, koska alkaa tuntua ;) Parina päivänä kyllä on jotain ihan pienen pienen pientä tuntunut, mutta en vielä uskalla uskoa että olisivat liikkeitä. Eiköhän tässä kuitenkin viikon, parin sisään jo tunnu. Kyllä tämä aika vaan menee nopsaan :)
Mua on alkanut vähän mietityttää tuo ultrassa todettu istukka joka oli kokonaan kohdunsuulla, kun sillon kai on vähän huonommat mahdollisuudet että siirtyy pois, kuin jos olisi vain osittain.. Toisaalta sitä on turha vielä murehtia ennen viikon 20 ultraa, jolloin sitten tsekataan onko tilanne muuttunut.
Suostutaankohan kunnallisessa ultrassa katsomaan sukupuolta?
Mietin vaan siksi, että olisi kiva tietää, mutta jos eivät kerro siellä rakenneultrassa, niin sitten täytyisi mennä yksityiselle. Ja tuntuu jotenkin tyhmältä mennä vain sen sukupuolen katsomisen takia ultraan, kun sitä ei välttämättä edes näy. Mutta täytyy kai yrittää jos suostuisivat kunnallisella puolella edes vilkaisemaan.
Laivareissusta: En ole ollut, mutta voisi kuvitella, että vielä noilla viikoilla rv 28-30 voisi hyvin mennä laivalle, jos ei ole mitään ongelmia . En tiedä mitkä siellä on ne rv rajat, mutta kyllä varmaan voi noilla viikoilla vielä matkustaa.
T:myy rv 14+2
Hirveen flunssan kourissa jo kolmatta päivää. En oo tienny että ihmiseltä voi tulla näin paljon räkää! Alkuviikosta oli olkalihas tulehtunut ja söin kipuun parasetamolia. Ja seuraus: oon sille allerginen! Eli loppuraskaus ilman mitään kipulääkkeitä! Terkkari kyllä sanoi, että silloin tällöin voi ottaa pienen määrän ibuprofeiinia, jos ei ilman selviä. Torstaina kävin neuvolalääkärillä ja se käski kokeilla yhtä toista parasetamolia, mutta siitäkin nousi heti nokkosrokkoa. Mielestäni reseptillä pitäis saada jotain mitä raskaanaolevatkin voi syödä, mutta ei se mulle mitään muuta tarjonnu.
Neuvolalääkärin ultrassa näytti siltä, että vauveli opetteli John Travolta-liikkeitä! Kädet vispas siihen malliin ja sitten välillä oiottiin jalkojakin. Ihanan näköistä!
Sinä joka sinne laivalle olit menossa kesällä: niillä viikoilla voi vielä mennä, kunhan hyväksyy sen, että laivalla on vain sairaanhoitaja paikalla, jos jotain tapahtuu. Ja viikonloppuisin pitää mun mielestä edelleen olla alle 23-vuotiaalle yli 30-vuotias huoltaja, joten silloi et käy siskosi huoltajaksi, jos vkonloppuna olisitte menossa. Tarkista vielä tuo asia, en oo siitä 100% varma.
Onko teillä jo aavistuksia olisi tulossa tyttö vai poika? Itestä tuntuu että tyttö tulisi, mutta ihan vaan sen perusteella, milloin luultavasti hedelmöitys on tapahtunut.
AnnaMaria ja salarakas 12+3
Heips, kertokaapa sitten noista laivallemenon ikärajoista, että pitääkö alle 23-vuotiaalla olla yli 30-vuotias huoltaja mukana? Kiinnostaisi kovasti tietää, vaikken ole laivalla vuosiin käynytkään.
En kyllä osaa sanoa odotanko tyttöä vai poikaa. Sen kamalan keskenmeno-unen jälkeen näin heti seuraavana yönä unta pienestä tomerasta poikavauvasta, mutta siskoni on taas nähnyt unta, että meidän perheeseen tulee tyttö-vauva. Saa nähdä kuinka käy. Sama se, kunhan pienokainen voi hyvin. =)
Sain eilen mieheni siskolta lainaksi vanhoja Kaks plus-lehtiä, joita lueskelin jo heti eilen illalla. Ajattelin, ettei minua vielä tässä vaiheessa kiinnosta muut jutut kuin odotusaikaan liittyvät aiheet, mutta yllätyin - toisin kävi. Varsin kiinnostuneena olen lueskellut jo juttuja unikoulustsa ja uhmaiästä ja työn ja perheen yhteensovittamisesta. Kyllähän ne kaikki aiheet ovat jossakin vaiheessa itsellekin ajankohtaisia, joten sikäli varsin kiinnostavaa. Minä taidan olla nyt odotusaikana oikein lehtien suurkuluttaja, sillä kaikki lapsiin + odotukseen liittyvät lehdet saavat pääni kääntymään ja odotusaikaan liittyvät lehdet päätyvät ostoskärryyn, mutta muita saan nyt sitten onneksi lainaksi.
Oletteko havainneet olevanne nyt raskausaikana huomattavasti herkempäiä kuin aiemmin? Itse olen huomattavasti herkempi kuin normaalisti, sillä tänään kuulin noin kaksi tuntia sitten Radio Novalta Yön " Ihmisen poika" -kappaleen ja välittömästi alkoivat kyyneleet tulvia silmistä. Kyseinen kappale on kyllä aina koskettanut jollain tapaa, mutta en ole aiemmin kyynelehtinyt kappaleen kuullessani.
Taidanpa nyt sukeltaa takaisin siivouksen pariin...
Hymyillen, pazzepartout rv 12+2
http://www.silja.com/fi/usefulInformation/ageRegulations.htm
Eli laivallla matkustaminen & ikä ja kun sivusta klikkaa, selviää myös tuo raskaan amatkustaminen ym. tarvittavat tiedot
T@hti
Kovin on tahti hiljentynyt heinäkuisilla, mutta enpä ole tosiaan itsekään ehtiny pitkään aikaan kirjoitella ja lukenutkin olen vähän summittain.
Joulun aikaan olin ihan tajuttoman väsynyt. Erinäisistä syistä johtuen kaikki joulusiivoukset kaatui mun niskaan eikä viittiny ihan täydessä kaaoksessakaan joulua ottaa vastaan.
Jouluaika oli muuteni kovin erilaista, kun oli niin paljon pitkiä sähkökatkoksia ja niinpä oltiin sitten kynttilävalaistuksella ja ruuat lämmitettiin puuhellassa. Nyt sähköt on ruennu onneksi pysymään. Arjen alettua sähköyhtiön miehet on saanu riittävästi linjoja raivattua. Lumi painoi puita linjojen päälle.
No, nyt kuopus herää päikkäreiltä. On ollut sairaana, joten täytyy mennä.
T@hti 12+6
Flunssa alkaa viimeinkin hieman hellittää, en kuitenkaan uskaltautunut tässä räkätaudissa lähteä vielä töihin pärskimään/yskimään, joten viikonlopun pysyttelen vielä kotona ihan lääkärisedän luvalla ja hyvällä omallatunnolla :)
Kuulostaa siltä, että aika moni muukin valittelee pientä flunssaa/päänsärkyä. Pikaista paranemista vaan kaikille flunssan kourissa kärvisteleville!
Myös minulla on ollut pieniä supistuksia ajoittain. Samanlaisia tunsin viime raskaudessanikin, mutta niillä ei koskaan ollut mitään vaikutusta kohdunsuun/kanavan tilanteeseen ennen lopullista synnytystä...joten en ole niin kauhean huolissani niistä ollut. Tietenkin välillä käy mielessäni, että kun tällä kertaa niitä on alkanut tulla niin aikaisessa vaiheessa, mutta kerran muutkin täällä ovat niitä tunteneet, niin ilmeisesti se on sitten ihan normaalia...
Enää vajaa kaksi viikkoa np-ultraan, toivottavasti pikkuisella olisi kaikki hyvin! :) Siltä ainakin vielä viimeksi näytti silloin kun kävin viikoilla 7+5 ultrassa. Jännittävää aikaa tämä odotus! :)
Mukavaa viikonloppua, heinähattuset!
t.Saraida rv 11+2
Juuri kun ehdin huokaista jos etova olo olis jo menneen talven lumia niin sitten se tulee takaisin... Nälkäkinon alkanut olla useammin ja kyllä on tullu syötyä mutta silti etoo... Ja paino laskee. Kävin tänään puntarissa niin nyt on alusta lähtenyt painoa melkein neljä kiloa. Housut putoo jalasta, vaikka luulis tapahtuvan toiste päin :) Vats on alkanut kyllä näkyä mutta jännästi ei kiristä vyötärön kohdalta housut.. Ehkä tuokin korjaantuu tässä ajan kanssa. Kerroin anopille ja omalle äidille tästä tulokkaasta ja ne EIVÄT olleet iloisia. Sanoivat vaan että eikö kaks lasta riitä??? No pitäiskö tässä nyt sitten luovuttaa pois vai? Ei ne kanssa osaa asetella sanojaan. Ehkä ne ei käsitä että joku voi oikeasti halua enemmän lapsia... ( vaikka tää olikin ylläri)
Aurinko paistaa ihanaa, nyt ulos nauttimaan,
Itse olen nyt ollut kanssa pari päivää flunssan kourissa, onpas sitä muuten liikkeellä..
Lisäksi meiän pikkuneiti (1v.) on päättänyt olla nukkumatta nyt jo pitemmän aikaa yöllä, joten tässä rupee äiteetäkin riivaamaan.. Päätinkin viime yönä valvoessani ryhtyä tänään pitämään unikoulua tytsälle... Kaikki normaalirytmit on otettava taas käyttöön pitkän joululoman jälkeen!!!
Masussa kaikki ok, eli kun flunssasta päästään ruvetaan nauttimaan ihanasta arkielämästä!!
Hauskaa viikonloppua kaikille!
maryanne 13+5
Olipas raisa(?) saanut inhottavat kommentit :(
Itse kävin Virossa vielä noin kuukautta ennen laskettua, olo oli aivan uskomattoman hyvä ja siellä sitten päivä käveleskeltiin.
Päänsärky jatkuu.. Nyt on alkanut verisuonetkin katkeilemaan silmistä, olisikohan verenpaineissa jotain häikkää :/
Supistelee, mutta onneksi tuntuu vaan ikävältä.
Tyttö olo on jotenkin tullut tästä raskaudesta, niin on kyllä esikoisestakin ja poika tuli :D Mutta tää on jotenki erilaista.. Katsotaan..
MyyPikkuinen, meille esikoisesta kerrottiin kunnallisessa ultrassa, että kumpi tulee. Ja nyt kun on sama ultraaja niin varmaan kertoo tästäkin. Etkö säkin käy tuossa keskusäitiysneuvolassa?
Tuntuu että ihankuin pikkuisen helpottaisi tuo palelu,ilman villasukkia pystyn jo nukkumaan :D
Liikkeitä odotellen..
Jenni ja X 14+5
Juu keskusäitiysneuvolassa kävin ja olen menossa sinne kontrolli/rakenneultraan. sukupuoli pitäisi niillä viikoilla ainakin jo näkyä. Np-ultrassa mulla oli sellainen about viiskyt vuotias nainen (terveydenhoitaja) ultraamassa, nimeä en muista kuulleeni missään vaiheessa. Olikohan sulla sama se joka katsoi sukupuolen vai onkohan siellä kovinkin monta jotka ultraavat? Ajattelin vaan että voi olla kiinni siitä ultraajasta, että suostuuko katsomaan sukupuolta.
Oletko muuten itse menossa vielä ultraan myöhemmin (yksityiselle?) ?
jos jollain muillakin on kokemusta, katsovatko Tre:n keskusäitiysneuvolassa sukupuolta, niin kertokaapa :)
tuohon sukupuolifiilikseen. Itsellä on jotenkin poikaolo (no niin oli kyllä rv 15 asti esikoisestakin ja tyttö tuli :P ), johtuu varmaan nyt siitä että oireet on tässä raskaudessa olleet helpommat kuin esikoisesta enkä juuri kärsinyt pahoinvoinnista.. tai sitten johtuu vaan siitä tämä poikaolo, että olisi kiva saada poika, kun tyttö jo on. Mutta kyllä toinen tyttökin kelpaa :)
Esikoisen odotusaikana kun mietin jo nimiä vauvalle, niin pojalle olisi ollut nimi valmiina ja olin vähän huolissani, että mitä jos tulee tyttö, niin en keksi mitään kivaa nimeä ;) No, nyt olisi sitten tytölle vaikka kuinka monta nimeä valmiina ja pojalle en meinaa keksiä, joten kai se sitten poika tulee nyt ;) ;) ;)
Ei ollut sama, sillä mulla oli mies :) Jos pystyt siihen vaikuttamaan, että kuka sut seuravaksi ultraa,niin kysele vaikka s.postilla sitä nimeä. On meinaan todella hyvä ultraaja, tahdoin oikein varta vasten sen nytkin " lääkärikseni" . Ja sillon rv 20 tosiaan esikoisesta sen sukupuolen samalla ultrasi.
kirjotanpa jotain tässä iltani kuluksi...
elikkäs tänään on sit se maaginen 12vko täynnä!!! aika on mennyt hurjan nopeasti,jotenkin erilailla kuin esikoista odottaessa laskin päiviä ja melkein tunteja et missä mennään. nyt tää raskaus kulkee tässä sivussa ohimennen... noh ei nyt sentään ihan niinkään.onhan mulla ollut väsymystä ja pahoinvointia mitä ei ole aikaisemmin ollut!
tuosta sukupuoli asiasta minäkin sen verran et mulla on melko varma tyttö olo ja kiinalaisen jonkun kalenterinkin mukaan pitäis tulla tyttö ja esikko on poika ja sekin piti paikkansa! oireet on ollu niin erilaiset ja muutenkin eikös äiti sen vaistoo :)
käytiin tänään lastentarvikkeessa ja katoin ohimennen siinä niitä kaksosten rattaita niin totesin vaan et kyllä ne on melkosen isoja ja varmaan niillä on vaikea kulkee,mut pakko kait sellaset on hankkia kun esikko on sit heinäkuussa vasta 1v 8kk! onpahan tässä aikaa vielä miettiä... maksovat kans aikasta paljon jotain 600e
nyt menen miehen kainaloon köllimään ja syömään jotain hyvää,nam! nälkä on koko ajan.
katjuska rv 12 jeeeeee!
Tultiin siskon tyttären synttäreiltä just ja saatiin poika raasu ihan väsyneenä nukkumaan. Oli aika hassu tilanne, kun meitä oli siellä 3 naista, joilla laskettu aika 3 viikon sisään! Mulla oli kyllä pienin massu, yhdellä 3:tta lasta odottavalla maha oli jo aikamoinen! (olisin veikannut jotain rv 25;))...niin ne vaan kasvaa eri tahtiin ja kaipa se ruumiinrakennekin määrittää aika paljon!
Mulla vointi on erinomainen. En päivän mittaan edes muista/tiedosta olevani raskaana. Josus sitä oikein havahtuu, että hups! niinhän se olikin....oli se vaan esikoista odottaessa eri tilanne...ei ollut tuollaista pitkäkyntistä terminaattoria meuhkaamassa lahkeessa.
Matkustelusta vielä...minä olin ainakin jopa rv 29 vielä lentokoneessa, kävimme Fuerteventuralla kun odotin poikaa. Ja laivallakin taidettiin käydä, kun viikkoja oli jotakin 32. Eipä kukaan tullut kyselemään ainakaan mitään! Eli jos vointi sallii, niin menkää ihmeessä! (varsinkin, jos odotatte esikoista= kun vielä voitte;))
Moikka ja kivaa loppuviikkoa!
Sitruska, eppu 1v8kk ja rv 14
moro!
hehkeä on olo.. pikkusen kanssa alotettiin eilen unikoulu ja hyvin menee.. :-(
Ketuttaa pitää tyttöstä huutamassa, mutta kai tästä hyvä tulee... 5 ja puoli tuntia sain nukuttua tänä yönä. Likka tuolla vielä huutaa, mutta kun on huutanut puoli viidestä asti, niin tiedän et jos nyt nostan niin ei se jaksa millään olla hereillä lounaaseen.. Vielä pitäs pikkasen jaksaa nukkua.. voi pikkasta.
itellä kauhee flunssa, nokka valuu ja on karsee kurkkukipu..
odotan tässä vielä jokusen tunnin ja meen sit keittään kahvit... se on moro..
maryanne 13+6
Jos olet lähelläkään Jyväskylän seutua tai tästä ohi menossa, niin käyhän katsomassa tuplarattaita meidän varastossa... Halvalla lähtee, pakko päästä niistä eroon!!!
Täällä sitä istutaan mummilassa lenssun poikasen kourissa... Keuhkoissa tuntuisi olevan jotain, nuha vaivaa ajoittain ja poskia kuumottaa. Pari päivää ollut tällaista, että eipä tämä taida tästä pahemmaksi mennä. Onneksi. Täällä on isomummikin lapsista nauttimassa. :)
Työt on loppu ja pikapestistä ilmoitettiin, ettei sieltä löydy työtä, jossa ei tehdä nostoja, iltoja, viikonloppuja eikä ajeta autoa. Eli teen ihan suosiolla siten, että otan lapset pois hoidosta ja jään nauttimaan odotuksesta jo nyt. Ei haittaa ;)
Tajuton väsymystä ei enää ole eikä mitään muitakaan oireita. Pari kertaa on illalla tuntunut kuin vauva etsisi hyvää asentoa ennen nukahtamistaan. Toisesta muksusta tunsin liikkeitä jo 16+ viikolla, joten tässä voipi kohta odotella niitäkin! Seuraava neuvola on helmikuun ekana päivänä ja sitten kuunnellaan niitä sydänääniä ensimmäisen kerran. Onhan se aika myöhään, mutta neuvolantäti tekee puolikasta ja haluaa välttämättä hoitaa minut. Ihan mielellään menenkin tälle tädille, hänellä on paljon enemmän kokemusta kuin toisella puolikkaalla. Olen kuulema pienen riskin raskaus.
Heddastiina 14+1 (oho, taas uus viikko)