Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINÄhatut viikonloppuna***

07.01.2006 |

Missäs meidän pinot luuraa, kun ei eilenkään näkynyt?? Nyt tytöt urakalla pinoutumaan! :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset rattaat teillä siellä varastossa on? Minäkin olen miettinyt , että ostanko tuplat vai ihan vaan sisaristuimen kun en kuitenkaan hirveästi lenkkeile. Meilläkin ikäeroa tulee vaan se 1v7kk, joten jotain on kuitenkin kehitettävä.

Jaja

Vierailija
22/30 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Ihanaa kun on vapaata peräti 3 päivää putkeen :). Saa nukkua ainakin vähän enemmän aamulla. Mulla on työpäivinä tosi vaikeaa herätä seitsemän aikaan ja oonkin koko päivän aivan sumussa. Pääsispä jo nlaan tarkistamaan hempan.

Raila: pahoittelut huonosta suhtatumista uutisen kertomiseen. Mun mielestä on ihme, että jotkut ihmiset, läheisetkin, ylipäätään suhtautuvat kielteisesti perheenlisäys uutisiin...luulis, että se ois iloinen uutinen..

Tyttö/poika tuntemuksista, hedelmöityshetken perusteella ois tod.näk. taas poika tulossa, ja tuntemukset ei ole puoleen eikä toiseen. Sykkeitä vois ruveta seurailemaan seuraavaksi ;). Kahdelta pojaltani ne on puolen välin jälkeen olleet yleensä 130-140 luokkaa, joten ne on menneet uskomusten mukaan. Mielenkiintoista :). Kiinalaisen kalenterin mukaan ois tyttö tulossa, mutta ne ei pitäneet aikasemminkaan paikkaansa. Ois kyllä kiva tietää etukäteen kumpi tulee. Esikoisen odotuksen aikaa satuimme lapsimesuille jossa oli Tammisaaren sairaala ultraamassa halukkaita, ja siellä selvisi esikoisen sukupuoli (muillekin ihmisille, jotka jonottivat ultraan ;).

Liikkeitäkin olen jo alkanut odottelemaan. Jommasta kummasta lapsukaisestani ne tuntui jo 15+ viikolla, joten siksi sellaisia jo odottelen.

Meri05 14+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän sitä jaksaa taas huomenna aloittaa koulunkäynnin, kun oli kolme viikkoa lomaa...ja unirytmit tietenkin ihan sekaisin.

Mulla on sellainen olo, että [color=blue]poika[/color] olisi tulossa, sen näkee sitten heinäkuussa! Taidetaan siis jättää se yllätykseksi, eikä kysytä sukupuolta rakenneultrassa.

Onko teillä muilla paino tippunu vai noussu näin alussa? Itellä paino on tippunu kilon, puoltoista vaikka syön koko ajan. Taitaa johtua vaan siitä, että olen syönyt terveellisemmin, koska makea ei maistu. Noh, kyllähän se paino kerkee tietenkin vielä nousta =/

-vaakku- rv12+4

Vierailija
24/30 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on menneet unirytmit vähän miten sattuu joululomalla.... Voi huokaus, me nukutaan aivan liian pitkään... Ennen tyttö herätti ina niin kivasti siinä 8 maissa, ja se oli hyvä aika, kun sillon ehti kivasti kerhoihinkin ym ilman herätyskelloakin. Mutta nyt! Tänään heräsin " aamulla" ensimmäisenä meidän perheessä. Kömmin ylös sängystä ja ihmettelin miten on näin valoisaa eikä väsytä yhtään. Ja sitten katsoin kelloa, se oli varttia vaille kaksitoista!!! *tähän semmonen kauhistunut hymiö* Siis aivan älytöntä. Äkkiä menin sitten herra Saikkosta (siis avomiestäni) ja neiti Saikkosta (eli tytärtämme) herättelemään että nyt heti ylös! Kamalaa, mitenköhän keritään taas sitten kerhoon, kun se alkaa...

Minä tunsin esikoltakin liikkeet vasta rv 21 + jotain, eli aika myöhään, ja silloinkin ne oli tosi pieniä kuplivia liikkeitä, jotka tuskin tuntuivat. Että saapa nähdä millon minä liikkeitä tunnen, vaikka kovasti niitä toivoisinkin tuntevani jo rv 16 tms, taitaa tuntua aikaisintaan joskus lähempänä rv 20....

Ultrauksesta ja sukupuolen selvittämisestä. Kyllä se on aina ultraajasta kiinni, että suostuvatko sitä sukupuolta tiirailemaan ja lisäksi lapsi voi olla huonossa asennossa eikä ultra muutenkaan ole edes mitenkään varma tapa selvittää sukupuolta, virheitä voi sattua. Me kyseltiin esikon ultrissa sukupuolta, mutta aina tyttö oli semmosessa asennossa ettei näkynyt. Nyt kyseltiin jo sillon viikolla 12 + jotain ja sillonhan oli vielä liian aikaista sanoa :) Kysellään kyllä myöhemminkin, mutta vähän luulen ettei saada taaskaan sitä tietää etukäteen... Esikosta olin aika varma, että tyttö tulee. Näin semmoista unta, että emille syntyi tosi iso poika vauva ja minusta oli aivan selvää, että näen asian käänteisenä unessa, niinkuin asia olikin. Meille syntyi siis aika pieni tyttövauva. Nyt minusta varsinkin siellä ultrassa tuntui, että poikahan tuo on, että vähän vissiin meillä sitten odotellaan sitä poikaa. Miehen suvussa on niin paljon pelkkiä poikia syntynyt, että siksi kai pidän hyvin todennäköisenä, että se poika meille nyt tulis. Vaikka useinhan kaks ekaa on samaa sukupuolta. Kummat siittiöt ne nyt elivätkään pitempään naisen elimistössä, tai hedelmöittyvät yleensä myöhemmin...? Tämä tulokas hdelmöittyi nimittäin aika myöhään, jos laskee niitä päiviä menkkojen alkamisesta. Laskin silloin noita päiviä tosi tarkkaan, kun oikein yritimme lasta ja muistan kun olin ihan pettynyt, kun emme jostain syystä ehtineet tai harrastaneet seksiä kuin vasta 16. tai 17. päivä menkoista. Eikös se siis tarkoita että hedelmöitys on tapahtunut aika myöhään? Minä en yhtään muista näitä juttuja...

Eipä nyt muuta, pikkusisko tuli käymään ja odottelee luistelu seuraa joten kaippas on takamus tästä ylös nostettavaja lähtävä reippailemaan, vaikka vähän aikaa sitten tulin tytön kans ulkoilemasta sisään...

Niinaemo ja pikku piipero rv 13+6

Vierailija
25/30 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää tulla välillä ilmoittautumaan että hengissä ollaan ja kaikki hyvin. viime tiistaina oli eka neuvola ja sain kuulla sydänäänet, joten todennäköisesti siellä joku on!!! tulevalla viikolla pitäisi kolahtaa kutsu ultraan ja se on mahdollisesti myös viikon, kahden sisällä. pahin pahoinvointi ja kuvotus on mennyt ohi, mutta kyllä tänäkin aamuna oksensin, hampaitten harjaus taisi olla vikatikki... no, kaikki kuitenkin hyvin!

onnikas 11+4

Vierailija
26/30 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti joudun poistumaan listalta keskenmenon takia :( Kävin perjantaiaamuna (rv 11+3) päivystyksessä, jossa lääkäri totesi asian. Vauvan koko vastasi rv 8+5. No, elämä jatkuu pikkuhiljaa ja jos hyvin käy niin ehkäpä pääsen listautumaan jo loppuvuodelle. Onnellista odotusta teille kaikille!

-Katzi-

Vierailija
27/30 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Emmaljungan Twin Scooteria vastaava malli, erotuksena se, että tavarakori on tuplasti isompi ja ettei työntökorkeutta voi säätää. Itseäni ei haitannut, vaikka olenkin tappimallistoa. Yhtenäinen selkänoja ei meillä haitannut, koska kävelyillä isompi käveli tai nukkui päiväunet myös.

Jos kiinnostaa tulla katsomaan, laita s-postia: heddastiina@yahoo.co.uk

Vierailija
28/30 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kauheeta. Ei haluaisi enää yhtään km:ää heinisten pinoon....voimia teille!

Hedelmöttymisestä vielä...muistaakseni se meni niin, että jos on yhdynnässä harvoin (tyyliin kerran, max 2) ovulaation aikana, on suurempi todennäköisyys tyttövauvaan. Jos taas kertoja on usein, siis melkeimpä päivittäin oviksen aikaan, tulisi varmemmin poika;). Jotenkin siis niin, että tyttösiittiöt ovat hitaampia, mutta vahvempia, kun taas pojat nopeampia, muttei niin vahvoja=)

No, tiedä häntä! Jompi kumpi sieltä tulee silti!

t.sitruska rv 14

Vierailija
29/30 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään ole piiitkäään aikaan kirjoitellut. Kerrottiin jouluna lähisuvulle ja muutamille ystäville ja kaikki olivat onnesta soikeina. Harmi, jos kaikki eivät saa ilahtuneita kommentteja. Kerrottiin esikoisellekin (11/03). Tyttö silittelee koko ajan vauvaa mun mahasta ja muistaa jo aika hyvin varoa mahaa. Yllätyin, kun tyttö kysyi " miksi vauva menee masuun?" . En uskonut, että noin pieni 2v1kk olis vielä sitä kysynyt. Vastasin vain, että siksi, että saadaan meille vauva :) Tyytyi siihen, heh.

Mulla on edelleen MIELETÖN " turvotusmaha" , joka häviää lähes kokonaan selällään ja kun mahan vetää sisään. Siitä mahasta jo huomaa, joten se siitä salaisuudesta. Ihan jännää. Huomenna koulussa on sitten mahan ensi esiintyminen :) Pitää vielä hetki yrittää etsiä löysiä paitoja, jos sais piiloon. Tuskinpa. Käytän jo täysin mammahousuja, en vois enää kuvitellakaan muita.

Tuplista. Kaverilla on vuoden välein tytöt ja hän suositteli ehdottomasti peräkkäin olevia matkarattaita. Niillä pääsee liikkumaan kaupoissa ja ne saa autoon. Me tarvitaan ehdottomasti ne, koska reissataan paljon, mutta en usko pärjääväni ilman kunnollisia vierekkäin olevia isorenkaisia tuplia. Talvella ja sorateillä on ihan turha yrittää liikkua matkarattailla. Me yritetään ehkä hankkia molemmat käytettynä jostain. Meillä tyttö kyllä viihtyy (välillä) rattaissa, enkä kyllä usko, että vielä kesällä kävelee itse lenkeillä (on siis silloin 2v8kk). Koiran takiakin lenkkejä varmasti tehdään.

Meillä on muutto tasan viikon päästä ja KAIKKI on pakkaamatta... No, ihanaa päästä omaan kotiin vuokra-asunnosta.

Vielä omasta navasta ihanin uutinen: pahoinvointi loppui aika lailla rv 13 lopussa ja yli viikon kestäneet päänsärytkin loppui. Ehkä tästä voi jo alkaa nauttia. Huomenna menen veriseulaan ja sit jännitetään tuloksia. Luoja tietää, mitä ajatellaan, jos jotain paljastuu, mutta sama kai tietää jo nyt kuin vasta kesällä... Helmikuun puolivälin paikkeille varataan rakenneultra. Sitä odotellessa...

Liinaharja 15+3 (tosiaan aika rientää verrattuna esikoisen odotukseen!)

Vierailija
30/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis kaikille!

Mulla on menny viikko jos toinenkin tässä loman aikana, etten oo käynyt kirjottelemassa. Lukenut oon kuitenkin silloin tällöin. Tosi surullista että ollaan menetetty näinkin paljon Heinäkuun odottajia... kaikille vaan hirveesti tärppionnea jatkossa.

Np-ultra oli ja meni ja siellä se vauhkos pikkunen ja oikeen esittäyty äitille ja isille joka puolelta. niskaturjotus ok ja kaikki muutenkin hyvin. myös neuvolalääkäri oli viime viikolla ja oikein kivasti kuulu siellä ne hassut sydämen huminat.

Joku kyseli painosta. Mä oon vieläkin kilon verran miinuksella siitä, mitä olin, kun raskaus alko, mutta alkupahoinvoinnin aikana tippuneet kilot on kuitenkin tullut ihan reippaalla tahdilla vain muutamassa viikossa, että eiköhän tässä kohta päästä jo plussan puolelle. Onko teillä muuten vielä paljon turvotusta? Mulla vieläkin etenkin iltaa kohti aivan älytön turvoke mahan seudulla ja myös jalat ja sormet turpoo. toi mahan turvotus on niin ilkeetä, kun sit on jotenkin tuskanen olo aina iltasin. Vauvakumpu on aika pieni ja sen erottaa oikeestaan vain aamuisin, eikä vaatteiden alta ollenkaan. Tosin toi turvotus on sitä luokkaa, että jotkut kaverit väittää vauvamahan kasvaneen, vaikka yritän selittää niille ettei asia näin ole.

Liikkeistä ei mitään hajua ja veikkankin että erotan ne vasta aika myöhään, kun tuntuu, että harva se aika tuolla jotain pistelyä, viiltelyä, kuplintaa tms tapahtuu, niin eihän tällanen ensisynnyttäjä ees osaa sitten vauvaansa tunnistaa, vaikka se yrittäskin antaa merkkejä olemassaolostaan.

Kuitenkin nyt on jotenkin hyvä ja luottavainen olo tän raskauden suhteen, vaikka väsynys on vieläkin välillä melkoinen. Ainakaan ei oo enää pahoinvointia, niin jaksaa toivottavasti vielä tän kevään pinnistää koulujuttujen ja töiden (sekä tietysti tän odotuksen) parissa.

Oikein ihanaa viikkoa kaikille!

Manteli 14+2