Uskalsinpas minäkin siirtyä tälle puolelle...
Jep, eli eilen varmistui vahva plussa,Eihän siinä viikolla mennytkään kuin neljä testiä:) Yli vuosi yritystä oli takana, joten vaikea uskoa vieläkään todeksi. Nyt olisikin muutama kysymys teille jotka olette pidemmällä tai aijemman raskauden pitäneet. Eli minulla koskee melkein koko ajan vatsaan ja alaselkään. Kipu ei ole kovaa, vaan lähinnä kolottavaa, hieman menkkamaista. Onko tämä normaalia vai onko syytä huoleen? Lisäksi meinasin tänään pyörtyä ja hetken loikoiltua olo parani. Mitäs se sitten. Kyseessä ei ollut mitään pientä huimausta vaan tuntui kuin hetken olisi ollut tajuttomana ja silmissä näkyi pilkkuja. Säikähdin todella paljon.
Maanantaina meinasin varata neuvolaan ajan, pääsee sinne purkamaan mieltäni. Olen todella paniikissa, koska aikaisemmin on ollut ongelmia mm.kohdunkaulassa ja munasarjoissa.
Niin kannattaisi varmaan mainita missä vaiheessa raskautta olen. Eli jos olen oikein ymmärtänyt/laskenut :) niin viikkoja on 4 ja rapiat päälle. Voisiko joku viisaampi selventää mitkä tuntemukset on normaaleja tässä vaiheessa ja hätäilenkö turhaan?
Kommentit (2)
Olen nyt rv 6+6 ja mulla on kanssa noita samanlaisia menkkamaisia jomotuksia ja sitten pikkasen päästä heittää. Kuuma ja kylmä olotila vuorottelee(kuin olis vaihdevuodet). Pahoinvointi ei oo vielä iskeny mut kaiketi sekin vielä tulee.........
Minulla on takana kaksi raskautta ja molemmissa on ollut alussa (rv8-10 saakka) juuri tuollaista menkkamaista jomoa, joka kertonee kohdun kasvusta. Jomotus on vaan sillä ikävä, että koko ajan pelkää menkkojen alkavan...
Sitten tuosta pyörrytyksestä, niin kokemusta on myös siitä eli sitä on ollut minulla raskauden alussa ja molemmissa raskauksissa. Samoin oli sellaista heikotusta ja ihan hiki tuli aina otsalle, ihan kuin verensokeri olisi tipahtanut hetkessä tosi alas.
Tuntemuksesi siis kuulostavat minusta ihan normaaleilta raskausoireilta. :)
Ihanaa odotusta sinulle ja paaaljon tarrasukkia masuasukille!!!
tt ja pikkumies 11kk