Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

verenvuoto synnytyksessä ja istukan käsin irrotus

06.01.2006 |

Kiinostaisi kuulla muiden kokemuksia synnytyksessä sattueesta verenvuodosta. Itse menetin verta litran verran kun istukka ei syntynyt ja tunnin ajan kätilö sitä yritti painella ulos... onko tuollainen verenvuoto normaalia? itse en sitä sairaalassa tullut kysyneeksi. Sain kuitenkin 2 pussia verta kun hemppa tippui niin alas. Synnytystoiveisiinkin kirjattiin minulla olevan " verikammo" ja niinhän siinä kävi että verta oli sänky täynnä...onneksi tuossa vaiheessa oli jo vauva sylissä ja huomio muualla.

Minulle sanottiin että nopeissa synnytyksissä istukka saattaa jäädä sisään kun kohtu ei jaksa supistella sitä ulos.Onko kellään kokemusta saattaako näin käydä seuraavassakin synnytyksessä? Eihän tuo kaavinta mikään iso toimenpide ole mutta harmitti lähteä heti vauvan luota nukutettavaksi! olisin kiitollinen jos joku osaisi vastailla kysymyksiini että saan mielenrauhan. Ja jos toinen lapsi joskus saa alkunsa,osaan varautua synnytykseen...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on juttua tuolla hieman alempana mutta itelläni on takana kolme synnytystä, ensimmäisessä ja toisessa istukka irrotettiin käsin nukutuksessa, vuoto oli reilua yli 2,5 litraa molemmilla kerroilla.

Ensimmäisen synnytyksen jälkeen sain verta 4 pussia, hemppa laski kuuteenkymmeneen, toisen synnytysken jälkeen sain pussin verta.

Nyt kolmannella kerralla istukka suureksi ihmeeksi irtosi mutta oli kyllä nytkin lujassa, 47 min kesti II-vaihe ja tarvittiin kaikenmaailman istukkacoctailit, kylmät geelipussit, supistustippa täyysillä ja erittäin riski kätilö, verta meni nytkin hiukan enemmän kun normaalisynnytyksessä, 1,2 litraa mutta verta ei tarvinut tiputtaa tällä kertaa.

Kolmannessa synnytyskessä sain ensimmäisen kerran epiduraalin ja sitä lisättiin II-vaiheessa jolloin tuo supistustippa voitiin laittaa täysille, ehkä sekin vaikutti jotain.

Riski on, että istukka jää uudelleenkin mutta näköjään se voi irrotakin.. En olisi omalla kohdallani uskonut mutta niin vaan kävi.

Lahja

Vierailija
2/2 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksemme (kolmas lapsemme) syntyi vuosi sitten. Synnytys sujui hyvin siihen saakka kunnes istukka piti saada syntymään. Vauva oli jo rinnalla ja kätilö kehotti minua vielä ponnistamaan jotta istukka saadaan irtoamaan. Ponnistin ja istukka syntyi. Sitten alkoi kamala verenvuoto. Vuosin hyvin pienessä ajassa 2,5litraa verta. Kohtu ei jostain syystä alkanut supistumaan kunnolla vaan vuosi ihan tolkuttomasti. Minut kiidätettiin leikkaussaliin jossa tehtiin varmuuden vuoksi kaavinta vaikkei kohtuun mitään ollut jäänytkään. Kohtu saatiin supistumaan käsin painelemalla vatsan päältä.

Sain 4 pussia verta ja plasmanlaajentajia toisen mokoman.

Kätilö kävi juttelemassa kanssani pari päivää synnytyksan jälkeen osastolla. Hän sanoi että minulle olisi saattanut käydä huonosti. Suojelusenkeleitä oli mukana.

Aikoinaan esikoisen synnytyksessä vuosin myös n. 1,5litraa eli vähän normaalia enemmän. Selvisin silloin pelkällä hemohessilla, ei tarvinnut lisäverta. Kakkosen synnytys taas oli kuin oppikirjasta. Pääsin heti tytön synnytettyäni suihkuun omin jaloin ja olin todella hyvässä kunnossa. Verenvuotoa oli vain normaalit 0,4litraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla