Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihto-autoliikkeen vastuu käytetyssä autossa

06.01.2006 |

Saisinkohan täältä apuja kun ostin Toyota yariksen käytettynä. Autoliikkeessä en vielä huomannut puskurissa halkeamaa ennenkuin vasta kun tarkastelin asiaa päivänvalossa. Autossa on kovin alhaalla etupuskuri ja siihen muoviosaan on toiseen reunaan tullut halkeama (lienee osunut johonkin lumikokkareeseen tms),niin että muovi on ruvennut repsottamaan auki. Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta asiasta vai meneekö se ostajan piikkiin,että olis pitänyt huomata ostaessaan? Tai väittävätkö kenties että olen itse kolhinut autoa. Miten pitäisi toimia asiassa? Auto on ollut käytössä vasta muutaman päivän.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siinä on myyjällä puolen vuoden takuu korvata tollasia " pikku vikoja" käy ny ainakin kysyyn.

Vierailija
2/2 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myyjäliikkeellä on vastuu (kuluttajasuojalakiin perustuva 6kk:n takuu ostopäivästä lukien), mutta siinäpä se millä todistaa että halkeama on ollut autossa jo ostettaessa eikä ole syntynyt sen jälkeen omassa käytössä. Kuitenkin kannattaa mennä autoliikkeeseen peräämään oikeuksiaan, jos ei onnistu niin harkitse kaupan purkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla