Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välilihasta....!??

06.01.2006 |

siis itselläni nyt synnytys jo aika lähellä mutta rupesi mietityttämään tuo välilihan rasvaus jota jotkut suosittelee. Mitä rasvaa siihen käytetään? käykö bebanthen? ja paljonko ja kuinka usein? itse en haluaisi välilihanleikkausta ja ajattelin jospa sitä voisi helpottaa rasvauksella...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin itse myös aikanani tästä vinkistä ja rasvailin ihan tavallisella apteekin kosteusvoiteella (Aqualan tms). Synnytyksessä tajusin, että ei rasvauksella ole mitään tekemistä välilihan venymisen kanssa. Sen verran iso vauvan pää on, että ellei väliliha veny tarpeeksi jo luonnostaan ei mikään muu kuin leikkaus auta. Näin siis mulla.

Täältä Vauva-lehden palstoilta olin saanut kehiteltyä pelon välilihan leikkaamista kohtaan. Kun ponnistusvaiheessa tajusin, että nyt sitten leikataan, ei vaihtoehtoa ollut. Tai no, vaihtoehto olisi ollut paha repeäminen. Hallitusti leikkaamalla saatiin paikat kursittua kasaankin eikä toipumiseen mennyt kauaakaan. Varsinaista leikkaamista en edes tajunnut, puudutus toimi. Mainittakoon, että muita puudutuksia tai kivunlievityksiä ei ehditty antamaan nopean synnytyksen vuoksi.

Pointtini on, että toki voi rasvailla jos ajattelee siitä avun saavan, mutta ei kannata turhaan pelätä välilihan leikkaustakaan.

Vierailija
2/4 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarvinnut leikata enkä revennyt siihen suuntaan yhtään. Ostin luontaistuotekaupasta muistaakseni " 12-yrtin salvaa" . Jotain sinnepäin se oli, varmaan normaali vaseliinikin käy. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin viimeisen kuukauden rasvailla aamuin ja illoin jollain apteekin rasvalla. Ponnistin jakkaralla, eikä välilihaa tarvinnut leikata, mitään ommeltavaa ei myöskään tullut. Voi olla että auttoi myös, ettei mulla ollut mitään puudutuksia ja siten ehkä pystyin säätelemään ponnistamista? En tiedä, mutta toivon että seuraavassa synnytyksessäkin kävisi yhtä kivasti. Tässä vielä yksi linkki missä käsitellään aihetta:

http://www.lapsiperhe.net/aktiivinensynnytys/artikkelit.php3?artikkelin…

Vierailija
4/4 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilihan leikkaaminen johtuu suurimmassa osassa tapauksia kätilön ammattitaidottomuudesta, ei niinkään " tarpeesta" . Tämä komentti oli muuten kätilön suusta.