Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kai nämä suonikohjut lähtevät joskus pois:(

06.01.2006 |

Voi antakaa toivoa ja sanokaa että nämä kamalat suonikohjut lähtevät joskus pois...Viikkoja on vasta 34 joten vielä pitäisi ainakin kuukausi sinnitellä.Tuntuu että jaloissa olevat pullistuvat suonet pahenevat päivä päivältä ja yhden jo kunnon suonikohjunkin olen saanut ja jalkani ovat kamalan näköiset.Jalkoja särkee vaikka kuinka käytän tukisukkia.Tunnen oloni rumaksi kun kiloja kertyy ja kauniit sääreni ovat pilalla.Ei paljon auta miehen vakuuttelut ettei se haittaa!Voinko enää ikinä käyttää hameita vai oliko se nyt tässä?Kaiken huipuksi olin lähtöpainoltani alipainoinen joten ylipainosta ei näissä suonikohjuissa ainakaan ole kyse.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lähtevät joskus pois eli silloin kun kirurgi ne poistaa. Ei ne mihinkään muuten katoa.

Vierailija
2/6 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri. Ekassa raskaudessa jalkojen verisuonet myös pullistelivat, mutta normalisoituivat vähitellen synnytyksen jälkeen. Nyt taas pohkeessa pullottavia verisuonia, joten saa nähdä häviävätkö, kun synnytyksen jälkeen turvotus ja kilot katoavat pikkuhiljaa.

Spiral 33+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin sinuna vielä heti joka aamu ihan saman tien ennen nousua pedistä tukisukat jalkaan. Pidä jalkoja ylöspäin ja vetele käsillä kevyesti nilkoista alas.

Voi auttaa pikkasen, vaikka olen sitä mieltä että perintötekijät on suinikohjujen suurin aiheuttaja.

Mulla on aika pinnassa, muttei pahoja. Liekö sukkien ansiota? Olen nähnyt myös pahat suonikohjut, jotka olivat paljon paremmassa kunnossa raskauden jälkeen.

Vierailija
4/6 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen odotellut koska ne pullahtavat itselle (nyt rv 36+5), mutta toistaiseksi olen säästynyt riesalta- tulisukkia olen käyttänyt ahkerasti. Suonet kyllä joistakin kohti sinertää aika pinnassa, mutta varsinaisiksi kohjuiksi eivät ole nousseet (*kop kop*).

Valitettavasti on niin, että jos kohjut _todella_ pullahtavat esiin, on ainoa keino päästä niistä eroon kirurgin veitsi :o( Kun suonikohju muodostuu, se tarkoittaa että sen laskimon läppäsysteemi on vaurioitunut eikä enää palaa ennalleen. Itse asiassa korjaamiseen ei enää tarvita varsinaisia veitsiä, vaan leikkaustekniikka on nykyisin kehittynyt eikä kohjuja enää tarvitse päältäpäin leikellä vaan pienillä instrumenteillä mennään suoraan suonen sisälle. Lisäksi joissakin (yksityisissä) paikoissa on käytössä vieläkin modernimpi tekniikka.

Vierailija
5/6 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli suonikohjuja eka raskaudessa ja jäivät ikävä kyllä, vaikkakin vaalenivat synnytyksen jälkeen. Minulla sukurasite löytyy!

Kuopusta odottaessa suonikohjut olivat taas kamalta ja oikein pullottivat ja synnytykseen jälkeen tilanne kyllä rauhoittui, mutta eipä ne mihinkään ole hävinneet. Eli kirurgi voi ainoastaan minua auttaa... Hameita aion pitää, vaikka kuinka ovat kintut pahan näköiset. Empä ole itse noita aiheuttanut enkä myöskään aio niitä hävetä!

Lapsien vuoksi pitänee kärsiä... ;)

Vierailija
6/6 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessani minulla tuli suonikohjut ja ohuet verisuonet näkyviin n. rv 22 jälkeen ja katosivat synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa.

Nyt tässä toisessa raskaudessa ne tulivat jo näkyviin rv 10. Käytän kokoajan tukisukkia ja lääkäri suositteli Hirudoid- nimistä voidetta. Olimme vähän aikaa sitten etelän matkalla ja pidin siellä sortseja enkä välittänyt jalan ulkonäöstä mitään. Kyllä jotkut ihmiset vähän katsoi, mutta ei se haittaa.

Kyllä sitä kaikkeen tottuu.