Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuplarattaista

06.01.2006 |

kyselisin että onko kukaan ostanut tuplarattaita esim tallinnasta, ruotsista tai tilannut saksasta? saako paljon halvemmalla ja mistä saisi tietoa ja voisi vertailla. meillä esikko n.2vuotias kun tulokas syntyy ja haluttais vierekäin istuttattavat kolmipyöräiset johon vauvalle kantokoppa.. ollaan käyty liikkeissä ja x-adventuret ja childwheelssit ovat ainakin miellyttäneet ja pikkupingviinin sivuillakin ollut jotakin kiinnostavaa, mutta sitä hintaa vaan mietin..( ja ehdottomasti täytyisi olla alle 80cm leveät.) osaako kukaan auttaa? ja muutenkin saa laittaa kokemuksia mista menopeleistä:)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki maahantuojan sivuille. sieltä löytyy kaikki mahd. mitat ja tietoa muutenkin.

http://www.littlepurpleonion.com/tervetuloa_2005.htm

Annunen 36+4

Vierailija
22/35 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen kuumeisesti twincoja.. jotka perjantaina tilasin ja ovat viim.tiistaina täällä ja vielä uutuusväri lime=)

Mietin kovasti ja olinkin jo tilaamassa hollannista, mutta sieltä en saanut uutuusväriä ja muutenkin monet ovatn sanoneet että siellä erilaiset muoviosat ja takuu aika hankalaa kun itse en ole kovinkaan taidokas tuossa englannin kielessä. Siis myyvät kuulemma vanhaa mallia ja et osat ovat erilaisiin olosuhteisiin tehdyt!

sainkin sitten suomesta rattaat kaikilla lisävarusteilla todella edullisesti parissa päivässä koti ovelle..mietinkin lopuksi että kaikkineen loppu summa jäi pienemmäksi kun olisin hollannista tilannut=)sainkin eriktyisen halvalla=)

ja odottelen nyt vaunukuumeisena niitä..

hollannista suomeen toimituskulut ovat 40 euroa babyjunglelta kysyin silloin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun edullisesti sait suomesta tilata ja vielä tuolla värillä?

Vierailija
24/35 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta tilattavissa ja hollannista tilattavissa olla erilaiset muoviosat? Hieman ihmettelen, kun samat vaunuthan ne kuitenkin ovat.

Vierailija
25/35 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallaista tietoa minäkin olen saanut että osat voi olla erityyppisiä. Ihan maahantuojalta kertoivat, onhan se totta ettei tuolla keski-euroopassa tarvita pakkasen kestäviä rattaita. Ei niillä siellä tunneta jalkapaittojakaan ja se sadesuoja suojaa tosiaan ainoastaan lapsia. Maahantuojan kautta on sitten erikseen saatavilla ihan Twincoja varten teetettyjä.

Vierailija
26/35 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ihan samaa asiaa kuin edelläkin eli valmistaako X-Adventure todella Suomeen (tai esim. Pohjoismaihin) erilaisilla muoviosilla varustettuja vaunuja? Sittenhän kaikkien merkkien Saksasta tms. Keski-Euroopan maista tilatuissa vaunuissa pitäisi olla sama ongelma...

Sen verran huolehtisin kuitenkin ulkomailta tilatessa, että katsoisin saavani vuosimallia 2005 olevat menopelit. Aikaisemmissa (myös Suomeen tulleissa ymmärsin) malleissa on ollut jotain häikkää etupyörän kiinnityksissä. www.vauvatar.fi sivulla oli tästä oikein maininta eli koski myös Suomeen tuotuja rattaita.

Takuuasiat on varmasti hankalat ulkomaille, en epäile yhtään. Mahtavatko edes taata ulkomaille toimitettuja, epäilen tätäkin.

Ja vielä hinnoista, mäkin olisin kiinnostunut tietämään paikan joka Suomessa myy Twincoja halvemmalla kuin n. 449¿ (voidakseni sitten harmitella asiaa...), ainakaan mä en löytänyt yhtään vaikka hain todella sinnikkäästi.

Vierailija
27/35 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli te jotka olette ostaneet saksasta twinconne, onko siinä istuinosassa 2 valkeaa viivaa kuten kuvassa on? suomen sivuilla nimittäin erilainen tuo mustien rattaiden kuosi.eli onko kyse siitä, et jommalla kummalla sivulla vanha kuva vai minkälaisia mustat twiconne ovat?entä suomesta ostaneiden kuosit?

minua kans todella kiinnostaa, et mistä te olette saaneet tingattua twincot halvemmalla??sivulla 2 joku nimimerkki tästä kertoi.

Vierailija
28/35 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kyseisistä vaunuista ei ole kokemusta, muta itse tilasin Saksasta (www.babyonlineshop.de) esikoiselle Gessleinin Skylinet, jotka olivat menneet matkalla rikki. Minulla palautus/vaihto (" takuu" ) toimi ainakin hienosti. Kun ilmoitin asiasta sinne, he järjestivät kaiken eli sain s-postilla lapun, joka minun piti tulostaa sinne pakettiin sisälle. Sitten he pyysivät minua pakkaamaan ne siihen pakettiin, jossa ne tulivatkin. Kotoa se paketti tultiin noutamaan ja sitten vain odottelua ja sain uuden rungon. Tietysti aikaa kului runsas viikko, mutta meillä tämä sattui siis ennen lapsen syntymää, joten asia oli ok.

Ainakin Saksassa on ilmeisesti jopa Suomea tiukempi kuluttajasuojalaki, joten periaatteessa on melko turvassa. Välimatkat tietysti aiheuttavat aikataulu ongelmia.

Ja muuten vielä vaunujen erilaisuudesta: kun kävimme tutustumassa ko. vaunuihin Suomessa, se myyjä sanoi, että Keski-Euroopassa näissä on vain käsijarru, mutta Suomeen he on vaatineet jalkajarrun sen lisäksi, koska sellainen yleeensä Suomalaisisssa vaunuissa on. JA näin olikin eli Suomeesa myytävissä malleissa on sekä käsi- että jalkajarru ja meillä Saksasta tilatuisssa on vaan käsijarru (mikä on kyllä täöysin riittävä). Eli ainakin tällaisia eroja esiinyy.

Vierailija
29/35 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin myös kiinnostuneena keskusteluanne kolmipyöräisistä tuplarattaista. Heräsi mieleen kysymys, että onko kolmipyöräiset tuplarattaat kahdenvuoden ikäerolla kiikkerät? Tarkoitan, että kaksivuotias kun on aika paljon painavampi kuin vauva, niin haittaako kolmipyöräisissä se että painopiste on enemmän toisella puolella?

Vierailija
30/35 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakaan nuo Twincot eivät vaikuta kiikkeriltä. Meillä siis kuopuksen ja vauvan ikäeroksi tulee noin 1,8v. Kuopuksella painoa kymmenisen kiloa tällä hetkellä. Siitä saakka kun rattaat saatiin on neiti niissä könynnyt, itse kyytiin ja pois, hyppii ja pomppii milloin mitenkin päin siellä kyysissä. Että olisivat kyllä jo kaatuneet jos meinaisivat sen tehdä. Toki siis itse olen ollut siinä vieressä, eihän rattaat sinällään mikään leikkipaikka edes ole. Mutta Twincoissa siis on paripyörä siinä edessä, en sitten osaa sanoa ovatko yhdellä eturenkaalla varustetut herkempiä keikkaamaan.

Annunen 37+0

Vierailija
31/35 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TINGITTY HINTA:

Joitakin kiinnosti, mistä voi tingata rattaan hinnasta =o)

Tuolla aiemmin kerroin hinnan ja mitä siihen kuului, myyjä oli nettikauppa nimeltään vauvatar (Varkaudessa heillä on yksi ihan oikea liikekin;)

En tiedä onnistuuko ihan yleinen tinkaus, mutta mä sain hintaa tingattua, luulisin syynä olevan se, että heillä oli tuolloin yksi ainoa kappale varastossa. Ostoni jälkeen en vähään aikaan nähnyt heidän nettisivuillaan ko rattaita ollenkaan, ilmeisesti kesti saada sitä maahantuojalta tai mistä lie johtunut.

TEHDÄÄNKÖ SUOMEEN (POHJOISMAIHIN) ERILAISET RATTAAT:

Rattaat ostettuani ihmettelin, kun ei kurkistusluukkua ollutkaan (vaikka nettikuvissa näkyi). Maahantuojakaan ei ollut huomannut luukun puuttumista, mutta selvitti asiat ja soitti minulle (todella kiitettävää palvelua;) Twincoihin oli ilmeisesti yritetty eri materiaaleja kurkistusluukkuun, mutta mikään niistä ei kestänyt Suomen oloja, joten kurkistusluukun teko oli tuolloin lopetettu. Sitä en tiedä, koskiko tämä sitten vain tänne tuotavia rattaita, ja onko voimassa edelleen.

ETURENKAAN RIPUSTUSSYSTEEMI: Vuoden 04 twincojen eturenkaan ripustussysteemi oli heikko ja se on vaihdettu 05 twincoihin - en tiedä onko kaikkiin vai vain Suomeen tuotaviin.

KUOSI: Joku kyseli noista raidoista. Käsittääkseni 04 kuosissa oli kaksi vaaleaa raitaa selkänojassa (sekä mustassa että punaisessa). 05 kuosissa ei ole. Mutta tätä 04 kuosia on käytetty myös -05 runkoon (eli rattaassa jossa nämä raidat on, voi silti olla tuo uusi ripustussysteemi)

Toivottavasti oli apua ;o)

Vierailija
32/35 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä kommentoida tuosta kurkistusluukusta. Meillä siis on sellainen ja sen muovin materiaali vaikuttaa samalta kuin vuonna 2002 Suomesta ostetuissa Teutonia Mistraleissa. Mistralien muovi on vielä ehjä, joten ehkäpä tämäkin kestää. Toisaalta me asutaan täällä eteläisessä Suomessa ja täällähän ei kunnon talvia saa vaikka kuinka haluaisi :(

Ripustussysteemin luulisi korjatun kaikkiin tehtäviin uusin malleihin. Ei kait ne siellä muualla Euroopassakaan aivan mitä tahansa hyväksy :)

Tämän ketjun perusteella voi kai vain todeta, että mielipiteitä puolesta ja vastaan on ihan kivasti ja että rohkea rokan syö, uhkarohkea hernerokan ;)

T. Uhkarohkea MaalisPapu

Vierailija
33/35 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu eli TWINCOT tulivat tänään kotiovelleni..on sillai jännä olo ku oon tohon väriin hieman pettynyt,ja nyt en osaa päättää mitä teen. siis minulle tuli tuo uutuusväri lime. kuvassa ei näytä niin räikeeltä.

siis punasia en halunnu ja mustatki tuntuivat niin tavalliselta,mut ehkä ne olisivat miellyttäneet enemmän.

Itse rattaisiin mies kommentoi heti et on kyllä hyvät ku menee pienestä tilasta ja renkaiden meknismi helppo..mieskin sanoi väristä et ois voinu olla parempi...

vaikea nyt päättää mitä tekee..pitää miettii et jos kävis vaihtaan ku ollaan etelässä menossa käymään viikon päästä...

edullisesti sain suoraan maahantuojalta.toimittaa sellaisiin kaupunkeihin joissa ei jälleenmyyjiä..=)se oli kyl hyvä juttu

Vierailija
34/35 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kiinnostaisi tietää kans tosta kuosin väristä, eli ettekö tuolta babyjunglesta hollannista myös tilanneet..? oliko ne raidat valkoiset vai minkä väriset vai olivatko kokonaan erilaiset kuin kuvassa? tilasitteko muuten mustat vai punaiset-meillä kun ei osata päättää;) sitten vielä kysyisin teidän tuevan vauvan vierustoverin kokoa, jos saa udella, kun jostain jo luin tai kuulin että jonkun alle pari vuotias ei ollut twincoihin mahtunut, pää kuulemma otti kuomuun kiinni.. meillä kun tuo poika on jo pikkusen yli 90senttinen, että meneeköhän sittenkin turhan ahtaaksi:( mitä luulet? Meillä tosiaan sittenkin tuo tilaaminen viivästynyt, kun vehtaan näitten kuosien kanssa ja mietin että vieläkö sitterin ja vaunujen lisäksi pitäisi kaukalokin hommata, esikoisella kun oli lainatavarana. hei muuten ovatko teidän twincot materiaaliltaan canvasta vai millaista kun siellä sivuilla ainakin niin sanottiin, samoin sieltä luin että leveys olisi 74cm eikä 72cm,jos näin niin ovatko istuipaikatkin sitten leveämmät kuin 27cm?

huh, kuinka paljolla kysymyksiä sua ahdistelen..!! Vastaile jos kerkeet ja viitsit:)

kiitos kuitenkin, allikka.

Vierailija
35/35 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)