Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuplarattaista

06.01.2006 |

kyselisin että onko kukaan ostanut tuplarattaita esim tallinnasta, ruotsista tai tilannut saksasta? saako paljon halvemmalla ja mistä saisi tietoa ja voisi vertailla. meillä esikko n.2vuotias kun tulokas syntyy ja haluttais vierekäin istuttattavat kolmipyöräiset johon vauvalle kantokoppa.. ollaan käyty liikkeissä ja x-adventuret ja childwheelssit ovat ainakin miellyttäneet ja pikkupingviinin sivuillakin ollut jotakin kiinnostavaa, mutta sitä hintaa vaan mietin..( ja ehdottomasti täytyisi olla alle 80cm leveät.) osaako kukaan auttaa? ja muutenkin saa laittaa kokemuksia mista menopeleistä:)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on noita kolmipyöräisiä kaksostenrattaita kuvastossaan. En muista sähköposti osoitetta Viron liikkeeseen enkä Ruotsin liikkeeseen enää, mutta www.redcastle.fr löytyy yhteystiedot, josta voi kysellä lähintä toimittajaa tai maahantuojaa ja tuolta näkee myös valikoiman. Noita ei todella saa Suomesta,ainakaan silloin, kun itse niitä kyselin, mutta tilaamalla lähimpää Virosta ja hakeakkin sieltä voi tietenkin itse. Hintoja yhden lapsen rattaisiin katselin kummastakin maasta ja suunnilleen 450 euroa olisi paketin hinnaksi tullut. Siinä oli se ratasosa ja erillinen vaunuosa, mikä ei tule ratasosan päälle vaan ihan oikeat vaunut. Ruotsista tilatessa ottavat rahdin asiakkaalta, joka olisi ollut 150 euroa päälle. Virosta tuota rahtia ei tullut.

Vierailija
2/35 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vielä

Nettisivuilta löytyikin nuo mainitsemani shop' n jogg twin, joihin saa esim. toiselle puolelle vauvalle kiinteän kopan (joka myöhemmin vaihdettavissa ratasosaan) tai sit pehmeän vauvapussin, joka tulee ratasosan päälle ja sisarus istuu vieressä ratasosassa. Kuvasto on kuitenkin helpompi lukea ja ymmärtää, joten kannattaa pyytää lähettämään se hintoineen. Leveys kaksosrattailla taisi tietojen mukaan olla 79 cm. Toivottavasti apua sinulle, ainakin vertailukohteeksi, jos ei muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun vastasit! tosta osoitteesta todellakin on hyötyä:) lisääkin saa vertailuja ja kokemuksia kertoa, jos jollakulla vielä tulisi mieleen..

Vierailija
4/35 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.babyjungle.nl/english-home.htm

Itse en ole tilannut, mutta mahdollisesti tilataan kesällä nuo. Meilläkin ikäeroa tulee 2 v. Hinta on tuolla baby junglessa vajaa 300 e, joka mielestäni tosi kohtuullinen. En kyllä sitten teidä paljon toimituskulut on. Täältä olen vanhoista keskusteluista lukenut muutaman hyvät kokemukset tuolta tilaamisesta, alle viikossa on tullut.

Vierailija
5/35 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sellainen seikka kannattaa ottaa huomioon, kun valitsee tuplarattaita, että mittaa tarkasti paljonko teillä jää tilaa oven väliin! Itsellä se tuli mieleen viime tipassa, onneksi. Siis kun ovien leveyshän on periaatteessa 80 cm eli sen alle pitäis olla rattaiden leveys, mutta tajusin, että meillä tuulikaapin ovi vie vielä muutaman sentin, kun seinä tulee vastaan. Siis jos ymmärrätte mitä tarkoitan, ei siis aukea kuin seinään asti...Aioin tilata pikkupingviini.com vai .fi?! marcon 78 cm leveät tuplat, mutta tuo ovi vei vielä sen verran tilaa, että rattaiden piti olla alle 77 cm. Niinpä jäljelle jäi nuo twincot tai Brion twinetet Suomessa myynnissä olevista. Ostettiin sitten twincot.

Jos rattaat voi jättää johonkin ulkovarastoon tai teillä ei ole eteisessä mitään tuulikaapin ovea tms. niin tämähän ei sitten haittaa. Mutta meillä ne on pakko tuoda sisälle, joten onneks tuo seikka tuli mieleen.

Vierailija
6/35 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosi hyvät nuo hollannin sivut saada tietoon! Kyllä siinä hintaeroa on jos vain saisi ne toimituskulutkin kohtuullisesti.. täytyykin laittaa meiliä tuonne menemään, en ainakaan sivuilta äkkiseltään löytänyt niistä tietoa. paljonkos noissa twincoissa oli se kokonaisleveys, oliko jopa(siis vain) 72cm? mitenkähän sitten tuo yksittäisen paikan leveys, ehkä sen 30cm,vai? mietin vain että mitenkä esikoinen toppatamineissaan siihen mahtuu, tosin kesää kohtihan tässä mennään ja la vasta maaliskuussa.. niissä pikkupingviinin childwheellseissahan tuota yksittäistä istumatilaa oli jopa 34cm, mut kyllä hintakin oli sen 459 ja se coretex-tyyppinen materiaalikin hieman hiostavuuhellaan kesäkuumalla arveluttaa kun vieläpä mustat ovat.. hmm, vaikeaa;) tietäisikö kukaan noista toimituskuluista? tai pitääkö noita materiaaleja niin miettiä, ei kai ne lapsille mitään " saunabelttejä" valmistaisi :) ?

Vierailija
7/35 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tilasin hollannista ja kotiovelle saapuivat yhtenä aamuna postin sedän tuomana... hintaa tuli kokonaisuudessaan muutaman euron yli kolme sataa... kuljetuskulut olivat 17.50¿.

Ja todellakin tuntuvat oivallisilta menopeleiltä, mahtuvat ovista kulkemaan ja meidän pieneen eteiseen... kun muuta lämmintä tilaa niiden säilytykseen ei ole. Tositoimiin ei oo vielä päästy kun vauva antaa odottaa itseään vielä muutaman viikon... 1v2kk istuu mielellään. Pehmeä kantokoppa mulla on ja se mahtuu rattaisiin hyvin vanhemmallle ajattelin virittää äitiyspakkauksen makuupussista jalkapeitettä... ja Suomen olosuhteisiin tarvitaan myös kunnollinen sadesuoja (siin tulee mukana sellanen läpinäkyvä joka peittää vaan lapset... siis ei tuu kärryjen yli vaan vain siihen eteen kuomusta jalkatukeen.. aivän käsittämätön systeemi.) Sitä sadesuojaa ajattelin lähtee hakemaan vantaalta (www.lastenturva.fi) kun siel myydään noit kärryjäkin. Myös noille ilmakumipyörille sopivaa pumppua täytyy katella.

Ainoo mikä vähän mietityttää on se et ne tosiaan on vähän avonaiset talvikeleille, riittääkö se sadesuoja tuulen ja tuiskun suojaksi... tietty harsoa aukon peitteeksi niinku normaalissa vaunussakin...

Vierailija
8/35 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olipas halvat toimituskuluinen päivineen! Tämä ratkaisi meidänkin ongelman, eli kyllä sieltä myös tilataan, 100 euroa hinnassa kotio päin on kuitenkin aika paljon säästöä.. ja mikä parasta senhän voi käyttää vaikka johkin ihaniin uusiin pikkuvaatteisiin taikka vaikka sitten siihen sadesuojaan:) Lähetitkö jotain meiliä sinne ensin vai teitkö vain tilauksen siellä sivuilla suoraan? Maksoitteko ihan pankkisiirrolla? Käsittääkseni visallakin pystyy maksamaan,vai? meneeköhän meidän Gesslainien yhdistelmien oma pehmeä kantokoppa niihin, minkä merkkinen sulla on jota käytät ja saako sen siihen jotenkin kiinni vai pysyyköhän muuten vain..? paljon kysymyksiä taas, jos vain EviEsteri ehdit vielä vastata niin taas ilahtuisin;)

Vierailija
9/35 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kanssa pari viikkoa sitten omat Twinconi, tosin ostin käytettynä mut ovat vuoden 2005 mallia. Istuinosan mitat on 27cm*27cm. Meillä kuopus on nyt 1,7kk ja hyvin mahtuu nukkumaan fleecelämpöpussin kanssa. Ja vauvalle on toiselle puolelle varattuna Emmaljungan kantokoppa, se mahtuu ainakin. Ja ed. omistajalla oli ollu käytössä Emman kantokoppa. Mittaat siis vain sen pohjalevyn leveyden, siitähän se on kiinni. Kangasosat kyllä antaa myöten ;). Ja muutenkin käypä katsomassa tietoja Suomen maahantuojan sivuilta, http://www.littlepurpleonion.com/xadventure_05/tuplarattaat/twinco.html Minä laitoin tänne sähköpostia ja kyselin jalkapeittoa. Valmistetaan kuulemma vain mustana, 35e+pk. Täytyisi sellainen tilata... Ja ainoastaan heidän kauttaan tilaamalla on saatavana myös " oikeanlainen" sadesuoja eli on valmistettu juuri Twincoja varten ja peittää koko rattaat. Tämä oli 20e+pk. Tosin Vauvatar ainakin mainostaa että uuden Brion tuplasadesuojan pitäis käydä myös hyvin Twincoon, täytyisi mennä koittamaan. Se ei olis kuin 14e... Ja saisin sen täältä Varkaudesta. Tosin Brioa nyt myy melkein kaikki kaupat. Mut hyvät on rattaat ollu, meillä kuopus ei suostu enää kuomurattaisiin ollenkaan. Aina pitää lähteä tuplilla ja se kantaa aina vielä nukenkin mukaan... Asettelee sen sitten nukkumaan siihen vauvan paikalle. Voitte uskoa että melko suloista... :) Mut kysy vaan jos vielä jotain tulee mieleen, yritän seurata tätä teidän ketjua....

Annunen 35+5

Vierailija
10/35 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin tilauksen ja siin piti päättää miten maksaa... valitsin etukäteen maksun ja tosi pian sieltä tuli sähköpostiin lasku jossa oli kaikki tarvittava tieto jota tarvitsin oman pankin nettisivujen kautta sitä maksaessani (siitäkään ei tullu ylimääräsiä kuluja!!!) MAksu vaihtoehtoja oli muitakin. Mä tilasin jonkun toisen firman sivuilta kuin edellä mainittu, mut hinta oli sama, katon senkin osoitteen laitan perään... niil ei vaan ollu englanninkielisiä sivuja kuten tolla edellä mainitulla.. Baby&peuterspeciaalzaak Het Rietje, www.hetrietje.nl

Mun pehmee kantokoppa ei oo minkään merkkinen mut ihan hyvin mahtuu (n.27cm X 65cm). Eilen kävin siel lastenturvan myymälässä, sielt tosiaan saa ihan siihen kuuluvia kantokoppia ja jalkapeitteitäkin, aika suolasia hintoja (varmaan muuten saa sielt hollannistakin tilattua).

Tila on kopalle aika napakka, siis luulen et pysyy hyvin paikoillaaan vaikkei varsinaisesti sitä kiinnittäiskään millään.

Sadesuojan ostin (22.90¿) ja pumpun (7.90¿).

Että sellasta... innolla odotan et pääsen kokeilemaan tota kapistusta oikeesti (rv 36 + 0 tänään)

t: EviEsteri

Vierailija
11/35 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin kolme pientä kulkemaan yhtäaikaa...

Vierailija
12/35 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin mun vm-05 oleviin luulisin ainakin käyvän seisomalaudan, tosin tuon Kiddy Boardin kiinnityksestä mulla ei ole mitään hajua. Meidän rattaissa se akseliputki johon se pitäis laittaa kiinni on halkaisijaltaan jotain 2,5-3cm joten lukituksenkin pitää olla melko " väljä" . En tiedä sitten onko näissä uusissa sama systeemi.

Tuosta pumppuhommastahan mun vielä eilen piti kirjoittaa... Meillä ei ole koskaan ollu ilmakumeille pumppua, on aian käyty täyttämässä paineilmalla huoltoasemalla. Niin Emmaljungat, ABC:t kuin kaikki mitä on tarvinnu. Myyjät tosin sanoo ettei KOSKAAN saisi käyttää paineilmaa, mut onhan niihin renkaitten sivuihin merkattu montako baria renkaassa saa max. olla ilmaa. Miksi se siinä olis ilmoitettu jos ei sais laittaa? Kun ethän sinä käsipumpulla tiedä paljonko siellä on ;). Ja niin oli tämä meidän rattaiden ed. omistaja käyny täyttämässä Twinconkin renkaat huoltsikalla ja niin aiotaan mekin. Tai käytiinkin jo kerran...

EviEsteri: Meillä on muuten melko lähekkäin la:t, mulla tänään 35+6!

Vierailija
13/35 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei taida enää edes kysymyksiä ihmeemmin olla.. käyn heti huomenna jättään tilauksen, otetaan vielä uusi sitterikin ja kaukalo kun edellisellä oli lainatavarat, sielä oli tosi kivoja värivaihtoehtoja, ihan erilaisia mitä nyt äkkiseltään näissä tampereen liikkeissä katsellut. En kans malttais odottaa että pääsisin niitä hypistelemään ja twincoja koajamaan,mellä kun vasta 29+1 menossa niin vielä ehtii kyllästyä tähän odottamiseen;)

Me ollaan muuten kans käyty huoltsikalla täytteleen pyöriä ja sit on pumpattu ihan tavallisella futiksen käsipumpullakin..

Hauskaa sunnuntain jatkoa kaikille, täällä ainakin ihanan aurinkoinen pakkaspäivä! Kevättä kohti mennään!

Vierailija
14/35 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tilasimme juuri eilen Twincot Baby Junglen nettikaupasta. Sama pulju myy myös X-Adventuren omaa Twincolle tehtyä kantokassia, hintaan 59¿, 20¿ edullisemmin kuin Petikosta saisi. Tilasimme myös sen :)

Toimituskuluja tuli enemmän kuin jollekin toiselle hollannista tilanneelle, 40¿. Mutta siitä huolimatta säästimme yli 100¿ Suomen hintoihin verrattuna, joten jos vaunut yhtään ovat maineensa veroiset olen todella tyytyväinen. Maksu hoitui kätevästi ainakin Visalla/MasterCardilla.

T. MaalisPapu rv29+5

Vierailija
15/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielenkiintoinen aihe, kun juuri Twincot kiinnostaa myös minua :) Nyt alkoi todenteolla kiinnostamaan tuo ulkomailta tilaaminen. En ole rattaita ennen ulkomailta tilannut ja hieman mietityttää nuo takuuasiat sitten jos jotain vikaa äkkiä rattaisiin ilmaantuukin. Toisaalta ostohinta on kyllä niin paljon halvempi että sillä nyt " säästösummalla" jotain varaosia voi ostaakin täältä Suomesta sitten. Kertokaas jos joitain muita firmoja vielä löytyy, joista näitä rattaita saa.

Annuliina76 rv 25+6 ja esikoinen 1v4kk++

Vierailija
16/35 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans tarkoituksena tilata Twincot Hollannista ensi kesän/loppu kevään aikana. 2 ystävääni tilasi kimpassa ja sai hyvät lisäalet. Eli kannattaa perustaa kimppa, säästivät myös vähän postareissa samalla, kun asuivat lähekkäin ja näin tilasivat ne vain toiseen osoitteeseen. Mulla on jo yksi mahdollinen kaveri tulossa mukaan (la elokuussa) kimppaan, mutta aina sitä voi tilata useammat kerralla. Näin voi saada esim. sadesuojat&jalkapeitot jne kaupanpäälle.

Muhun saa yhteyden EliisaKu at yahoo piste com, jos kiinnostaa.

Vierailija
17/35 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan twincojen omistajat ja niiden hankintaa suunnittelevat!

Meillä on twincot olleet ahkerassa käytössä syksystä lähtien, ja todella tyytyväisiä olemme! Mä ostin ne Suomesta, hintaa sain hieman tingittyä... (420 euroon tuli kotiovelle rattaat, se läpinäkyvä lasten sade/tuulisuojus sekä jalkapeitto) Juuri nyt olen todella tyytyväinen, että maksoin vähän enempi ja ostin täältä kotimaasta. Meillä nimittäin joko isäntä tai pakkanen hajotti jalkatuen yhden muoviosan, ja sepä hoituukin takuuseen ilman kustannuksia. Hieno homma ;o)

Noiden renkaiden pumppauksesta olin kiinnostunut, kun huomasin täällä juttua. Siis voiko niitä täyttää jollain muulla kuin paineilmalla?? Mä oon ollut siinä käsityksessä, että näihin ei muulla pysty laittamaan. Edelliset rattaat oli emmaljungat, ja niihin ei saanu. Sitä ennen Briot, joihin sai ihan pyörän pumpulla. Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Sadesuojuksesta: Tuo rattaiden oma suojus on tarkoitettu suojaamaan lapsia kastumiselta ja viimalta (joku sitä täällä ihmetteli), ja siihen käyttöön on vallan mainio. Rattaita se ei suojaa. Mulla on sadesuojana rattaan päälle ihan joku lastentarvikeosastolta ostettu tuplasadesuojus, olikohan brio merkiltään.

Vierailija
18/35 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkistusluukkua ei vuoden 2005 twincoissa ole, siis ainakaan näissä Suomeen tuoduissa. Niillä oli kai jotain ongelmia sen materiaalin pakkaskestävyyden tms kanssa. Ihan maahantuojan kans näistä juttelin, kun ihmettelin, miksei meidän rattaassa sitä ollutkaan...

Että jos luukullisen haluaa, niin kannattaaa ostaessa varmistaa, että se löytyy.

Vierailija
19/35 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku sanoa niiden tarkan leveyden leveimmästä kohtaa? Meillä sais rattaat olla max 76 cm leveät. Onko noi pyörät isot? siis toimivatko lumisella tiellä? meillä on auraus vähän heikkoo...

Vierailija
20/35 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää vaille 7 päivää kesti toimitus ja tuli kotiovelle saakka. Ei paha :)

Renkaat ovat mielestäni ihan kunnolliset. Samaa kokoluokkaa kuin esim. Teutonian Mistraleissa (sattuvat olemaan tuossa vieressä helposti vertailtavissa :), joten kuvittelen niiden kulkevan lumisilla teillä vähintäänkin yhtä hyvin. Tämä oli yksi syy ainakin meillä niiden hankkimiselle eli kunnon renkaat ja " sirot" . Toki talvivarusteissa saattaa tunnelma olla aika tiivis, mutta läheisyys lämmittää :)

Noita mittoja kannattaa tarkistaa vaikka sieltä kotimaisen maahantuojan sivulta, mutta muistaakseni leveys oli 72cm (tai 74cm).

Käyttökokemuksia pitää odottaa vielä huhtikuulle...

T: MaalisPapu rv30+2