miltä tuntuu kun lapsivedet menevät vai tuntuuko miltään?
tai siis ennen kun alkaa valumaan mitään niin tunteeko sitä kun kalvot puhkeavat? vai huomaako sen vasta kun rupeaa lorottamaan?
Kommentit (14)
Mulla on mennyt vedet molemmilla kerroilla vasta synnytyssalissa ihan siirtymävaiheen lopussa eli juuri ennen ponnistuksen alkua. Kuului ja/tai tuntui sellainen poksahdus ja sitten valahti hirveät määrät lämmintä nestettä jaloille.
Tokalla kerralla se huvitti mua suunnattomasti koska olin juuri saanut hirveellä ähellyksellä sairaalavaatteet päälleni ja sitten kuului poks vaan ja ne menivät läpimäriksi =) Ekalla kerralla säikähdin kauheesti ja aloin huutamaan =)))
ssa, kun ei enempi tullut ja niin 5 vrk:n päästä käynnistetyssä synnytyksessä sit ihmeteltiin, miksei lapsivettä tule, vaikka kalvot puhkaistiin. Eikä tullu myöhemminkään, kun sehän oli jo lorissut etukäteen! Lapsi saikin jonkin tulehduksen ja joutui heti kotiuttamista seuraavana päivänä takas sairaalaan (joo olen katkera).
sellainen kuin vauva olis potkaissut yhtäkkiä tosi lujaa, sattui vähän. Ja sit alkoi lorista.
Pöntöllä sitten lorisikin kunnolla....
Yhtäkkiä alkoi vain tulvia. Istuin pissalla, joten aluksi en tajunnut sitäkään. Sitten kun en enää mielestäni pissannut ja koko ajan vain lorisi, alkoi meikäblondikin hiffata, missä mennään.
kun kalvot on puhjenneet, joten vaikka sitä vähän tihkuukin etukäteen, sitä yleensä tulee lisää jos synnytys ei vielä ole muuten käynnissä. Eli ei ihan henkilökunnan syy, jos lapsivettä ei ollut enää, todennäköisesti kyseessä oli muutenkin lapsiveden vähyys, mistä tulehdus johtui.
Vierailija:
ssa, kun ei enempi tullut ja niin 5 vrk:n päästä käynnistetyssä synnytyksessä sit ihmeteltiin, miksei lapsivettä tule, vaikka kalvot puhkaistiin. Eikä tullu myöhemminkään, kun sehän oli jo lorissut etukäteen! Lapsi saikin jonkin tulehduksen ja joutui heti kotiuttamista seuraavana päivänä takas sairaalaan (joo olen katkera).
ekalla kerralla huomasin vain pöydän kastuvan (olin jo synnärillä) ja toisella kerralla kuului naps/poks ja housut kastuivat. esikoisen vaippa vaan housuun ja synnyttämään :-)
tulemaan lirauksia... joita aluksi ihmettelin ja kun niitä vain tihkui lisää niin lähdin sairaalaan. Kaikki kolme synnytystä on lähtenyt samalla tavalla. Kaksi sitten käynnistettiin tipalla, kun ei omia supistuksia tullut.
Kolmanteen synnytykseen oltiin kanssa varauduttu tippakeikkaan, mutta yllättäen omat supistukset lähtivät käyntiin.
Kaksi ekaa synnytystä kesti 6 tuntia ja tämä kolmas kolme tuntia.
(Luulin että kiire ripuloimaan tms :-) ja sitten pöntöllä posahti ja alko lorisemaan.
Sairaalassa 2+3 yliaikaisena alko yhtäkkiä sänky kastua. Naapuri sängystä osattiin sanoa että on lapsivettä. Kätilö kehotti makuulle. Tuli puolen tunnin päästä tarkistamaan ja totesi että makaan lammikossa, piti siirtyä vessan puolelle. Vartin tärisin siellä säikähdyksestä, oli kovia supistuksia. Sit huomasin että jalkojen välissä roikkuu jotain, ihan ku kellertävää paksua limaa. Pari kätilöä ryntäs ihmettelemään. Pian se juttu oli lattialla, kalvoni siis. Vettä tuli edelleen rajusti. Kätilöt seiso silmät pyöreänä oven suussa, toinen sano et jumalauta ku paljo vettä! Mulla oli ihan alien olo! Jonki ajan kuluttua draama oli ohi ja supistukset loppu. kaks vuorokautta myöhemmin käynnistettiin ja kuuden tunnin punnerruksen jälkeen syntyi täydellinen pikku prinsessa!
Mut jäi kyl sellanen olo et mä olen täysin epänormaali yksilö, näitten lammikoitten ja kalvojeni kanssa. Oli niin raadollista hommaa etten muista mitään istukasta tai napanuorasta.
valui vähän vettä reisille.luulin sen olevan kuitenkin pissaa ja kirosin mielessäni huonoja lant.pohja lihaksia.laskettu aikakin olisi vasta 3viikon päästä.empä siis osannut epäillä mitään.iltapäivällä sitten kesken ruoan laiton tuli tulvimalla keittiön lattialle eikä nyt tarvinnut epäillä mistä on kyse.taisimpa yhden" voi herran jumala" sanoa ja sairaalaan.14 tuntia eteenpäin ja tyttö tuli.
Menin vessaan ja hiljakseen lorisi vettä pönttöön. Vähän aikaa siinä ihmettelin, että onks tää nyt SITÄ, ja sitten tulikin ensimmäinen supistus ja meikä hipsii tökkimään miestä kylkeen, että alas nousta, kohta mennään. Kuusi ja puoli tuntia myöhemmin vauva oli maailmassa. :)