Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riippuvainen isovanhemmista, vaikka ei haluttaisi, kohtalotovereita?

Vierailija
05.01.2006 |

Voihan suuri huokaus. Olen NIIN kyllästynyt siihen, että kun ottaa isovanhemmilta apua vastaan, niin he alkavat pompottaa kuin superpalloa. Todella väsyttävää.

Ongelmana se, ettei arki oikein pyöri, jos ei vastaanota sitä apua. Ja olenhan minä varsin kiitollinen siitä. On ihanaa, että lapsella on välittävät isovanhemmat.

Mutta olen NIIN väsynyt siihen, että kolikon kääntöpuolena on jatkuva puuttuminen elämääni, olemiseeni, tapaani ajatella jne. Isoäidin mielestä olen itsekäs, kiittämätön, huono äiti. Laiska. Hän on aina ensimmäisenä uskomassa minusta jotain pahaa. Yleisimpiä kommentteja on " sinulla on hullun elkeet" , jos joskus suutun siitä, että joudun kuuntelemaan jatkuvaa arvostelua.

Koko viime syksyn opiskelin ihan hullun lailla, jotta saisin opintoni päätökseen. Valvoin monet yöt lapsen kanssa, mutta silti painoin päivällä niin paljon kuin jaksoin. En aina jaksanut sitten ottaa vastaan isoäidin huutoja ja räjähdin. Hänen mielestään se on osoitus siitä, että olen kiittämätön paskiainen. Hän itse jaksoi nuorena kaiken ja oli aina hyvällä tuulella. Jos hän joskus suuttuikin, se johtui siitä, että muut olivat itsekkäitä.

Ilman apua en saisi opiskelujani loppuun. Lapsen päiväkoti on huonosti auki ja lapsi on niin usein sairas, että häntä joutuu hoitamaan usein enemmän kotona kuin päivähoidossa. Koulussa on todella paljon etätöitä, joita ei ehdi millään tekemään, jos ei käytä niihin iltoja ja viikonloppuja. Aiemmin olen tullut toimeen vähemmällä avulla, mutta en ole saanut suoritettua kovin paljoa. Nyt luen viimeistä vuotta (opinto-oikeus on päättymässä), joten täytyy rutistaa loppua kohden. Siksi siis olen riippuvainen avusta.

Mutta se on niin pirun tylsää :/

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten valmistuminen ja vapautuminen isovanhemmista!!

Onko kyseessä omat vai miehen vanhemmat? mitä mies tekee, auttaako?

Vierailija
2/5 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä on juuri saanut uuden työpaikan ja tekee pitkää päivää. Yleensä valvominen on sitä, ettei lapsen takia muuten tarvitsisi, mutta kun hän saattaa olla hereillä koko yön (jos on vaivaa), niin minä en saa unta, vaikka voisin nukahtaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun porukat sitten haluaakin avun käytännössä. Vie jotain jonnekin tai hae jotain siinä matkalla...kun sitä aikaa olisi.

Mutta jos mä rähähdän niin tulee hijaisuus tai mykkä koulu vastaan.

Vierailija
4/5 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin mielelläni käydä esim siivoamassa vanhempieni luona, mutta kun sitä aikaa ei yksinkertaisesti tässä elämänvaiheessa ole yhtään liikaa

ap

Vierailija
5/5 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi aikoinaan suurimman osan meidän häistä, jolloin vaati myös päätäntävaltaa siihen keitä kutsutaan, missä häät pidetään ja mitä tarjotaan. Kun kerran olimme sanoneet jotain väärää, tuli tekstiviesti, että emme osallistu häiden maksuun. Asioista ei oltu edes yritetty keskustella ennen sitä. (Katkerana edelleen...) Asuimme myös heidän omistamassa asunnossa, jossa alhainen vuokra. No siinä tilanteessa heillä oli hyvä määräillä meidän asioista, kun voi uhkailla vuokran nostolla. Sanoivat mm. että jos mieheni polttaa edes silloin tällöin, niin vuokra nousee. Toisaalta suurelta osin heidän ansiostaan nyt asutaan omassa omakotitalossa, eli asioiden hyväksyminen silloin kannatti. Mutta kyllä nyt on vapautunut olo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan