Uniapnea
Onko kenelläkään? Olen menossa testeihin ja haluisin vähän etukäteen valmistautua mitä ehkä on tulossa..
Kommentit (47)
Todennäköisesti uniapneadiagnoosi on tulossa. Tuttavista kaikilla lihavilla on todettu uniapnea. Ryntäsivät testiin sen jälkeen, kun Yön laulaja kuoli hoitamattoman uniapnean seurauksiin.
Maskeja on erilaisia. Vaadi sellainen, joka sopii sinulle. Esim minulla nenämaskit vuosivat kaikki silmään. Sierainten päälle tuleva maski on parempi.
Alussa tottuminen oli vaikeaa. Jotenkin se alkoi kuitenkin sujua. Olisiko siinä muutama viikko mennyt. Nykyisin laite rauhoittaa uneen. Päiväväsymys katosi kokonaan. On myös kiva, kun laitteesta näkee monta tuntia on nukkunut.
En olisi enää ilman. (Ellen sitten jostain syystä parantuisi.)
Diagnoosihan se sieltä on tulossa.
Minulla todettiin keskivaikea uniapnea. Lähes kaikki tuttavat ovat saaneet diagnoosin, lihavista kaikki. Suuri osa naisiakin.
Diagnoosi tulee. Iso osa aikuisista suomalaisista sairastaa uniapneaa, lähes kaikki tietämättään!
Vierailija kirjoitti:
Eikö hoitoon ole muuta keinoa kun tuo cpap?
Minulla on taatusti uniapnea, mutta en ole hakeutunut hoitoon.
En tottunut edes purentakiskoon, miten sitten tuommoiseen naamariin.
Yritä sitten tottua kuolemaan, joka on hoitamattoman uniapnean seuraus.
Itse pääsin uniapneasta ja cpap-laitteen hurinasta heittämällä muijani pihalle. Hänen mukana meni myös kymmenien kilojen ylipaino. Suosittelen muillekin miehille tätä kuuria.