Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muka uskallamme????

Vierailija
05.01.2006 |

HAnkkia / suunnitella toista lasta, kun tuntuu tulevan eteen kokoajan vastoinkäymisiä ja vaikeita aikoja...

Esikko on nyt 1v10kk ja olemme välillä puhuneet toisesta lapsesta. Taloudellinen tilanne kuitenkin pelottaa, kun joudun taas äippärahalle ja jatkossa sitten täytyy maksaa kahden päivähoitomaksut + muuttaa isompaan kämppään. Miten sitä selviää. Miten radikaalisti toinen lapsi muuttaa taloudellista tilannetta? Tuntuu että selvitään nyt juuri ja juuri, vaikka olen töissäkin.

Toinen juttu on sairastelu. Nytkin joulun ja uudenvuoden pyhinä koko perhe sairasteltiin tosi paljon ja kun rupesimme ajattelemaan että pakkaa olisi ollut sekoittamassa vielä pieni vauva, niin HUH HUH!

Esikoinen on käynyt monien korvatulehdusten takia jo yli vuoden silloin tällöin lääkärissä ja lääkäri-maksut ovat aika kovia...Käymme nimittäin yksityisellä ainoastaan, kun terkkarista niin huonot kokemukset (traumat). Mitä jos toinenkin lapsi sairastelee yhtä paljon?

Miten siis uskaltaa tehdä päätös toisen lapsen hankinnasta???

Neuvokaa kokeneemmat!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on toivottu ja haluttu ja teillä on varaa niin tee! jos tuntuu noin saakelin vaikeelta niin älä!

as simple as that.

Vierailija
2/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotelkaa vuosi tai pari...Esikoinen on jo päässyt vaipoistaan ja syö/pukee itse. Sekin on pieni helpotus äidin elämässä ;)

Meidän lapsilla on ikäeroa 5v. Isompi ehti olla hoidossa pari vuotta ja me saatiin rahatilannekin tasautumaan hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin johan sulla on vanhempi lapsista eskarissa, joten se niistä hoitomaksuista... Tee nyt kun vielä saat lapsia..

Vierailija
4/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan siltä, että nyt ois oikea aika, mutta toisaalta miettii jaksamista...

Vierailija
5/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tila ei riitä, sitten muutatte isompaan, ei se välttämättä kalliimmaksi tule jos sijainnilla ei ole niin väliä.

Otatte vakuutuksen uudelle lapselle, niin voitte käyttää yksityisellä.

Älä ota elämää niin vakavasti, asioilla on tapana järjestyä :)

Vierailija
6/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kun haluisin, ettei lapsilla olis ihan kamalan suurta ikäeroa. Olisi kiva kun voisivat leikkiä yhdessä ja olla myös ystäviä. Mieheni veli on häntä 4 vuotta vanhempi ja hän kertoi etteivät he oikeastaan leikkineet koskaan yhdessä, kun mieheni tuli leikki-ikään, isoveli oli jo sen verran iso poika, että pihalta löytyi omat kaverit...

Kyllä tää tuntuu niin vaikeelta...En halua tehdä hätiköityjä päätöksiä

-ap

Vierailija
7/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole rahallisesti huonompi tilanne jos jään kuopuksen kanssa kolmeksi vuodeksi kotiin..? Luulen että tilanne olisi parempi kun olisivat molemmat hoidossa. Mitenköhän paljon sitä sisaralennusta tulee??

Täytyy myöntää etten ole muutenkaan kotiäitityyppiä, mutta se ei tarkoita sitä ettenkö rakasta lapsia ja toivoisi edelleen sitä yhtä lisää...Eli kolmen vuoden kotonaolo ei minulle oikein sovi.

Tämähän on todella iso asia ja päätös ja minusta se kuuluisi ottaa vakavasti. Pohditaanhan tässä sitä, että tuodaanko tähän maailmaan ja perheeseen aivan uusi IHMINEN!! Se vaikuttaa loppuelämäämme!

-ap

Vierailija
8/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että yhden ja kahden lapsen äidit on suurimpia valittajia.

Vierailija
9/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin älä tee lasta, mutta jos ajattelet lastasi tee sisarus ja heti.....

itselläni on 5v. nuorempi veli eikä me edes tunneta toisiamme, hän on nyt murkku-iässä ja minä perheellinen, eipä hirveästi yhteistä..... olen kateellinen niille joilla on suunnilleen samanikäisiä sisaruksia kun niistä on seuraa koko elämän ajan, senkin jälkeen kun vanhemmat kuolee ja avioeron sattuessa yms. kriiseissä.

sisaruussuhde on kuitenkin elämän pisin suhde!

Vierailija
10/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tiedänkin. Itselläni on kaksoissisko, joka on aina ollut paras ystäväni ja perheeseen kuuluu vielä 3 vuotta vanhempi isoveli, jota näen ehkä kymmenisen kertaa vuodessa sukulaisilla ja juhlissa. Tullaan ihan hyvin toimeen, mutta ei ole paljoa yhteistä edelleenkään, vaikka näin aikuisena tuo 3 vuotta ei pitäisi enää vaikuttaa.

Sen takia tämä nyt stressaakin niin paljon kun päätös pitäisi tehdä nopeasti. En todellakaan halua lapsilleni suurta ikäeroa. Onhan siinä toki se ilo ( niinkuin joku jo mainitsikin ), että esikoinen osaisi jo pukea ja laittaa itselleen joku välipala yms. jos odottaisi pari vuotta lisää. Mutta sehän olisi vanhempien etua, ei lapsien, eikö??

Jos kevään / kesän aikana alkaisimme yrittämään ja lapsi syntyisi vaikka -07 keväällä, niin lapsille tulisi 3v ikäeroa, onko hyvä vai liikaa??

Mä oon tälläinen tyyppi joka tahtoo tehdä kärpäsestä härkäsen.. ;O)

-ap

Vierailija
11/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,en nyt oikein ymmärrä mistä kiikastaa? Miehesi ei siis halua lisää lapsia? Kysymykseesi on hankala vastata,siis siihen uskaltaako tehdä lisää lapsia ;). Meillä ei olla suunniteltu asioita liikaa,toka raskaus oli vahinko (ihana sellainen).Lapset eivät ole sairastelleet juuri lainkaan,vaikka ovat olleet hoidossa (ei yhtään korvatulehdusta kenelläkään).Elämä on muutenkin tosi ihanaa kolmen kanssa,5v ja 6v leikkivät keskenään ja vauva seurailee heidän touhujaan.Vauvan hoito sujuu rutiinilla enkä stressaa tyhjänpäiväisistä asioista.Kuopus on nukkunut täydet yöt 3kk lähtien.Uusi raskaus on aina " hyppäys tuntemattomaan" ,kukaan ei voi ennustaa millaisen lapsen juuri sinä saat :) .Jos mieli tekee toista lasta niin antaa palaa,kaikki muut asiat järjestyy.