Mä en tajua tuota rekkaprotestia
Miten ne oikeasti kuvittelevat saavuttavansa päämäärän terrorisoimalla muiden liikennettä? Tuollainen lapsellinen machoilu ja kiristys kääntää yleisen mielipiteen heitä vastaan. Vastenmielistä.
Kommentit (23)
Asia koskettaa meitä ihan jokaista. Kun kuljetuskustannukset nousee, myös tuotteiden hinnat nousevat.
Tekisi parempia sopimuksia eikä itkisi.
Koskee se hintojen nousuna muuta rataa pitkin, niinkun 10 tiesi.
Meiltä taviksilta se hinta loppujen lopuksi aina otetaan!!
3
Palvelut ja lähituotteet.
#10 huusi puskista:
Asia koskettaa meitä ihan jokaista. Kun kuljetuskustannukset nousee, myös tuotteiden hinnat nousevat.
Se ei ole kanssa-autoilijoiden vika.
Kukaan ei pysty sanomaan etteikö asia koskettaisi itseään, koska jokainen kai käy kaupassa ja ostaa ja syö jotain tuotteita, joita on kuljetettu tien päällä. Miettikää asioita hetki ennenkuin viisastelette täällä, kiitos!!
Käytännössä joka ainoaa, tavallisessa kaupassa myytävää tuotetta kuljetetaan.
tai järjestäisivät jotain mielenosoituksia. Mitä ihmeen hyötuyä siitä on että pistä viattomat sivulliset kärsimään pilaamalla suomalaisten keskikesän juhla?
Kuljetusbisneksessä on paljon järkeistämisen varaa.
Totta ihmeessä kuljetetaan kun esim. Suomessa on noin yksi meijeri joka valmistaa vaikkapa Lempi-juustoa. Siinä saa proteiini kyytiä edes takaisin ja rekkakuskit töitä.
#16 urputti nimettömänä:
Käytännössä joka ainoaa, tavallisessa kaupassa myytävää tuotetta kuljetetaan.
saavat oikeasti julkisuutta hiukka enemmän kuin jollain kutuisella mielenosoituksella. Mitä enemmän asia koskettaa meitä kaikkia, sen nopeammin valtiolta vaaditaan jotain ratkaisuja. Ja jokainen lapsiperhe autolla lähtiessään pakkaa mukaansa kunnon eväät ja riittävästi juomaa ja muita tarvikkeita jos menee jonottamiseksi! Go rekkamiehet go!
nimenomaan, menisivät sitten vaikka lakkoon? ...Ja pilaisivat keskikesän juhlan... ja paljon muutakin, kun kaupoista loppuisi ruoka.. tehtailta työ, kun kukaan ei tavaraa kuljeta eteenpäin..
mutta olisi paljon ymmärrettävämpi juttu. Ja lisäksi laillinen, toisin kuin liikenteen tahallinen häiritseminen.
Mieluummin valtio keventää tuloveroja, jonka jälkeen kuluttajalla on paremmin varaa maksaa kohonneet hinnat.
Täältä suunnalta lähtee kannustusta!
Bensaveroja alaspäin.
Mielenosoittaminen ei ole machoilua.
sillä vaativatkin sitä vain rahtareille (ei tavallisille pulliaisille)
Miksi eivät siirrä omiin maksuihin korottuneita bensakustannuksia? Niin meillä tehdään. Jos henkilötyö maksaa enemmän, asiakkaat maksavat enemmän. Niin yksinkertaista. Miten voi olla oikein kohdistaa protesti ihmisiin, joilla ei ole osaa eikä arpaa heidän taakkaansa? Minun mielestäni bensavero voi olla vielä korkeampikin, mutta kuten suurin osa kansasta, olin sitä mieltä, että terveydenhuoltoala kaipaa lisää palkkoja.
Edelleen siis sillä kannalla, että kiusantekoa ja machoilua, vaikka itse en autoilekaan juhannuksena.
Tässähän on kyse nimenomaan kuljetusyrittäjien palkoista (pienillä yrittäjillä ei ole mahdollisuutta maksaa enää itselleen palkkaa)? Hintoja ei voi laittaa kuljetuskustannuksiin, koska asiakkaat eivät ole valmiita maksamaan enempää. Käytännössä siitä seuraa se, että vain isot firmat kannattavat (syövät pienet), josta pidemmän päälle seuraa se, että kilpailu vähenee ja pikkuhiljaa hinnat nousevat. Sillä taas todennäköisesti on seurauksia ruuan hintaan yms...
Mutta minä en ole kuljetusyrittäjä enkä sellainen vaimo, joten asia ei minua henkilökohtaisesti kosketa...