Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤HELMENKANTAJAT torstaina¤¤¤

05.01.2006 |

Huomenta kaikki helmenkantajat !!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt itkenyt kaksi päivä, mies on iltavuorossa tän viikon ja kun hän lähtee, itku on herkissä. yritän kovasti olla itkemättä kun on kaksi isompi lasta minun vastuulla, mutta kyllä tytöt ihmettelevät että mitä tuota äitiä oikein vaivaa.

Jeltsu&masu 36+1

Vierailija
22/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihan normaalia tuo itkeskely. Olen ainakin itsessäni myös huomannut että mitä pidemmälle tää raskaus menee niin sitä itkuherkempi olen!! Voin ruveta itkemään kun mies lähtee illalla treeneihin!! =) Tai esim tänään kun soitin hänellä ja kysyin josko oltais voitu mennä yhdessä syömään hänen lounastunnillaan, ja hän olikin parasta aikaa syömässä!! Ja mä rupesin itkemään puhelun jälkeen!! =) Taitaa vaan tunteet olla niin pinnassa kun synnytys lähenee.

Kisu ja nappula rv 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin siis hänelle enkä hänellä !! =)

Vierailija
24/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISYYSLOMASTA ensin. Mieheni tulee olemaan kotona 5-6 viikkoa vauvan synnyttyä, kuten oli esikoisestammekin. Eli isyysloma+talviloma+pekkaspäiviä. Riippuu vähän milloin vauva syntyy, sillä aiomme pitää esikon joka tapauksessa kotona koko maaliskuun. Sen jälkeen hän jatkaa tarhassa kahtena päivänä viikossa, vähän lyhyempiä päiviä. Hei, jonkun idis olikin hyvä, että ottaa kesäloman päälle osan isyyslomasta niin saa olla pidempään kotona kesällä.. täytyykin pistää korvan taakse :)

RASKAUSARVISTA: ei ole vielä tullut yhtään. Esikoisestakaan ei tullut, joten voi olla että nytkin niiltä vältyn. Tosin nyt mulla oli yli 10kg enemmän lähtöpainoa eli vatsanahka joutuu nyt venymään ehkä enempi. Saas nähdä miten käy.

Tänään oli neuvola. Painoa on tullut lähtöpainoon +7,5kg mihin neuvolantäti oli oikein tyytyväinen (ylipainoa oli siis jo valmiiksi). Viimeiseen kolmeen viikkoon on tullut vain ½kg. Vauva oli hänen käsituntuman mukaan raivotarjonnassa, hyvä näin. Sykkeet oli 138, alhaisemmat kuin ikinä, mutta hyvin hyvin tasaiset, joten vauva veteli hirsiä siellä. Ihan paikallaan oli myös, yleensä karkailee anturin alta. Muutoin vauva on kyllä möyrinyt ihan hirveästi! Mutta 3vk sitten oli perätilassa, että ehkä on möyrinyt itseään oikeaan asentoon siellä :) Sf-mitta oli 30cm.

Pissassa oli vähän valkuaista, joten vein tk:een pissanäytteen. Yritin just soittaa pikatuloksia, mutta vaihteessa on ruuhkaa. Tarkempi viljely (mahdollisen virtsatietulehduksen epäilyn takia) tehdään ja sen tulokset saa maanantaina. Mulla ei ollut hirveä pissahätä kun annoin näytteen neuvolassa ja olin just kävellyt ½ tuntia sinne supistuksissani joten kohonnut arvo (yksi +) johtui varmasti siitä. Mitää oireita mulla ei mistään virtsiksestä ole, enkä ole sitä eläissäni sairastanut. Mutta voi kuulemma olla merkki raskausmyrkytyksestä ja siksi se otettiin. Muita merkkejä siitäkään ei kuitenkaa ole, kuten turvotusta, korkeaa verenpainetta, kovaa painonnousua, kutinaa tms. Noh, kai se on hyvä tarkastaa kuitenkin.

Eipä tässä kummempia. Menenkin tästä ihastelemaan pienenpientä toppahaalaria minkä ostin vauvalle tänään :) Ostin pienimmän, 50-56cm, koska se oli itse asiassa aika valtavan kokoinen ollakseen noin pientä kokoa. Siitä saa jalkaterät vielä uloskin, joten varmasti riittää. Mullahan on LA vasta helmikuun lopulla ja tuskin sitä kauaa sitten edes tarttee.

t. Mikaela ja rakkaani rv32+3

Vierailija
25/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinänsä ihan hyvä, että avasin koneen vasta nyt. Olenpa saanut edes pari lisäimua ommeltua... Nukuin sit tänä aamuna " pommiin" . Yllättävää, että nyt sit sai taas nukuttua turhankin hyvin, kun viime yö meni kylkeä kääntäessä.

No, sit omat kommentit päivän aiheisiin. Meillä vyötärönympärys oli noin 96 cm ja sf 32 cm tossa alkuviikosta. Mulla maha on loppujen lopuksi melko pieni, vaikka kohdulle kokoa onkin kertynyt. Eilenkin synnäriin tutustumisen yhteydessä " vakoilin" muiden tutustujien mahoja ja kyllä minulla oli sieltä pienemmästä päästä. Hassua. En oikeen käsitä, että mihin tässä natusessa kropassani se vauva pystyy piiloutumaan... Raskausarpia ei myöskään ole vielä tullut yhtään. Niiden tulemista pystyy myös käsittääkseni vähän ennustamaan omasta äidistään ja minun äidille ei tullut kuin viimeisestä (kolmannesta) raskaudesta (eli minusta ;) ) muutama kappale.

Sit isyyslomaan. Meillä pidetään isyyslomaa se täydet 3 vkoa. Hei kotiuduttuamme olis tarkoitus pitää 2-3 vkoa. Vielä emme tiedä, että säästäisimmekö muutaman isyyslomapäivän hieman myöhemmin keväälle, jos vaikka pystyisimme lähtemään isäni 60 v juhliin. Tähän reissuun ei normaali viikonloppu riitä, kun matkaa on. Tulee muuten liian rankka reissu vauvalle, jos joutuu vain yhden päivän välillä olemaan autossa yhteensä 1 000 km. Saa nyt sitten nähdä, että miten tilanteet menee, että pystymmekö lähtemään tuohon reissuun ollenkaan vai ei.

Kesällä olemme sitten yhtä aikaa kotona yhteensä semmoiset 7 vkoa. Meillä menee tuolloin mukavasti ristiin kesälomat ja vanhempainvapaat. Siis mieheni jää kesän lopulla vanhempainvapaalle vauvaamme hoitamaan.

Ihanaa muuten, kun on pitkä viikonloppu tulossa!

Kirppu 35+5

Vierailija
26/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on seurattu vauvan kasvua tarkemmin siitä asti, kun rv:lla 32 terkka sai sf-mitaksi saman 25 cm joka oli ollut edelliselläkin mittauskerralla (rv 29). Eikä se siitä ole kauheasti kasvannut, rv 35 mittaustulos ensin 26, mutta kun terkka oikein venytti nauhaa saatiin se nousemaan 28:een. Tuo sf-mitta on mun tietääkseni ikiaikainen jäänne ja lienee käytössä vain siksi, ettei parempaakaan ole keksitty :). No juu, mutta pariin kertaan on vauva ultrattu ja pienikokoinenhan se on, tänään arvioitiin parikiloiseksi. Vauva kuitenkin liikkuu ahkerasti ja virtaukset ok, joten en ole huolestunut. Kerkii vielä kerätä painoa ennen syntymää, ei näytä siltä että olisi sieltä heti tulossa.

Mistä kohtaa tuon mahanympäryksen olette mitanneet? Mä mittasin navan kohdalta ja sain tulokseksi 96 cm.

Raskausarpia mulle ei ole (vielä) tullut yhtään, painoa tuollaiset +6 kg.

KL rv 36 sharp.

Vierailija
27/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupungilla toissapäivänä ja sanoin kotona miehelleni että näin koruliikkeessä ihanan kaulakorun, jota en kyllä kokeillut. Kauhistelin vielä sen hintaa alennusten jälkeenkin (170¿) ja mieheni kysyi missä sen näin ja sanoin että siellä mistä kaikki korut ostetaan. Eilen sitten mieheni tuli paketti kädessä kotiin, että tässä on jotain vaimorakkaalleni :)

Se ei vielä tuonut kyyneliä silmiini vaan se, että koru ei ollutkaan niin ihana kaulassa mitä olin luullut ihastuksissani (sovittamatta sitä). Se oli jotenkin liian lyhyt (sitä ei pysty jatkamaan) ja aiheutti myös sen, etten voinut käyttää mitään muita kaulakoruja samaan aikaan. Haluan ehdottomasti pitää kaulaketjussani esikoisen kastesormusta aina. Tänään sitten ehdotin kyyneleet silmissä miehelleni että josko palauttaisimme korun, koska oli kuitenkin niin kallis, että jos en sitä pysty paljoa käyttämään, niin se on sitten kurjaa. Tottakai hän suostui siihen, mutta minulle tuli NIIN hirvittävän paha mieli, että olen kyynelehtinyt koko päivän :(

Oma rakas kultani ostaa minulle ihanan yllätyksen ja minä haluankin palauttaa sen. Tiedän, eihän se ole kuin koru eikä se maailmaa kaada, mutta minun maailmaani se kyllä keikautti tänään :`( Tänään mennään sitten palauttamaan koru, saadaan siitä lahjakorttimuodossa rahat takaisin. Mieheni sanoi, että katsotaan minulle vaikka jotkut kivat korvikset sitten tilalle. On hän niin ihana ja ymmärtäväinen kyllä :) Ja minä tällainen ikävä, vaikea noita-akka, nyyh... :( Hitto näitä hormoneitakin, eivät todellakaan helpota elämää!

t. raskaudesta ja rakkaudesta sekaisin, Mikaela

Vierailija
28/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennestään laihtumisen ja lihomisen jäljiltä. Ja siitä ei ole kai paluuta, että mun iho on sitä tyyppiä joka muodostaa herkästi arpia. Olen rasvaillut... Mutta olkoon, enpä sit käytä paljastavia vaatteita! =)

Olen yksikseni ollut nyt pari päivää kotosalla, kun mies on töissä kellon ympäri. Tylsää! Heillä on nyt ylityökausi menossa. Aamulla saan pusun ja aamupalan vuoteeseen (pahoinvointia vieläkin aamusella, apuaa) ja illalla väsyneen miehen köllöttelemään sohvalle. Onneksi hänellä on lomaa varattuna 5 viikkoa huhti- ja toukokuulle vanhoja lomia säästettynä ja sen päälle (sitä ennen siis) ne kolme viikkoa isyyslomaa sovittuna pomon kanssa alustavasti. Kesäloma (tämän vuoden) on kuulemma juhannuksesta neljä viikkoa eteen päin, että toivottavasti näen hiukan enemmän häntä tässä tulevaisuudessa! Tosin meillä alkaa se rakennusprojekti ihan kohta, eli sielläkin varmaan aikaa menee. Rakennuslupa saatiin viikko sitten! =)

Olo on ollut muuten ihan hyvä, mutta ruoka ei maistu yhtään! Juuri äsken tein itseleni herkkuruokaa, enkä saanut alas kuin puolikkaan kanafileen palan jos sitäkään. Iltasella supistelee hiukan. Ei kuitenkaan kivuliaasti.

Olen tämän viikon ostellut puuttuvia tarvikkeita ja laitellut kamoja kuntoon. Vielä puuttuu aikas paljon pikkutilpehööriä ja hoitopöytäratkaisu. Aajttelin nyt sit päätyä sellaiseen Elfa.korisysteemiin ja verhoilla sen jollain nätillä kankaalla. Siihen päälle sitten joku puinen hoitotaso esim. Lisäksi mun pitää pestä vielä vaavin vuodevaatteet ja pienet vaatteet. Nyt päädyin siihen, että pesen ne vaatteet, jotka koskettavat suoraan vaavin ihoa, eli potkarit ja bodyt sekä vuodevaatteet..

Synnytystapa-arvio lääkäri on viikon päästä perjantaina. Osaako kukaan kertoa, mihin pitää varautua. Siis mistä ronkitaan jne. Kun ei meitin neuvolassa sitä ainakaan ultralla tehdä... Siis lähinnä pelkään, jos ne ronkkii peräsuolenkin kautta lantion tilavuutta.. (sori näin suora ilmaus..)

No niin sellasta tänne itkuherkkyyttä on ilmassa täälläkin, muka jotenkin masentaa yksin olo... Vaikka tosiaalta saa enemmän aikaseksi. Palaan nyt sit neulomaan vaavin housuja valmiimmaksi.

T: Minna ja Onnielsa 34+4

Vierailija
29/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miina1980:

Vielä puuttuu aikas paljon pikkutilpehööriä ja hoitopöytäratkaisu. Aajttelin nyt sit päätyä sellaiseen Elfa.korisysteemiin ja verhoilla sen jollain nätillä kankaalla. Siihen päälle sitten joku puinen hoitotaso esim.

Ostin juuri muutama viikko sitten Elfan hoitotason (ks. esim. http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/tuoteesittelyt/elfa.html), siihen ei siis tarvitse ostaa lisäksi mitään erillistä tasoa. Kolme laatikkoa oli paketissa valmiina ja kolme pientä aion siihen hankkia lisää. On muuten tosi näppärän oloinen (vaikkei tositoimiin ole vielä päästykään) ja kun ei enää hoitopöytänä palvele niin pääsee jatkokäyttöön vaatehuoneeseen. Hintaa kannattaa hieman katsella, mun kierroksella hinnat vaihteli välillä 79,90 - 119 e.

KL

Vierailija
30/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla ei yhden yhtä arpea ( ehtii kyllä vielä paukkuu ) Rasvaan aina suihkun jälkeen sillä body shopin kaakao puikolla, joka kuulemma " ehkäisee" niiden syntymistä . Vielä ollaan siis selvitty ilman vaikka mitäs sitten jos tuliskin -onhan ainakin tieto että ollaan sitä tässä äitejä ;)

Miina1980 siitä synnäri arviosta, juuri oikein ilmaistu eli peräsuolen kautta kurkkaus lantioluihin, yök ja sitten ultrataan vauva, jippii ja sitten vielä ne lantioröntgenit jos tarvii, jep. Muistan kun esikoisesta olin synnäriarviossa ja vielä yliaikakontrollissa niin kolme lääkäriä ihan vaan " kopas " noita lonkkia kun kukaan ei osannu päättää että mahtuuko tulemaan . Viimeisestä lääkäristä kyllä jo pomppasin pöydältä ylös ja ilmoitin silloin lähteväni kotiin ! kerran sen kestää mut ei kolme ... No kyllä oli suoli seuraavan päivän aika " pitkällä "

minkki ja oskari jälleen 33+2

Vierailija
31/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensiksi Kisulle: ettei olisi lapsivesi alkanut tihkumaan? kannattaa kyllä käydä tarkistuttamassa tilanne, mulla alkoi esikoiselta tihkua, eikä sitä huomioitu sen kaiken ronkkimisen ja tutkimisen ohessa ennenkuin olin niin hemmetin kipeä. sitten otettiin verikokeet ja tulehdusarvot huiteli liki kolmeasataa... sitten hätäsektioon. tyttö heti lastenosastolle ja antibioottia suoneen. mutta lopulta kaikki hyvin.

isyyslomasta, meillä pidetään ainakin viikko jossei toinenkin heti perään, on nuo hevoset tuolla tallissa ja minä en kaikkee ehdi tekemään, nytkin kun tekee tallihommia hiljaa hissukseen niin kyllä iltaisin supistelee aika mukavasti. mutta onneksi on aviomies joka sitten ottaa lomaa töistä että voi tehdä töitä kotona, ja kun etäkonekkin hommattiin niin oikeita töitäkin voi kotoa hätätilanteessa tehdä.

ensi viikolla on synnytystapa-arvio, jospa sitten paljastuisi vauvan sukupuoli, ja vihdoin saan painoarvion, sitä ei ole kertaakaan tehty, edes käsikopelolla. tää meijän neuvola on niin käpylä, sielä kaikki asiat hoidetaan paperilla, ei tietokoneella, ainoat vimpaimet on doppler, digitaalivaaka (luksusta) ja mittanauha. ultrassa käydään kahdesti sairaalassa. ja se tätikin on vähä hassu...

tulipas pitkää tekstiä, muuten sit voidaan olosuhteisiin nähden mukavasti, supistelee ja selkä on kipee, ankan tahtiin kävelyä, nenä tukossa jne. mutta tähän kaikkeen on hyvä selitys! ja se loppuu joskus.

Vierailija
32/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, miten sulle kävi esikoisen kohdalla! Onneksi kaikki sitten meni hyvin!!

Täytyy tarkkailla tilannetta täällä, nyt ei oo taas meinaan mitään vuotanut moneen tuntiin. Toivotaan ettei vielä ole tuloillaan!

Kisu

Vierailija
33/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis kolmas raskaus menossa eikä kummassakaan raskaudessa ole arviota tehty mitenkään muuten kuin ultralla. Ei edes sisätutkimusta! Alkaa vähän epäilyttää tää meidän sairaalan meininki... Vai liekö muka näkevät sit jo niin hyvin ultralla että varmasti mahtuu? Tyttöä odottaessa muistan vieläkin kun se hoitaja katsoi ultralla ja tokaisi vaan että mahtuihan se ensimmäinenkin (48cm/3120g että pieni oli..) tulemaan joten mahtuu seuraavatkin. Toisen painoarvio oli kuitenkin jo puoli kiloa isompi siinä vaiheessa... Ei siellä muutes ole ollu edes lääkäriä paikalla! Hoitaja katsoo ja sillä hyvä. Täytyykin varmaan nyt ihan tarkkaan kysellä itse kunhan pääsen sinne ultraan. Mulla kun tosiaan nuo sf-mitat huitelee taivaissa...

Muuten täällä kaikki mukavasti tällä hetkellä. Toukka myllää koko ajan, koska ei ole laskeutunu yhtään on vissiin hyvin tilaa vielä pyöriä. Äitistä vaan tuntuu jo melko ikävältä... Ja VÄSYTTÄÄ! Esikoinen heräs viime yönä puoli yksi ja sai päähänsä että on aamu ja täytyy lähteä alas katsomaan lastenohjelmia. Siinä se tunnin rutkatti vieressä muutaman minuutin välein jotakin, pelotti ja janotti ja pissitti ja ne kaikki tavalliset. Ei siis millään olis jatkanu enää uniaan. Minä nukahdin varmaan aiemmin kuin se... Aamulla onneks nukkui sitten edes kahdeksaan saakka ja kuopuskin puoli yhdeksään.

Noista nukkumisasennoista muuten... Minä en ole osannu asetella tyynyjä mihinkään puolelle, tuntuu että ahdistavat ja tukehduttavat. Kaikkein paras apu on tuo mies kun heittää toisen jalkansa sen selän päälle....

Että ei tänne sen kummempia!

Annunen 35+ 3

Vierailija
34/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh, eipähän sinnekään ole vielä koskaan mitään työnnetty... =)

leenu

Vierailija
35/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leenu ja Miina ja muut ,Älkää saako mun kokemuksesta mitään huonoa, mä tiedän mihin oon menossa ja tosiaan niinkuin jo ilmaisin edellisessä viestissä että jos yksi lääkäri vaan kokeilee, sitä ei ehdi edes huomaamaan . Rentoutuu vaan ja miettii sitä ihanaa nyyttiä ;) mutta mulla oli silloin kolme.... jep yök...

kaikenkaikkiaan ihanaa loppiaista kaikille :) tää menee ny jääkaapille TAAS !

minkki 33+2

Vierailija
36/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeen tehdään?????

mulla oli tänään vika neuvolalääkäri eikä se kaivellut ku normaalit kaivelut,eikä persaukkoa ainakaan, emmä nyt niin turta voi olla ;)))))

eipä kyllä mulle taidettu semmosta 10 vuotta sittenkään tehdä,eikun kävinhän mä oikeen röntgenissä kun veikattiin isoa lasta,mut ei ollut iso lapsi sitten.

perkele lensin äsken polvilleni tuolla kauppamatkalla...

kuumetta ja vauva 35+5

Vierailija
37/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin lahjaksi toi Elfan hoitotaso kun esikoista odotettiin. Käytössä oli loistava siis hoitopöytänä ja myöhemmin vaatehuoneessa muussa käytössä. Nyt on taas kaivettu esiin komerosta ja pääsee siihen tehtävään mihin suunniteltukin :)

Synnytystapa-arvio on mulle tehty kerran eikä siellä mitään peppua ronkittu!!! Tehdään taas viikolla 36 ja toivon, että silloinkin peppu jätetään rauhaan ja keskitytään niihin olennaisiin paikkoihin.

Isyyslomasta kun on ollut puhetta niin kerrompa minäkin. Mieheni ei pidä varsinaista isyyslomaa kun on hänen työssä menossa nyt sellanen aika ettei sovi, enkä minä vaadikkaan pitämään. Hän jää kuitenkin talvilomalle tasan sinä päivänä kun minä saavun vauvan kanssa kotiin. Mitään järkeä ei ole lomaa ennemmin aloittaa sillä sillonhan sitä apua vasta tarvitsen kun kotiin pääsen. Esikko on myös lomalla leikkikoulusta sen ajan kuin miehenikin. Näin saadaan rauhassa tutustua uuteen perheenjäseneen ja katella millasta se arki vauvan kanssa on :)

Nyt taas soffalle töllöttään telkkua...

Birdy ja Inkku 32+5

Vierailija
38/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuossa päivällä hammaslääkärissä, seuraavan kerran olis vasta puolentoista vuoden kuluttua, lähettävät sitten lapun kotiin niinkuin tälläkin kertaa. On se vaan hyvä ettei itse tartte pitää huolta millon pitäis tilata hampulääkäri, meinaan mulla ainakin toi dementia vaivaa, myös ei-raskaanakin! Ja nyt taas pääsin koneelle, kun mies lähti pelaamaan sulkista kavereiden kanssa, onneksi! Mulla on nyt viimeisen viikon aikana mennyt hermot mitä pienemmistä asioista, tosin olen aina ollut vähän hermoheikko tapaus, mutta... Tänään siivosin aamusella keittiön ja tiskasin, ja kun sitten tulin tuolta keskustasta oli mies tullut kotiin ja levittänyt vaikka mitä papereita pitkin pöytää... Otti päähän! Mutta tätä nää viimeset viikot sitten kai ovat...

Tuosta vatsankasvusta... Rohkenin ottaa mitan esille ja mitata, oli jo huikeat 117cm!!!!

Noista hoitopöytä-asioista... Me saatiin joululahjaksi hoitoalusta, joka sitten sijoitetaan kodinhoitohuoneen pöydälle, kun vaavin hoidot aloitetaan, tai ehkäpä jo pikapuoliin, mun mielestä on vaan niin ihanaa katsella noita pieniä vaatteita ja muita tavaroita mitä ollaan hommattu vaaville...

Tulipas taas kirjoitettua, mutta onneksi vähän vähemmän kuin päivällä...

Napero ja masukki 35

Vierailija
39/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi et moni jo oireilee synnytyksen lähestymistä! Jännää... Mulla ei mitään oireita ihan vain hankalaa oloa ison mahan takia. Mulla esikko meni viisi päivää yli (tuplat välissä käynnistettiin) tyttö meni sitten kolme päivää yli joten uskon että tämäkin yli menee. Se loppuaika la:n jälkeen on NIIN pitkää!! :(

No mutta ääh taas ukko tuli seläntaa selittelee omiaan ja mä unohdin taas mitä piti kirjoittaa....

Yöt tosiaan hankalia kuten viimeksi jo kirjoitinkin aamulla kyllä nukuttaisi mutta muksujen kanssa pakko nousta. Ja jotenkin kun sen hyvän asennon jollain sattumalla löytää ni sit joku muksuista älähtää ja pakko mennä kattoo mikä hätä on tää niin väärin. Ja miehellä on niin hyvät unenlahjat että se ei herää vaikka katto romahtaisi!!

t. Hellu 34+2

Vierailija
40/40 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystapa arviosta. Käsittääkseni synnytystapa-arvio on eri asia kuin se rutiini lääkärin tutkimus rv 36. Eli minä pääsen/joudun raskausdiabeteksen takia sairaalalle synnytystapa-arvioon jossa lääkäri ultraa vauvan koon, tarkistaa kohdunsuun ja ainakin edellistä odottaessa kokeili sormella peräaukon kautta jotain, käytännössä yhdellä sormella painoi häntäluuta. Painaminen tuntui epämiellyttävältä, ei niinkään se että kokeiltiin pepun kautta, se oli kuitenkin tosi nopeeta. Lisäksi lääkäri laittoi nyrkin alapäätä vasten, silleen jotenkin ne kai näkee arviota lantion luustosta tms. Ei mitään kamalaa siis.

Normaalissa lääkärintarkastuksessa joka tehdään kaikille (paitsi jos menee synnytystapa-arvioon) katotaan kai ihan vaan vauvan kokoa käsikopelolla, joissain paikoissa saattaa olla ultrat muttei varmaan monessa, ja sitten ihan normaalisti kohdunsuun tilanne niin kuin tähänkin asti on lääkärissa katsottu. Eli siellä tuskin peppuun kosketaan, ellei sitten lääkäri nimenomaan tarkistuksessa löydä jotain syytä siihen.

Mulla tuo arvio on 19.1 eli 2 viikon päästä, nyt on sellainen olo että näinköhän sinne asti vauva mahassa pysyy, eipä auta kuin odottaa. Tänään kyllä ajatelin kirjoittaa listan mitä synnärille pitää sitten ottaa mukaan kun aika tulee, ei sitten tarvi miettiä mitä unohtui ja mieskin osaa kassin pakata tarvittaessa. Kassin pakkaan vasta kun tarvis on nimittäin.

Löydettiin tänään hyvät rattaat ja ens viikolla mennään ostamaan ne, jee!!

Iltaterkuin, Tuuliina

ps. jätettiin tänään illalla esikoiselta tutit pois nukkumaan mennessä, yllättävän helposti meni, vähän ensin juteltiin että tutit on pikkuvauvojen juttuja ja nukkumaan mennessä silitin ja selitin että ei ole tuttia kun ei iso poika tarvi. Kaksi kertaa kävin vielä laittamassa pojan pitkälleen ja selitin samat asiat. 20min ja poika nukkui, melkein nopeammin kuin tutin kanssa!! Meillä poika siis nyt 1v3kk. Eli jos kellä on isompia lapsia jotka vielä syö tuttia niin tässä vähän rohkaisua sen pois jättämiseen, ei se olekaan niin vaikeaa kuin luultiin! Tosin siitä miten yö menee ei voi sanoa vielä, mutta uskon että ihan hyvin :)