Kuinka pitkään synnytyssalissa?
Toka synnytys lähestyy ja mietinkin nyt, kuinka pitkään synnytyssalissa yleensä ollaan. Kertokaa omia kokemuksianne!
Ekassa synnytyksessä oli vesien menon takia osastolla tarkkailussa. Ja kun kivuliaita, tiheitä, säännöllisiä suppareita oli ollut n. 3h, pääsin synnytyssaliin ja soitin miehen paikalle (oli yö). Vanha kätilö siellä salissa vähän pyöritteli silmiään, että mitä sinä tänne jo nyt tulit. Ehdin olla salissa kuutisen tuntia ennen vauvan syntymää.
Sitä vaan mietin, että onko tuo kuusi tuntia tavanomainen vai jotenkin pitkä aika? Vai arvioiko kätilö vaan jotenkin ihan väärin sen, kuinka nopeasti synnytykseni on etenemässä ja näytti ihan turhaan hapanta naamaa, kun homma menikin sitten ihan ok tahtia.
Kommentit (17)
Nyt toka mahassa ja mietityttää et kuinka lyhyen aikaa menee..
aamulla klo 4.30 ja sieltä poistuimme 12 h kuluttua. Silloin lapsi oli jo n. 3 tuntia vanha.
Musta oli kiva kun ei tarvinnut loikkia tilasta toiseen, eikä kukaan päässyt näyttämään minkäänlaista naamaa :-o
...
Minä olin salissa itse 14h, kyseessä toinen lapseni mutta ensimmäinen alatiesynnytys. Tuo aika oli siis kalvojen puhkaisusta (käynnistys) siihen, kun vauva syntyi ja päälle vielä muutama tunti vauvaan tutustumista + aamupalaa. Eikä kuulema ollut edes epätavallisen pitkä synnytys!
2vrk:ta...huh, olin teho tarkkailussa synnytyssalissa raskausmyrkytyksen takia 2vrkN kykkimisen jälkeen syntyi ihana tyttyö. vasta seuraavana aamuna pääsin osastolle. Onneksi näin pitkä aika on harvinaista!
meni rytinällä eteenpäin sitten kun lähti käyntiin.
Toka käynnistyi myös vesien menolla enkä pitänyt mitään kiirettä sairaalaan kun ajattelin että menee taas 10-12h ennenkuin alkaa kunnolla. Salissa taisin olla 2,5h ennen syntymää ja sairaalassa 5h ennen. Kakkosen kanssa meni aika nappiin sairaalaan siirtyminen, supistukset alkoi noin 30min sinne saapumisen jälkeen
Ymmärrän nyt niin, että tarkoitat sitä synnytyssalia eli niitä aikaisempia paikkoja eli lepohuoneita ja valmistelujuttuja ei lasketa?
Ekalla kerralla noin kaksi tuntia. Toisella kerralla 15 minuuttia.
vedet meni ja käskettiin tulla sairaalaan vaikka supistuksia ei kuulunut
Pojan pää 38 cm ja käsi poskella joten ei tipahtanut ihan heti maailmaan.
Vesien mentyä jouduin kotoa synnytyssaliin ja siellä sitten miehen kans oltiin ja odotettiin. Toinen päivä käynnisteltiin ja oltiin suihkussa... Kerkesi kaikki salin kaapit tulla tutuksi...
vietettyä aikaa, en esitutkimuksia, valmisteluja tai muuta venailua. Kun ekan synnytyksen kätilöstä jäi sellainen kuva, että mut olisi lähetetty saliin jotenkin liian aikaisin. Mutta tosiaan olin siellä kuusi tuntia ennen vauvan syntymää ja pari tuntia sen jälkeen.
t. ap
Ekasta 15 tuntia 30 min ja tokasta reilu tunti. Ekassa mies makoili salin lattialla kun oli yö ja väsytti. Toiseen vaadin huoneen jossa mies voi lepäillä sängyllä, mutta kaahattuaan 240 km kahessa tunnissa synnytyssairaalaan hän tuli sopivasti juuri ponnistusvaiheeseen, joka kesti 3 minuuttia!
siinä mahdolliset ompelut, eka imetys, suihku, punnitus, jne
viidennen syntyessä 40 min meni ennen kuin lapsi syntyi..eli vaihtelee hyvin erilaisia tapauksia.
Taisi kätilö arvioida edistymisesi vähän väärin.
Minä olen ollut kummastakin lapsestani vajaan tunnin. Olen siis saapunut sairaalaan vasta silloin= )