Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin saittepas nyt nenillenne te liian aikaisin kiinteisiin siirtyvät.

Vierailija
04.01.2006 |

No nyt on ihan turha alkaa enää kertoa mutu-juttuja, kun on kerran aiheesta tehty tutkimus. Mutta toisaalta eihän se kuitenkaan kaikkia äitejä silti hetkauta, kun ette kuitenkaan välitä lapsistanne. Hävetkää mokomat lasten pilaajat.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljetaan noin sadan vuoden " ympyrässä" . Jos meni liian vaikeaksi kysy joltain todelliselta terveydenhuollonammattilaiselta. Ei siis av-mammoilta.

Vierailija
62/96 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolueettomasti tutkii, purkkiruoka on aina pelkkä purkkiruoka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset kasvoivat pelkällä maidollakin ihan hyvin, esikoinen oikeastaan TODELLA hyvin, eli kiinteidenaloittamista ei huonon kasvun takia jouduttu nopeuttamaan. Mulla on ollut sellainen käsitys että v. 96 tämä 3-kuisena aloittaminen oli ihan yleinen käytäntö. (Näin myös ystäväpiirissäni, jossa on paljon samanikäisiä lapsia.)

Vierailija
64/96 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
65/96 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne purkkisoseet on niin pahasta lapsille, niin miksi sairaaloissa annetaan niitä vauvoille, vaikka sairaalassa on keittiö missä niitä voitaisiin tehdä ihan alusta alkaen?

Vierailija
66/96 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko kukaan ajatellut täällä mesoessaan,että eihän niitä soseita heti purkki kaupalla syötetä? Minä luulin,että lusikallisella aloitetaan joten kestäähän se jonkin aikaa,että purkillinen päivässä menee. Tuskin siitä diabetestä tulee,kohtahan tääl kaikki on sairastunut siihen jos tuohon löpinään on uskomista. Meidän normaaliaikaisille olen aloittanut 3kk kun neuvolassa suositeltii ja tosiaankaan késkospojallemme en aloittanut niin aikaisin,aivan liian pieni ja maito kyllä riitti. En minä ainakaan saanut sellaisia ohjeita mukaani...

Vierailija
67/96 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen AINA tehnyt lapseni ruuat ite,tarkka olen. se on vain yleisempää syöttää purkkiruokaa. Ja muutenkin; mikrossa en lämmitä tai laita ruokaa...

Vierailija
68/96 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täälläpäin, meidän porukassa ja paikallisessa imetystukiryhmässä yleinen käytäntö oli juuri tuo 6kk...

t. saman vuosikerran äiti

Vierailija:

Meillä lapset kasvoivat pelkällä maidollakin ihan hyvin, esikoinen oikeastaan TODELLA hyvin, eli kiinteidenaloittamista ei huonon kasvun takia jouduttu nopeuttamaan. Mulla on ollut sellainen käsitys että v. 96 tämä 3-kuisena aloittaminen oli ihan yleinen käytäntö. (Näin myös ystäväpiirissäni, jossa on paljon samanikäisiä lapsia.)

Vierailija
69/96 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiaa enemmän tarkastelin ja otin selvää, sitä oli myös naapurin talon katolla ja maassakin

Vierailija
70/96 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pullukka vauva, joten aloitin vasta 6 kk. Mutta kyllä siihen aikaan pidettiin nimenomaan tärkeänä sitä kiinteiden harjoittelua, eli oli hyvä asia antaa kiinteitä suositusiässä, eikä lykätä harjoittelua.

Vierailija
71/96 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen aikaan en ollut vielä imetystukiryhmien olemassaolosta kuullutkaan.

Jotenkin tyhmänä ajattelin että kun näissä kaupan sosepurkkien kyljissäkin oli että 3 kk ikäisestä niin se olisi jokin suositus. Ja kun ne merkinnät muuttuivat 4kk:ksi juuri sopivasti ennen kuin toinen lapsemme syntyi... Eipä ollut silloin nettiä käytössä jotta olisi voinut laajentaa tietämystään helposti niinkuin nyt. Sitä oli onnellisen tietämätön asioista (joista kaikista ei välttämättä nytkään tarvitsisi tietää).

En nyt tässä aio alkaa huolestua että onko esikoisellani isompi diabetes-riski tämän aloitusiän takia...

40

Vierailija:

Ja täälläpäin, meidän porukassa ja paikallisessa imetystukiryhmässä yleinen käytäntö oli juuri tuo 6kk...

t. saman vuosikerran äiti

Vierailija:

Vierailija
72/96 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta. neuvolan täti sanoi 3 kk:n sosepurkkien muuttuneen 4 kk:n ikäisille tarkoitetuiksi vaikka sisältö oli aivan sama jonkin eu:n yhtenäisen käytännön vuoksi. t.se, jolle sanottiin 02, että aloita kiinteät 4 kk:n iässä ihan vapaasti vain, ja joka aloitti, ja jonka lapsi on aivan terve siitäkin huolimatta.

Vierailija
73/96 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisia lasten purkkiruokia etta ovat todella terveellisia ja suositusten mukaisia.

Vierailija
74/96 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole ajantasalla imetysasioissa...

Vierailija
75/96 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta. neuvolan täti sanoi 3 kk:n sosepurkkien muuttuneen 4 kk:n ikäisille tarkoitetuiksi vaikka sisältö oli aivan sama jonkin eu:n yhtenäisen käytännön vuoksi. t.se, jolle sanottiin 02, että aloita kiinteät 4 kk:n iässä ihan vapaasti vain, ja joka aloitti, ja jonka lapsi on aivan terve siitäkin huolimatta.

Vierailija
76/96 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillehän ei tietenkään mitään voi, että joskus ne ohjeet olivat mitä olivat. Nyt korjataan diabetessatoa.

Ihmettelen lähinnä niitä äitejä, jotka suosituksista huolimatta tekevät omat päätöksensä huolimattomuuden tai itsekkyyden johdattelemina. Tehtiinhän sitä niin ennenkin - mentaliteetilla.

Anteeksi sairaiden lasten vanhemmat. En kiirreessä huomannut sitä mainita, että on kyse siis terveistä lapsista.

Eikö olekin jännä juttu että jotkut eivät ole yhtään kiinnostuneita edes oman lapsensa terveydestä ja toiset ovat kiinnostuneita omiensa lisäksi myös muidenkin lasten terveydestä.

Jotkut haluavat valistaa väärän linjan valinneita. Oli sitten kyse tupakoinnista, alkoholin juomisesta, imetyksestä, kiinteiden aloituksesta, turvaistuimista, lasten yksin kotiin jättämisestä, lasten ulos jättämisestä jne.

Valitettavasti lapsi ei voi valita vanhempiaan. Muiden puuttumista tarvitaan lasten oikeuksia parempaan elämään puolustamaan, koska kaikki vanhemmat eivät sitä itse ymmärrä.

Ystävällisin terveisin AP

Vierailija
77/96 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua etta joku viela ajattelee etta mikro on jotenkin vaarallinen...

Vierailija:

Itse olen AINA tehnyt lapseni ruuat ite,tarkka olen. se on vain yleisempää syöttää purkkiruokaa. Ja muutenkin; mikrossa en lämmitä tai laita ruokaa...

Vierailija
78/96 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sillehän ei tietenkään mitään voi, että joskus ne ohjeet olivat mitä olivat. Nyt korjataan diabetessatoa.

Ihmettelen lähinnä niitä äitejä, jotka suosituksista huolimatta tekevät omat päätöksensä huolimattomuuden tai itsekkyyden johdattelemina. Tehtiinhän sitä niin ennenkin - mentaliteetilla.

Anteeksi sairaiden lasten vanhemmat. En kiirreessä huomannut sitä mainita, että on kyse siis terveistä lapsista.

Eikö olekin jännä juttu että jotkut eivät ole yhtään kiinnostuneita edes oman lapsensa terveydestä ja toiset ovat kiinnostuneita omiensa lisäksi myös muidenkin lasten terveydestä.

Jotkut haluavat valistaa väärän linjan valinneita. Oli sitten kyse tupakoinnista, alkoholin juomisesta, imetyksestä, kiinteiden aloituksesta, turvaistuimista, lasten yksin kotiin jättämisestä, lasten ulos jättämisestä jne.

Valitettavasti lapsi ei voi valita vanhempiaan. Muiden puuttumista tarvitaan lasten oikeuksia parempaan elämään puolustamaan, koska kaikki vanhemmat eivät sitä itse ymmärrä.

Vierailija
79/96 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Valitettavasti lapsi ei voi valita vanhempiaan. Muiden puuttumista tarvitaan lasten oikeuksia parempaan elämään puolustamaan, koska kaikki vanhemmat eivät sitä itse ymmärrä."

no johan olet maailmanparantaja.

Vierailija
80/96 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi