Au pairit Los Angelesissa Yle Areenassa
Yle areenassa nähtävissä koko kausi. Onko kukaan katsonut vielä? Itse katsoin neljä jaksoa ja voi luoja mitä touhua! :D etenkin se Janita vai mikä oli on aikamoinen...Mutta parasta tosi-tv:tä ikinä!
Kommentit (589)
Ei tuo Janitan hoitama lapsi miltään helpolta vaikuta...
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:08"]
Ei tuo Janitan hoitama lapsi miltään helpolta vaikuta...
[/quote]
Janitan hoitama lapsi on kuin Stuart MadTV:ssä.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:02"]Oliko teistä ok, että Miran perhe ei puhunut mitään etu- eikä jälkikäteen toisen lapsen down-syndroomasta? Erityislapsi on kuitenkin aina erityislapsi ja olisi varmaan ollut kiva tietää etukäteen, jotta olisi ehkä voinut ottaa selvää, haluaako tuohon hommaan lähteä. Mira varmaan halusi mahd. helpon lapsiperheen, eikä sitä nyt saanut. En minäkään noilla korvauksillä lähtisi erityislasta tai vuoden ikäisiä kaksosia hoitamaan.
[/quote] Oli todella outoa ettei asiasta puhuttu, mun mielestä kans lapsella oli niin vahvat down-syndrooma piirteet kasvoissa että ei jäänyt epäselväksi. Tosi outo juttu...
Selviääkö tuo Hennan kadonneiden rahojen arvoitus tulevissa jaksoissa? Nyt kolme katsottuna.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:18"]Selviääkö tuo Hennan kadonneiden rahojen arvoitus tulevissa jaksoissa? Nyt kolme katsottuna.
[/quote] Ei siitä puhuta enää tulevissa jaksoissa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:00"]Mikseiköhän se suomalainen mies noilla tuplatreffeillä puhunut suomea? Halusi että tytöt oppii puhumaan englantia ja itse oli varmaan suomalais-amerikkalainen tms..?
[/quote] Kohteliaisuudesta varmasti, koska se toinen mies oli amerikkalainen. Olishan se tökeröä jos kolme puhua pälpättäis Suomea ja yks ei ymmärrä mitään...:D
[/quote]
Varmaan joo, luulisi että hän olisi jotain kuitenkin sanonut suomeksi tytöille mutta ehkä sitä ei vain näytetty :D Kuulikohan se suomimies sitä Janitan hehkutusta hänestä, hieman kiusalliselta vaikutti... Mutta noi miehet tosiaan kai paljon Janitaa ja Hennaa vanhempia.
Tuli niin pahasti omat aupair-kokemukset mieleen..
Löysin perheen netistä ja tutustuin heihin erilaisin keinoin, kuten Skype yms. Heidän ilmoituksessa, sekä puheissa korostettiin sitä, kuinka olen yksi perheenjäsenistä plaplapla. Kaikki tuntui siis olevan siltä osin täydellistä ja isona plussana hulppea vajaa tuhannen neliön luksusasunto, jossa näin itseni nauttimassa elämästä.
Faktat iski päin naamaa pian saapumisen jälkeen. Sovitut 6h päivässä venyi 10-12h ja sääntölapussani mainittiin mm. että vanhemmat tekevät paljon töitä, joten aupairinkin pitää tehdä. Excuse me? Vanhempien ja mun palkassa oli ehkä 6 nollan ero joten mielestäni oli ihan ok, että tein päivässä n. tunnin vähemmän töitä kuin vanhemmat (jos se edes aina meni niin päin).. Tehtävät olivat osittain juurikin vastaavaa simputusta, kuin Miralla, eli esim. PÄIVITTÄINEN kahden pienen lapsen vaatekaappien järjestely. Lisäksi luonnollisesti siivoojakuluissa oli säästelty, ja minä hoidin siis sen vajaan tuhannen neliön siivouksen päivittäin. Minulta ei koskaan kysytty, miten minulla menee, koska he aistivat, että oon tyytymätön eivätkä he halunneet kohdata sitä. Viikonloppuisin perhe lähti matkoille ja ulos syömään vältellen minua, jotta pääsevät lähtemään keskenään. Lisäksi perheen äiti keksi jatkuvasti tekosyitä hoitaa omia hommiaan, jotka hän sitten kätevästi delegoi minulle. Lasten hoitamisessa se oli niin naurettavaa, kun mulle sanottii et sun on pakko saada ne nyt syömään salaattia. Sit yritän kaikin ASIALLISIN keinoin saada lapset syömään sitä salaattia, kunnes ne lähtee juoksemaan itkien äidin luo ja lopulta äiti tulee ja antaa lapsille suklaata todeten, että ei tietenkään tarvitse syödä honey. Mitähän muuta ihanaa jäi mieleen..nojoo, se oli aika perus et yhtäkkiä mun vastuulla oli omien lapsien lisäksi kymmenen kotirouvan kakarat, kun rouvat lähti vähän hörppimään samppanjaa, ei mun mielestä ihan kohtuullista. Lisäksi mun huone oli kuin toiselta vuosituhannelta muun asunnon kanssa, jota kävi vähintään kuukausittain sisustamisessa joku designeri, mutta mun huoneen IKKUNAN REIKÄÄ ne ei saanu korjattua koko mun asumisen aikana.
Jatkan vielä, että tämä tapahtui siis Ruotsissa, minne nimenomaan halusin pienien kulttuurierojen vuoksi! Mutta tämmönen pommi odotti :)
Mulle tuli tosta Hennan ekan perheen äitistä mieleen näyttelijä Busy Phillips (Puumanainen, Freaks&Geeks), ihan samannäkönen (tosin ei yhtä blondi) ja sana ääni!
Mun mielestä Janitan perheen matami antoi kyllä palautetta ihan aiheesta (puhelimen käyttö, kylvettämisen jättäminen yms) mutta toisen ulkonäköön puuttuminen on mun mielestä vaan törkeää. Asian olisi voinut tuoda esille toisella tavalla, jos se oli tärkeää heille. Tosin yhtälailla, Janitaa ei kiinnostanut pätkääkään lastenhoito, eikä muuttaa tapojaan "perheeseen" sopivaksi. Erittäin epäsopivat toisilleen siis täysin, mutta molemmilla oli parannettavaa asian läpikäymisen suhteen. Luulen kyllä että potkut oli parasta mitä Janitalle olisi voinut käydä, sillä sitä kautta hän sai kokea vähän eri tavalla Los Angelesin, asua hetken omillaan ja bailata.
Janita vaikuttaa porukan älykkäimmältä. Käyttää tahallaan hassuja ilmaisuja, sillä on verbaalinen ja nokkela. Luovalta vaikuttaa myös ja todella aidolta. Toki on vielä hirveän nuori. Ihastuttava tapaus kumminkin. Muiden tyttöjen vaikea hyväksyä Janitan erilaisuutta. Näin se menee normaalissakin elämässä.N28
Judith uudelle tuttavalle Las Vegasissa: "I don't wanna go back to Finland because I find you, and you give me that American dream.." :D Kuulosti hieman wannabe-venäläiseltä postimyyntivaimolta. Suunnitteli myös jo Green Cardin täyttämistä..oi voi.
Noh, ainakin on rehellinen ja vaikuttaa kyllä hyväsydämiseltä ihmiseltä.
Miehet käy kuumana kun tietävät etteivät suomalaisnaiset ole kovin tarkkoja tavarastaan. Judith päätyi paljastamaan korttinsa ja antautui jo ekana iltana. Ei, se ei ollut romanttista, se oli kliseistä. "Ois se kiva nähdä mistä uudestaan" - ei se niin toimi, tyttöystäväehdokkaat on erikseen.
Osaako joku täällä sanoa vaaditaanko au pairilta aina ajokortti? Mitä oon selaillut noita au pair sivustoja niin jokaisessa on tuo mainittu vaatimuksena.
Lukekaa päivän iltasanomat. Tuleeko judithin haastattelun jälkeen enää mieli haukkua hänen ulkonäköään.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:30"]Lukekaa päivän iltasanomat. Tuleeko judithin haastattelun jälkeen enää mieli haukkua hänen ulkonäköään.
[/quote]
Aika idiootteja ne, jotka ei asiaa tajunneet ilman iltasanomien juttua. Johan se tuli ekassa vai tokassa jaksossa ilmi, että oli onnettomuudessa ja useissa leikkauksissa. Typerä saa olla jos ei yhdistänyt onnettomuutta naaman toispuoleisuuteen. Hyvä asenne naisella kyllä on. Ja ihailtavaa kuinka henkiinjääminen näkyy kiitollisuutena elämästä.
Tuli niin itku kun luin haastattelun ja muistin mitä paskaa ihmiset on tänne kirjottannu. Ihanasti judith sanoo että häntä ei itseään häiritse arvet, koska on kiitollinen henkiin jäämisestä<3 ihana esikuva nuorille tytöille:)
Vaikuttaa kyllä tosi elämäniloiselta mutta haaveet ehkä turhan isoja
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:00"]Mikseiköhän se suomalainen mies noilla tuplatreffeillä puhunut suomea? Halusi että tytöt oppii puhumaan englantia ja itse oli varmaan suomalais-amerikkalainen tms..?
[/quote] Kohteliaisuudesta varmasti, koska se toinen mies oli amerikkalainen. Olishan se tökeröä jos kolme puhua pälpättäis Suomea ja yks ei ymmärrä mitään...:D