Au pairit Los Angelesissa Yle Areenassa
Yle areenassa nähtävissä koko kausi. Onko kukaan katsonut vielä? Itse katsoin neljä jaksoa ja voi luoja mitä touhua! :D etenkin se Janita vai mikä oli on aikamoinen...Mutta parasta tosi-tv:tä ikinä!
Kommentit (589)
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:13"]Eli pääsivät selvästi tv-ohjelman siivittämänä tekemään mm. aupairin hommaa. Tai että siis pääydin tuossa matkassa on ollut se ohjelman teko, ja ohjelmaan nyt sitten on vain sisältynyt aupparointia, josta tehdään ohjelmaa. Eli eivät olleet selvästikään "oikeilla" tavoilla au paireina. :-) Ei siis mitenkään vähätellen, tämä tv-ohjelma vain siis mahdollisti tuon kaiken muunkin![/quote]
Näin mäkin uskoisin, eli tytöt on ensin hakeneet ohjelmaan ja sitä kautta saaneet perheet eikä ensin perheet ja sitten ohjelma. Ohjelman tekijät ovat siis valinneet nuo perheet.
[/quote] Taman ohjelman takia sitten lauma nuoria tyttoja alkaa unelmoida taas nayttelijan urasta Hollywoodissa kun englanninnnumerokin on ollut kasi viime vuonna ja kaikki sanoo etta aannan niin hyvin. Pianhan sita paasee Tom Cruisen vastanayttelijaksi ja suureksi tahdeksi :D.
Huh miten Janita kertoo veljensä kuolemasta...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:25"]Huh miten Janita kertoo veljensä kuolemasta...
[/quote]
Sanattomaksi vetää
Onko tuo Judith tehnyt mitään musiikin alalla Suomessa vai odottanut vaan että pääsee Amerikkaan ja tulee löydetyksi? Koskaan kuullut koko tyypistä.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:13"]Eli pääsivät selvästi tv-ohjelman siivittämänä tekemään mm. aupairin hommaa. Tai että siis pääydin tuossa matkassa on ollut se ohjelman teko, ja ohjelmaan nyt sitten on vain sisältynyt aupparointia, josta tehdään ohjelmaa. Eli eivät olleet selvästikään "oikeilla" tavoilla au paireina. :-) Ei siis mitenkään vähätellen, tämä tv-ohjelma vain siis mahdollisti tuon kaiken muunkin![/quote]
Näin mäkin uskoisin, eli tytöt on ensin hakeneet ohjelmaan ja sitä kautta saaneet perheet eikä ensin perheet ja sitten ohjelma. Ohjelman tekijät ovat siis valinneet nuo perheet.
[/quote] Taman ohjelman takia sitten lauma nuoria tyttoja alkaa unelmoida taas nayttelijan urasta Hollywoodissa kun englanninnnumerokin on ollut kasi viime vuonna ja kaikki sanoo etta aannan niin hyvin. Pianhan sita paasee Tom Cruisen vastanayttelijaksi ja suureksi tahdeksi :D.
[/quote]
Tom Cruise on vanha.
Henna on ehdottomasti mun suosikki. Todella aidonoloinen ja fiksu tyttö. Oikeen unelma- au pair, sanoisin. Janita taas... Tuntuu tosi pahalta, että ohjelmaan on varmasti ollut paljon oikeasti tasokkaita hakijoita ja tuollainen on valittu! Heti alussakaan ei ottanut mitään kontaktia siihen lapseen, vaikka lapsi kovasti esitteli janitalle lelua tms. Ja sitten se, että oli jättänyt sen lapsen huoneeseen monta lasia hapanta maitoa eikä ollut pessyt tämän hiuksia viiteen päivään! Tossa vaiheessa oisin kyllä heittänyt muikkelin pihalle. Todella surkea tapaus! Miksi edes haki ohjelmaan?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:14"]
Katsoin koko sarjan putkeen ja tuli hieman samanlaisia ajatuksia mieleen kuin Lontoon kaudesta. Onhan selvää, että nämä tytöt ovat kovin nuoria vielä. Luulisi, että usalaisilla mammoilla olisi käsitys siitä, että synnyttämätön nuori tyttö ei välttämättä osaa hoitaa lapsia samalla tavalla äidillisesti kuin vähän kypsempi nainen. Janita ja Henna olivat vielä kovin "lapsia" itse. Itsekeskeisiä tyttöjä, jotka kuvittelevat että maailma pyörii heidän napansa ympärillä. Yleensä vasta äitiys opettaa naiselle sen, että ykkösasia on se lapsi, lapsen turvallisuus ja hyvinvointi - omat kotkotukset laitetaan taka-alalle. Henna toimi kyllä hyvin nätisti lasten kanssa molemmissa perheissä ja eka perhe oli jotenkin kummallinen ihan alusta asti. Vitsaillaan sillä että au pair kuolee jos jotain tapahtuu jne. valvontakamerat ja sitten hirveä aupairin syyttely, kun tyttö ilmoittaa lopettavansa duunin. Pisteet Hennalle että tajusi lähteä sieltä. Hyvä Henna!
Mira vaikutti jo hieman kypsemmältä kuin Lontoon episodeissa, mutta ihmettelin, että tytön kielitaito on edelleen hieman suppea, vaikka nyt on ollut jo kaksi kertaa jonkin aikaa englanninkielisessä maassa asumassa.
Judithin haaveet olivat hieman epärealistisia. Isäntäperhe suhtautui häneen tosi nätisti. Perheen äiti toi mieleen lähinnä jonkin ö-luokan glamourmallin. No Sibelius-nimi on kyllä sellainen TM, että sen varaan voi yrittää kyhätä jotain uranpoikasta, mutta se, että jotakuinkin osaa laulaa karaokepohajisesti muutamaa kasarihittiä ei vielä tee laulajatähteä. Judithilla oli myös sangen "myyvä taustatarina"- auto-onnettomuus, joka ilmeisesti vetosi ja poiki säälipisteitä noilta promoottoreilta.
Kaiken kaikkiaan ehkä tykkäsin Lontoon tytöistä enemmän yhdessä suhteessa. Olette nuoria ihan nättejä tyttöjä. Kun menette lastenhoitajiksi ulkomaille, on ok tällätä itseään kun menette ulos bailaamaan, mutta lasten kanssa miksi pitää olla jatkuvasti hiuslisäkkeet valtoimenaan, kolmen metrin pakkelikerros, rakennekynnet ja maskaralla kuorrutetut ripsenpidennykset. Pienet lapset ovat aitoja, ja tuollainen lookki ihan oikeasti on lapsen näkökulmasta lähinnä pelottava epäluonnollisuudessaan. Ja joskus tulevaisuudessa katsotte taaksepäin itseänne kuollen häpeästä sitä jatkuvaa poseerausta kameran edessä, joka nyt ehkä tuntuu ok:lta ja normaalilta.
[/quote]
Meidän lasten pk:ssa parhaat hoitajan ja ltot on juurikin niitä "synnyttymättömiä", esim tuo Hennakihan oli aivan loistava lasten kanssa. Ei raskaus ja synnytys tee kenestäkään loistavaa lasten kanssa, on tosi monia ihmisiä jotka pärjäävät vain omien lasten kanssa - jos niidenkään.
Mielestäni tässä oli kyse enemmänkin, että tytöt ovat kovin nuoria, ja elävät vielä vaihetta jossa ovat elämänsä tärkeimpiä ihmisiä. Esim Janitalla ei myöskään ollut varmaan paljon kokemusta lapsista.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:28"]
Vaikka Janita on ihan super ärsyttävä niin enemmän mua ärsyttää se miten noi kehtaa olla noin katkeran oloisia sen bilettämisistä. Kyseessä on kuitenkin 18v teinityttö. Hyvä Mirankin puhua siitä miten "elämänhukkaamista bilettää työttömänä" niin siis mitähän hän olikaan tehnyt? Lontoon kausi taisi nimenomaan olla just all about biletys ja perhettäkin vaihdettiin eikä se lastenhoito ollutkaan se juttu. Uuestaan piti silti lähteä
[/quote]
Jaa tää on taas tätä, koskaan ei saisi neuvoa ketään tai olla eri mieltä. Tajuatteko, että ihmisille tekee aina hyvää kuulla jonkun ulkopulisen kyseenalaistavan asioita, jotka omasta mielestä ovat ihan ok. Ei ne puheet aina kuuroille korville kantaudu. Onpa joskus maailmanhistoriassa käynyt niinkin, että neuvoista on kiitelty jälkikäteen.
On myös perheitä joissa ei tarvita :) ei mullakaan ollu.
Mira vaikuttaa todella herkältä kuorensa alla. Ei varmasti ole helppoa.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 00:03"]Judith vaikutti kaikista kypsimmältä kaikista noista. Ei kiroillut tai pillittännyt kertaakaan. Tukkansa ois voinnu kyl kammata. Mutta janitan ruuhkatukka oli kyl karsein. Judithin tukka tuli hyvänä kakkosena. Söpön miehen kanssa meni naimisiin
[/quote]
Pitäiskö ottaa huomioon, että Judith oli myös epätavallisen vanha aupairiksi, ei mielestäni reilua verrata 18-vuotiaan ja 25-vuotiaan käytöstä keskenään. Itse olin Judithin ikäisenä opiskellut yliopistossa ja perustanut perheen..,
[/quote]
Ja se, että hänen perheensä oli kaikkein ihanin, ainoana oikeasti antamassa vapaata ja mahdollisuuksia tutustua maahan. Varmasti Jutta olisi pillittänyt aivan kuten Hennakin jos olisi joutunut siihen ekaan perheeseen tai möksöttänyt Janitan perheen vaateista.
Mielestäni Judith oli 25-vuotiaaksi aika naiivi noiden laulaja-ura ja Green Card-toiveidensa kanssa, että tosta noin vaan jäisi Jenkkeihin asumaan ja esiintymään... Tai ehkä olen vain katkera että jouduin itse nököttämään Suomessa vuoden ennenkuin sain viisumin USA-muuttoa varten käteeni. Harvinaisen reipas, positiivinen ja ihailtavan rohkea nuori nainen Judith kuitenkin on!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:50"]
Oon kattomassa tokaa jaksoa ja Janita on ilmielävä Putous-Antsku :D
En kestä
[/quote]
Miksi toisen kauneus ja luuonne haittaa sinua noin paljon?
Aivan uskomaton tuo Janita. Ei millään tavalla edes yrittänyt olla hyödyksi tai oppia tulemaan toimeen lapsen kanssa. Järkyttävää katsottavaa se reissu sinne markkinoille tms., tyttö selvästi olisi mieluummin ollut missä vain muualla. Puhumattakaan siitä keskustelusta perheen vanhempien kanssa. "Mä pidän päiväkirjaa", "mä halusin matkustaa", "muutki au pairit saa käyttää kännykkää ni aattelin et mäki saan" ja se naurahdus ja silmien pyöritys kun vanhemmat huomauttivat liiasta meikistä ja hiusten ulkonäöstä. Kauhea myötähäpeä myös niistä treffeistä, jätkä selvästi halusi päästä Janitasta eroon niian pian kuin mahdollista, eikä Janita tuntunut tätä tajuavan, vaan kovasti ehdotti jatkoa. "Yeah, maybe".
Olipa hyvä sarja, katsoin vahingossa kaikki jaksot, hups :D
Pystyin tavallaan samaistumaan jokaiseen noista. Oon kaikkia vanhempi, mutta nään itseni noissa nuorempana aika monessa tilanteessa. Tällä kaudella oli erilaisia persoonia, mikä teki tästä koukuttavaa. Ei tehnyt mieli kelata kenenkään osuuksia. Ainakin Judithin kuulumisia olisi kiva kuulla myöhemminkin.
Judith tais olla yks päivä yle x:ällä puhumassa. Aika symppis tapaus:)
Ny menny ohi!! Mikä tää sarja on
Mikseiköhän se suomalainen mies noilla tuplatreffeillä puhunut suomea? Halusi että tytöt oppii puhumaan englantia ja itse oli varmaan suomalais-amerikkalainen tms..?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:00"]
Mikseiköhän se suomalainen mies noilla tuplatreffeillä puhunut suomea? Halusi että tytöt oppii puhumaan englantia ja itse oli varmaan suomalais-amerikkalainen tms..?
[/quote]
No ku hän oli siis niin ämericcalainen, kun kaks vuotta asunut jo jenkeis, niiku :D Ja noh, ehkä halusi olla vaan kohtelias kun seurueessa oli se yks musta mies, joka ei olis tajunnut suomea ollenkaan?
Mietin muuten että kun ne oli käsittääkseni treffit (siis jotkut tinder-tuplatreffit) että kumpi oli kumman treffikumppani? Oliko tuo suomalais-ämerikkäläinen mies siis Janitan tindermatch?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:14"]
Judithan oli kolarissa. Veikkaan, että kasvoja on jouduttu kursimaan kasaan. Aivan ihanan oloinen ihminen!
[/quote]
Melkeinpä mun suosikki sarjassa. Kiva katsoa miten hyvin se tulee host perheensä kanssa toimeen. Perhe on myös ihana.