Ymmärrättekö ihmisiä jotka haluavat suurperheen? ev
Kommentit (10)
toisen erilaista elämäntyyliä kohtaan. Minulle on aivan sama, haluaako joku suuren perheen vai ei. Oli syynä uskonnolliset syyt tai eivät. Aina se on tietyllä tavalla ihmisen oma valinta.
Jokaisella on oikeus elää elämäänsä lain puitteissa niin kuin parhaaksi näkee. Yleensäkin on vaikea ymmärtää ihmisiä, joille tulee edes mieleen kysellä tällaisia asioita.
saamarin loisia ja sosiaalipummeja.
Vierailija:
Sellaset ämmät jotka ei laiskuuttaan halua mennä töihin ja notkuvat ikänsä sossun tukiaisilla tekevät työkseen kakaroita. Ei niillä järkikään riitä muuhun kuin ketarat levällään makaamiseen.
Tuota kommenttia en ymmärrä, olisin mielummin töissä kuin kotona, mutta pakkohan sitä on jonkin aikaa lapsia kotona hoitaa. Töihin olen mennyt joka välissä jo ennen ä-loman loppua ja viimeiseen asti olen siellä pysynyt, olisin ollut pidempäänkin, mutta pakottavat kotiin jo 30 päivää ennen. Sossun rahojakaan ei ole näkynyt, toki lapsilisiä saan, mutten mitään muuta " ylimääräistä" .
Olen itse 5 lapsen työssä käyvä äiti. Helpommin se raha töissä tulee kuin lapsia tekemällä. Lapset on haluttu muusta syystä, kuin lusmuillakseni.
Minullle on aivan sama jos jollain on 10 lasta ja jollain 1, miten ihmeessä se asia minulle kuuluu?
en pidä heitä sosiaalipummeina, en vain ymmärrä, miksi joku haluaa elämäänsä mahdollisimman paljon kaaosta... sitähän se äidin elämä on: kaaoksen hallintaa.
Minusta on ihan käsittämätöntä, että hankitaan lapsia yli 4-6 kpl. Ei sellaisessa perheessä voi mitenkään riittää vanhempien aika kaikille lapsille. Ja ajatelkaa elämää perheessä, jossa on " aina" yksi alle 2vuotias. Ei tehdä paljon koko perheen laskettelu(=pulkkamäki)reissuja tai uimahallireissuja tai pelata lautapelejä...
Ja entä sitten kun perheessä on monta teini-ikäistä, jotka kaikki kaipaavat vanhemman kuuntelevaa korvaa ja lohduttavaa syliä?
En ymmärrä.
Ja mainittakoon, että meillä on 5 lasta ja se on kyllä ehdoton maksimi ainakin minulle (kuopukset on kaksoset).
just siksi, ettei tarvi keskittyä teini-ikää lähestyvien lasten murheisiin vaan voi hyvällä omalla tunnolla paeta sinne taaperoisen hoitoon.
Tää ei nyt liity suurperheeseen vaan siihen, että monilla tutuilla
kolme lasta, joista pienin isolla ikäerolla. Ja meno just toi ylläkuvattu,
taaperoa hyysätään ja isommat saa olla omissa oloissaan.
Tuli vaan mieleen tosta nro 13 kommentista. Suomessa yllättävän
monella tuntuu olevan semmonen ajatus, että about eskari-ikäsestä
lähtien vanhemman ei tarvi tehdä lapsen kanssa mitään, kun se on
jo niiiin iso ja itsenäinen ja haluaakin aina vaan mennä kavereiden kanssa.
kaikki tuntemani suurperheen äidit tosin käyvät töissä. Kun lapsia on monta, heitä ei todellakaan voi elättää " kotona makoilemalla" , niinkuin täällä kuvitellaan, kulut suurperheessä ovat sitä luokkaa.
Sellaset ämmät jotka ei laiskuuttaan halua mennä töihin ja notkuvat ikänsä sossun tukiaisilla tekevät työkseen kakaroita. Ei niillä järkikään riitä muuhun kuin ketarat levällään makaamiseen.