Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tälläinen talo 7 henkiselle perheelle...

04.01.2006 |

http://www.puutalo.com/index.asp?id=7C14967AF7F24361AB1839798EF2398E

talo on josefiina r-225 perheessämme on yksi kouluikäinen, muut alle. Jokaiselle ei siis tuossa talossa omaa huonetta olisi :) pohja tulee meille täsmälleen samanlaisena kuin kuvassa, mitään kohtia emme ala muuttelemaan :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusimme suomalaisen talon ja niin haimme puutalolta luvat rakentaa tuollaisen talon pohja piirrustusten mukaan :)

Vierailija
2/4 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok pohja!

Minne meinaatte laittaa teknisentilan kapineet kun tuossa ei ollut teknistä tilaa ollenkaan? Tosin, onhan siellä noita varastoja aikas paljon, että ehkä niistä lohkeaa tilaa myös noille teknisille kapineillekin.

Tuulikaappi näyttää aikas pienelle ja tuo sisääntulo-aula muutenkin. Meinaan, että jos olet koko lapsikatraan kanssa yhtä aikaa liikenteessä, niin voi tulla eteisessä ahdasta.

Makuuhuoneet on kuitenkin hyvän kokoiset, samoin kodinhoitohuone. Tuo vähän ihmetyttää, että kodinhoitohuoneen kulku on autokatokseen. Meinaan, että jos viet pyykkejä pihalle kuivumaan, niin joudut ehkä pujottelemaan auton ohi ja koko katoksen ympäri, että pääset pyykkinaruille asti. Tosin, helppohan tuosta on myös kantaa kauppakassit suoraan autosta sisälle.

Vessatkin näyttää aika pieniltä, onneksi niitä on kuitenkin monta. Nyt vielä onnistuu, että useampi muksu on samassa vessassa, mutta tulee aika, jolloin he ovat teini-ikäisiä ja haluavat vessan omaan käyttöönsä pitkiksi ajoiksi kun meikkaavat ja laittavat hiuksiaan yms yms.

Yläkerrassa portaiden ja parvekkeen välissä on tuollainen omituinen kolo, jota on varmaan hankala saada hyötykäyttöön.

Muuten en keksi mitään " kritisoitavaa" tästä. Varmasti siitä saa ihan hienon talon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen entisen asuntomme jälkeen vierastanut taloja joissa sisääntulo on eri kerroksessa kuin keittiö ja oh. Tuskastuin siihen että kauppakasseja sai kantaa yläkertaan ja sitä että aina piti ensin kävellä sisäraput jotta oli oleskelutiloissa. Tilat olisi voinut myös jakaa paremmin siten että kaikille lapsille olisi saanut omat, vaikka pienetkin huoneet, jotka alkuun olisivat voineet olla vaikka yhtenä tai useampana tilana ja siis jaettavissa.

Mutta onhan tuossa hyviäkin asioita, mm. neliöitä on kivasti ja ilmeisesti tämä on teille hyvä talo koska olette sen tilanneet. Ja pakettitaloissa yleensä joutuu tekemään kompromisseja. Onnea uuden kodin johdosta!

Vierailija
4/4 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja talokin on jo valmiiksi tulossa sellaisenaan, mutta koska talon tänne palstalle laitoit, niin kaipa siitä sitten saa mielipiteensä ilmaista.

Kyllä tuosta talosta monta postiivistakin asiaa löytyy:

-Sauna on kiva ja pesuhuone mukavan avara ja kiva kun on kulma-amme.

- Kodinhoitohuone on myös mukavan kokoinen ja kiva, että siitä pääsee suoraan ulos.

- Myös keittiö ja olohuone ovat ihanan tilavat.

- Takkahuonekin on minusta jotenkin hauska.

Mutta sitten niitä kohtia, jotka itse olisin ehkä tehnyt toisin:

- Ensimmäiseksi ihmettelen sitä, että ette halunneet kaikille lapsille omaa huonetta, koska noihin neliöihin se olisi kyllä järjestynyt kun olisi tinkinyt vähän muista tiloista.

- Kodinhoitohuoneen ulko-oven minä olisin siirtänyt toiselle seinälle aukeamaan kuistille, ettei tulisi kolhittua sitä autoa...

- Saunasta pääsee vilvoittelemaan vain etupihalle tai autokatokseen, onko edessä tie? Itse haluaisin oven johonkin sellaiseen suuntaan, etten olisi ihan naapureiden katseiden alla...

- Minä siirtäisin portaita vähän " alaspäin" , eli tuohon seinän viereen. Nyt alakerran tuulikaappi on epäkäytännöllinen pitkula ja yläkertaan tulee ihan turhaa käytävätilaa. Samalla kannattaisi ehkä vaihtaa kiertosuunta tai jopa laittaa portaat ihan toisinpäin (kulku " ylhäältäpäin" niin, että portaiden alle saisi alakerrassa kaappeja). Kääntäessä portaista saisi myös pidemmät, jolloin saisi niihin välitasanteen ja kulku helpottuisi ja ne olisivat turvallisemmat.

- Yläkerran kylppärissä laittaisin kalusteet toiselle seinälle, jolloin siitä saisi toisen oven suoraan vanhempien makuuhuoneeseen.

- 3 vessaa on varmaan ihan aiheellista tuon kokoisessa perheessä, mutta sitä vähän ihmettelen, että kaksi vessoista on alakerrassa ja yksi yläkerrassa kun yläkerta kuitenkin näyttää enemmän sellaiselta tilalta, missä pääosin oleskellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan