Miten nopeasti kutsu np-ultraan (Kättäri)
Siis ihmettelen, missä viipyy kutsuni np-ultraan. Kävin pari viikkoa sitten ensimmäisessä neuvolassa ja silloin tietoni ovat lähteneet eteenpäin. Kohta ollaan rv 11, eikä kutsua kuulu. Esikoisen aikaan kutsu tuli mielestäni useampi viikko etukäteen.
Kommentit (7)
Eipä ole kutsua vieläkään tullut, pitäisi kai kohta soitella perään....
Odottelen myös kutsua kättärille. Neuvolassa kävin 3 vk sitten, jolloin viikkoja oli kasassa 7+2. Nyt alkanut 11. vk ja kutsua ei ole kuulunut. Torstaina yritin jo soitella Kättärille, sillä terveydenhoitaja sanoi mulle, että ajanvarauksessa on ollut viime aikoin jotain ongelmaa ja jos kutsua ei kuulu vuoden vaihteen jälkeen, niin soita perään. Torstaina en saanut sieltä ketään kiinni, mutta huomenna aion yrittää uudelleen. Ehkä on turhaa vielä soitella, mutta kun terveydenhoitaja antoi tuon ohjeen, niin varmaan on kokemusta, että jotain ajanvarausongelmia on ollut.
On todella tärkeää, ettet myöhästy oikeasta ultra-ajankohdasta.
Esikoisen kanssa mulla tuli paperit todella nopeaan. Kuopuksen kohdalla ei, ja ihmettelin kovasti. Rv 11 oli alkamassa, eikä mitään kuulunut. Soitin Kättärille ja kävi ilmi, että neuvolantäti oli lähettänyt VÄÄRÄT PAPERIT. En olisi siis mitään kutsua ajoissa saanut, ellen olisi itse huolestunut ja huolehtinut. Hän oli lähettänyt esikoisen paperit (la 9/03), kun olisi pitänyt lähettää paperit, joissa la oli 11/04. Niin ollen Kättärillä luultiin, että np oli jo tehty ja rakenneultraan olisin tarvinnut ajan vasta viikkoja myöhemmin.
Kättärin äitiyspoliklinikalle vai mikä on oikea " osoite" ?
Hei! Tällaiseen numeroon soitin eilen: 09-47165200 ja sain hiukan ihmeellistä palvelua, mutta onneksi lopulta hommat hoituivat ja nyt varattuna np-ultra 27.1. Kyselin ultrakutsun perään ja hoitaja ryhtyi etsimään papereitani. Lopulta palasi ja sanoi, että kyllä ne täällä ovat, mutta menee vielä pitkä aika ennen kuin ne käsitellään. Kysäisin sitten, että mitenhän kauan siinä oikein voi vielä mennä, kun kuitenkin jo rv 11 menossa (eilen 10+2). Ja kerroin vielä, että miehelläni on sellainen työ, ettei voi saada vapaata kesken päivän, joten haluaisin sellaisen ajan, joka hänellekin sopii. Hoitaja taas jotain mumisi, että odota hetki ja meni taas kaivelemaan papereita. Kesti aikansa, kunnes palasi ja sanoi, että sullahan on nyt viikko 10+2 (jonka olin jo sanonut). Sitten sanoi, että aikoja on tosi vaikea muuttaa ja lopulta keskustelun jälkeen lupasi varata mulle ajat saman tien. Aika tosiaan on jo 27.1., joten ihmettelen, milloin kutsu olisi tullut, kun olisi pitänyt mennä vielä piiitkä aika, ennen kuin papruja edes käsitellään. Mutta onneksi homma selvisi ja saatiin aika, joka käy sekä mulle, että miehelle. Koko puhelun ajan tuntui, että puhuttiin ihan eri " kieltä" hoitsun kanssa, enkä oikein saanut selvää, missä mennään, mutta eipä se mitään, kunhan asiat ovat nyt kunnossa!
Tietoni löytyivät kyllä (pitkän etsimisen jälkeen), mutta sain sieltä vastaukseksi " että välillä nämä täällä vähän ruuhkautuvat" , eivätkä myöskään osanneet sanoa, milloin asiani käsiteltäsiin. Kysyin, että eikö tässä ala olla jo kiire, kun olen jo rv 11 (olen 10+5 tällä hetkellä) ja minulle sanottiin, että " kyllä se sinulle ehditään tehdä, älä huoli" että sinähän olet vasta 10. raskausviikolla (!). En sitten osannut alkaa vaatimaan mitään aikaa itselleni. Minulla on sellainen tilanne, että itse kyllä pystyn järjestämään töistä vapaata ihan milloin vain, mutta miehellä on useampi matkapäivä ensi viikoille sovittuna. Pelkäänpä, että meille tulee käymään juuri niin, ettei mies sitten pääsekään osallistumaan. Vähän kyllä jäi hölmö fiilis, kun en yhtään tiedä, milloin sen kutsun oikein saan. Ehkä odottelen vielä tämän viikon ja ensi maanantaina vaadin saada ajan.
Pantteri:
Hei! Tällaiseen numeroon soitin eilen: 09-47165200 ja sain hiukan ihmeellistä palvelua, mutta onneksi lopulta hommat hoituivat ja nyt varattuna np-ultra 27.1. Kyselin ultrakutsun perään ja hoitaja ryhtyi etsimään papereitani. Lopulta palasi ja sanoi, että kyllä ne täällä ovat, mutta menee vielä pitkä aika ennen kuin ne käsitellään. Kysäisin sitten, että mitenhän kauan siinä oikein voi vielä mennä, kun kuitenkin jo rv 11 menossa (eilen 10+2). Ja kerroin vielä, että miehelläni on sellainen työ, ettei voi saada vapaata kesken päivän, joten haluaisin sellaisen ajan, joka hänellekin sopii. Hoitaja taas jotain mumisi, että odota hetki ja meni taas kaivelemaan papereita. Kesti aikansa, kunnes palasi ja sanoi, että sullahan on nyt viikko 10+2 (jonka olin jo sanonut). Sitten sanoi, että aikoja on tosi vaikea muuttaa ja lopulta keskustelun jälkeen lupasi varata mulle ajat saman tien. Aika tosiaan on jo 27.1., joten ihmettelen, milloin kutsu olisi tullut, kun olisi pitänyt mennä vielä piiitkä aika, ennen kuin papruja edes käsitellään. Mutta onneksi homma selvisi ja saatiin aika, joka käy sekä mulle, että miehelle. Koko puhelun ajan tuntui, että puhuttiin ihan eri " kieltä" hoitsun kanssa, enkä oikein saanut selvää, missä mennään, mutta eipä se mitään, kunhan asiat ovat nyt kunnossa!
Itsekin ihmettelin kun Kättärin kutsua ei kuulunut. Saman päivänä kun soitin perään, olivat sen postittaneet. Tulee varmasti sinulle lähipäivinä.