Kaksostytöille Lyyra ja Myrna? Mielipiteitä?
Kommentit (16)
Makuasiahan tuo on, itse en pidä kummastakaan nimestä, mutta siitä riippumatta omana mielipiteenäni sanoisin, että kaksosille sellaiset nimet, jotka eivät oikein korosta sitä kaksosuutta. Nuo nimet kuulostaa juuri sille, että oikein miettimällä mietitty samankaltaiset nimet. Omille kaksosilleni halusin ihan omanlaisensa nimet kummallekin.
Ja Myrna. no, tulee mieleen myrtsi tantta.
a.
Een tiedä... jotenkin kovasti ruotsalaista, vanhanaikaista ja akateemista. Myrna on aika hauska.
Tai Ego ja 24h?
Tai ihan simppelisti Teema ja Kilta?
selkeästi sukunimi. Hankalaa on, että molemmat nimet ovat suomen vokaalisoinnun lain vastaisia ja siis hankalia lausua. Mutta taidatte svenskata hemma?
Kyllähän ylioppilaslyyra ja kahviastiasto tietysti sopivat hyvin yhteen.
Ehdottaisin yolakki ja kahvikuppi.
Ja kyllä, ruotsi on kotikieli. Harmi juttu kun nimet niin teilattiin, itse kun olen molempiin niin ihastunut.
ap
Mun mielestä molemmat nimet ovat personaallisia ja kivoja. Lyyraa en ole koskaan kuullutkaan, mutta on ihan hyvä nimi sekin. Jos itse olet sitä mieltä että pidät niistä nimistä ja ne sopivat kantajilleen, niin siitä vaan! Täällä nyt palstailee sen verran sekavaa sakkia, että itse en kyllä lähtisi kyselemään täältä nimiasioita ollenkaan.
Ihmeellisiä vastauksia useimmilla. ' Tulee mieleen sitä ja tätä' . No mahdoton on löytää nimeä, josta ei tulisi mieleen mitään. Ja toiseksi, kun on tutustunut kivaan Lyyra-tyttöön, niin taatusti tulee ensin mieleen vain se kiva tyttö. Tuleeko Satu-nimestä mieleen vain ne kamalat Grimmin sadut.. Ja pöh.
Jotenkin vaan ovat niin meidän perheen ja tyttöjen oloiset nimet. Varmaan oltaisiin monessa muussakin asiassa useimpien tänne vastanneiden mielestä vähän vinksahtaneita, mutta ei se haittaa :)
ap
Hienoa, kun muutkin uskaltavat laittaa nimiä TOP 10 ulkopuolelta!
Tosiaan tulee aika elävästi 70-luku mieleen. Ja tosiaan, ylioppilasjuhlat. Hartaina juotiin kaffia Myrna-astioista ja onnellisen äiteen rinnuksilla kimalteli lyyrat.
Myrna on Arabian kahviastiasto
Oletko ap keräilijä?
ei kovin moni näin hyviä ja uniikkeja nimiä keksisikään! Hienot nimet! :)
mutta ihan Tuhkimon ilkeiltä siskopuolilta kuullostaa nuo nimet...
Siis jos tyttökin joskus saataisiin, kun poikia vaan tulee...
Myrnasta en ole ihan varma - olisiko Wilma, Kira tai Erika teidän mieleen?
Se mikä noissa molemmissa nimissä saattaa olla hankalaa lapsen kannalta on nuo y- ja r-kirjaimet, jotka saattavat olla hakusessa lapsella aika myöhään (omalla pojalla tämä tilanne).