Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten säilytätte puoliksi pidettyjä vaatteita, jotka tarkotus laittaa päälle myös seuraavana pvänä?

04.01.2006 |

Meillä ne kummasti jää lojuun kodinhoitohuoneen pöydälle, joka suht lähellä makkaria. Ei siis mikään esteettinen näky. Mitäpä siis tekisin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ratkaissut saman pulman laittamalla makuuhuoneisiin pitkiä naulakoita, joissa puolipitoiset vaatteet saavat roikkua yön yli. Kun vieraita tulee, laitan jätän naulakoihin jotain vähän siistimmän näköistä roikkumaan, kuten käsilaukkuja ja silkkisen aamutakin. Tytöllä roikkuu naulakossaan aina joku hieno mekko hengarissa. Mies kyllä ei ole vielä sisäistänyt naulakkoideaa...

Vierailija
2/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on vaatteita tuolien karmeilla, mikä on tosi ikävän näköistä... mutta se on ainoa tapa pitää ne rypyttöminä seuraavaa päivään. Mahtaisikohan tuo naulakkoidea toimia meillä, jos laittais niin pitkät tapit, että niihin saa henkarin? Meillä olisi makkarissa juuri sopiva paikkakin oven takana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vaatehuoneessa yksi kori varattuna jo vähän pidetyille, mutta ei vielä pyykkiin menossa oleville vaatteille. Jos vaate (esim. paitapusero) on sellainen, että sitä ei voi taitella koriin odottamaan, laitan se henkariin kaappiin. Henkaritangon toisessa päässä saattaa olla jo pidetty paita - en toki koskaan laita jo pidettyä paitaa toisten paitojen väliin...

Miehen vaatteet ovat pääosin joko naulassa tai tyhjällä paikalla hyllyllä - pojan vaatelipaston päällä taiteltuna (pojalla ikää 1,5 v - toimii vielä, kun vanhemmat laittavat).

Vierailija
4/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan omat vaatteeni ja tyttöjen vaatteet takaisin kaappiin sinne puhtaiden vaatteiden päälle. Ne erottaa niistä puhtaista siitä, että niitä ei ole viikattu niin tarkoin. Mies jättää omansa lojumaan meidän makkariin mankelin päälle, mikä ei ole yhtään kivaa...

Vierailija
5/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneessa on kummallakin meillä omat naulakot, miehelle iski tämä idea heti ja hän käyttää naulakoita kyllä tosi ahkerasti (ennen kaikki oli sängyn päädyllä/tuolilla/lattialla). Lisäksi meillä on isohkon kylpyhuoneen seinällä naulakot, joihin voi ripustaa pyjamat ym. ilta/yövermeet. Kun vieraita tulee, niin siivoan minäkin nämä yleensä, koska aika helpolla niihin kertyy paljon vaatteita, mutta mun mielestä parempi silti kuin että vaatteet ovat siellä sun täällä huonekalujen päällä tai just jossain kodinhoitohuoneessa. Jos on seinätilaa vähän, niin oven takana tai itse ovessa takapuolella voi olla hyvä paikka. Kaappiin en viitsi niitä ripustaa, vaikka monet niinkin tekevät, sillä helpolla tuntuu tulevan tunkkainen haju vähänkin pidetyistä vaatteista.

Vierailija
6/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on makuuhuoneessa ja vaatehuoneessa naulakot, joissa niitä on tarkoitus pitää (vielä valittu sellaisista paikoista, jotka ovat sisään kurkistaessa katseilta suojassa). No kyllähän niitä vaatteita naulakoissakin on, mutta lisäksi juuri kodinhoitohuoneen pöydällä. Takkahuoneesta poistin juuri sohvan, mutta siihenkin niitä kummasti kerääntyi.

Lapsilla on sitten kaapeissa yksi hylly varattu puolikäyttöisille vaatteille, mutta yleensä ne lojuvat lastenhuoneiden sohvalla tai tuoleilla. Ja valitettavasti usein lapset jättävät ne juuri siihen mihin riisuivat, eli vaatteita löytyy välillä olohuoneesta, keittiöstä, leluhuoneesta jne.

Paikat on mietitty, mutta kukaan perheestä ei osaa oikein aina laittaa noita puolikäyttöisiä vaatteita paikalleen...

Vierailija
7/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä ne voi hyvin laittaa vaatekaappiin. En koskaan laita töihin samoja vaatteita peräkkäisinä päivinä, joten mulla on paljon puolipitoisia vaatteita. Mies käyttää samoja vaatteita pari päivää ja hän laittaa ne tuollaiselle lattialla seisovalle vaatepuulle yöksi.

Vierailija
8/10 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaappien väliin me jätettiin sopivan kokoinen väli, johon tuon apuvälineen voi työntää. Huoneeseen päin näkyy peili ja takana on yksi vaatetanko ja alhaalla pieni kori. On meillä naulakoitakin makkarissa, niissä sitten roikkuu kylpytakkia, pyyhettä ja mitä milloinkin.

Miehen sukat on kyllä omituiset, ne vaan aina aamulla löytyy keskeltä makkarin lattiaa;) muuten kyllä mieskin laittaa vaatteensa siististi oikeisiin paikkoihin.

Vierailija
9/10 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en yleensä ikinä pidä kahta päivää peräkkäin samoja vaatteita, ja paitoja/puseroita en ikinä pidä muutenkaan kahta päivää, eli vien ne aina käytön jälkeen pyykkiin.

Housut, hameet, farkut sekä jakut/neuletakit taas vilkaisen läpi, ja joko totean että ovat sen verran puhtaat ja siistit että voin laittaa ne takaisin vaatekaappiin, tai sitten laitan nekin pyykkiin jos epäilyttää.

MIEHELLE on laitettu vaatehuoneen seinään naulakot, joista yhdessä sovittiin :-) että hän voi niissä pitää näitä " puolipitoisia" vaatteitaan - no eihän se oikein toimi vaan mies kai kuvittelee että olkkarin nojatuoli = vaatekaappi...

LAPSET heittää kaiken hujanhajan :-( ja miten sattuu, vaikka olen yrittänyt opettaa periaatettani että JOKO vaate on niin puhdas että sen voi laittaa takaisin KAAPPIIN, tai muussa tapauksessa se kuuluu PYYKKIKORIIN. Kummasti keräilen aina sekä likaisia, puhtaita että puolilikaisia vaatteita niiden lattioilta...

Vierailija
10/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi naulakossa kodinhoitohuoneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän