Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rooma, Pariisi, Berliini vai lontoo?

Vierailija
11.04.2015 |

Mitä suosittelet parin päivän lomalle? Mukaan lähtee 9v ja 1v.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 v ei nauti mistään kaupunkimatkasta

Vierailija
22/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea valinta. Rooma ehkä. Hyvää matkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 10 v:nä Roomassa ja mieleen jäi: katakombit, Colosseum, illallinen jossa ihanaa ruokaa ja paljon. Tarjoilija oli tumma ja karvaiset käsivarret painui mieleeni :D

Vierailija
24/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tosen mielipitestä voi tietää, mutta kaikki ovat hienoja ja mielenkiintoisia kaupunkeja tavallaan. Oma järjestys; Lontoo, Pariisi, Rooma. Kaikissa kaupungeissa haluasin käydä useamminkin

Vierailija
25/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma lapsille, Berliini on ihana vähän aikuisempaan makuun:)

Vierailija
27/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita nämä kai on, mutta itse en todellakaan lähtisi alle kouluikäisen kanssa kaupunkilomalle. Matkustamme paljon, mutta koko perheen reissut suuntautuvat pääasiassa rantalomakohteisiin. Aikuisten kesken on sitten käyty nuo Roomat, Lontoot ja Pariisit. Noissa kaupungeissa on ainakin minun mielestäni parasta juuri se, että kierretään yleisimmät nähtävyydet, nautiskellaan ja fiilistellään ravintoiloissa ja kujilla. Tuollaisesta eivät lapset taas nauti yhtään. Jos lasten kanssa lähtisi niin olisi rentoutuminen hyvin kaukana, kun lapset koko ajan kitisisivät ja itsellä olisi pinna kireällä. Itse en veisi pieniä lapsia noihin kaupunkeihin myöskään väen paljouden vuoksi. Aikuinenkin saa pitää kassista kiinni ja välillä on rynnittävä kyynärpää-taktiikalla, jotta pääsee esim. metrosta ulos.

Vierailija
28/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini sopii erinomaisesti pienille lapsille: helppo liikkua, paljon nähtävää ja tehtävää, Saksassa helppoa lomailla lasten kanssa.

Vierailija
29/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini, ehdottomasti! Oltiin 5- ja 7-vuotiaiden lasten kanssa lomalla viikko Berliinissä (kesäaikaan). Yksi päivä meni Euroopan suurimmassa eläintarhassa, mieletön paikka! Yksi päivä oltiin Legoland Discovery Centerissa. Ja yksi päivä meni Luonnontieteiden museossa, jossa on mm. maailman suurin, kokonainen dinosauruksen luuranko. Ja paljon muuta todella mielenkiintoista. Sitten kävimme tv-tornissa ja reissasimme ympäriinsä metroilla ja kaksikerrosbusseilla.

Tykättiin ihan hirveesti Berliinin iloisesta ja kuplivasta tunnelmasta! Ja päätimme mennä toistekin, mutta silloin aikuisten kesken :)

Vierailija
30/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo.. Ehdoton ykkönen. Kutsuu taas toukokuussa.

Vierailija
31/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:22"]Berliinissä ihmiet ovat yleisesti ottaen hyvin kylmiä. Johtunee DDR-historiasta.
[/quote] Berliinissä kylmiä? Et ilmeisesti ole käynyt Pariisissa. Mielestäni Berliinissä oli rentoja ja ystävällisiä ihmisiä. Noista menisin lasten kanssa Lontooseen tai Berliiniin. Viimeksi mainittu on erinomaisen helppo liikkua rattaiden kanssa.

Vierailija
33/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 15:28"]Makuasioita nämä kai on, mutta itse en todellakaan lähtisi alle kouluikäisen kanssa kaupunkilomalle. Matkustamme paljon, mutta koko perheen reissut suuntautuvat pääasiassa rantalomakohteisiin. Aikuisten kesken on sitten käyty nuo Roomat, Lontoot ja Pariisit. Noissa kaupungeissa on ainakin minun mielestäni parasta juuri se, että kierretään yleisimmät nähtävyydet, nautiskellaan ja fiilistellään ravintoiloissa ja kujilla. Tuollaisesta eivät lapset taas nauti yhtään. Jos lasten kanssa lähtisi niin olisi rentoutuminen hyvin kaukana, kun lapset koko ajan kitisisivät ja itsellä olisi pinna kireällä. Itse en veisi pieniä lapsia noihin kaupunkeihin myöskään väen paljouden vuoksi. Aikuinenkin saa pitää kassista kiinni ja välillä on rynnittävä kyynärpää-taktiikalla, jotta pääsee esim. metrosta ulos.
[/quote]

Meillä on toimittu samoin. Rantalomat ja kylpylät sopii lasten kanssa. Roomassa olimme yli 10vuotiaiden kanssa samoin New Yorkissa. Kaikki tykkäsi

Vierailija
34/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 15:28"]Makuasioita nämä kai on, mutta itse en todellakaan lähtisi alle kouluikäisen kanssa kaupunkilomalle. Matkustamme paljon, mutta koko perheen reissut suuntautuvat pääasiassa rantalomakohteisiin. Aikuisten kesken on sitten käyty nuo Roomat, Lontoot ja Pariisit. Noissa kaupungeissa on ainakin minun mielestäni parasta juuri se, että kierretään yleisimmät nähtävyydet, nautiskellaan ja fiilistellään ravintoiloissa ja kujilla. Tuollaisesta eivät lapset taas nauti yhtään. Jos lasten kanssa lähtisi niin olisi rentoutuminen hyvin kaukana, kun lapset koko ajan kitisisivät ja itsellä olisi pinna kireällä. Itse en veisi pieniä lapsia noihin kaupunkeihin myöskään väen paljouden vuoksi. Aikuinenkin saa pitää kassista kiinni ja välillä on rynnittävä kyynärpää-taktiikalla, jotta pääsee esim. metrosta ulos. [/quote] Meillä on toimittu samoin. Rantalomat ja kylpylät sopii lasten kanssa. Roomassa olimme yli 10vuotiaiden kanssa samoin New Yorkissa. Kaikki tykkäsi

[/quote]

Samaa mieltä. Mikään ei ole lomalla ärsyttävämpää kuin lapsi, joka kitisee jossain nähtävyydessä, että mennään pois tai valittaa nälkää ja väsymystä, kun kävellään ympäri kaupunkia. Rantalomat on kivoja pienen lapsen kanssa, kun se nauttii uima-altaalla tai rannalla oleilusta ja lämmöstä, mutta päivät on säännöllisempiä ja voi syödä kun on nälkä. Samoin kylpyläreissut ja risteilyt on mukavia lapsille, kun mennään vähän lapset huomioiden sinne.

Kaupunkilomien ajaksi kannattaa pienet lapset jättää mummolaan. 9-vuotias lapsi saattaisi jo jaksaa kierrellä jotain nähtävyyksiäkin, jos toisena päivänä olisi sitten vaikkapa tivolireissu, mutta 1 vee todennäköisesti tylsistyy rattaissa ja kiukuttelee, ellei sitten ole erityisen rauhallinen ja kova nukkumaan päikkäreitä.

Vierailija
35/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:22"]Berliinissä ihmiet ovat yleisesti ottaen hyvin kylmiä. Johtunee DDR-historiasta.
[/quote]
hah. Et oo tainnu ite Berliinissä käydä jos tota mieltä olet. Tai oot ite niin tyly ettei sulle jakseta olla ystävällisiä. Berliiniläiset on, omasta kokemuksestani, mukavia ja auttavaisia.

Vierailija
36/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 15:28"]

Makuasioita nämä kai on, mutta itse en todellakaan lähtisi alle kouluikäisen kanssa kaupunkilomalle. Matkustamme paljon, mutta koko perheen reissut suuntautuvat pääasiassa rantalomakohteisiin. Aikuisten kesken on sitten käyty nuo Roomat, Lontoot ja Pariisit. Noissa kaupungeissa on ainakin minun mielestäni parasta juuri se, että kierretään yleisimmät nähtävyydet, nautiskellaan ja fiilistellään ravintoiloissa ja kujilla. Tuollaisesta eivät lapset taas nauti yhtään. Jos lasten kanssa lähtisi niin olisi rentoutuminen hyvin kaukana, kun lapset koko ajan kitisisivät ja itsellä olisi pinna kireällä. Itse en veisi pieniä lapsia noihin kaupunkeihin myöskään väen paljouden vuoksi. Aikuinenkin saa pitää kassista kiinni ja välillä on rynnittävä kyynärpää-taktiikalla, jotta pääsee esim. metrosta ulos.

[/quote]

aika outo näkökulma. Reissaamme paljon, kaupunkilomia, liikuntalomia ja rantalomia. Lapset ovat olleet mukana pienestä pitäen ja jos heiltä kysyy suosikkilomakohdetta, niin vastaukseksi saa Berliinin, Lontoon jne. Lasten kanssa voi kierrellä nähtävyyksiä, istua kahviloissa, syödä piknikiä puistoissa, nauttia kaupunkifiiliksestä - ei meillä lapset kitise ja valita, olisiko teillä syynä enemmänkin kasvatus kuin se kaupunkiloma?

terveisin perhe, joka viettää reissuilla myös tuntikausia museoissa eivätkä lapset kitise sielläkään :) (eivätkä lapsosemme todellakaan ole mitään helppoja tapauksia..)

p.s. lasten kanssa voi viettää ihan samanlaista kaupunkilomaa kuin aikuistenkin kesken - ainoa ero varmaan on se, ettei voi istua baareissa ja yökerhoissa yömyöhään ja juoda viinaa, mutta sitä emme tekisi aikustenkaan reissulla, se lasi tai kaksi viiniä ruuan kanssa riittää meille :)

Vierailija
37/70 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vuodenajasta, Pariisissa ja Lontoossa on aina hirveästi ihmisiä ja tungos voi olla jo ilman lapsiakin rasittavaa. Tietysti nähtävääkin on paljon. Berliinissä ei ole yleensä koskaan ns. liikaa porukkaa ja on reippaasti halvempi kuin muut. Lapsiin suhtaudutaan mutkattomasti ja ystävällisesti. Mihin tahansa päädyttekin niin ostakaa liput nähtävyyksille etukäteen.

Tuo Berliinin ihmisistä valittava ei varmaan ole käynyt koko kaupungissa ainakaan muurin murtumisen jälkeen.

Vierailija
38/70 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta, mutta Munchen on kivempi ja nätimpi saksalaiskaupunki kuin Berliini.

Vierailija
39/70 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:22"]Berliinissä ihmiet ovat yleisesti ottaen hyvin kylmiä. Johtunee DDR-historiasta. [/quote] Berliinissä kylmiä? Et ilmeisesti ole käynyt Pariisissa. Mielestäni Berliinissä oli rentoja ja ystävällisiä ihmisiä. Noista menisin lasten kanssa Lontooseen tai Berliiniin. Viimeksi mainittu on erinomaisen helppo liikkua rattaiden kanssa.

[/quote]

Samaa mietin... En ole rennossa kaupungissa ollut kuin Berliini, aivan mahtava. Toisin kuin Pariisi antoi kylmän vaikutelman, ihmiset pinnallisia jne.

Vierailija
40/70 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 09:00"]

Ei mulla muuta, mutta Munchen on kivempi ja nätimpi saksalaiskaupunki kuin Berliini.

[/quote]

Kivempi millä lailla? Kauniimpi se on vain rakennusten osalta. Berliini on aivan mahtava fiilikseltään. Siellä on niin erilaisia ihmisiä, vapaita, rentoja jne. Sieltä puuttuu se Baijerin "junttius" mikä lyö äkkiä Munchenissä vastaan. Kiva kaupunki sekin, mutta ei näitä voi verrata mitenkään. Aivan erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä