Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukujuhannus?

Vierailija
18.06.2008 |

Kaikki kaverit tuntuu menevän jonnekin vanhempiensa tai sisarustensa kanssa mökille juhannukseksi. Ymmärtäähän sen, että lasten kanssa se on ehkä helpoin tai ainoa mahdollinen vaihtoehto, mutta onko se sitten oikeesti kivaa? Minä en osaa yhtään kuvitella viettäväni jussia vanhempieni seurassa. Enkä oikeen kenenkään muunkaan sukulaisen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe/suku on todella läheisiä toistensa kanssa. Vanhempia näemme melkein viikottain ja tätejä yms. 1-2krt kuukaudessa. On isoja juhlia missä käy koko suku ja hauskaa on. Meillä toki on "rento"suku joten kukaan ei pingota, vaan kaikki on tavallisia, juodaan ja juhlitaan, pidetään hauskaa ja lapset leikkii keskenään.

Itse olemme sisarusten kanssa olleet monet juhannukset vanhemmilla, no ehkä loppuillasta lähteneet sitten pois, kun lapset on pitänyt saada nukkumaan yms. Joskus isommalla suvulla ja joskus pienemmällä porukalla.

Välillä toki ollaan oman perheen kesken kotonakin, mutta jotenkin siitä tuntuu välillä puuttuvan jotain.

Mutta sellaiset jotka eivät muutenkaan ole muun perheen tai sukulaisten kanssa tekemissä, niin tuskin heidän kiva olisikaan viettää yhteisiä juhannuksia.

Vierailija
2/5 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se riippuu ihmisistä eikä siitä onko sukulainen vai ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan koko jengi vähän sellaista erikoista rupusakkia. Aina on todella hauskaa saa olla pitkittäin tai poikittain kuinka haluaa.

Ymmärrän ettei huvita jos suku on sellaista valkokaulus sakkia pitää olla krakat kaulassa ja sivistyneesti.

Vierailija
4/5 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me ollaan erilaisia, itse tykkäisin juhlia "hienostuneesti", jos noin nyt voi sanoa. Mutta siis laittaa hyvää ruokaa alkupaloineen ja jälkkäreineen, tehdä kauniin kattauksen, nauttia aterian hyvin pukeutuneena viinilasillisen ja hyvän seuran kanssa. Mutta meillä mun vanhemmat on alkoholisteja, joten mitään viininlitkimistä ei voi harrastaa heidän seurassaan (ovat siis toki selvinä silloin kun tavataan) ja appivanhemmat muuten vaan jurmuja. Pukeutua voisin, mutta muut olis verkkareissa ;)

Joo mutta joka tapauksessa vietetään juhannus aina mummolassa maalla. Haetaan juhannuskoivut, saunotaan puusaunassa, laitetaan yhdessä ruokaa (vaikkei niin hienostuneesti...) ja ollaa yhdessä. Etenkin lapsille se on tärkeää. Mulle juhannus ei sinänsä merkitse muuta kuin pitkää viikonloppua, joten silloin on helppo lähteä kauemmas mummolaan muutamaksi päiväksi. Joten mikäpäs siinä.

Vierailija
5/5 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on niin rasittavaa, että viime vuonna ei jaksettu mennä eikä mennä nytkään. Miehen sukulaisten kanssa olen niin etäisissä väleissä, ettei sinnekään huvita lähteä. Ollaan varmaankin vain kotona. Ei se toisaalta harmita, kun on kuitenkin vapaata töistä ja saa olla lasten kanssa ja muutenkin rennosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme