Ihmettelen suuresti, miksi ihmiset eivät tajua Heidi Hautalan fiksuutta!
Jok' ikisen vaalikeskustelun katsoneena, ehdokkaita jo ennen vaalikampanjointia tarkoin seuranneena ja alaan (politiikkaan) muutenkin hieman perehtyneenä voin vilpittömästi sanoa, että Hautala on a) fiksuin b) tervävin c) edustavin ja d) kielitaitoisin (tuli todistetuksi taas runsas tunti sitten FST:n vaalitentissä.)
Lisäksi Hautala on nainen.
Mitä muuta te naiset vielä tarvitsette?
Kommentit (31)
Ei Venäjä ole Suomelle uhka kuin silloin, jos Suomi alkaa jotenkin sotilaallisesti ärsyttää Venäjää. Jos Suomi esimerkiksi liittyy Natoon, on tietenkin selvää, että Venäjä alkaa tähytä tänne enemmän ja " vahtia" meitä, kun liittoudumme. Nato saattaa siinä mielessä olla jopa turvallisuusuhka Suomelle.
Suomella ei ole tällä hetkellä merkittävää turvallisuuspoliittista uhkaa, se on aika selvä. Hautala on ihan oikein huomauttanut, että Suomi tarvitsee mm. presidenttiä, joka nostaa tämän turvallisuuspoliittisen keskustelun isoksi puheenaiheeksi. Nythän siitä vaikenevat kaikki muut presidenttiehdokkaat kahdella kotimaisella kielellä (ja todellakin, olin yllättynyt, miten loistavasti Hautala puhui Ruotsia eilen FST:n väittelyssä ja miten surkeita olivat nämä kolme " pää" ehdokasta.)
tuo puolustusvoimakysymys sekä ydinvoima ovat asioita jotka sen tekevät mahdottomaksi. Harmi sinänsä, Hautala on fiksu ihminen, todella! En usko että hän presidenttinä tyytyisi samaan saamattomuuteen kuin Halonen...
Siispä, annan ääneni Niinistölle.
Arvostan myös vihreiden Satu Hassia joka on hyvin lukenut ja ammattitaitoinen ihminen.
Vierailija:
tuo puolustusvoimakysymys sekä ydinvoima ovat asioita jotka sen tekevät mahdottomaksi. Harmi sinänsä, Hautala on fiksu ihminen, todella! En usko että hän presidenttinä tyytyisi samaan saamattomuuteen kuin Halonen...Siispä, annan ääneni Niinistölle.
Uskomatonta, etenkin jos sinulla on lapsia! Heille siirtyy ongelma ja vastuu esimerkiksi ydinjätteistä, joille ei vieläkään ole löydetty lopullista sijoituspaikkaa.
Jos sen sijaan edustat (puolustusväline- tai ydinvoima-) teollisuutta, ymmärrän kantasi.
Mietin sitten ehkä uudestaan... T.20
Eikä hän missään haavemaailmassa elä, päinvastoin. Onhan hänellä kokemusta jo niin monesta (kansalaisjärjestötoiminnasta, yrittämisestä, EU:n parlamentista, äitiydestä, kansainvälisyydestä, avioerosta...) että eiköhän hän aika realisti ole!
Kysymys on vain siitä, kannattaako vanhanlaista " pieni piiri pyörii" -tyyppistä politikointia vai suoraa toimintaa. Ikävä kyllä osasta näistäkin vastauksista näkee, että suurin osa äänestäjistä elää vielä 1900-lukua. Hautalan arvo nähdään vasta kymmenien vuosien päästä, kun kansalaisyhteiskunta oikeasti kehittyy ja nykyisenlainen politiikka on historiaa.
Nykyisessä mentaliteetissa ei ole mitään mieltä: energiankulutuksen kasvun turvataksemme tarvitsemme ydinvoimaa (joka on vaarallista ja kuormittaa etenkin tulevia sukupolvia).
Toisena uusien energiamuotojen kehittely. Kehittelytyötä tehdään koko ajan, ja minä luotan insinööriin.
Kolmantena vety.
Neljäntenä aurinkoenergia, tuulienergia ynnä muu perinteisesti " hömpäksi" luokiteltu, joiden käytössä olisi roimasti lisäämisen varaa, jos toki ne pieneksi aina jäävätkin.
a) energiansäästö: kaunis ajatus, mutta... Laitteiden määrä kotitalouksissa vain lisääntyy.
b) kyllä, mutta tuloksia nähdään vasta joskus hamassa tulevaisuudessa. Ratkaisut pitää miettiä NYT.
c) ks. ed.
d) huuhaata, kuten itse sanoit. Varmasti on lisäämisen varaa, mutta näillä ei kovin pitkälle pötkitä. Toivottavasti Suomessa ei koskaan tulla näkemään tuulipuistoja yhtä laajassa mittakaavassa kuin esim. Tanskassa!
kaikki mun perustelut on jo tulleet tässä ketjussa esille. Ja kyllä nuo ympäristökysymykset on yksi tärkeimmistä asioista jotka on tällä hetkellä ratkaistava. Millaisen maailman sinä haluat lapsellesi jättää?
b) kyllä, mutta tuloksia nähdään vasta joskus hamassa tulevaisuudessa. Ratkaisut pitää miettiä NYT.
c) ks. ed.
[/quote]
Eivätkä ne nyt ne kodinkoneet ole, jotka sitä lisäenergiaa tarvitsevat tuollaisia määriä, vaan teollisuus! Kodinkoneet alkavat olla tosi energiatehokkaita. Ja teollisuus taasen pystyy säästämään energiaa monessa kohden, jos vain investoivat hieman energiatehokkuuteen.
Hautala olisi presidenttinä juuri siksi hyvä, että hän esimerkiksi ottaisi esille energiansäästämisen varteenotettavana vaihtoehtona. Eli hän kertoisi kaltaisillesi energiasyöpöille, miten ja miksi energiaa olisi tärkeää säästää.
Vierailija:
c) ks. ed.
Vierailija:
c) ks. ed.
kun jään katsomaan sen silmiä, kun niissä on jotain outoa ja suuta, on aika erikoisen näköiset huulet.
se on ainoa asia, josta olen sen kanssa täysin eri mieltä. Ilmastopolitiikkaan ei ole tällä hetkellä mitään muuta järkevää ratkaisua kuin lisätä ydinvoiman ja vähentää fossiilisten käyttöä. energiasäästöllä ja muilla (siis ydinvoiman lisäksi) hiilidioksidipäästöttömillä energiamuodoilla voidaan korkeintaan helpottaa asiaa, muttei ilmaston lämpenemistä sillä pysäytetä.
Vierailija:
kun jään katsomaan sen silmiä, kun niissä on jotain outoa ja suuta, on aika erikoisen näköiset huulet.
Mun mielestä taas Saulilla on ihan kamalan ryppyinen naama ja hirveät pussit silmien alla, Matti on ihan liian sileä ja sillä on valkaistut hampaat, Tarjan leuka taas on terävä ja ilmeet teennäisiä/ epävarmoja, Timo on lihonut kauheasti ja nauraa väärissä kohdissa, Bjarne taas käyttää omituisia kiekaisuja puhuessaan ja pitää käsiä aina ristissä, Henrik nauraa liikaa.
Näistä syistä mä en KERTAKAIKKIAAN ymmärrä vaalikeskusteluista mitään, kun jään vain katsomaan näitä seikkoja. Enkä mä oikeastaan mistään muustakaan mitään ymmärrä.
Vierailija:
se on ainoa asia, josta olen sen kanssa täysin eri mieltä. Ilmastopolitiikkaan ei ole tällä hetkellä mitään muuta järkevää ratkaisua kuin lisätä ydinvoiman ja vähentää fossiilisten käyttöä. energiasäästöllä ja muilla (siis ydinvoiman lisäksi) hiilidioksidipäästöttömillä energiamuodoilla voidaan korkeintaan helpottaa asiaa, muttei ilmaston lämpenemistä sillä pysäytetä.
taidan äänestää ekalla kierroksella häntä,
Minusta on tosi outoa, että moni sanoo äänestävänsä Halosta sen takia, että hän kuitenkin voittaa. Juuri siksi ei pitäisi äänestää häntä (paitsi tietenkin jos pitää häntä parhaana vaihtoehtona).
Minua harmittaa suuresti tämä nykyinen demarien valta maassamme. Saa nähdä, kuka demari on pyrkimässä pressaksi seuraavalla kerralla. Ettei vaan olisi itse herra isoherra Lipponen.
Toisella kierroksella (ja toivottavasti se tulee) äänestän Halosta vastaan, olipa vastaehdokas kuka vaan.
Täällä ei paljon älyllä mällätä, huomaan ma.
Etkös ole ennen tervävistä ihmisistä kuullut, tä?
Hyvää yötä, lähden nukkumaan.
Kaikki muut ehdokkaat ovat tähän mennessä olleet siilipuolustuksessa ja puhuneet mitäänsanomattomia, mutta Hautalapa antoi erittäin hyvän vastuksen hyökkäävälle toimittajalle! Hän sai näkemyksensä esiin, vastasi rehellisesti, ei provosoitunut ja jopa nauroi paikoitellen toimittajan provokatiivisille kysymyksille.
Siinä meillä olisi TODELLA hyvä presidentti, uskokaa pois!