Apua maitotuotteiden nimiin? Buttermilk? ja mikä on ternimaito?
Ostin kaupasta Buttermilkia kun oli tarkoitus tehda pannukakkua oikein mummon reseptilla. ;) . Kuvittelin buttermilkin olevan vahan niinkuin ternimaitoa. Mutta kotona avattuani pullon, sisalto haisi ihan happamalle kuten piima, muttei maku kuitenkaan vastannut suomalaista piimaa. Mita tuo buttermilk on? ja mika taas vastaa sitten sita ternimaitoa?
Kommentit (5)
" Buttermilk" on vahan kuin laihaa piimaa.
Ternimaito on sita mita saadaan ihan heti poikimisen jalkeen (sisaltaa mm. runsaasti valkuaista). Maataloustermina " beestings" , mutta enpa ole kaupan hyllylla siihen tormannyt :-(
Nyt kun minulla sitä buttermilkiä on niin mihin sitä voisi käyttää? käytetäänkö sitä leivontaan? juomana se ei ole oikein meidän makuun, haisee ihan vanhalle maidolle. Huh!
Tai ehkä vaan kaadan lavuaarista alas ;)
siis kuivakakku jossa nesteena piimaa, hyvaa!
Sita voi kayttaa kuten piimaa leivonnassa. Itse olen tehnyt mallaslimppua. Siita saa myos tosi hyvan marinadin kanalle.
Resepti on muistaakseni Delia Smithilta
1 valkosipulin kynsi
1 tl raastettua inkivaaria
1 chilli pieneksi pilkottuna
1 rkl tuoretta korianteria
1 tl kurkumaa
175 ml " piimaa"
suolaa ja mustapippuria
Kaikki aineet vain sekoitetaan ja kanapalasia marinoidaan muutama tunti tai jos on aikaa niin yon yli.
Vaihtoehtoisesti voi varmaan kayttaa kaikkiin intialaistyyppisiin marinadeihin jukurtin tilalla.
Mikä on tuo ternimaito?