Paras laskutuspalvelu?
Olen lopen kyllästynyt siihen, ettei palkkatöitä löydy, vaikka kuinka haen. Nyt olenkin päätynyt siihen, että alan nk. kevytyrittäjäksi, eli en ainakaan heti perusta toiminimeä, vaan hoidan laskutuksen siihen erikoistuneen firman kautta. Kovasti olen kuullut kehuttavan tuota Ukko.fi -palvelua. Onko se niin hyvä, kuin väitetään ja saako asiakas kotitalousvähennyksen verotukseensa, jos hoidan laskutuksen sitä kautta? Ainakin nettisivuilla on tieto, että kodinhoitajat voivat käyttää sitä. Minä tarjoaisin kodinhoitoa ja hoivapalveluita. Tässä taajamassa, missä asun on ainakin todella paljon rollaattorimummoja ja -vaareja, että luulisin avun tarvitsijoita olevan melkoisen paljon.
Kommentit (46)
Olen nyt muutamaa laskutuspalvelua kokeillut. Free oli aika huono kun nyt tuli verorästejä sen Wolt kulukorvaus sekoilun takia, eikä Free suostu helpolla maksamaan niitä itse vaikka oli täysin niiden oma moka, yrittää vaan vierittää meidän kuskien päälle
4works - surkea asiakaspalvelu. Kun kysyy jotain ja ei heti ymmärrä vastausta niin asiakaspalvelu ottaa herneen nenään, vastaa töykeästi ja sitten laittaa tilin kiinni :D. Yrityskin vaihtui nyt jonka alla ne toimintaa pyörittää, taitaa olla sama sekoilu kun freellä. Ensimmäinen yritys meni/menee konkursiin kun tuli verotarkastus ja nyt sitten vaan uus auki ja menoks.
ukko - ihan hyvä mutta helvetin kallis (8% palvelumaksu, huh huh)
Viimeisin mitä oon kokeillu on kevyesti fi kun mainosti halpaa palvelumaksua. Surkein käyttöliittymä ikinä. Asiakaspalvelu vastaa päivien viiveellä. Sanoo että 2.9% tai 1.9% palvelumaksu, mutta sitten tuleekin jotain lisämaksuja ja onkin 5-7%. Pyytää lisämaksua jos haluaa pikasiirrolla maksun vaikka pitäisi mukamas sisältyä palveluun. Ihan uskomatonta kusetusta.
t. Hermanni
Kokeilin Ukko.fi -palvelua ja jo ensimmäinen lisämaksullinen ja arvaamaton kuluveloitus tuli ensimmäisen laskutuksen yhteydessä. Koitin soittaa asiasta asiakaspalveluun. Sieltä ei kukaan vastannut kumpaankaan tarjolla olevaan aspa-numeroon. Kuinka ollakaan, kävelin heidän toimistolleen Itämerenkadulle ja ajattelin käydä f2f kysymässä onko kukaan heillä ylipäätään töissä, kun numeroon ei vastata eikä sähköpostiinkaan palattu. Aulapalvelun henkilö soitti sisäpuhelun kerroksiin ja ystävällinen ääni oli kertonut aulapalvelulle, ettei ketään oteta vastaan. Erikoista.
Noh - ei enää tarvitse ottaakaan, ainakaan minua. Ukko.fi -palvelu ei ole enää apunani.
Mitä vaihtoehtoja kevytyrittäjällä on, jos nuo on noin surkeita palveluja?
Hello Fellow orjat!
Käyttänyt n. 10 v Suomen palkkiopalvelua joka viimeisen vuoden aikana on alkanut viivyttelemään maksua. Eli varmaan likviditeettiongelmien takia pitää asiakasvaroja noin viikon ennen kuin tilittää. Selittää milloin mitäkin kun kyselee, kesätyöntekijän vika, toimeksiantaja ei maksanut eräpäivänä jne. On kyllä pääosin toiminut tosi hyvin, mutta nyt ongelmia on lähes jokaisen maksun kanssa. Esim jos eräpv sattuu perjantaille niin joudun viikon odottamaan rahaa.
Ukko on selvästi täällä haukuttu, eivätkä vastaa viesteihin joten unohdetaan se. Vaihtoehtoja on nykyään pilvin pimein ja yritän tässä viidakossa pikaisesti selvittää mihin ryhtyisi? Kassavirtanen, keikkalaskutus, 4works, eezy?
Kertokaa mikä on sujuvin ja paras hinta-laatusuhde. Mulla on siis tosi vähän laskutusta, mutta tärkeä lisätienesti kuitenkin.
Muista sitten vuoden vaihteessa pyytää verovähennyksiin käyvät maksusi. Mun poika käyttänyt 4 vuotta Oma paja laskutusta. Kaikki hoitunut.
Täyttää kuraa tuo ukko.fi. Yksi kerta riitti siihen, että munasivat laskutuksen tyystin. Kuulin jälkeen päin asiakkaalta, että laskua ei ollut tullutkaan, vaikka omassa järjestelmässä se nähtiin lähetetyksi. Jouduin itse lähettämään laskun ja he maksoivat sen kiireellä.